Jump to content
IGNORERAD

Vad för faranger stödjer de olika politiska grupperingarna i Thailand?


noBuzz

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Ja, men kom med en bättre förklaring då! :)

Bäst att jag förklarar mig röd då, så det inte blir fel i dina teorier :)

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    31

  • Sam sip sam

    15

  • erka

    7

  • Wangthong

    5

Mest aktiva i denna tråd

Bäst att jag förklarar mig röd då, så det inte blir fel i dina teorier :)

Njae, bättre att komma med bättre förklaring så att det blir mindre fel i mina teorier. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har tråkigt i höstrusket, läste på nyherna att "sommer va kort i år". :nyam:

Jo, det är dåligt nu. Regn och åska. Och jag har skittråkigt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Australien, Japan, Sydkorea och Nya Zeeland är "Fulla demokratier".

Malaysia, Thailand och Fillipinerna, Mongoliet, Papa Nya Guinea, Indien, Indonesien och Taiwan är "Bristfälliga demokratier".

Hong Kong, Singapore, Nepal, Bhutan och Kambodja är "Hybrida regimer".

Ryssland, Fiji, Vietnam, Kina, Laos, Burma och Nordkorea är "Totalitära stater".

http://en.wikipedia.Democracy_Index

Anses Burma fortfarande som en "totalitär stat"?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Anses Burma fortfarande som en "totalitär stat"?

Vet inte. Gissar att de kanske uppgraderas till en hybrid i nästa rapport.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte. Gissar att de kanske uppgraderas till en hybrid i nästa rapport.

Ännu så länge är det läpparnas bekännelse från militären så jag har svårt att tro på någon uppgradering.De måste visa mer inför omvärlden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Australien, Japan, Sydkorea och Nya Zeeland är "Fulla demokratier".

Malaysia, Thailand och Fillipinerna, Mongoliet, Papa Nya Guinea, Indien, Indonesien och Taiwan är "Bristfälliga demokratier".

Hong Kong, Singapore, Nepal, Bhutan och Kambodja är "Hybrida regimer".

Ryssland, Fiji, Vietnam, Kina, Laos, Burma och Nordkorea är "Totalitära stater".

http://en.wikipedia.Democracy_Index

Australien , Papa nya guinea,Nya zeeland tillhör väl inte asien utan oceanien

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Australien , Papa nya guinea,Nya zeeland tillhör väl inte asien utan oceanien

Likas Fiji om man nu får vara lite BW för en gångs skull. Fiji har en form av demokrati som är en smula udda.

Fiji (urbefolkningen) är i majoritet antalsmässigt och röstar igenom "sin" PM när det är val, för några år sedan fanns ingen "riktig" Fiji så tog man en avdankad Aussie till den andra folkgruppen (Indies) stora förtret med div. stridigheter och underliga arresteringar till följd, men Aussien ble inte så långvarig då han var efterlyst för div. brott i sitt f.d. hemland så då tog dom hans bror istället. Känner lixom en del likheter med Siam, eller?

Till saken hör att det är Indies som är den totalt dominerande ekonomiskt drivande folkgruppen, men så länge dom är i demokratisk ordning färre till antalet så.SomNamNa!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Australien , Papa nya guinea,Nya zeeland tillhör väl inte asien utan oceanien

Stämmer nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Stämmer nog.

Ja annars får du skälla på min lärare , fast han lever säkert inte längre efter att haft mig som elev :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja annars får du skälla på min lärare , fast han lever säkert inte längre efter att haft mig som elev :crazy:

Va fan, har du gått i skolan? Jävla översittare! :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Va fan, har du gått i skolan? Jävla översittare! :D

Jo du 7,5 år , närvarotid 5 år högst :14: man hade ju lixom ett jobb att sköta också

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo du 7,5 år , närvarotid 5 år högst :14:man hade ju lixom ett jobb att sköta också

Sådärja... inte skryta nu! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Sådärja... inte skryta nu! :)

Skryta är min starka sida ,inte lätt att vara ödmjuk när man är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Och så var vi där igen :rotfl:

Aj! Där gjorde det ont i den ömma tån .-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan ju vara så att en majoritet av den thailändska befolkningen anser att "de gula" gjort ett dåligt jobb, och dessutom inte kommit till makten på demokratisk väg, därför röstar man mot de gula och egentlugen inte för de röda?

