Jump to content
IGNORERAD

Ficktjuvar och byråkrati i Pattaya.


Fritz

Recommended Posts

Jag säger bara, ficktjuvarna i Pattis må vara hur skickliga som helst, dom är bara tvåa mot Rio de Janeiro!

Nu är väl det ingen tröst för Broder Fritz men ett råd vi fick i Rio, "låt alltid sy ett eller två knapphål på fickorna, då blir det om inte omöjligt så i alla fall svårare"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    9

  • Fritz

    9

  • Baa

    7

  • THAISWEDE

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hua! Trist att höra Fritz, hoppas det var sista gången nu!

Dags att hitta på någon ny variant av förvaring av värdesaker.

Du har så rätt, hädanefter kommer jag att att lämna bankomatkortet och andra kort hemma när jag ger mig ut på stan.

Dessutom så ska jag stoppa plånboken i bröstfickan varje gång jag tar en bathtaxi så har jag bättre koll.

Jag har dålig rygg vilket inte ger mig några som helst problem med att promenera, men att sitta på en bänk eller stol är värre.

Finns det en karm på stolen eller ett bord jag kan hänga mig över så går det någorlunda.

Men åker jag i en fullsatt bathtaxi så är enda alternativet att greppa tag i stången i taket med båda händerna för att avlasta ryggen och då är man ett lätt offer för ett proffs. Dessa proffs har ofta solglasögon på sig är min erfarenhet.

Men att sy in en ficka fram på insidan shortsen är inget för mig, det finns helt enkelt inte plats ;)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Du har fel! Konstruktiv nog...?

Japp,jag har sakert fel,du har ratt med din Pattaya erfarenhet,trakigt att jag trampade dej pa tarna eftersom jag inte namde dej som en av experterna,ber om ursakt for detta.

Halsningar fran farmen

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Om du vill ha en konstruktiv debatt så rekommenderar jag dig att börja med ett konstruktivt inlägg skriven i vänlig ton utan svordomar.

Fritz..

Tar din rekommendation,man blir bara sa forbannad nar man hor och kanner till allt elande som drabbar vanliga hyggliga manniskor i Pattaya,bl.a den utbredda korruptionen som rader hos tex polisen,det har valdigt sallan intraffat att en Farang har fatt nagot stod/prioritet nar han el. hon har rakat ut for nagot och behover hjalp i nagon form,sa vida man inte "kanner"nagon officerare el. liknande,det kan hjalpa i vissa fall...men det kostar i nagon form,jag har satt detta live vid manga tillfalle under mina ar nere pa soi 9,och detta sker helt oppet,det har val ytters sallan hant att en farang far ratt vid en trafik olycka,man traffas nere pa stationen for utredning,Thailandaren dyker upp med ett tiotal slaktingar som sjalvklart har sett hela handelse forloppet trots att dom har suttit och pillat nasan i en helt annan del av staden,tro inte att du far nagot stod av polisen,till raga pa allt begars det hutlosa penning belopp,polisen ar nojd for han far ju halften av det,nej...kalla pa er forsakrings kille och los det pa plats det blir mycket billigare,har val aldrig sett sa manga halvdoda Thailandare nere pa stationen som har rakat ut for en mindre olycka med lite skrubbsar.

mvh

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Stämmer så är det på alla turistorter världen över och ang publika transporter så är rånrisken stor i större städer världen över

även lilla stockholm lider av det

PS har aldrig blivit av med ngt i Pattaya DS

Du har haft en grym tur.

mvh

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar din rekommendation,man blir bara sa forbannad

Mja, du följde inte min rekommendation att skriva ett inlägg utan svordomar.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Mja, du följde inte min rekommendation att skriva ett inlägg utan svordomar.

Fritz..

Vet inte om du syftar pa forbannad,det ar val ingen direkt svordom,hang inte upp dej pa detaljer,las i stallet innehallet,det ar verkligheten och mycket mer intressant an att klaga pa ordval.

mvh

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Mja, du följde inte min rekommendation att skriva ett inlägg utan svordomar.

Fritz..

Far be om ursakt for jag sympatiserar med din uppkommna situation,skulle kanske hellre anvant som nam na,och att du far skylla dej sjalv att du bor i Pattaya,att folk blir fickrobbad pa en bathbus i Pattaya hander flera ggr dagligen,sa du ar inte ensam(som Svenska kyrkan i BKK skriver i sin reklam).

Halsningar Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Mja, du följde inte min rekommendation att skriva ett inlägg utan svordomar.

Fritz..

Eller skaffa dej en bil sa du slipper aka bathbus.

