Jump to content
IGNORERAD

MPR medlem vilken bransch representerar just du? eller har representerat.


Guest borichiangmai

Recommended Posts

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    13

  • Sam sip sam

    10

  • andrejsdenruskige

    7

  • audirs2

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tänkte bli sjöbefäl i handelsflottan, övade 1968-1970 men släppte det då det inte var det jag trodde, ryckte in på KA4 1970 blev yrkesofficer 1973 i Kustartileriet avgick efter 31 år 20040202 när FM skulle minskas ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lämnade flottan och flygvapnet september 2005 efter totalt 23 år som officer och blev IT-Konsult istället

Numera IT-chef på statlig myndighet

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja jag har köpt av dig ,om det var i Gävle!   jag jobba med Svenne med kuken ett tag och sålde trä grejer från Fillipinerna och Bali

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
Tänkte bli sjöbefäl i handelsflottan, övade 1968-1970 men släppte det då det inte var det jag trodde, ryckte in på KA4 1970 blev yrkesofficer 1973 i Kustartileriet avgick efter 31 år 20040202 när FM skulle minskas ner.

Vad trodde du det var då!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad trodde du det var då!!

 

Ja jag hade nog inte satt mig in i hur livet skulle vara innan jag mönstrade på.(redei AB Oxelösund/Grängesberg, mest malm, kol och olja)

Det var korta tider  i hamn så ibland fanns det knappt tid att gå ner på kajen eller att fartyget låg långt från civilisationen jag hann inte så myckett mer än hytten, havet och ratten(mycket handstyrning på de båtar jag var på). Det som var positivt var att jobba med många olika nationaliteter och lära sig att hudfärg och religion inte alltid visade hur en människa fungerade i det dagliga livet. Stefan Täby

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyller och tömmer tankbåtar med kemikalier / petroleum på diverse ställen.

Just nu på väg till Puerto Rico - Antigua - Venezuela.

 

/ SatanG 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...