Jump to content
IGNORERAD

Sutheps son anklagas för att olagligt ha kommit över 170 rai på Koh Samui.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

IL,

det fanns inte en stavelse på PT´s valaffischer om att införa en civil konstitution. Det är ett av dina hjärnspöken igen, ungefär som det att du inbillar dig att de vill lätta på/ändra på LM lagarna. Det är helt enklet vad du hoppas på men det har ingen alls förankring hos PT.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 99
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    19

  • janne_h

    12

  • Tallviking

    8

  • Poffa

    7

Mest aktiva i denna tråd

Att förkasta demokratin som system och majoritetens rätt att utse sin regering och på så sätt påverka landets och befolkningens framtid och liknande för att en man vid namn Hitler en gång kom till makten i ett val håller inte enligt mig, det finns många tusentals exempel på lyckade val där dom valda inte har blivit diktatorer, det är ju ungefär som att alla borde sluta köra bil för att en krockade och dog.

Det är ju rätt svårt att svara på ovanstående utan att vara elak och på allvar ifrågasätta din mentala hälsa.

Läs om.. läs rätt..

Tänk om.. tänk rätt..

Igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att förkasta demokratin som system och majoritetens rätt att utse sin regering och på så sätt påverka landets och befolkningens framtid och liknande för att en man vid namn Hitler en gång kom till makten i ett val håller inte enligt mig, det finns många tusentals exempel på lyckade val där dom valda inte har blivit diktatorer, det är ju ungefär som att alla borde sluta köra bil för att en krockade och dog.

Vem pratar om att förkasta demokratin???

Är det några av dina hjärnspöken som talar??

I en demokrati finns det vissa spelregler för att man ska kunna kalla sig demokrati. I detta ingår beslut som allvarligt kan skada landet eller delar av dess befolkning eller att sko sig personligen.

Och när man går över den gränsen så är det per automatik inte demokrati längre.

Vad vi kan konstatera ur ditt galna exempel om bilkörning är att det är definitivt inte hälsosamt att köra på samma sätt som den som krockade och dog. Och gör man det så får man nog per automatik vara nödgad att sluta köra bil som en konsekvens av dödsögonblicket. Likt som att håller man sig inte till demokratins spelregler så får man helt enkelt sluta upp att kalla sig själv demokratisk.

Svårare än så är det inte. Eller om jag skulle driva mitt företag så att alla anställda slutar så är den automatiska konsekvensen att jag får sluta att vara VD vare sig jag vill det eller ej.

Du verkar ha väldigt svårt att se handlande och konsekvens av handlande. Utan kör på ditt vanliga mantra om herrklubben militären o.s.v.

Vissa saker ger faktiskt tro det eller ej konsekvenser huruvida man vill det eller ej. Och många beslut även om dom är tagna i majoritet strider mot demokratiska principer. Detta beslut som avser att gynna beslutarna. Det finns en enda sak som faktiskt är tillåtet enligt dom demokratiska principerna som påverkar beslutsfattarna själva. Och det är lönesättningen av riksdagsmän som dom sätter själva.

Detta för att det anses mer demokratiskt om sådana beslut tas i bred majoritet istället för av ett litet utskott som kanske kan påverkas i det fördolda utan att någon behöver ta politiskt ansvar för detta.

Men att ta beslut som gynnar enskilda personer är ju helt förkastligt. Och där pratar vi om starkt mycket mera pengar än riksdagsmännens löner.

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL,

det fanns inte en stavelse på PT´s valaffischer om att införa en civil konstitution. Det är ett av dina hjärnspöken igen, ungefär som det att du inbillar dig att de vill lätta på/ändra på LM lagarna. Det är helt enklet vad du hoppas på men det har ingen alls förankring hos PT.

Hej

Nu är du ute och cyklar igen, enligt media var en ändring av konstitutionen med på topplistan inför valet, och även genomförda opinionsundersökningar tyder på att folket stöder detta och vill ha en civil konstitution igen.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nu är du ute och cyklar igen, enligt media var en ändring av konstitutionen med på topplistan inför valet, och även genomförda opinionsundersökningar tyder på att folket stöder detta och vill ha en civil konstitution igen.

Mvh isan lover

Några länkar kanske som stödjer det du säger? Eller hänvisar du som vanligt folk till att söka fram bevis själv för att DU talar sanning?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket tjänar en thailänsk politiker i månaden?Utan mutorna då förstås.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket tjänar en thailänsk politiker i månaden?Utan mutorna då förstås.