Håller för övrigt med om att det är märkligt att en majoritet i Thailand röstar på de röda och en majoritet av falangerna stöder de gula. Kan det vara så att falangerna (precis som thailändarna) bara ser till sitt eget bästa :wink:?

/GSt

Hej

Du slog nog huvudet på spiken där, dom flesta "högutbildade" och välbärgade falangerna indentifierar sig självklart lättare med kostym klädda Thailändare som dessutom talar engelska och har mer västerländska vanor som tilltalar dessa, dom har ingenting gemensamt med landets fattiga befolkning på landsbygden och i Bangkoks slum, många upplever ju tydligen dessa outbildade, fattiga människor som lite farliga och helt klart som så dumma att dom inte ens tror att dom klarar av att rösta på det för dom bästa partiet.

Så jag är inte det minsta förvånad över att många falanger stöder landets traditionella makthavare och misstror landets lågutbildade och fattiga befolkning, men det som överraskar mig är att så många av dessa dessutom accepterar militärkupper, våld och fiffel i domstolar och EC för att ändra valresultaten i landet och på så sätt ger sitt stöd för dom traditionella, rojalistiska grupperna i samhällets topp på bekkostad av demokratin och folkets rätt att själva få vara med och utse landets ledare i fria val, det överraskar mig och det ger ett dåligt betyg till dom lärare dessa belästa och bättre vetande har haft när det gäller att lära ut demokrati under deras studietid.

Men det finns forum som är undang och ett av dom är Teakdoor där skribenterna är ganska lika fördelade mellan gula och röda, Demokraterna och PAD, men här dominerar ju inte Svenskar utan Britter, Amerikanare och Australiensare och här får kuppmakarna och andra odemokratiska grupper i samhället den kritik dom verkligen förtjänar när dom sätter sig över landets majoritet.

Och här stöder ca 50% dom regeringar som vinner valen och ungefär lika många vill ha bort regeringen via nya PAD aktioner och våld, ganska många av dessa skulle säkert välkommna ännu en militärkupp som ett sätt att installera Abhisit på igen.

Men för oss som känner människorna bakom valsegrarna för TRT, PPP och nu PT tycker inte alls att det är konstigt att dessa vinner valen, dom här människorna har en helt annan situation än sina mer förmögna aktieägande kostym klädda landsmän, här är det mat på bordet, kläder på kroppen och att klara denna månads räkningar som gäller, och att dom då väljer att rösta tvärtemot vad kuppmakande Generaler och välutbildade falanger tycker att dom borde är helt väntat.

Sen får man ju inte glömma att dom allra flesta inte deltar i dom politiska diskussionerna och vad dessa tycker vet vi ju inte, sen är det ju tyvär också så att många drar sig för att skriva efersom dom har upplevt sig påhoppade och otrevligt bemötta av forumets själutnämda bättre vetande och högre stående medlemmar.

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du IL att Thaksin ska ha 46 miljarder bath av den thailänska befolkningen?Är han en demokratiförespråkare?Skulle inte dessa pengar behövas på bättre sätt?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du slog nog huvudet på spiken där, dom flesta "högutbildade" och välbärgade falangerna indentifierar sig självklart lättare med kostym klädda Thailändare som dessutom talar engelska och har mer västerländska vanor som tilltalar dessa, dom har ingenting gemensamt med landets fattiga befolkning på landsbygden och i Bangkoks slum, många upplever ju tydligen dessa outbildade, fattiga människor som lite farliga och helt klart som så dumma att dom inte ens tror att dom klarar av att rösta på det för dom bästa partiet.

Så jag är inte det minsta förvånad över att många falanger stöder landets traditionella makthavare och misstror landets lågutbildade och fattiga befolkning, men det som överraskar mig är att så många av dessa dessutom accepterar militärkupper, våld och fiffel i domstolar och EC för att ändra valresultaten i landet och på så sätt ger sitt stöd för dom traditionella, rojalistiska grupperna i samhällets topp på bekkostad av demokratin och folkets rätt att själva få vara med och utse landets ledare i fria val, det överraskar mig och det ger ett dåligt betyg till dom lärare dessa belästa och bättre vetande har haft när det gäller att lära ut demokrati under deras studietid.

Men det finns forum som är undang och ett av dom är Teakdoor där skribenterna är ganska lika fördelade mellan gula och röda, Demokraterna och PAD, men här dominerar ju inte Svenskar utan Britter, Amerikanare och Australiensare och här får kuppmakarna och andra odemokratiska grupper i samhället den kritik dom verkligen förtjänar när dom sätter sig över landets majoritet.

