Jump to content
IGNORERAD

Var ligger det ultimata stället att bygga ett hus på i ett civilisertat område i thailand


Krafta

Recommended Posts

Någonstans i Rayong, t.e.x i Ban Chang där vi bor, runt 45 minuter till Pattaya eller Rayong City för grövre shopping, 1,5 timmar till Suvanabhumi, 5 minuter till havet.

Lagom avstånd från 'synden' men tillräckligt nära för månadens inköp av 'farang' mat o.s.v.

Ban Phe och Hat Mae Pim på östra sidan om Rayong City är också trevliga platser att bo på.

Oscar.

vi har hus i Ban chang , tycker det är perfekt lagom nära o långt till allt tycker jag
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    4

  • Nypan

    3

  • leifen

    3

  • Towe

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis där köpte vi ca 1 rai för tre år sen, bara havsutsikt åt ett håll iofs, men det får väl duga.

post-3397-0-47225600-1338064565_thumb.jp

Vi har dock inte byggt nåt än på tomten och vet väl inte riktigt om vi skall göra det heller, vi får se vad som händer. Jag tycker det ligger för långt från civilisationen dvs Pattaya.

/ Joe

Det finns numera flyttbara hus, som du kan ta med dig da du aker till Pattaya.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kumphawapi ?? :y15:

Då far jag dit och kollar läget i september.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns numera flyttbara hus, som du kan ta med dig da du aker till Pattaya.

I Sverige kallar vi dom husvagn :thumbsup:

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyr ett hus eller en lägenhet lite här och där och se vart du trivs bäst. Jag själv skulle nog valt att området runt Pattaya just för närheten till allt eftersom jag inte har körkort och nära till svensk haken för sällskaps skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis där köpte vi ca 1 rai för tre år sen, bara havsutsikt åt ett håll iofs, men det får väl duga....

post-3397-0-47225600-1338064565_thumb.jp

Vi har dock inte byggt nåt än på tomten och vet väl inte riktigt om vi skall göra det heller, vi får se vad som händer. Jag tycker det ligger för långt från civilisationen dvs Pattaya....

/ Joe

Jag har en kompis som har hus där och hälsar på honom varje gång jag är i Los. Han trivs utmärkt.

Skulle vara intressant att veta var din tomt är belägen i byn.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige kallar vi dom husvagn :thumbsup:

I Sverige kallar vi dom husvagn :thumbsup:

I SWE Ja, men här finns det modul se http://www.tajland.se/projectsv/ som du kan flytta om tilaken blir för dyr, eller svärmor gnäller för mycket. Eller annan orsak.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Tja byggt i Khao lak trivs bra där. Inte sönder byggt & om man uppskattar stranden så finns det många bra stränder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...