Har för mig att jag sett siffror på mellan 50 - 100 000 baht per månad om jag inte minns fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket tjänar en thailänsk politiker i månaden?Utan mutorna då förstås.

I parlamentet lär lönen ligga på runt 100.000 i månaden. M.o.a. felräkningspengar i deras totala inkomster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det blir de rika på verkar det som :crazy: måste vara många "förmåner" för att hålla en standard det anstår en folkvald :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det blir de rika på verkar det som :crazy: måste vara många "förmåner" för att hålla en standard det anstår en folkvald :thumbsup:

Finns goda möjligheter till "extraknäck". Man kan t.ex. ,som en f.d. PM gjorde, starta ett eget "statligt" lotteri. Och själv sno vinsten. 26 miljarder var det visst som saknades i redovisningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns goda möjligheter till "extraknäck". Man kan t.ex. ,som en f.d. PM gjorde, starta ett eget "statligt" lotteri. Och själv sno vinsten. 26 miljarder var det visst som saknades i redovisningen.

Vaddå.. det är ju bara 700 baht per arbetande thailändare? Och mindre än en månadsavgift till ett svenskt fackförbund.

Det borde ju den där PM'en vara värd med tanke på allt gott han gjort för alla fattiga. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går det? 170 Rai på samui som bara måste finnas i bergsterrängen.Har Sutheps son svarat med någon stämmnig över att han tillförskannsat sig totalt värdelös mark som bara befolkas av vildhundar och sneväxta kokospalmer?

Om inte ännu så kommer stämningen snart i Bkk post,vänt och se gott folk!!

Lang

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nu är du ute och cyklar igen, enligt media var en ändring av konstitutionen med på topplistan inför valet, och även genomförda opinionsundersökningar tyder på att folket stöder detta och vill ha en civil konstitution igen.

Mvh isan lover

Jasså vilken media hävdar detta och var någonstans bland PT´s många olika vallöften finns detta att läsa.

Gärna en länk till det du hävdar och inte det vanliga "Det är sånt som alla vet, herrklubben, eliten, bla, bla, bla"

Annars så får vi väl konstatera att du återigen ljuger för att de ska passa med det som du vill...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja, låt militären och demokraterna ta över landet istället. Förbjud dr T, avsätt regeringen och alla dess hantlangare så kanske ultramänniskorna här på CM får som dom vill.

Ojsan jag kanske inte kan hänvisa till artikeln eller länken, Oops!

Återkommer till min fråga till moderatorerna spärra och moderera trådar som övergår i politik. Annars har ni ett forum som kommer att övergå istyr!

Sent from my iPhone using Tapatalk thu sucker of al phones..

F. You

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja, låt militären och demokraterna ta över landet istället. Förbjud dr T, avsätt regeringen och alla dess hantlangare så kanske ultramänniskorna här på CM får som dom vill.

Ojsan jag kanske inte kan hänvisa till artikeln eller länken, Oops!

Återkommer till min fråga till moderatorerna spärra och moderera trådar som övergår i politik. Annars har ni ett forum som kommer att övergå istyr!

Sent from my iPhone using Tapatalk thu sucker of al phones..

F. You

Politikertrådarna har ju varit med sen forumets födelse. Vad är det som skulle göra det så akut nu att stänga dom?

Gå över styr?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Bristen på nyansering i diskussionerna!

Sent from my iPhone using Tapatalk thu sucker of al phones..

F. You

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja, låt militären och demokraterna ta över landet istället. Förbjud dr T, avsätt regeringen och alla dess hantlangare så kanske ultramänniskorna här på CM får som dom vill.

Bristen på nyansering i diskussionerna!

Eh... nyansering.. ja just det. :)

Du är ju tokfast i samma tvåtaktstänk som IL. Antingen PT eller demokraterna/militären/eliten bla bla.

Snacka om att vara onyanserad. Och sedan komma och gnälla över brist på nyanser.. Snyggt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Några länkar kanske som stödjer det du säger? Eller hänvisar du som vanligt folk till att söka fram bevis själv för att DU talar sanning?

Mvh Janne

Hej

Antingen driver du med mig eller så följer du inte Thailändsk politik alls?

Dom röda och deras samarbetspartners har varit emot och kritiserat den militära konstitutionen hela tiden sedan juntan ersatte landets civila konstitution ifrån 1997 med en egen variant, detta kan omöjligtvis någon med det minsta intresse för Thailändsk politik ha missat, och visst gick man självklart till val på att ändra denna, det har man kunnat läsa om på Bangkok Post, The Nation, Asian Correspondant, Bangkok Pundit, Prachathai o.s.v så läs deras artiklar i ämnet om du vill ha information, att förneka detta är inte trovärdigt och så långt ifrån sanninen att det egentligen inte ens värt att besvara.

Jag vet inte vad ditt syfte är med detta, men någon anledning att låtsas som att den militära konstitutionen inte har varit ifrågasatt och inte skulle ändras vid en röd valseger har du väl, men det är inte det minsta sanningenligt eller trovärdigt.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

För att återgå till trådens ämne så blev frugan igår erbjuden via telefon att köpa 15 rai bergsmark i bra läge på Koh Samui för bara 3 miljoner baht, det är ju väldigt billigt och min första tanke var att det förmodligen är någon som har kommit över mark olagligt och nu vill sälja den innan den ev. blir konfiskerad, vad tror ni om detta?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Antingen driver du med mig eller så följer du inte Thailändsk politik alls?

Dom röda och deras samarbetspartners har varit emot och kritiserat den militära konstitutionen hela tiden sedan juntan ersatte landets civila konstitution ifrån 1997 med en egen variant, detta kan omöjligtvis någon med det minsta intresse för Thailändsk politik ha missat, och visst gick man självklart till val på att ändra denna, det har man kunnat läsa om på Bangkok Post, The Nation, Asian Correspondant, Bangkok Pundit, Prachathai o.s.v så läs deras artiklar i ämnet om du vill ha information, att förneka detta är inte trovärdigt och så långt ifrån sanninen att det egentligen inte ens värt att besvara.

Jag vet inte vad ditt syfte är med detta, men någon anledning att låtsas som att den militära konstitutionen inte har varit ifrågasatt och inte skulle ändras vid en röd valseger har du väl, men det är inte det minsta sanningenligt eller trovärdigt.

Mvh isan Lover

Om det är som du säger? Län det väl inte vara så svårt att gräva fram en länk som stödjer det du säger för en gångs skull?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är som du säger? Län det väl inte vara så svårt att gräva fram en länk som stödjer det du säger för en gångs skull?

Det kommer att bli en stor snöstorm i helvetet innan IL kommer att kunna plocka fram en trovärdig länk som stödjer hans propaganda, flera gånger har han ertappats med att blåljuga av propagandaskäl och inte en enda gång har han lyckats plocka fram något som stödjer hans lögner.

Istället för att skriva det långa floskelfulla svaret till dig hade han kunna skriva "Det är sånt som alla vet och behöver därmed inte styrkas"

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nu är du ute och cyklar igen, enligt media var en ändring av konstitutionen med på topplistan inför valet, och även genomförda opinionsundersökningar tyder på att folket stöder detta och vill ha en civil konstitution igen.

Mvh isan lover

Orkar egentligen inte bry mig om att hitta motbevisande material till alla ILs påståenden eftersom IL är obotlig och det inte förändrar något.

Men, för de läsare som är osäkra och kanske tror på hans lögner så kan man ju läsa följande artiklar.

Dusit Poll reveals citizens not in favor of reconciliation bill

http://thainews.prd.id=255507010009

poll-people-unsure-about-charter-bill

http://www.bangkokpo...ut-charter-bill

Suan Dusit Poll: Most voters worried Constitution amendment may re-ignite conflicts

http://thainews.prd.id=255502260009

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Så här svårt är det att ta fram en länk om partiernas vallöften under 2011.

http://www.reuters.c...E7620CU20110703

Inte ett ord från PTs håll om att ändra konstitutionen i den här artikeln. :)

Det måste vara fel på Reuters, eller så är det helt enkelt gula...

Inte en stavelse om att ändra konstitutionen eller LM-lagarna finns det ju att läsa om där och enligt PT´s lokala ombud i Sverige så var ju det bland de absolut viktigaste vallöftena?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lärt mig nu att IL använder omvända språket..

När IL säger att pt kommer införa nånting så kan man då med säkerhet ta fasta på att dom inte kommer att införa detta. Som t.ex LM lagarnas avskaffande.

Jädrans pricksäker kille det där :crazy:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...