GammalDansken Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Vi har fått frågan av son#2 och gravid svärdotter. (Det ska bli en flicka) Några som har förslag på ett namn som är internationellt / smakar lite av Sverige men som... * går att uttala för thailändare * inte betyder något fult på thailändska * inte medför att barnet blir mobbat tills det fyller 29 och flyttar hemifrån eller aldrig blir gift överhuvudtaget Tackar på förhand. Gravid eller inte - farangen ska (trots protester) sitta i framsätet Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Grattis! Varför inte Kim? Smakar både svenskt och Asiatiskt, riktigt internationellt och multikulturellt, passar både söta tjejer och fula gubbar. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 ja kim funkar ju på både flicka å pöjk..Ronja är fint, eller blir det fel med ett R tro.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Tina? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 (ändrad) Tina är ett fint namn tycker jag, men jag vet inte om det betyder något (fult?) på Thai. Bör fungera för båda språken uttalsmässigt iaf. Mvh BBJ Edit: Attans NoBuzz hann före Ändrades Juni 12, 2012 av BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Tina är ett fint namn tycker jag, men jag vet inte om det betyder något (fult?) på Thai. Bör fungera för båda språken uttalsmässigt iaf. Mvh BBJ Edit: Attans NoBuzz hann före Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Alice Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fenrisulven Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Anna.som också skolfröken hette i Kungen av Siam.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Kanske "Ninni" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Tycker att Swéeth skulle passa brai + Mvh Leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Juha Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Om jag hade fått en dotter skulle hon hetat Josefin på förslag av min fru. Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Jenny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 (ändrad) Eftersom den svenska lillprinsessan ska heta det fransklingande namnet "Estelle" så kanske det kan vara kul att även GammelDanskens släktingar provar ett fransklingande namn till deras dotter? Varför inte det kvinnliga namnet "Celeste" (uttalas väl Celest)? Celeste kommer från det latinska uttrycket caelestis vilket betyder "heavenly". Det finns ju även en mycket omtyckt kvinnlig elefant som heter Celeste. Hon är Drottning och gift med den berömda elefanten Kung Babar, och det kan ju vara kul för ett barn att det finns en massa filmer och barnböcker med ens eget namn i. Kung Babar och Drottning Celeste bor i staden Celesteville. Elefanter är ju högt respekterade djur i Thailand och "Celeste" är kanske lite häftigare än att som thaitjej lystra till namn som kycklingen, krabban eller musen? [media=] Ändrades Juni 12, 2012 av Siam-Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juni 12, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Juni 12, 2012 Tack för alla tipsen. Har inte testat Celeste än, men Tina var väldigt populärt Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Tina är ju jättfint. Fyller era krav också. Här var Kim en kandidat när vi skulle döpa vår son. Men han såg inte ut som en Kim. Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
challenger98 Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Hej, Jag tycker att hon ska heta JITTRA bästa hälsningar Challenger98 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godbit Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Hej Vi döpte vår flicka till Jasmine som verkar uppskattas i båda läger.Mvh Jan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Blomnamn överlag, verkar gå hem i alla läger. Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Ida svenskt & lätt! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Ida svenskt & lätt! eller Imorron. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juni 12, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Juni 12, 2012 Har redan en dotter med namnet Ida. Har inte orden "i dag" när de sägs på svenska en annan betydelse i Thailand? Har för mig att det orsaket skumma flin ibland. mvh Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest borichiangmai Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Li är fint Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Tina är ju jättfint. Fyller era krav också. Här var Kim en kandidat när vi skulle döpa vår son. Men han såg inte ut som en Kim. Mvh Magrood Såg han inte ut som en liten Diktator eller en Friluftsälskande halv-same? Grattis Jasmine är annars ett vackert flicknamn som passar fint internationellt, en vacker blomma är det också " ดอกมะลิ " på Thai Här är en som nyss fyllde 5år MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Amy Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jukka68 Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Amanda tycker jag är fint, det fick vår nyfödda (18/5-2012) heta. Lätt att säga för både thai o farang. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu