Jump to content
IGNORERAD

Hennes telefon är avstängd :(


smilet

Recommended Posts

GammalDansken

Skönt att det löste sig

Vet'e fan.

Det var roligare innan :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    8

  • Baa

    8

  • Nemo

    6

  • smilet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tvärt emot mina erfarenheter, många av mina gamla "bekanta" är noggranna med att ha kvar samma nummer.endel har 2-3 telefonnummer av någon konstig anledning ;p

Och om man nu pratar om en som håller på att bygga hus åt en så kan man kanske tycka att man iaf bör ha hans nummer nedskrivet ifall man skulle sumpa luren, men det kanske inte var så viktigt för henne ? :wink:

Har du tänkt "Thailogik"?, i så fall finns det inget som förvånar, möjligen roar om man gillar tvärtemothumor!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra läxa TS denna händelse.

Bor man i var sin ände av världen är det viktigt att ha regler för kontakterna. Det är ju inte samma sak som om man bor i samma stad i Sverige.

Olyckor och akuta händelser kan intäffa när som helst. Speciellt i Thailand med alla dessa dagliga trafikolyckor med moppar..

Tycker man kan göra upp om att man håller kontakten en viss dag/dagar i veckan. Hur ofta är ju upp till var och en.

Dessutom ha ett antal alternativa kontaktvägar. MSN ,SMS ,mobil ,Skype, mail.

Ha som rutin att direkt ta kontakt om trubbel uppstår med telefoner laddare battterier etc...

Dessutom ha kontakpersoner som man kan kontakta om man inte får kontakt. Givetvis någon som bägge parter kan göra sig förstådd med. Lämpligt hitta någon som behärskar engelska. I en nödsituation kan kontaktpersonen lämna viktig informatiom. Tex vid sjukdom och olycka

Detta gäller ju inte enbart TS. Samma sak kan ju hända om flickvännen inte får tag i honom.

Tycker hon att han är löjlig som ororar sig,kan han ju ställa motfrågan till henne... om hon söker honom och inte får kontakt på ett antal dagar... hur mår hon då.

Tycker detta är att visa respekt och bry sig om varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Är inte thailändskans insikt om nödvändigheten av att höra av sig när planer ändras eller något oförutsett händer

en av de saker man rimligen kan generalisera om?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte thailändskans insikt om nödvändigheten av att höra av sig när planer ändras eller något oförutsett händer

en av de saker man rimligen kan generalisera om?

JO!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste givetvis vara registrerat/bundet till dig, annars kan ju vem som helst ''kapa'' ditt nr.

Följ bara anvisningarna på mina sidor!

http://www.telia.se/...arefill/bytasim

Skrmavbild2012-05-18kl161222.png

Jag kommer inte ihåg när det här hände. Måste vart länge sen. Men mycket tack

för lektionen, den behövdes.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 vecka sedan kom jag hem efter en 5 månaders semester i LOS.

Jag har ringt eller hon ringt mig dagligen tills 2 dagar sedan, nu är hennes mobiltelefon avstängd.

Jag kan inte få tag på henne, f-n va jobbigt.

Jag har ett halvfärdigt hus där nere, som är tänkt att byggas färdigt i vinter.

Vad kan ha hänt ?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vilken operatör han har, men AIS gör det på ett par minuter. :)

Jag tror det var AIS han hade. Men AIS har många olika affärer, så det beror nog på vilken affär du går till, hur dom gör. Gör dom det helt utan att du kan styrka att numret verkeligen är ditt, är det ju enkelt för dom som vill jävlas med någon. De går bara till AIS och säger att de vill ha ett nytt SIM. När du får det nya stängs det andra av så då blir den riktiga ägaren utan nr. Hur rättssäkert är det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag tror det var AIS han hade. Men AIS har många olika affärer, så det beror nog på vilken affär du går till, hur dom gör. Gör dom det helt utan att du kan styrka att numret verkeligen är ditt, är det ju enkelt för dom som vill jävlas med någon. De går bara till AIS och säger att de vill ha ett nytt SIM. När du får det nya stängs det andra av så då blir den riktiga ägaren utan nr. Hur rättssäkert är det?

