Jump to content
IGNORERAD

Ficktjuvar och byråkrati i Pattaya.


Fritz

Recommended Posts

Sam sip sam

Basta MPR medlemmar,

Mitt forsta inlagg fick precis den effekten jag onskade,manga intressanta kommentarer fran alla som vet,hade bara inte raknat med alla person angrepp.

Och som avslutning vill jag framfora att ni kan inte begara att allt blir korrekt framstallt,utan svordommar osv.Man kan helt enkelt inte begara det av en bonne, formaten,smatt korkad,Plinius(vad fan det nu ar) och lantlig stenbords expert.

Och fan(Fritz jag hoppas att ursaktar nar jag inte foljer dina rekomendationer) det glomde jag...det finns dom som gillar att bli kn***ade i r*ven det ar vad man blir mest hela tiden overallt i alla sammanhang,jag gor det inte det ar en av anledningarna varfor jag flyttat dar ifran...och jag ar inte bitter.

Halsningar Chan2011

P.S For er som inte kanner till uttrycket kn***ade i r*ven menas att man kanner sig lurad/blast osv D.S

Plinius var ditt nick på soi sixten ,har du förträngt det ,ja det kan jag ju iofs förstå he he

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    9

  • Fritz

    9

  • Baa

    7

  • THAISWEDE

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Chan2011

Mest ris i Surin.

Men det innebär inte att det inte finns i annat också. Om än i mindre skala.

Och samma gäller i princip alla provinserna i hela Thailand.

Nä, jag tror en utflykt ifrån "farmen" är vad som behövs för dig, Chan2011. :ironi:

SurinP3,

Tror nog det ar du som behover komma ifran risfaltet och lara dej lite mer vad och var man odlar i Thailand,om du pastar att man odlar tropisk frukt i Issan ar du nog lite fel pa det,den mindre skalan du namner stacker sig nog till nagon enstaka banan planta och mojligen ett mango trad pa tomten,som du kanske kanner till bestar Thailand av olika temperatur zoner med mer eller mindre riklig nedebord,det ar ju en av anledningarna att det odlas mest ris i Issan,frukt i Sydostra och sydliga Thailand,jordgubbar,kaffe,Tea,mandariner,apple i norra Thailand,far ursakta O.T,kunde inte lata bli.

Halsningar Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Plinius var ditt nick på soi sixten ,har du förträngt det ,ja det kan jag ju iofs förstå he he

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Har ingen aning vad du surrar om,kanner inte till soi sixten?Har bara traffat dej vid ett tillfalle uppe hos skrothandlaren,na du..knapp upp skjortan ett knapphal till,ta pa tratofflorna sa kan vi traffas nasta gang du kommer till Thailand och prata vidare om detta i goda vanners lag.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Nypan,

Din kunskap om Pattaya verkar sakna nagot,Royal Thai Police har sin station i hornan Beachroad/Soi9,sa jag har inte travat runt dar pa soi 9.

Där dom har dom fruktansvärt varma cellerna på övervåningen...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Där dom har dom fruktansvärt varma cellerna på övervåningen...?

Stammer pa andra vaningen,nagra apburar,haktet,har du suttit dar?
Link to comment
Dela på andra sajter

SurinP3,

Tror nog det ar du som behover komma ifran risfaltet och lara dej lite mer vad och var man odlar i Thailand,om du pastar att man odlar tropisk frukt i Issan ar du nog lite fel pa det,den mindre skalan du namner stacker sig nog till nagon enstaka banan planta och mojligen ett mango trad pa tomten,som du kanske kanner till bestar Thailand av olika temperatur zoner med mer eller mindre riklig nedebord,det ar ju en av anledningarna att det odlas mest ris i Issan,frukt i Sydostra och sydliga Thailand,jordgubbar,kaffe,Tea,mandariner,apple i norra Thailand,far ursakta O.T,kunde inte lata bli.

Halsningar Chan2011

Konstigt,,,runt "min by" ligger det fler bananplantager, men det kanske är en synvilla ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

SurinP3,

Tror nog det ar du som behover komma ifran risfaltet och lara dej lite mer vad och var man odlar i Thailand,om du pastar att man odlar tropisk frukt i Issan ar du nog lite fel pa det,den mindre skalan du namner stacker sig nog till nagon enstaka banan planta och mojligen ett mango trad pa tomten,som du kanske kanner till bestar Thailand av olika temperatur zoner med mer eller mindre riklig nedebord,det ar ju en av anledningarna att det odlas mest ris i Issan,frukt i Sydostra och sydliga Thailand,jordgubbar,kaffe,Tea,mandariner,apple i norra Thailand,far ursakta O.T,kunde inte lata bli.

Halsningar Chan2011

Konstigt,,,runt "min by" ligger det fler bananplantager, men det kanske är en synvilla ?

