M33 Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 Funderar på att köpa någon av dessa, någon som har erfarenhet? Skillnad i funktioner mm? Priserna har jag koll på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 Som jag förstått ska man kunna hacka apple tv och då är ju 1000:- billigt. ohackad så var det väll sisådär läste jag ur kvalitets-tidningen metro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 http://www.metro.se/nyheter/apple-tv-snygg-design-men-uselt-utbud/EVHkkh!nq7r2Omd0mk/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 http://www.metro.se/...kh!nq7r2Omd0mk/ Undrar om det inte är en gammal ATV? Har för mig att den fixar full HD idag...utan att vara helt säker. Orkar inte googla heller, så det får någon annan göra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 Stämmer bra http://www.metro.se/nyheter/apple-tv-klarar-full-hd-men-utbudet-ar-uselt/EVHleo!ZPdDdxHun5JAg/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 Boxee varje dag i veckan. Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 Finns ju även andra alternativ: http://deviceguru.com/google-tv-vs-apple-tv-vs-boxee-vs-roku/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 (ändrad) ATV2 är bara att glömma om du inte vill konvertera varenda film till iTunes vänligt format. För ATV2 kräver att du streamar dina filer från iTunes till ATV2. (Ja jag tycker det suger ifall någon undrar) Ja det går att jailbreaka en men bara ATV1 och inte ATV2 (senaste) Men jailbreaket är som sådant att startar du om ATV:n så måste man jailbreaka igen. Så valet är Boxee Box alla dagar i veckan för en normal användare som bara vill se filmer utan krångel. Har en själv och använt den flitigt men gått över till en Mac Mini med Xbmc istället. Boxee Box använder en förenklad version av just Xbmc så det är verkligen en kompetent spelare. Men förvänta er inte den klarar av True-HD för det är visst någon begränsning i chippet som sitter i och Intel verkar vägra uppdatera. Ser man filmer i Xvid,Mkv,Avi,m4v ja dom vanliga formaten fungerar den toppen. Ändrades Maj 17, 2012 av Lappen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Själv kör jag Mac Mini. Har inte hittat någon nytta med ATV ännu. Den enda nyttan med en iPad är väl smidighet och att man kan spegla den via ATV. Så vill man spegla en iPad i ATV så är bägge ett bra köp. Annars kan man nog stå över bägge två, ett tag framöver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd September 5, 2012 Dela Inlagd September 5, 2012 Tja.. Praktiskt att streama från Iphonen till Boxee.. "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 6, 2012 Dela Inlagd September 6, 2012 Själv kör jag Mac Mini. Har inte hittat någon nytta med ATV ännu. Den enda nyttan med en iPad är väl smidighet och att man kan spegla den via ATV. Så vill man spegla en iPad i ATV så är bägge ett bra köp. Annars kan man nog stå över bägge två, ett tag framöver. Med senaste versionen av OS X går det fint att spegla även från en Mac om den är någorlunda ny. Perfekt om man vill visa sina bilder för flera gäster. Men även för video. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd September 6, 2012 Dela Inlagd September 6, 2012 ... Perfekt om man vill visa sina bilder för flera gäster. Men även för video. . Tyvärr stämmer det endast för filmer/video som är inköpta via iTunes/Apple store. Som det ser ut idag får man visa sina privata videon över en annan mediespelare eller DLNA-enhet. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 6, 2012 Dela Inlagd September 6, 2012 Tyvärr stämmer det endast för filmer/video som är inköpta via iTunes/Apple store. Som det ser ut idag får man visa sina privata videon över en annan mediespelare eller DLNA-enhet. //Singha711 Det stämmer visst. Jag provade nyss att visa lite av min käre fars digitaliserade smalfilmer, och det fungerade utmärkt med VLC. Min far är icke någon Apple fanboy och jag kan nog garantera att du inte finner denna video på iTunes Jag har ingen anledning att tvivla på att något annat som kan spelas upp med VLC inte skulle kunna speglas. Youtube går också bra. Enda undantaget vad jag vet är vissa produkter typ Amazon Instant Video där man inte ens får spegla den preview som är gratis. Men det är Amazons beslut, inte Apples. Apple har helt enkelt valt att tillhandahålla möjligheten att spärra spegling för de tredjepartare som absolut vill ha det så. Amazon skyller på problem med rättigheterna. Uppriktigt sagt fattar jag inte varför det inte fungerar för dig. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 6, 2012 Dela Inlagd September 6, 2012 Herr Chang har du jailbreakat din Apple produkt för att kunna ladda ner vlcplayer "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Acker Inlagd September 6, 2012 Dela Inlagd September 6, 2012 Nu tror jag att Enis och Singha tror att Herr Chang pratar om att streama video från iPad/iPhone, men han menade från en Mac dator. Det fungerar att spegla hela skärmen till en Apple TV och det blir då som det låter en spegling av Mac'ens skärm. Allt som visas där visas även på TV'n via Apple TV. Dock så kräver det att man har en ny Mac (2011 och nyare). Annars finns inte funktionen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd September 6, 2012 Dela Inlagd September 6, 2012 (ändrad) Herr Chang har du jailbreakat din Apple produkt för att kunna ladda ner vlcplayer Herr Chang har du jailbreakat din Apple produkt för att kunna ladda ner vlcplayer VLC finns på iThunes att ladda till din iPhone utan att du behöver jailbreaka den. Ändrades September 6, 2012 av Lobuz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 6, 2012 Dela Inlagd September 6, 2012 Nu tror jag att Enis och Singha tror att Herr Chang pratar om att streama video från iPad/iPhone, men han menade från en Mac dator. Det fungerar att spegla hela skärmen till en Apple TV och det blir då som det låter en spegling av Mac'ens skärm. Allt som visas där visas även på TV'n via Apple TV. Dock så kräver det att man har en ny Mac (2011 och nyare). Annars finns inte funktionen. Stämmer bra det. Och som jag skrev är det en ny funktion i senaste versionen av OS X, dvs 10.8 Mountain Lion. Om någon lyckas installera detta OS på en PC-burk är det bara att gratulera. Men bli inte besviken om inte allt fungerar som på en Mac För att ytterligare förtydliga: OS X kör man på Mac, iOS på iPhone och iPhone plus i kraftigt begränsad version i Apple TV. Att något finns på OS X innebär inte att det finns på iOS. Och vice versa. Även om Apple lite gradvis "lånar" viss funktionalitet mellan dessa OS. Microsoft har valt en helt annan strategi vad gäller Windows 8 och Windows Phone 8. Det ska onekligen bli intressant att se hur det utfaller. En del Windows fanboys verkar lite upphetsade inför möjligheterna. Typisk inställning: "Äntligen ska jag kunna köpa en modern pekplatta som kan köra mina gamla Windowsprogram! Den får kosta vad som helst!" Ja, för all del. Det kommer säkert att vara möjligt att starta en del Windowsprogram på en Microsoft Surface med x86 CPU. Men frågan är om det blir en angenäm upplevelse? Dessa programs användargränsnitt förutsätter att det finns tangentbord och mus för att vara användbara. Ett helt annat gränssnitt blir nödvändigt om man endast ska använda sina fingrar direkt på skärmen. Men som sagt, vi får väl se. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 6, 2012 Dela Inlagd September 6, 2012 Stämmer bra det. Och som jag skrev är det en ny funktion i senaste versionen av OS X, dvs 10.8 Mountain Lion. Om någon lyckas installera detta OS på en PC-burk är det bara att gratulera. Men bli inte besviken om inte allt fungerar som på en Mac För att ytterligare förtydliga: OS X kör man på Mac, iOS på iPhone och iPhone plus i kraftigt begränsad version i Apple TV. Att något finns på OS X innebär inte att det finns på iOS. Och vice versa. Även om Apple lite gradvis "lånar" viss funktionalitet mellan dessa OS. Microsoft har valt en helt annan strategi vad gäller Windows 8 och Windows Phone 8. Det ska onekligen bli intressant att se hur det utfaller. En del Windows fanboys verkar lite upphetsade inför möjligheterna. Typisk inställning: "Äntligen ska jag kunna köpa en modern pekplatta som kan köra mina gamla Windowsprogram! Den får kosta vad som helst!" Ja, för all del. Det kommer säkert att vara möjligt att starta en del Windowsprogram på en Microsoft Surface med x86 CPU. Men frågan är om det blir en angenäm upplevelse? Dessa programs användargränsnitt förutsätter att det finns tangentbord och mus för att vara användbara. Ett helt annat gränssnitt blir nödvändigt om man endast ska använda sina fingrar direkt på skärmen. Men som sagt, vi får väl se. Herr Chang har talat. Lyckas dom att få till programmen så att man verkligen kan "ersätta" datorn med en platta. Ja, då har dom lyckats med någonting ingen annan har fått till. Windows bästa grej är väl Office. Jag skulle ge en stor eloge till den som orkar jobba med Office program på en platta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 6, 2012 Dela Inlagd September 6, 2012 Lyckas dom att få till programmen så att man verkligen kan "ersätta" datorn med en platta. Ja, då har dom lyckats med någonting ingen annan har fått till. Windows bästa grej är väl Office. Jag skulle ge en stor eloge till den som orkar jobba med Office program på en platta. Förvisso. Nu tror jag dock att Microsoft är fullt sysselsatta med ta fram ny version av Office speciellt anpassad till Microsoft Surface men även Windows 8. Vi får väl se hur många som finner det värt pengarna att uppgradera. Under tiden ignorerar Microsoft iPad vad gäller Office... OK, det är deras val. Inte för att jag skulle vara intresserad av en iPad-version Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 6, 2012 Dela Inlagd September 6, 2012 Förvisso. Nu tror jag dock att Microsoft är fullt sysselsatta med ta fram ny version av Office speciellt anpassad till Microsoft Surface men även Windows 8. Vi får väl se hur många som finner det värt pengarna att uppgradera. Under tiden ignorerar Microsoft iPad vad gäller Office... OK, det är deras val. Inte för att jag skulle vara intresserad av en iPad-version Herr Chang har talat. Nu är ju inte oddsen på deras sida (eller någon annans sida för den delen) att dom kommer att skapa en "dator". En pekplatta kommer nog att vara just en pekplatta i några år till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd September 6, 2012 Dela Inlagd September 6, 2012 (ändrad) Det stämmer visst. Jag provade nyss att visa lite av min käre fars digitaliserade smalfilmer, och det fungerade utmärkt med VLC. Min far är icke någon Apple fanboy och jag kan nog garantera att du inte finner denna video på iTunes Jag har ingen anledning att tvivla på att något annat som kan spelas upp med VLC inte skulle kunna speglas. Youtube går också bra. Enda undantaget vad jag vet är vissa produkter typ Amazon Instant Video där man inte ens får spegla den preview som är gratis. Men det är Amazons beslut, inte Apples. Apple har helt enkelt valt att tillhandahålla möjligheten att spärra spegling för de tredjepartare som absolut vill ha det så. Amazon skyller på problem med rättigheterna. Uppriktigt sagt fattar jag inte varför det inte fungerar för dig. Herr Chang har talat. Jag kör inte med MAC utan med Windows datorer som medieserver. Naturligtvis kan jag köra med VLC och mängder med andra medieserverprogram (Windows Mediaplayer, VLC, TVersity etc) men ATVn lyssnar enbart på strömmar som har en explicit Apple signatur. I en Windows miljö är det endast iTunes som kan serva ATV med en videoström. Nu är problemet att det inte går att importera/integrera en privat video i iTunes utan först konvertera den till lämplig (Apple accepterat) format. Detta kan vara en utmaning i sig, slösar med lagringsutrymme och tvingar en att underhålla flera versioner av samma video. Detta trodde jag att vi hade kommit ifrån sedan länge. Att du kan spela en privat video med ATV genom VLC beror säkert på att VLC på en MAC konverterar videons orginalformat till MAC format "on the fly" och den på så sätt blir tillgängligt för ATVn. Men som tur har jag inte köpt en ATV för att titta på video utan för att kunna integrera alla audioenheter och -program (typ iTunes, Spotify, Airfoil) i en enda sammanhängande lösning för ljuddistribution. M.a.o. för att kunna spela från vilken ljudkälla som helst på vilka högtalare/ljudsystem som helst i huset via "Airplay". Och detta samtidigt och fullständigt synchroniserat