Du måste ha kortet registrerat och det hade jag som tur var när mitt pajade i vintras och då fick jag åka till big c södra Pattaya så fixa dom ett nytt på direkten fick visa leg kk

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste ha kortet registrerat och det hade jag som tur var när mitt pajade i vintras och då fick jag åka till big c södra Pattaya så fixa dom ett nytt på direkten fick visa leg kk

Det verkar vettigt, det är alltså inte bara att gå in och hämta hur som helst som vissa tycks tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det som här i Svedala så går det inte att få ett nytt kort med samma nummer när det år kontantkort.

Inga problem att få ett nytt på tele2

Nitts grabb fick jag det två gånger.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

2 vecka sedan kom jag hem efter en 5 månaders semester i LOS.

Jag har ringt eller hon ringt mig dagligen tills 2 dagar sedan, nu är hennes mobiltelefon avstängd.

Jag kan inte få tag på henne, f-n va jobbigt.

Jag har ett halvfärdigt hus där nere, som är tänkt att byggas färdigt i vinter.

Vad kan ha hänt ?

Smilet

- Ja, vad kan ha hänt???

I den här tråden finns dock en hel kavalkad av förmodade missöden och överslätande orsaker

till att TS inte kan kontakta sin ”flickvän”.

Majoriteten av belackarna försöker förstås hitta svaret på hennes plötsliga ”tystnad” i

någon slags märklig och allomfattande ”Thailändsk mentalitet”.

Men ännu har jag inte sett någon person i tråden som funderar över,

och kanske även ifrågasätter den aktuella ”Svenska mentaliteten”,

som i detta fall har medfört att Trådskaparen satte igång och finansierade

en annan persons villabygge på andra sidan jordklotet utan att till synes ha en så pass

etablerad relation att han har en kopia på damens mantalsskrivningspapper, en korrekt postadress till hennes hem,

och telefonnumret till närmsta granne, syster, bror etc.

Jag undrar om TS själv har lämnat sin svenska postadress till damen innan han åkte hem till Sverige,

eller nöjde han sig med att bara lämna sitt mobilnummer för den fortsatta kontakten dem emellan?

Om hon har fått hans adress, så ligger väl bollen hos den försvunna damen att skriva en rad

(om hon nu är skrivkunnig och saknar sin boyfriend förstås).

Den enda kommunikationskanalen mellan de två tycks i alla fall ha varit hennes mobilnummer,

som numera är satt ur spel.

Vad säger detta om ”svensk mentalitet”, om det nu finns någon sådan?

Eller kan det vara så att både svenskar och thailändskor är fristående individer med helt individuella karaktärsdrag?

Nämligen att vissa är ärliga, kloka och trevliga, och andra är lite mindre ärliga, smarta och älskvärda ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

- Ja, vad kan ha hänt???

I den här tråden finns dock en hel kavalkad av förmodade missöden och överslätande orsaker

till att TS inte kan kontakta sin ”flickvän”.

Majoriteten av belackarna försöker förstås hitta svaret på hennes plötsliga ”tystnad” i

någon slags märklig och allomfattande ”Thailändsk mentalitet”.

Men ännu har jag inte sett någon person i tråden som funderar över,

och kanske även ifrågasätter den aktuella ”Svenska mentaliteten”,

som i detta fall har medfört att Trådskaparen satte igång och finansierade

en annan persons villabygge på andra sidan jordklotet utan att till synes ha en så pass

etablerad relation att han har en kopia på damens mantalsskrivningspapper, en korrekt postadress till hennes hem,

och telefonnumret till närmsta granne, syster, bror etc.

