Jump to content
IGNORERAD

MPR medlem vilken bransch representerar just du? eller har representerat.


Guest borichiangmai

Recommended Posts

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    13

  • Sam sip sam

    10

  • andrejsdenruskige

    7

  • audirs2

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är elektriker inom gruvindustrin. och varför man blir elektriker har Erik 7 år sammanfattat ganska väl. :)

Elektriker.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Erik 7 år redan kan skriva så bra så kan han nog satsa på en mer akademisk utbildning. Universitet redan i höst kanske...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Clirre när du var matläggare ,la du upp maten på serveringsfat eller vad gjorde du??

Nu ska ni va snälla mot cenilen :crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Är anställd på Yleinen Insinööritoimisto och min huvudsakliga uppgift är allt inom klimat

men fuskar även en del inom el, kraft, brandlarm, ventilation, styr & regler, vvs och så kylanläggningar som mest

YIT

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nu ska ni va snälla mot cenilen :crazy:

Men du kanske har några foton från den tiden , skulle vara kul att se dina matläggar bilder

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Om Erik 7 år redan kan skriva så bra så kan han nog satsa på en mer akademisk utbildning. Universitet redan i höst kanske...

Varför ska han satsa på akademisk utbildning när han tjänar mer än han kan göra av med som elektriker och dessutom slipper arbeta? Har man vetat det skulle man blivit elektriker. Akademiskt jobb där alla tjejer jagar dig vilken akademisk kariär matchar det?

Hoppas inte så många läser MPR så att yrket blir förstört av alla lycksökare som inte vill jobba. Hade jag haft en son hade jag stakat in kariären för honom på en gång. Tror det blir jobbigt för dottern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Men du kanske har några foton från den tiden , skulle vara kul att se dina matläggar bilder

:mda::plea: Glöm det :na: Men en Mattlägarbild kan du få :crazy:

post-3713-0-54927400-1338720077_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

:mda::plea: Glöm det :na: Men en Mattlägarbild kan du få :crazy:

Oj då var ett märkligt mattläger , var hade ni lägret

Link to comment
Dela på andra sajter

Är elektriker inom gruvindustrin. och varför man blir elektriker har Erik 7 år sammanfattat ganska väl. :)

Elektriker.jpg

En liknande storry då.

"Jag vill bli kapten när jag blir stor, för det är ett kul jobb som är lätt att göra. Kaptener behöver inte gå så länge i skolan, dom behöver bara lära sig siffror så dom kunna läsa kartor, så att dom inte seglar vilse…

Kaptener måste vara modiga, så att dom inte blir rädda när det är så dimmigt att dom inte kan se, och när propellern ramlar av ska dom behålla sitt lugn, så att dom vet vad dom ska göra. Kaptener måste ha ögon som kan se genom molnen, och dom får inte vara rädda för åskan och blixten, som dom har på närmare håll än vi har. Kaptenernas löner är en annan sak jag gillar. Dom tjänar mer än vad dom kan göra av med. Det beror på att dom flesta människor tror att det är farligt att köra båt, utom kaptener, för dom vet hur lätt det är. Det är inte mycket jag ogillar, utom det att tjejer gillar kaptener. Alla tjejer vill gifta sig med en kapten, så kaptenerna måste alltid jaga iväg dom för att få vara i fred… Jag hoppas att jag inte blir sjösjuk för om jag blir det kan jag inte bli kapten, och i så fall måste jag börja arbeta.

(Skrivet av en tioårig brittisk skolpojke – saxat ur Passageraren-REDAREN)"

Slutklämmen är skön :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

´Från snickare till 10år på ICA ,numera egen inom nöjesindustrin (bar ,bowling,restaurang,fastighetsägare) men jobbar större delen på insidan baren.

Försöker kompensera det med många timmar på rätt sidan baren i los.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det gör det säkert och en del behöver nog längre tid en så

Är det inte "än så" ?

Du verkar ju kunna stavning

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Elektronikkonstruktör sedan 80talet.

Vårat företag gör elektroniska "chips"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Är det inte "än så" ?

Du verkar ju kunna stavning

:-)

Inlägg anmält, Men i vanlig Surens anda så går väl förövaren fri he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Är det inte "än så" ?

Du verkar ju kunna stavning

:-)

Va fan tror dom en som haft 5 års skolgång ,hur fan tror du att jag hade tid att lära mig stava ???

kör på med era översittarfasoner bara

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan tror dom en som haft 5 års skolgång ,hur fan tror du att jag hade tid att lära mig stava ???

kör på med era översittarfasoner bara

Vem började med att rätta Clion ?

du eller jag ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Vem började med att rätta Clion ?

du eller jag ?

Det är väl du då , jag har inte rättat Clion

Det är för bedrövligt när inte morötterna kan forumreglerna

eller inte följer dom

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

På byggen som färgappliceringstekniker i 20år, samma företag i 12.

Jag har gjort ett mellanspel på Storels lager i ett år, som orderplockare.

Mvh Hn

Min jobbkaffekopp just nu.

Den borde falla dig i smaken.

post-3653-1338723940,41_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Har du jobbat på horhus ? :giggle:

Har du jobbat på horhus ? :giggle:

Jag har jobbat ett år på Horhus i Manilla Stolt Milanie hette det och låg inte långt från Ermita

och där hade vi 99 Luder. dock inga manliga. Annars har jag vart på horhus runt om i hela världen. Det största låg i Djakarta där det fanns 30 000 horor, han tyvärr inte med att sätta på samtliga , men var en bit på väg

Link to comment
Dela på andra sajter

Min jobbkaffekopp just nu.

Den borde falla dig i smaken.

post-3653-1338723940,41_thumb.jpg

Ahhh en mutmugg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest borichiangmai

Cape Town 1973

Då var det inte många här av Thai experterna som var födda en gång

Slet som Jungman då rensa skit i rännstenen.

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är glad att jag inte jobbar på "Yleinen Insinööritoimisto". Skulle nån fråga vart jag jobbade skulle jag drabbats av akut andnöd innan jag ens kommit halvvägs in i det namnet!

Kommer ihåg det finska spadföretaget från 70 talet YIT =allmänna ingeniörs byrån AIB på svenska, alla som jobbade där var dom som inte fick jobb på någon annan firma, lönen va 1,50.- per timme, asså i mark då! Själv var man Alucrome från Göteborg som hade stora målarkontrakt i Finland på den tiden!

Nuförtiden så har YIT kommit upp sig och finns i hela Norden med avancerad teknologi på meritlistan!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...