Och här stöder ca 50% dom regeringar som vinner valen och ungefär lika många vill ha bort regeringen via nya PAD aktioner och våld, ganska många av dessa skulle säkert välkommna ännu en militärkupp som ett sätt att installera Abhisit på igen.

Men för oss som känner människorna bakom valsegrarna för TRT, PPP och nu PT tycker inte alls att det är konstigt att dessa vinner valen, dom här människorna har en helt annan situation än sina mer förmögna aktieägande kostym klädda landsmän, här är det mat på bordet, kläder på kroppen och att klara denna månads räkningar som gäller, och att dom då väljer att rösta tvärtemot vad kuppmakande Generaler och välutbildade falanger tycker att dom borde är helt väntat.

Sen får man ju inte glömma att dom allra flesta inte deltar i dom politiska diskussionerna och vad dessa tycker vet vi ju inte, sen är det ju tyvär också så att många drar sig för att skriva efersom dom har upplevt sig påhoppade och otrevligt bemötta av forumets själutnämda bättre vetande och högre stående medlemmar.

Mvh Isan lover

Det konstiga är att man per automatik ska stödja och sympatisera med ett parti av en enda anledning - att de fick flest röster. Hur de sedan förvaltar det förtroendet spelar tydligen ingen som helst roll. De fick flest röster, då är de bäst. Att faranger stödjer diktatur, militärkupper och är emot de fattiga är inte alls konstigt eftersom det inte är sant. Det är ett fantasifoster som skapats när man inte vill eller orkar tänka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du IL att Thaksin ska ha 46 miljarder bath av den thailänska befolkningen?Är han en demokratiförespråkare?Skulle inte dessa pengar behövas på bättre sätt?

Det är du som inte förstår dig på demokrati. När Thaksin får sina hederligt tjänade pengar ska han bygga ännu fler motorvägar (han har redan byggt alla vägar som finns i Isaan), skänka bort traktorer, mobiltelefoner och bekämpa korruptionen och knarket och skapa perfekt demokrati och välstånd för alla fattiga och så vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hej

Du slog nog huvudet på spiken där, dom flesta "högutbildade" och välbärgade falangerna indentifierar sig självklart lättare med kostym klädda Thailändare som dessutom talar engelska och har mer västerländska vanor som tilltalar dessa, dom har ingenting gemensamt med landets fattiga befolkning på landsbygden och i Bangkoks slum, många upplever ju tydligen dessa outbildade, fattiga människor som lite farliga och helt klart som så dumma att dom inte ens tror att dom klarar av att rösta på det för dom bästa partiet.

Så jag är inte det minsta förvånad över att många falanger stöder landets traditionella makthavare och misstror landets lågutbildade och fattiga befolkning, men det som överraskar mig är att så många av dessa dessutom accepterar militärkupper, våld och fiffel i domstolar och EC för att ändra valresultaten i landet och på så sätt ger sitt stöd för dom traditionella, rojalistiska grupperna i samhällets topp på bekkostad av demokratin och folkets rätt att själva få vara med och utse landets ledare i fria val, det överraskar mig och det ger ett dåligt betyg till dom lärare dessa belästa och bättre vetande har haft när det gäller att lära ut demokrati under deras studietid.

Men det finns forum som är undang och ett av dom är Teakdoor där skribenterna är ganska lika fördelade mellan gula och röda, Demokraterna och PAD, men här dominerar ju inte Svenskar utan Britter, Amerikanare och Australiensare och här får kuppmakarna och andra odemokratiska grupper i samhället den kritik dom verkligen förtjänar när dom sätter sig över landets majoritet.

Och här stöder ca 50% dom regeringar som vinner valen och ungefär lika många vill ha bort regeringen via nya PAD aktioner och våld, ganska många av dessa skulle säkert välkommna ännu en militärkupp som ett sätt att installera Abhisit på igen.

Men för oss som känner människorna bakom valsegrarna för TRT, PPP och nu PT tycker inte alls att det är konstigt att dessa vinner valen, dom här människorna har en helt annan situation än sina mer förmögna aktieägande kostym klädda landsmän, här är det mat på bordet, kläder på kroppen och att klara denna månads räkningar som gäller, och att dom då väljer att rösta tvärtemot vad kuppmakande Generaler och välutbildade falanger tycker att dom borde är helt väntat.

Sen får man ju inte glömma att dom allra flesta inte deltar i dom politiska diskussionerna och vad dessa tycker vet vi ju inte, sen är det ju tyvär också så att många drar sig för att skriva efersom dom har upplevt sig påhoppade och otrevligt bemötta av forumets själutnämda bättre vetande och högre stående medlemmar.

Mvh Isan lover

Nu har jag inte läst på detta forum, men kan det vara så att iom att det inte domineras av svenskar så kanske inte förvirrade vänsterargument pga den röda färgen är lika vanligt förekommande och att det därför blir en mer balanserad debatt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hej

Du slog nog huvudet på spiken där, dom flesta "högutbildade" och välbärgade falangerna indentifierar sig självklart lättare med kostym klädda Thailändare som dessutom talar engelska och har mer västerländska vanor som tilltalar dessa, dom har ingenting gemensamt med landets fattiga befolkning på landsbygden och i Bangkoks slum, många upplever ju tydligen dessa outbildade, fattiga människor som lite farliga och helt klart som så dumma att dom inte ens tror att dom klarar av att rösta på det för dom bästa partiet.

Så jag är inte det minsta förvånad över att många falanger stöder landets traditionella makthavare och misstror landets lågutbildade och fattiga befolkning, men det som överraskar mig är att så många av dessa dessutom accepterar militärkupper, våld och fiffel i domstolar och EC för att ändra valresultaten i landet och på så sätt ger sitt stöd för dom traditionella, rojalistiska grupperna i samhällets topp på bekkostad av demokratin och folkets rätt att själva få vara med och utse landets ledare i fria val, det överraskar mig och det ger ett dåligt betyg till dom lärare dessa belästa och bättre vetande har haft när det gäller att lära ut demokrati under deras studietid.

Men det finns forum som är undang och ett av dom är Teakdoor där skribenterna är ganska lika fördelade mellan gula och röda, Demokraterna och PAD, men här dominerar ju inte Svenskar utan Britter, Amerikanare och Australiensare och här får kuppmakarna och andra odemokratiska grupper i samhället den kritik dom verkligen förtjänar när dom sätter sig över landets majoritet.

Och här stöder ca 50% dom regeringar som vinner valen och ungefär lika många vill ha bort regeringen via nya PAD aktioner och våld, ganska många av dessa skulle säkert välkommna ännu en militärkupp som ett sätt att installera Abhisit på igen.

Men för oss som känner människorna bakom valsegrarna för TRT, PPP och nu PT tycker inte alls att det är konstigt att dessa vinner valen, dom här människorna har en helt annan situation än sina mer förmögna aktieägande kostym klädda landsmän, här är det mat på bordet, kläder på kroppen och att klara denna månads räkningar som gäller, och att dom då väljer att rösta tvärtemot vad kuppmakande Generaler och välutbildade falanger tycker att dom borde är helt väntat.

Sen får man ju inte glömma att dom allra flesta inte deltar i dom politiska diskussionerna och vad dessa tycker vet vi ju inte, sen är det ju tyvär också så att många drar sig för att skriva efersom dom har upplevt sig påhoppade och otrevligt bemötta av forumets själutnämda bättre vetande och högre stående medlemmar.

Mvh Isan lover

Vi får hoppas att det här forat är ensamt om att ha självutnämda bättre vetande som ser ner på

oss white trash

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Det är du som inte förstår dig på demokrati. När Thaksin får sina hederligt tjänade pengar ska han bygga ännu fler motorvägar (han har redan byggt alla vägar som finns i Isaan), skänka bort traktorer, mobiltelefoner och bekämpa korruptionen och knarket och skapa perfekt demokrati och välstånd för alla fattiga och så vidare.

De är ju taksen som betalar 500 bathingen i pension också. Min svärmor kallar det för thaksin-money.

Får han de 46.000.000.000 bathen kan han göra så mycket mer. Varför inte ett inbördeskrig som pricken över i:et. :spy:

Hemska tanke, och det finns faranger här på MPR som stöder detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

De är ju taksen som betalar 500 bathingen i pension också. Min svärmor kallar det för thaksin-money.

Får han de 46.000.000.000 bathen kan han göra så mycket mer. Varför inte ett inbördeskrig som pricken över i:et. :spy:

Hemska tanke, och det finns faranger här på MPR som stöder detta.

Finns det vilka då ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Finns det vilka då ?

Du brukar ge karma åt en! Gissa vem!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...