Jag undrar om TS själv har lämnat sin svenska postadress till damen innan han åkte hem till Sverige,

eller nöjde han sig med att bara lämna sitt mobilnummer för den fortsatta kontakten dem emellan?

Om hon har fått hans adress, så ligger väl bollen hos den försvunna damen att skriva en rad

(om hon nu är skrivkunnig och saknar sin boyfriend förstås).

Den enda kommunikationskanalen mellan de två tycks i alla fall ha varit hennes mobilnummer,

som numera är satt ur spel.

Vad säger detta om ”svensk mentalitet”, om det nu finns någon sådan?

Eller kan det vara så att både svenskar och thailändskor är fristående individer med helt individuella karaktärsdrag?

Nämligen att vissa är ärliga, kloka och trevliga, och andra är lite mindre ärliga, smarta och älskvärda ;)

Med tanke på TS tidigare skriverier så kan man inte bli annat en lite skeptisk, till om han trollar eller inte.

Här ett urval

http://www.maipenrai.se/forum/t/16310-renovera-huset/page__hl__pengarunread/

http://www.maipenrai.se/forum/t/18540-hur-vet-jag-om-min-tgf-bara-aer-ute-efter-mina-pengar/page__hl__pengarunread/

Men det var ju bra att det löste sig i denna tråd iaf.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Med tanke på TS tidigare skriverier så kan man inte bli annat en lite skeptisk, till om han trollar eller inte.

Här ett urval

http://www.maipenrai...__pengarunread/

http://www.maipenrai...__pengarunread/

Men det var ju bra att det löste sig i denna tråd iaf.

Jag skulle vilja säga att han har dribblat upp en del av skribenterna i tråden på läktaren och de vet inte ens om att de sitter där. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste ha kortet registrerat och det hade jag som tur var när mitt pajade i vintras och då fick jag åka till big c södra Pattaya så fixa dom ett nytt på direkten fick visa leg kk

Vet folk, både farang och thai, som tappat bort ett icke registrerat kort (12 call) och fått tillbaka samma nummer. Dom ställer lite frågor, bl.a om vem dom ringt, när dom laddade på kortet senast och vilken valör.

Link to comment
Dela på andra sajter

- Ja, vad kan ha hänt???

I den här tråden finns dock en hel kavalkad av förmodade missöden och överslätande orsaker

till att TS inte kan kontakta sin ”flickvän”.

Majoriteten av belackarna försöker förstås hitta svaret på hennes plötsliga ”tystnad” i

någon slags märklig och allomfattande ”Thailändsk mentalitet”.

Men ännu har jag inte sett någon person i tråden som funderar över,

och kanske även ifrågasätter den aktuella ”Svenska mentaliteten”,

som i detta fall har medfört att Trådskaparen satte igång och finansierade

en annan persons villabygge på andra sidan jordklotet utan att till synes ha en så pass

etablerad relation att han har en kopia på damens mantalsskrivningspapper, en korrekt postadress till hennes hem,

och telefonnumret till närmsta granne, syster, bror etc.

Jag undrar om TS själv har lämnat sin svenska postadress till damen innan han åkte hem till Sverige,

eller nöjde han sig med att bara lämna sitt mobilnummer för den fortsatta kontakten dem emellan?

Om hon har fått hans adress, så ligger väl bollen hos den försvunna damen att skriva en rad

(om hon nu är skrivkunnig och saknar sin boyfriend förstås).

Den enda kommunikationskanalen mellan de två tycks i alla fall ha varit hennes mobilnummer,

som numera är satt ur spel.

Vad säger detta om ”svensk mentalitet”, om det nu finns någon sådan?

Eller kan det vara så att både svenskar och thailändskor är fristående individer med helt individuella karaktärsdrag?

Nämligen att vissa är ärliga, kloka och trevliga, och andra är lite mindre ärliga, smarta och älskvärda :wink:

"mantalsskrivningspapper" det har jag missat ;(

Är det amphur som fixar det ?

