Jump to content
IGNORERAD

MPR medlem vilken bransch representerar just du? eller har representerat.


Guest borichiangmai

Recommended Posts

Kenneth4618

Kommer ihåg det finska spadföretaget från 70 talet YIT =allmänna ingeniörs byrån AIB på svenska, alla som jobbade där var dom som inte fick jobb på någon annan firma, lönen va 1,50.- per timme, asså i mark då! Själv var man Alucrome från Göteborg som hade stora målarkontrakt i Finland på den tiden!

Nuförtiden så har YIT kommit upp sig och finns i hela Norden med avancerad teknologi på meritlistan!

Efter det dom köpte in mig 2 maj förra året blev det ett stort lyft för YIT :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    13

  • Sam sip sam

    10

  • andrejsdenruskige

    7

  • audirs2

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Efter det dom köpte in mig 2 maj förra året blev det ett stort lyft för YIT :wink:

Jaha, är du osså bra på spade? :crazy::14:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Egen företagare i byggbranchen (fönster o dörrar, försäljning inkl montage) samt heltidsanställd i norge (systemväggar,glaspartier,innertak m.m).

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu är man egen företagare håller på med yttertak men om 18 månader fyllhund i surin med mera.

MVH FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ihåg det finska spadföretaget från 70 talet YIT =allmänna ingeniörs byrån AIB på svenska, alla som jobbade där var dom som inte fick jobb på någon annan firma, lönen va 1,50.- per timme, asså i mark då! Själv var man Alucrome från Göteborg som hade stora målarkontrakt i Finland på den tiden!

Nuförtiden så har YIT kommit upp sig och finns i hela Norden med avancerad teknologi på meritlistan!

Nu tror jag att du tar fel på något årtionde. YIT fanns redan på 70 talet i Saudi Arabien. Jag körde flera transporter för dem där när deras egna ( 11 st. ) road trains inte hann med transporterna och de hyrde in oss subcontracters.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror jag att du tar fel på något årtionde. YIT fanns redan på 70 talet i Saudi Arabien. Jag körde flera transporter för dem där när deras egna ( 11 st. ) road trains inte hann med transporterna och de hyrde in oss subcontracters.

http://en.wikipedia.org/wiki/YIT Ja där ser man sa flickan! :thumbsup: Så det e du som tömt dom på sand!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Logistikbranchen, slänger ihop transportlösningar world-wide via bil, järnväg, båt, flyg och teleporter.

Ändrades av ITOY
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Servicetekniker kyla (Carrier refrigeration) sedan fuskar jag på fritiden som ordningsvakt

Om du jobbar i Stockholm känner du nog mina gamla kollegor Ivan och Nisse

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Barnvagnachaffis och lyxmake. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du jobbar i Stockholm känner du nog mina gamla kollegor Ivan och Nisse

Jobbar nere i Malmöregionen tror, är den sydligaste Carrieraren i Sverige :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar med personal, ekonomi och IT samt lite annat administrativt i en statlig myndighet. Passerade 25 år på samma ställe i höstas :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Frilansande producent , illustratör och produktutvecklare inom mediabranschen . I huvudsak inom spelbranschen .

Ändrades av Siamways
Link to comment
Dela på andra sajter

Kontorslav under ständig omorganissation de senaste fem åren

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Pappaledig Curlingförälder och make...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Professionell helgalkoholist som även försöker ta sig till det andra jobbet inom köttbranchen mellan måndag och fredag. :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bioenergy branschen. Resemontör inom svetsning & montage av fliseldade värmeverk. :thumbsup:

Ändrades av Sabai sabai
Link to comment
Dela på andra sajter

Lastbilsbranchen. Kör biltransporter för Volvo.

Kör även ibland buss-chassien från Borås till hamnarna

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...