Hehe så konstigt trodde vi var unika i byn, finns ju några bananplantage runt vår by också, lika så en del plantage med tex annanas.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Har ingen aning vad du surrar om,kanner inte till soi sixten?Har bara traffat dej vid ett tillfalle uppe hos skrothandlaren,na du..knapp upp skjortan ett knapphal till,ta pa tratofflorna sa kan vi traffas nasta gang du kommer till Thailand och prata vidare om detta i goda vanners lag.

Halsningar

Chan2011

Ja men hej du , nu kommer jag ihåg dig ,ang Plinius så är retoriken exakt samma som Plinius när han skrev

och han var ju också en högt uppsatt volontär polis så med 100% säkerhet same same

ja se på fan då har man träffat legenden Plinius he he

ps sorry goda vänner har jag inga ds

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

SurinP3,

Tror nog det ar du som behover komma ifran risfaltet och lara dej lite mer vad och var man odlar i Thailand,om du pastar att man odlar tropisk frukt i Issan ar du nog lite fel pa det,den mindre skalan du namner stacker sig nog till nagon enstaka banan planta och mojligen ett mango trad pa tomten,som du kanske kanner till bestar Thailand av olika temperatur zoner med mer eller mindre riklig nedebord,det ar ju en av anledningarna att det odlas mest ris i Issan,frukt i Sydostra och sydliga Thailand,jordgubbar,kaffe,Tea,mandariner,apple i norra Thailand,far ursakta O.T,kunde inte lata bli.

Halsningar Chan2011

Jaha, du säger det?

Då kan man inte helt utan risk ha bananer i bakfickan i Surin eftersom de är så sällsynta och väldiga ficktjuvsmagneter. :D

Åsså lite OT:

Till exempel så odlar en vän till mig en hel del saker på sina 200 rai.

Bara för skojs skull. Och kan han så kanske det går att odla annat än ris. ???

Eller är det en synvilla, som sagt?

http://www.suanloong...m/farm-products

Mellan Surin och Buriram har du en medelstor farm med "Dragon fruiter".

Bananfarmar har jag inte sett, men det växer ju som ogräs, så jag misstänker att det är därför.

Lime och citron är det en del som odlar här i Surin. Till och med så mycket citroner att de är billigare än lime, vissa delar av året.

Äpplen är dyrt, det har jag inte sett på träden här. :)

Men visst är det som du skriver mest ris, men också mycket annat som man ser om man hoppar ur bilen.

Så du är välkommen till Surin och titta en gång till om du vill se mer än vad du sett tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du lästet två gånger Nypan :crazy:

Javisst gjorde jag det, därför är det 2 ex av texten ovanför, så du har alldeles rätt Birger.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Då kan man inte helt utan risk ha bananer i bakfickan i Surin eftersom de är så sällsynta och väldiga ficktjuvsmagneter. :D

Bananer gör störst succé om man stoppar dem i framfickan! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man generaliserar liite så är det ju inte konstigt att man ibland undrar om dom där turistpoliserna köpt en kurs på Hermods när det var rea och som även gör allt för att få stanna i Thailand så länge som möjligt.

Dom flesta jag har mött genom åren har väl varit lite speciella.Snällt sagt.

Och en bild från för en stund sen :crazy:

post-3290-0-87356400-1339844141_thumb.jp

post-3290-0-87356400-1339844141_thumb.jp

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Konstigt,,,runt "min by" ligger det fler bananplantager, men det kanske är en synvilla ?

Du har helt ratt,bananer vaxer overallt nar som,och ett jakla ogras som nagon beskrev.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Ja men hej du , nu kommer jag ihåg dig ,ang Plinius så är retoriken exakt samma som Plinius när han skrev

och han var ju också en högt uppsatt volontär polis så med 100% säkerhet same same

ja se på fan då har man träffat legenden Plinius he he

ps sorry goda vänner har jag inga ds

Beklagar,maste vara trakigt och ensamt utan vanner.
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Beklagar,maste vara trakigt och ensamt utan vanner.

Tvärtom ett underbart liv ,gör som jag vill

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Du har helt ratt,bananer vaxer overallt nar som,och ett jakla ogras som nagon beskrev.

Jaha ännu en kappvändning ,ditt förtroendekapital holkas ur mer och mer he he

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

SurinP3,

Tror nog det ar du som behover komma ifran risfaltet och lara dej lite mer vad och var man odlar i Thailand,om du pastar att man odlar tropisk frukt i Issan ar du nog lite fel pa det,den mindre skalan du namner stacker sig nog till nagon enstaka banan planta och mojligen ett mango trad pa tomten,som du kanske kanner till bestar Thailand av olika temperatur zoner med mer eller mindre riklig nedebord,det ar ju en av anledningarna att det odlas mest ris i Issan,frukt i Sydostra och sydliga Thailand,jordgubbar,kaffe,Tea,mandariner,apple i norra Thailand,far ursakta O.T,kunde inte lata bli.

Halsningar Chan2011

Du har helt ratt,bananer vaxer overallt nar som,och ett jakla ogras som nagon beskrev.

Hmm, hur menade du nu ? först säger du att det växer någon "enstaka banan planta " i isaan och sen

skriver du att "bananer vaxer overallt nar som,och ett jakla ogras "

Kluven personlighet ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Hmm, hur menade du nu ? först säger du att det växer någon "enstaka banan planta " i isaan och sen

skriver du att "bananer vaxer overallt nar som,och ett jakla ogras "

Kluven personlighet ?

Hmm, hur menade du nu ? först säger du att det växer någon "enstaka banan planta " i isaan och sen

skriver du att "bananer vaxer overallt nar som,och ett jakla ogras "

Kluven personlighet ?

Absolut,du har helt ratt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Jaha ännu en kappvändning ,ditt förtroendekapital holkas ur mer och mer he he

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Jag ar inte ute efter nagot fortroende kapital,varfor skulle jag var det?Det dar utrycket He He som du alltid avslutar med,har du importerat det fran Fisken?Och du,ta mitt rad,knapp upp en knapp till i skjortan,det ser for fint ut.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Om man generaliserar liite så är det ju inte konstigt att man ibland undrar om dom där turistpoliserna köpt en kurs på Hermods när det var rea och som även gör allt för att få stanna i Thailand så länge som möjligt.

Dom flesta jag har mött genom åren har väl varit lite speciella.Snällt sagt.

Och en bild från för en stund sen :crazy:

post-3290-0-87356400-1339844141_thumb.jp

Jag vet inte vad du surrar om,och varfor kom du in helt plotsligt nar vi hade avslutat den har traden,bade jag och SurinP3 har ju fullstandigt kommit ifran amnet och borjat surra om fruktodlingar osv.,det kan ju leda till bestraffning och det ar ju inte sa kul.

Det kanske var for att promota din Asienresa med tanke pa bilden,om nagon skulle av en handelse missa din resetrad.

Jag har aldrig jobbat pa turistpolisen,det borde du kanna till skillnaden.

Vidare ska jag upplysa herren om att jobba som volontar i Thailand ger inga som helst fordelar vad det galler visum m.m.

Jag kanner inte till vad for utbildning turistpolisen far,men den enheten jag var volontar fick vi en ganska gidigen utbildning,Bla fran Amerikanska ambassaden,DEA och FBI.Fri utbildning i Thailanska spraket.

Ha det nu sa bra pa din Asien resa,vi kanske ses runt Midsommar?

Halsning

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Ja , mycket har jag läst här på MPR, men detta var nog det mest uttryck lösa som jag läst.

Nypan,du ar helt fantastisk,du ar en poet.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad du surrar om,och varfor kom du in helt plotsligt nar vi hade avslutat den har traden,bade jag och SurinP3 har ju fullstandigt kommit ifran amnet och borjat surra om fruktodlingar osv.,det kan ju leda till bestraffning och det ar ju inte sa kul.

Det kanske var for att promota din Asienresa med tanke pa bilden,om nagon skulle av en handelse missa din resetrad.

Jag har aldrig jobbat pa turistpolisen,det borde du kanna till skillnaden.

Vidare ska jag upplysa herren om att jobba som volontar i Thailand ger inga som helst fordelar vad det galler visum m.m.

Jag kanner inte till vad for utbildning turistpolisen far,men den enheten jag var volontar fick vi en ganska gidigen utbildning,Bla fran Amerikanska ambassaden,DEA och FBI.Fri utbildning i Thailanska spraket.

Ha det nu sa bra pa din Asien resa,vi kanske ses runt Midsommar?

Halsning

Chan2011

Inga fördelar?

Fick du ingen procent på thépengarna? :crazy:

Mvh

Amja (som väl inte har något sägande när jag bara bott i Los 5 år)

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Inga fördelar?

Fick du ingen procent på thépengarna? :crazy:

Mvh

Amja (som väl inte har något sägande när jag bara bott i Los 5 år)

Sjalvklart inte,som Svensk,som nagon utryckte det,med moral,etik och sunt fornuft tar man inga kaffepengar,jag behover inte dom.5ar det var imponerande,sjalvklart ska du framfora din asikt oavsatt hur lange du bott i LOS eller inte,det gor du ju i andra tradar.
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag ar inte ute efter nagot fortroende kapital,varfor skulle jag var det?Det dar utrycket He He som du alltid avslutar med,har du importerat det fran Fisken?Och du,ta mitt rad,knapp upp en knapp till i skjortan,det ser for fint ut.

Ja så länge man inte ser ut som dig är jag nöjd hi hi ha ha he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad du surrar om,och varfor kom du in helt plotsligt nar vi hade avslutat den har traden,

Ehhh, det spelar nog inte någon roll om du varit turistpolis eller inte så kan inte du bestämma när en tråd ska avslutas.

Däremot så tycker jag som trådskapare att jag i alla fall kan be dig sluta med dina ständigt provokativa inlägg i dennna tråd.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...