Jump to content
IGNORERAD

Austrian Airlines


Mr Ning Ning

Recommended Posts

Mr Ning Ning

Vad har ni för erfarenheter av dom?

Såg att dom hade rätt bra priser till BKK i vinter. Ca 7000 för en 2mån biljett.

Dom hade inte så långa väntetider mellan flygen.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har ni för erfarenheter av dom?

Såg att dom hade rätt bra priser till BKK i vinter. Ca 7000 för en 2mån biljett.

Dom hade inte så långa väntetider mellan flygen.

Flög hem med austrian air ifrån Bangkok för 3,5 veckor sedan, skitbra kan jag bara säga, fräscha plan, bra mat, bra service och dom höll tiderna. Vad mer kan man begära?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fokker100 mellan Wien och Stockholm låter ju inte alltför kul, men annars ser ju priserna OK ut på vissa avresedagar. Helt klart ett intressant alternativ då de även kommer till Arlanda i vettig tid så att det går att ta tåget hem :)

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Kört dom några gånger. Dom är klart godkända vad gäller allt. Kort byte i Wien (45 min) Var försenad till Wien en gång och då höll dom kärran eftersom ca 25 % av dom som ska med BKK-kärran kommer från Sverige-kärran. Lite kinkiga på vikten vid hemresan. Hade 32 kilo att checka in, fick pruta 10 kilo men betala för 2 kilo för att komma med. Onboard entertainment med individuella skärmar.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Fokker100 mellan Wien och Stockholm låter ju inte alltför kul, men annars ser ju priserna OK ut på vissa avresedagar. Helt klart ett intressant alternativ då de även kommer till Arlanda i vettig tid så att det går att ta tåget hem :)

/GSt

Den moderna Fokker 100 som används tycker jag är en rätt bra kärra, i samma klass som Boing 737, Airbus 319 - 320.

Inte den gamla ttpen som Linjeflyg använde.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vad viktigt det är att ta sig till Thailand bekvämt och med stil.

Då får det kosta lite extra även om vi tyvärr måste dela lyxen med 350 andra.

Vi tar kort på maten och publicerar dom här ifall vi kostat på oss lite extra extra och åker på näst intill business class.

Här finns experterna nämligen, på flygplanstyper t.ex. som har koll på avståndet mellan sätena och förmåga att bedöma

servicenivån och utseendet på flygvärdinnorna eller underhållningen som helst ska vara placerat i ryggstödet framför.

Sedan vi sålunda med stil och 1/350 status tagit oss till den efterlängtade destinationen Suvan,

som under året kommer att ta emot 50 miljoner andra som oss, blir nästa utmaning att hitta billigaste möjliga taxi.

De färreste noterar modell eller avstånd till sätet framför eller att det inte är skärm i ryggstödet eller

att det är en gasoldriven Toyota (hemmabygge) med ett imponerande antal år på nacken.

Den luktar lite mögligt efter översvämningarna förra året och någon garanti för att bromsarna uppfyller kraven

eller att föraren har den nödvändiga kompetensen för att ta oss till slutmålet i ett stycke, går inte att få.

Vi är kungar i baksätet en stund - och bättre blir det om vi kan pruta ner slutpriset med några ynka bath

som gör stor skillnad för föraren men som för oss inte är annat än just .. några ynkliga baht.

En investering i vårt rykte som rese- och världsvana som sedan tar stryk i den kommande månadens umgänge

med den thailändska familjen - vilken börjar med familjeutflykt till BIG-C i pickuppen.

Lite kung är vi trots allt fortfarande där vi sitter i det tilldelade framsätet, trots en aning halvdåligt samvete över

att övriga 7 familjemedlemmar åker i 3 lager i baksätet.

Lite bara, det är ju trots allt vi som betalat en stor del av bilen och definitivt bränslet i tanken fast alla och ingen vet om det.

Efter en månad på landet eller förnedring i Pattaya och ännu en underbetald taxiresa till Suvan

kan vi äntligen dra på oss kavajen, skruva på det världsvana leendet och med ett lättnadens suck ta plats

i det extra breda och motoriserade sätet och invänta maten vars kvalitet och smak når de thailändska gatuköks till knäna.

Men det gör inget - vi delar eländet med 350 andra och kostar det så får det smaka av ... inget.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...