på alla ljudanläggningar. Mvh //Singha711 Ändrades September 6, 2012 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 6, 2012 Dela Inlagd September 6, 2012 Har en gammal Tvix som var svindyr att köpa och som det inte kommit någon uppdatering till sen 2010. Den klarar inte av alla format, bla webrippar så numera får jag plugga in HDMI-kabeln i laptopen titt som tätt och spela upp med VLC, funkar det också Fan vad jag saknar min gamla x-box som jag streamade genom på den gamla goda tiden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 6, 2012 Dela Inlagd September 6, 2012 Förvisso. Nu tror jag dock att Microsoft är fullt sysselsatta med ta fram ny version av Office speciellt anpassad till Microsoft Surface men även Windows 8. Vi får väl se hur många som finner det värt pengarna att uppgradera. Under tiden ignorerar Microsoft iPad vad gäller Office... OK, det är deras val. Inte för att jag skulle vara intresserad av en iPad-version Herr Chang har talat. Finns redan framme i testversion Office 2013 http://www.microsoft.com/sv-se/office/preview Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 6, 2012 Dela Inlagd September 6, 2012 Jag kör inte med MAC utan med Windows datorer som medieserver. Naturligtvis kan jag köra med VLC och mängder med andra medieserverprogram (Windows Mediaplayer, VLC, TVersity etc) men ATVn lyssnar enbart på strömmar som har en explicit Apple signatur. I en Windows miljö är det endast iTunes som kan serva ATV med en videoström. Nu är problemet att det inte går att importera/integrera en privat video i iTunes utan först konvertera den till lämplig (Apple accepterat) format. Detta kan vara en utmaning i sig, slösar med lagringsutrymme och tvingar en att underhålla flera versioner av samma video. Detta trodde jag att vi hade kommit ifrån sedan länge. Att du kan spela en privat video med ATV genom VLC beror säkert på att VLC på en MAC konverterar videons orginalformat till MAC format "on the fly" och den på så sätt blir tillgängligt för ATVn. Men som tur har jag inte köpt en ATV för att titta på video utan för att kunna integrera alla audioenheter och -program (typ iTunes, Spotify, Airfoil) i en enda sammanhängande lösning för ljuddistribution. M.a.o. för att kunna spela från vilken ljudkälla som helst på vilka högtalare/ljudsystem som helst i huset via "Airplay". Och detta samtidigt och fullständigt synchroniserat på alla ljudanläggningar. Mvh //Singha711 Det är det jag alltid har sagt. Windows är fan inte kompatibelt. Därför använder jag inte Windows Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 6, 2012 Dela Inlagd September 6, 2012 Jag kör inte med MAC utan med Windows datorer som medieserver. Naturligtvis kan jag köra med VLC och mängder med andra medieserverprogram (Windows Mediaplayer, VLC, TVersity etc) men ATVn lyssnar enbart på strömmar som har en explicit Apple signatur. I en Windows miljö är det endast iTunes som kan serva ATV med en videoström. Nu är problemet att det inte går att importera/integrera en privat video i iTunes utan först konvertera den till lämplig (Apple accepterat) format. Detta kan vara en utmaning i sig, slösar med lagringsutrymme och tvingar en att underhålla flera versioner av samma video. Detta trodde jag att vi hade kommit ifrån sedan länge. Att du kan spela en privat video med ATV genom VLC beror säkert på att VLC på en MAC konverterar videons orginalformat till MAC format "on the fly" och den på så sätt blir tillgängligt för ATVn. Men som tur har jag inte köpt en ATV för att titta på video utan för att kunna integrera alla audioenheter och -program (typ iTunes, Spotify, Airfoil) i en enda sammanhängande lösning för ljuddistribution. M.a.o. för att kunna spela från vilken ljudkälla som helst på vilka högtalare/ljudsystem som helst i huset via "Airplay". Och detta samtidigt och fullständigt synchroniserat på alla ljudanläggningar. Mvh //Singha711 Jaha, OK. Undrar bara varför du hävdade att det inte går när jag skriver att det går med senaste version OS X? Sen skulle jag uppskatta om du skrev Mac istället för MAC. MAC betyder något helt annat vilket du säkert vet. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu