Jump to content
IGNORERAD

Svensk misstänkt rånare gripen i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Det var ju en strålande översättning :crazy:

En bild säger mer än tusen ord, sägs det ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    4

  • leifen

    2

  • pensionaren

    2

  • perren

    2

Mest aktiva i denna tråd

Straffet skall avtjänas där det begåtts, och dömas efter det landets lagstiftning.

Annars får inte straffet det avskräckande syfte det skall ha.

Leif

Så en ryss som begår ett brott i sverige ,skall sitta av det i Sverige för att bli avskräckt av dom

hemska svenska fängelsena ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och denna gång hoppas vi på straff avtjänat i Thailand.

Om nu Sverige tog hand om denna syndare första gången Thai-polisen haffade honom så bör väl Thailand vara trötta på att skicka han i retur för dom vet att idi*ten kommer att dyka upp inom en snar framtid i pattis eller någon annan valfri plats i Thailand.

Permanent utvisning, fast först ett kännbart straff!

Svenska myndigheterna hjälper honom att byta namn, så permanent utvisning är bortkastat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så en ryss som begår ett brott i sverige ,skall sitta av det i Sverige för att bli avskräckt av dom

hemska svenska fängelsena ???

Det är i Sverige han begått brottet.

Vad är ditt förslag och lösning?

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Har skrivit det tidigare och skriver det igen.Kriminalvarden bor upphandla dessa tjanster i t e x i nagot forna oststatsland..eller varfor inte Grekland som kan behova en extraslant i tider som dessa...smatjuvar och annat lost pack kan fa en fotboja och stada upp i parker och liknande..mvh pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här killen är inte lyst i sverige eller internationellt enligt svensk polis så det är ju enligt vad jag kan utläsa en riktig skitsak. Även om det verkar ovanligt dumt att ha en högljudda drogfester hemmavid verkar det vara en hönsgård tillverkad av en fjäder. Det lär redan nu ha varit en vanlig thairättegång om drogerna. Om uppgifterna stämmer hamnar han på ett vanligt thaifängelse en eller två månader om han inte vill betala böter. Det är inte så extremt hårt om han bara blev fälld för nyttjande och innehav av droger i mindre kvantiteter för eget bruk. Hade han blivit dömd för liknande saker i sverige hade han, om han var ostraffad innan, knappt fått något straff alls, på sin höjd villkorligt eller tre månaders sammhällstjänst. Owerstay och visumfrågan har i sig inte något straff som utdöms av en riktig domstol och det är inte böter man betalar, formellt är det någon slags avgift som betalas till immigrationmyndigheten. Inlåsningen för overstay är inte heller fängelse i vanlig mening, det är bara en åtgärd för att se till att personen lämnar landet och det kan ske i stort sett vart som helst. Inlåsning kan bytas ut mot att någon betrodd person går i god för att personen kommer att lämna landet, förutsatt att avgiften för owerstay är betald. Jag hade kontakter med turistpolisen och de lämpade över folk, svensk eller nordisktalande, som väntade på pengar för att kunna betala och lämna landet, bara de höll sig i närheten av guesthouset var det ok.

Vidare så måste straffade sitta av minst en tredjedel (har jag för mig att det är) av tiden som utdömts i Thailand innan de kan få beviljat att få någon slags utväxling till svenskt mysfängelse. Dessutom finns det någon slags minimitid, kommer inte exakt ihåg den heller men ett antal år är det, exvis om man får ett straff på tre års fängelse i Thailand får man inte möjlighet att sitta av delar hemma i sverige medans om man får 30 år kan man få beviljat att sitta av hemma efter 10 år. Anledningen till utväxlingen är att den dömde ska få möjlighet till återanpassning till det samhälle han ska komma tillbaka ut till som fri efter straffet. :-)

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Vidare så måste straffade sitta av minst en tredjedel (har jag för mig att det är) av tiden som utdömts i Thailand innan de kan få beviljat att få någon slags utväxling till svenskt mysfängelse. Dessutom finns det någon slags minimitid, kommer inte exakt ihåg den heller men ett antal år är det, exvis om man får ett straff på tre års fängelse i Thailand får man inte möjlighet att sitta av delar hemma i sverige medans om man får 30 år kan man få beviljat att sitta av hemma efter 10 år. Anledningen till utväxlingen är att den dömde ska få möjlighet till återanpassning till det samhälle han ska komma tillbaka ut till som fri efter straffet. :-)

En annan Svensk som fick lära sig den hårda vägen

http://www.magasinet...rtratt/dodsdomd

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är i Sverige han begått brottet.

Vad är ditt förslag och lösning?

Leif

Om det är en Svensk medborgare som begått ett brott i Sverige skall det givetvis avtjänas i Sverige.

Det jag menar är att en person som begår ett brott utomlads som innebär fängelse så borde det innebära livstids utvisning och

att straffet avtjänas i personens hemland.

Jag tror inte skattebetalarna i det berörda landet vill betala för uttläningar som begår brott.

Detta gäller även om det är en svensk som begår brottet i Thailand eller en ryss som begår ett brott i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...