"finansierade en annan persons villabygge"

Spelar du på svenskaspel ? Då har jag snott pengarna från dej :) (du sattsar o jag vinner)

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra läxa TS denna händelse.

Bor man i var sin ände av världen är det viktigt att ha regler för kontakterna. Det är ju inte samma sak som om man bor i samma stad i Sverige.

Olyckor och akuta händelser kan intäffa när som helst. Speciellt i Thailand med alla dessa dagliga trafikolyckor med moppar..

Tycker man kan göra upp om att man håller kontakten en viss dag/dagar i veckan. Hur ofta är ju upp till var och en.

Dessutom ha ett antal alternativa kontaktvägar. MSN ,SMS ,mobil ,Skype, mail.

Ha som rutin att direkt ta kontakt om trubbel uppstår med telefoner laddare battterier etc...

Dessutom ha kontakpersoner som man kan kontakta om man inte får kontakt. Givetvis någon som bägge parter kan göra sig förstådd med. Lämpligt hitta någon som behärskar engelska. I en nödsituation kan kontaktpersonen lämna viktig informatiom. Tex vid sjukdom och olycka

Detta gäller ju inte enbart TS. Samma sak kan ju hända om flickvännen inte får tag i honom.

Tycker hon att han är löjlig som ororar sig,kan han ju ställa motfrågan till henne... om hon söker honom och inte får kontakt på ett antal dagar... hur mår hon då.

Tycker detta är att visa respekt och bry sig om varandra.

Det som du skriver är exakt vad som borde göras, klockrent och självklart för oss :14: , men försök förklara det för en Thai-dam :rap:

PeeBee :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte thailändskans insikt om nödvändigheten av att höra av sig när planer ändras eller något oförutsett händer

en av de saker man rimligen kan generalisera om?

Planer ändras och oförutsedda saker händer ju hela tiden utan att de tar någon notis om det, så upplever iaf jag det när man är där hemma hos frun.

När man tror sig veta vad som ska hända kan man oftast ge sig faan på att allt ändras helt plötsligt.

PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

"mantalsskrivningspapper" det har jag missat ;(

1. Är det amphur som fixar det ?

"finansierade en annan persons villabygge"

2. Spelar du på svenskaspel ?

Smilet

1. Ja det är det. Vissa kallar även pappret för huspapper. (SamNaggTabienBaan)

2. Nej, jag spelar inte hos svenskaspel. Men jag köper o säljer lite aktier då och då.

För övrigt så önskar jag dig lycka till med både villabygget och kärestan :thumbsup:

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Vet folk, både farang och thai, som tappat bort ett icke registrerat kort (12 call) och fått tillbaka samma nummer. Dom ställer lite frågor, bl.a om vem dom ringt, när dom laddade på kortet senast och vilken valör.

Det låter seriöst ,ponera att jag vill jävlas med ngn , snor dennes telefon fyller på den och ringer några samtal sedan

förstör jag kortet och åker och får ett nytt nummer hur kul låter det ,

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter seriöst ,ponera att jag vill jävlas med ngn , snor dennes telefon fyller på den och ringer några samtal sedan

förstör jag kortet och åker och får ett nytt nummer hur kul låter det ,

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Och poängen med det skulle vara...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Precis, hade hon gått till sin operatör och fått ett nytt sim med samma nummer (gratis) så hade TS inte behövt vara orolig. :wink: Hursomhelst så löste det sig ju bra. :)

Kan du inte skaffa en ny avatar? Din avatar ser för jävlig ut!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte skaffa en ny avatar? Din avatar ser för jävlig ut!!!

Till skillnad från din? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Och poängen med det skulle vara...?

Att registera ditt kort så kan du ha samma nummer utan risk förhoppningsvis

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi vet faktiskt inte vad som har hänt, ska vi tro på tjejens historia om tappad telefon eller är detta någon form av scam?

Ändrades av ITOY
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...