Jump to content
IGNORERAD

Ficktjuvar och byråkrati i Pattaya.


Fritz

Recommended Posts

Och vad fick du luft ifran?

Exakt.

Tycker det är synd med personer som uppenbarligen vet saker, men förstör sina meddelanden med sina attitydproblem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    9

  • Fritz

    9

  • Baa

    7

  • THAISWEDE

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

:)

Kalla mig inte kung, men jag vet bättre, förstår mer och kan mer än alla andra. :D

Tio i top - All time MPR! :14:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Basta THAISWED,

Tycker du ar orattvis nar du kallar mig Pattaya kung,det vill jag absolut inte bli forknippad vid,du missuppfattar fullstandigt,jag uttrycker min personliga asikt och erfarenhet,om folk vill bosatta i Pattaya ar det fullstandigt upp till var och en,om folk tycker Pattaya ar varlden basta stalle att vara pa ar det upp till var och en,jag tackar for krediten och den stammer ganska val,under mina lite mer an 6 ar i Thailand utan att lamnat landets granser har jag nog besokt dom flesta platserna som ar vart namnet,jag tycker om att resa runt,lara mej mer och framforallt forsoka forsta kulturen i det landet jag valt att leva i.

mvh

Chan2011

Vad jag har förstått, så kommer dina kunskaper om Pattaya med omnjed, från att nattetid ha travat runt i 2 år på soi 9

Detta kallar jag verkligen för erfarenhet, om en hel stad och dessa människor som bor, arbetar och gästar denna stad.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Lamai64,

Fan vad jag gillar dej,jag fullstandig alskar udda personligheter som dej s.s aker till Peking och besoker IKEA,far varlden runt med ett mjukdjur,lagger stort fokus pa flygplans mat och lounger,aker varlden runt och besoker Hooters och hoppas att dejta nagon storpattad sevitris..fran hjartat..jag ar impad...du ar hjartligt valkommen att besoka farmen nar som.bara att skicka ett PM for en vagbeskrivning.

mvh

Chan2011

Ta mig fan det bästa man läst på länge

Link to comment
Dela på andra sajter

Fritz,

Med risk for nya jordbavningar och vulkanutbrott har pa forumet,som jag namt tidigare ar Pattaya ett riktigt rovhal,tro mej jag har sett skiten bade fran in och utsidan,jobbade volontart pa soi 9 tva ar,du kan inte ana hur mycket skit det hander under ett dygn i den halan,allt ar utstuderat att blasa Farangen bade fran myndigheternas sida och skitrovarna,Thai,Farang m.m samma sak med bara ett syfte,Pattaya ar val helt OK om man bara ska vistas dar en kortare tid for att supa och kn***a runt=festa,men det ar fan inget stalla att bo pa(med dom varderingar i moral,etik och sunt fornuft som vi Svenskar ar fostrade i).Nu raknar jag med att alla dom har Pattaya experterna s.s 33,an,Lamai64,m.m,m.m gar i fullstandigt spinn,men det ger jag fullstandigt fan i,bara jag slipper vistas i detta Thailands storsta rovhal,och ni pro-Pattaya kom nu inte dragande med dom dar gamla slagdangorna om bitterhet osv.Jag ser fram imot en kontruktiv debatt.

Mvh

Chan2011

Hur skal man palla med att läsa ett inlägg som detta, tror det redan var i 3:an man lärde sig stycken, radbrytningar och mellanrum mellan ( . ) och ny text etc etc, som det ser ut nu så är det ju bara en kompakt klump bokstäver i svammel!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har haft en grym tur.

mvh

Chan2011

Har inte heller blivit av med någonting under mina 4-5 års permanenta boende i Pattis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte heller blivit av med någonting under mina 4-5 års permanenta boende i Pattis.

9 år i Pattis och alltid plånboken i bakfickan - inga problem.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fritz,

Med risk for nya jordbavningar och vulkanutbrott har pa forumet,som jag namt tidigare ar Pattaya ett riktigt rovhal,tro mej jag har sett skiten bade fran in och utsidan,jobbade volontart pa soi 9 tva ar,du kan inte ana hur mycket skit det hander under ett dygn i den halan,allt ar utstuderat att blasa Farangen bade fran myndigheternas sida och skitrovarna,Thai,Farang m.m samma sak med bara ett syfte,Pattaya ar val helt OK om man bara ska vistas dar en kortare tid for att supa och kn***a runt=festa,men det ar fan inget stalla att bo pa(med dom varderingar i moral,etik och sunt fornuft som vi Svenskar ar fostrade i).Nu raknar jag med att alla dom har Pattaya experterna s.s 33,an,Lamai64,m.m,m.m gar i fullstandigt spinn,men det ger jag fullstandigt fan i,bara jag slipper vistas i detta Thailands storsta rovhal,och ni pro-Pattaya kom nu inte dragande med dom dar gamla slagdangorna om bitterhet osv.Jag ser fram imot en kontruktiv debatt.