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Fritz,

Med risk for nya jordbavningar och vulkanutbrott har pa forumet,som jag namt tidigare ar Pattaya ett riktigt rovhal,tro mej jag har sett skiten bade fran in och utsidan,jobbade volontart pa soi 9 tva ar,du kan inte ana hur mycket skit det hander under ett dygn i den halan,allt ar utstuderat att blasa Farangen bade fran myndigheternas sida och skitrovarna,Thai,Farang m.m samma sak med bara ett syfte,Pattaya ar val helt OK om man bara ska vistas dar en kortare tid for att supa och kn***a runt=festa,men det ar fan inget stalla att bo pa(med dom varderingar i moral,etik och sunt fornuft som vi Svenskar ar fostrade i).Nu raknar jag med att alla dom har Pattaya experterna s.s 33,an,Lamai64,m.m,m.m gar i fullstandigt spinn,men det ger jag fullstandigt fan i,bara jag slipper vistas i detta Thailands storsta rovhal,och ni pro-Pattaya kom nu inte dragande med dom dar gamla slagdangorna om bitterhet osv.Jag ser fram imot en kontruktiv debatt.

Mvh

Chan2011

Om du räknade med att jag skulle gå i spinn pga detta inlägg så måste jag tyvärr göra dig besviken, inget spinn ens för 5 bahtingar :y2:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Finns ju varianten med förvaring på bröstet.

Fast den kanske inte är så vacker...

post-6637-0-33543700-1339593908.jpg

post-6637-0-33543700-1339593908.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju varianten med förvaring på bröstet.

Fast den kanske inte är så vacker...

post-6637-0-33543700-1339593908.jpg

Om man nu skall ge tips så finns en annan enkel variant.

1 Påse, lite större än ett pass, som man kan ha i ett snöre runt halsen. Och stoppa innanför skjortan eller annan klädsel.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du har så rätt, hädanefter kommer jag att att lämna bankomatkortet och andra kort hemma när jag ger mig ut på stan.

Dessutom så ska jag stoppa plånboken i bröstfickan varje gång jag tar en bathtaxi så har jag bättre koll.

Jag har dålig rygg vilket inte ger mig några som helst problem med att promenera, men att sitta på en bänk eller stol är värre.

Finns det en karm på stolen eller ett bord jag kan hänga mig över så går det någorlunda.

Men åker jag i en fullsatt bathtaxi så är enda alternativet att greppa tag i stången i taket med båda händerna för att avlasta ryggen och då är man ett lätt offer för ett proffs. Dessa proffs har ofta solglasögon på sig är min erfarenhet.

Men att sy in en ficka fram på insidan shortsen är inget för mig, det finns helt enkelt inte plats :wink:

Fritz..

Du kanske kan skaffa dig en plånbok med kedja, mkt möjligt dom lirkar ur den ur fickan och snor pengarna utan att du märker nåt ändå, men kanske du får behålla diverse nödvändiga kort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tar din rekommendation,man blir bara sa forbannad nar man hor och kanner till allt elande som drabbar vanliga hyggliga manniskor i Pattaya,bl.a den utbredda korruptionen som rader hos tex polisen,det har valdigt sallan intraffat att en Farang har fatt nagot stod/prioritet nar han el. hon har rakat ut for nagot och behover hjalp i nagon form,sa vida man inte "kanner"nagon officerare el. liknande,det kan hjalpa i vissa fall...men det kostar i nagon form,jag har satt detta live vid manga tillfalle under mina ar nere pa soi 9,och detta sker helt oppet,det har val ytters sallan hant att en farang far ratt vid en trafik olycka,man traffas nere pa stationen for utredning,Thailandaren dyker upp med ett tiotal slaktingar som sjalvklart har sett hela handelse forloppet trots att dom har suttit och pillat nasan i en helt annan del av staden,tro inte att du far nagot stod av polisen,till raga pa allt begars det hutlosa penning belopp,polisen ar nojd for han far ju halften av det,nej...kalla pa er forsakrings kille och los det pa plats det blir mycket billigare,har val aldrig sett sa manga halvdoda Thailandare nere pa stationen som har rakat ut for en mindre olycka med lite skrubbsar.

mvh

Chan2011

Nu har jag aldrig (peppar peppar ta i trä) blivit utsatt för något under mina Pattaya-vistelser som börjar bli ganska många, men ska man inte vända sig till turistpolisen om man hamnar i liknande situationer du beskriver?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu skall ge tips så finns en annan enkel variant.

1 Påse, lite större än ett pass, som man kan ha i ett snöre runt halsen. Och stoppa innanför skjortan eller annan klädsel.

Om man nu skall ge tips så finns en annan enkel variant.

1 Påse, lite större än ett pass, som man kan ha i ett snöre runt halsen. Och stoppa innanför skjortan eller annan klädsel.