Mvh

Chan2011

Eh... varför jobbar man som volontär i två år hela år innan man får nog av "all skit som händer under ett dygn"?

Är man masochist, osedvanligt naiv eller bara korkad? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh... varför jobbar man som volontär i två år hela år innan man får nog av "all skit som händer under ett dygn"?

Är man masochist, osedvanligt naiv eller bara korkad? :)

Man kan vara en världsförbättrare av rang som offrar sig för alla vilsna själar och stannar kvar och lider för den goda saken :24:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Far be om ursakt for jag sympatiserar med din uppkommna situation,skulle kanske hellre anvant som nam na,och att du far skylla dej sjalv att du bor i Pattaya,att folk blir fickrobbad pa en bathbus i Pattaya hander flera ggr dagligen,sa du ar inte ensam(som Svenska kyrkan i BKK skriver i sin reklam).

Halsningar Chan2011

Om du menar ställen som Sabailand när du skriver badhus så är ett besök där nästan värt en försvunnen plånbok,känns så i alla fall när man sitter i ett regnigt Göteborg.

Tror iofs att det är vanligare att oskulden ryker på såna ställen än plånboken.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh... varför jobbar man som volontär i två år hela år innan man får nog av "all skit som händer under ett dygn"?

Är man masochist, osedvanligt naiv eller bara korkad? :)

Man kan vara en världsförbättrare av rang som offrar sig för alla vilsna själar och stannar kvar och lider för den goda saken :24:

Eller har man helt enkelt märkt att det inte var som man föreställt sig initiellt!

Är nog väldigt beroende på hur länge man orkar blunda och bara trivas när man väl fått nog av vad det än är!

Live and let die!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller har man helt enkelt märkt att det inte var som man föreställt sig initiellt!

Är nog väldigt beroende på hur länge man orkar blunda och bara trivas när man väl fått nog av vad det än är!

Live and let die!

Med tanke på den elegans med vilken han stegade in i tråden så gissar jag snarare på drömmar om att få vara som fantomen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på den elegans med vilken han stegade in i tråden så gissar jag snarare på drömmar om att få vara som fantomen. :)

Babarbaletten kunde inte gjort det bättre!

Det finns kanhända en o annan elefant som gått igenom porslinsaffären utan spill, men dom är garanterat lätt räknade, å andra sidan, han är väl inte ensam att starta en provokativ debatt för att sedan sitta och garva på kammaren!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Babarbaletten kunde inte gjort det bättre!

Det finns kanhända en o annan elefant som gått igenom porslinsaffären utan spill, men dom är garanterat lätt räknade, å andra sidan, han är väl inte ensam att starta en provokativ debatt för att sedan sitta och garva på kammaren!

Kan inte tänka mig att det finns fler som gör så. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte tänka mig att det finns fler som gör så. :wink:

Babars kusin?

Fast han har visst flyttat därifrån?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har inte heller blivit bestulen fast jag besökt Pattaya varje år under 9 år tid

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte heller blivit bestulen fast jag besökt Pattaya varje år under 9 år tid

Jag har aldrig varit i Pattaya men likförbenat blivit bestulen.jävla skitstad!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på den elegans med vilken han stegade in i tråden så gissar jag snarare på drömmar om att få vara som fantomen. :)

HAHAHAHAHAHA... Den kommentaren va fö säker! Dubbelkarma på den!

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

SurinP3,Jive,Nypan,noBuzz,Omarama,Thaiswed och folkskollararen Turmodoc(och alla ni andra),ni ar samtliga valkommna ner till farmen,ni kan fa ta del av dom dagliga sysslorna pa farmen..det ar mumma for sjalen,se ett annat liv och en annan sida av Thailand,komma ifran det i langden trista Pattaya,andas frisk luft och natur,oppna ogonen for att det finns ett annat liv an att sitta pa NID och hinka pilsner eller ranna nere pa Walking street,fa lite tips,for en del av er, hur man kan slippa slitet hemma i Sverige bara for att komma till Thailand nagra manader om aret. :)

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Vad jag har förstått, så kommer dina kunskaper om Pattaya med omnjed, från att nattetid ha travat runt i 2 år på soi 9

Detta kallar jag verkligen för erfarenhet, om en hel stad och dessa människor som bor, arbetar och gästar denna stad.

Nypan,

Din kunskap om Pattaya verkar sakna nagot,Royal Thai Police har sin station i hornan Beachroad/Soi9,sa jag har inte travat runt dar pa soi 9.Du lar bli varse om var, nar du rakar ut for nagot,bara en tidsfraga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Eh... varför jobbar man som volontär i två år hela år innan man får nog av "all skit som händer under ett dygn"?

Är man masochist, osedvanligt naiv eller bara korkad? :)

noBuzz,

Du har tydligen inte forstatt efter alla dina ar som permanent boende i Pattaya,att jobba som volontar pa polisstationen i Pattaya ar endast for att lara sig hur systemet fungerar i Thailand och framforallt i Pattaya som enl. min erfarenhet ar tamligen unik for Thailand,denna erfarenhet och kunskap hjalper dej en hel del for att fora dej framat med ditt liv i Thailand som ar den extrema motsatsen med ditt liv i landet lagom(Sverige),kalla mej garna korkad..men det finns bara en vinnare.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

SurinP3,Jive,Nypan,noBuzz,Omarama,Thaiswed och folkskollararen Turmodoc(och alla ni andra),ni ar samtliga valkommna ner till farmen,ni kan fa ta del av dom dagliga sysslorna pa farmen..det ar mumma for sjalen,se ett annat liv och en annan sida av Thailand,komma ifran det i langden trista Pattaya,andas frisk luft och natur,oppna ogonen for att det finns ett annat liv an att sitta pa NID och hinka pilsner eller ranna nere pa Walking street,fa lite tips,for en del av er, hur man kan slippa slitet hemma i Sverige bara for att komma till Thailand nagra manader om aret. :)

Halsningar

Chan2011

Tack, det låter trevligt.

Fast jag tror att just nu skulle en resa till Pattis vara mera mumma för själen, än en farmis.

Här i Surin har vi farmar så långt ögat når och jag har inte varit i Pattis på semester på flera år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Har inte heller blivit av med någonting under mina 4-5 års permanenta boende i Pattis.

Du har ocksa haft tur,later nagot markligt med pemanent boende 4-5 ar,det maste val anda vara antingen 4 el. 5 ar,permanent boende kan val inte vara flytande?fragan ar vem som ar korkad?

mvh

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

noBuzz,

Du har tydligen inte forstatt efter alla dina ar som permanent boende i Pattaya,att jobba som volontar pa polisstationen i Pattaya ar endast for att lara sig hur systemet fungerar i Thailand och framforallt i Pattaya som enl. min erfarenhet ar tamligen unik for Thailand,denna erfarenhet och kunskap hjalper dej en hel del for att fora dej framat med ditt liv i Thailand som ar den extrema motsatsen med ditt liv i landet lagom(Sverige),kalla mej garna korkad..men det finns bara en vinnare.

Halsningar

Chan2011

Nu hänger jag inte med. Du var volontär på polisstationen i Pattaya för att lära dig hur systemet i Thailand fungerar men i samma mening säger du att Pattaya är unikt i Thailand; då har man väl inte så mycket nytta av de erfarenheterna eller? Själv kan jag inte se att jag skulle ha någon nytta av de erfarenheterna.

Jag anser dessutom att livet i Thailand inte alls behöver vara den extrema motsatsen till livet i Sverige; visst finns det skillnader men likheterna är betydligt större. Man väljer ju själv hur man vill leva och man kan leva "ovanligt" i Sverige och "vanligt"i Thailand. Så varför finns det bara en vinnare? Och i så fall, är det du då?

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Tack, det låter trevligt.

Fast jag tror att just nu skulle en resa till Pattis vara mera mumma för själen, än en farmis.

Här i Surin har vi farmar så långt ögat når och jag har inte varit i Pattis på semester på flera år.

Basta vannen Surin P3,

Ni odlar val ingen frukt i Surin s.s Durian,Rambutang,Dragonfruit,Duku,Mangsteen,osv,Skoldpaddor m.m

Tror det kunde oppna upp for nya kreativa ideer,bar livet i Pattaya ar val inte speciellt kreativit i langa loppet.eller?Sarskilt om man tanker sig att sla ner sina bopalar i LOS.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...