En sådan påse med 2 fack och dragkedja på båda ställena fick jag en st gratis på banken! ( nåja dom lurar mig på en massa pengar i form av avgifter)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske kan skaffa dig en plånbok med kedja, mkt möjligt dom lirkar ur den ur fickan och snor pengarna utan att du märker nåt ändå, men kanske du får behålla diverse nödvändiga kort :)

Min hustru har nog bästa förslaget, att kedja fast hela mig någonstans i huset medans hon är på jobbet. :)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Du har haft en grym tur.

mvh

Chan2011

Grym tur tror jag inte men lite tur hade jag nog när jag glömde kameran i moppekorgen en natt ,men den låg kvar dagen efter ,jag åker väldigt sällan bathbuss och har aldrig plånbok när jag är på semester oavsett land eller ort , pengarna har jag i regel i framfickan på byxorna och där kommer dom inte åt för då måste dom flytta på hängbuken först

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Åk till Syd- Amerika och Gyayaquil i Equador , eller varför inte till Fillipinerna och Manila där är det hundra gånger mer ficktjuvar än i Pattaya. I Manila på 70 talet såg jag en kärring som satt med handen utanför fönstret på en Jeepney med en guldring på fingret och tjuvarna gjorde likadant , dom tog helt enkelt fram en kniv och skar av fingret på henne och sprang därifrån

post-7775-0-43533400-1339602491_thumb.jp

post-7775-0-43533400-1339602491_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Nu har jag aldrig (peppar peppar ta i trä) blivit utsatt för något under mina Pattaya-vistelser som börjar bli ganska många, men ska man inte vända sig till turistpolisen om man hamnar i liknande situationer du beskriver?

Undvik i storsta mojliga man att blanda in polisen om du hamnar i nagon form av konflikt med nagon Thailandare om det inte ar absolut nodvandigt,du far garanterat aldrig ratt oavsatt skyldig el. oskyldig,det kostar bara dej mer pengar,det ar ju en till som ska vara med att dela pa bytet,en klok man(advokat) uttryckte foljande en gang..det ar i stort satt omojligt att vinna mot en Thai vid en domstolsforhandling,turistpolisen ansvarar for walking street,skickar alla arenden vidare till soi 9 som dom inte kan losa pa plats.

mvh

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp,jag har sakert fel,du har ratt med din Pattaya erfarenhet,trakigt att jag trampade dej pa tarna eftersom jag inte namde dej som en av experterna,ber om ursakt for detta.

Halsningar fran farmen

Chan2011

Du, Pattayakungen, Om det är ett sånt stort rövhål så undrar jag varför detta rövhål är thailands största enskilda resmål efter Bangkok. Och uppenbart tycker ju ganska många att det även att det går att bosätta sig där. Så jag tror inte att alla delar din mening, hoppas du respekterar det. Men jag ger dig kredit för att ha varit runt i hela Thailand för att kunna avgöra att Pattis e Thailands största rövhål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Du, Pattayakungen, Om det är ett sånt stort rövhål så undrar jag varför detta rövhål är thailands största enskilda resmål efter Bangkok. Och uppenbart tycker ju ganska många att det även att det går att bosätta sig där. Så jag tror inte att alla delar din mening, hoppas du respekterar det. Men jag ger dig kredit för att ha varit runt i hela Thailand för att kunna avgöra att Pattis e Thailands största rövhål.

Basta THAISWED,

Tycker du ar orattvis nar du kallar mig Pattaya kung,det vill jag absolut inte bli forknippad vid,du missuppfattar fullstandigt,jag uttrycker min personliga asikt och erfarenhet,om folk vill bosatta i Pattaya ar det fullstandigt upp till var och en,om folk tycker Pattaya ar varlden basta stalle att vara pa ar det upp till var och en,jag tackar for krediten och den stammer ganska val,under mina lite mer an 6 ar i Thailand utan att lamnat landets granser har jag nog besokt dom flesta platserna som ar vart namnet,jag tycker om att resa runt,lara mej mer och framforallt forsoka forsta kulturen i det landet jag valt att leva i.

mvh

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Om du räknade med att jag skulle gå i spinn pga detta inlägg så måste jag tyvärr göra dig besviken, inget spinn ens för 5 bahtingar :y2:

Lamai64,

Fan vad jag gillar dej,jag fullstandig alskar udda personligheter som dej s.s aker till Peking och besoker IKEA,far varlden runt med ett mjukdjur,lagger stort fokus pa flygplans mat och lounger,aker varlden runt och besoker Hooters och hoppas att dejta nagon storpattad sevitris..fran hjartat..jag ar impad...du ar hjartligt valkommen att besoka farmen nar som.bara att skicka ett PM for en vagbeskrivning.

mvh

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

:)

Kalla mig inte kung, men jag vet bättre, förstår mer och kan mer än alla andra. :D

Och vad fick du luft ifran?
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...