Jump to content
IGNORERAD

Hennes telefon är avstängd :(


smilet

Recommended Posts

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    8

  • Baa

    8

  • Nemo

    6

  • smilet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inaktiv Medlem

Det förekommer en del spekulationer om att TS har hittat på det som har inträffat. Jag har väldigt svårt att tro att någon är så efterbliven att man skojar som sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändare byter mobilnummer lika ofta som dom byter tandborste så det är inte säkert något fel

Struntprat, varför skulle dom göra detta? Däremot är det vanligt att de har flera telefoner, men att byta nummer.. icke, efterson telefonen är deras käraste ägodel. Hur skulle deras kompisar kunna ringa upp om de bytte nummer titt som tätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Struntprat, varför skulle dom göra detta? Däremot är det vanligt att de har flera telefoner, men att byta nummer.. icke, efterson telefonen är deras käraste ägodel. Hur skulle deras kompisar kunna ringa upp om de bytte nummer titt som tätt?

Jag ser bara hur tjejens syskon och jobbarkompisar byter ofta så det är egen ren och skär erfarenhet

Dom tappar telefoner, får dom stulna, byter operatör för priserna ändrar sig etc etc. Och det är ett sabla ringande och SMS:ande när dom byter nummer för att meddela sitt nya

Tjejens telefonbok är enbart blyertsnummer i för hon får sudda ofta

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade fått ett mail till ett av mina 3 mailadresser som jag glömt titta, som hennes engelsktalande/datorkunniga kompis hade. Hon hjälpte oss i början innan min flickvän lärt sig lite mer engelska.

Worry ? Jag neeej då

Ska kanske ringa då...

Smilet

"Hello J.

May called me her Mobile was lost, so this is her new Number, ok ?

[size=5]+6687 1.. .[/size]

You maybe worry May, and called to her !

Ok, please call her now.

Pam"

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kan djävulsdyrkarna slänga sig i väggen ännu en gång!

Smilet! Bra att du meddelade den rätta anledningen, dessvärre blir ju några ledsna nu!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kan djävulsdyrkarna slänga sig i väggen ännu en gång!

Smilet! Bra att du meddelade den rätta anledningen, dessvärre blir ju några ledsna nu!

Ja man kan ju undra varför man enligt vissa är loser om man inte tror det värsta om sin käresta? Och realist när man kastar pajer mot Thailändskor?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser bara hur tjejens syskon och jobbarkompisar byter ofta så det är egen ren och skär erfarenhet

Dom tappar telefoner, får dom stulna, byter operatör för priserna ändrar sig etc etc. Och det är ett sabla ringande och SMS:ande när dom byter nummer för att meddela sitt nya

Tjejens telefonbok är enbart blyertsnummer i för hon får sudda ofta

Tappad eller stulen telefon är lätt åtgärdat genom att gå till operatören och få ett nytt simkort med samma nummer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om hon tappat sin telefon och inte har något nummer till dig uppskrivet, eller har några andra kontaktmöjligheter till dig så kan hon inte kontakta dig.

Har du dessutom bara hennes mobilnummer och inte heller några andra kontaktmöjligheter så verkar det lite svårt.

Men eftersom både du och hon borde ha andra sätt att kontakta varandra så verkar det lite underligt om ni inte skulle kunna få kontakt.

Hon hade bara mitt nummer i sin borttappade mobil.

Jag har nummer till hennes föräldrar, lillebror o syster, men de pratar inte engelska och jag inte Thai.

Sen visste jag att hennes kompis hade min mailadress,

Då tyckte jag att det var lite upp till henne att söka upp mig.

Det var ju hon som sumpatt sin mobil.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Tappad eller stulen telefon är lätt åtgärdat genom att gå till operatören och få ett nytt simkort med samma nummer.

För en Thai är det ännu lättare att gå till närmsta 7/11 eller mobilshop och få ett nytt SIM med nytt nummer

Thai logik.

Och se vad som hände trådskaparens tjej ovan..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon kan ha träffat en annan man som har mer pengar, eller lika mycket pengar men är snyggare och trevligare än vad du är, eller nån som lovat att gifta sej med henne.

Sorry men nån måste skriva detta...

Har du kontakt med hennes vänner eller familj, hon kanske är sjuk eller liknande.

MVH Tommy

Jag är inte speciellt snygg och har mest sågspon i huvudet, dessutom är jag stel som en pinne.

Smilet

post-6877-0-21672400-1337320937_thumb.jp

post-6877-0-21672400-1337320937_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

För en Thai är det ännu lättare att gå till närmsta 7/11 eller mobilshop och få ett nytt SIM med nytt nummer

Thai logik.

Och se vad som hände trådskaparens tjej ovan..

Precis, hade hon gått till sin operatör och fått ett nytt sim med samma nummer (gratis) så hade TS inte behövt vara orolig. :wink: Hursomhelst så löste det sig ju bra. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Jag hade fått ett mail till ett av mina 3 mailadresser som jag glömt titta, som hennes engelsktalande/datorkunniga kompis hade. Hon hjälpte oss i början innan min flickvän lärt sig lite mer engelska.

Worry ? Jag neeej då

Ska kanske ringa då...

Smilet

"Hello J.

May called me her Mobile was lost, so this is her new Number, ok ?

[size=5]+6687 1.. .[/size]

You maybe worry May, and called to her !

Ok, please call her now.

Pam"

Härligt att det löste sig så snabbt :thumbsup: . Fanken vad en del var på och högg med helt ogrundade anspelningar, en del inlägg fick t.o.m raderas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tappad eller stulen telefon är lätt åtgärdat genom att gå till operatören och få ett nytt simkort med samma nummer.

Är det som här i Svedala så går det inte att få ett nytt kort med samma nummer när det år kontantkort.
Link to comment
Dela på andra sajter

Anledning, många ggr i alla fall, till att man byter olperatör är alla ingångserbjudanden som Thailändarna ÄLSKAR, dom tror dom tjänar på att ringa billigt, fast dom ringer bara mer i stället så summan av kardemumman, fortfarande operatören som är vinnaren!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tappad eller stulen telefon är lätt åtgärdat genom att gå till operatören och få ett nytt simkort med samma nummer.

Inte bara sådär!

För ett år sedan så tappade svågern sin telefon. Någon hittade den. Han behövde den för affärer, men det skulle ta så lång tid att få tillbaka numret att han skaffade ett nytt nr. Det var inte bara att ringa och fixa det om man säger så.

Link to comment
Dela på andra sajter

bra att det löste sig.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det som här i Svedala så går det inte att få ett nytt kort med samma nummer när det år kontantkort.

Jag har då fått det av Halebop. Kortet måste vara registrerat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det som här i Svedala så går det inte att få ett nytt kort med samma nummer när det år kontantkort.

Det går bra med kontant kort. Jag har gjort det ett par gånger själv (AIS)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte bara sådär!

För ett år sedan så tappade svågern sin telefon. Någon hittade den. Han behövde den för affärer, men det skulle ta så lång tid att få tillbaka numret att han skaffade ett nytt nr. Det var inte bara att ringa och fixa det om man säger så.

Jag vet inte vilken operatör han har, men AIS gör det på ett par minuter. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

För en Thai är det ännu lättare att gå till närmsta 7/11 eller mobilshop och få ett nytt SIM med nytt nummer

Thai logik.

Och se vad som hände trådskaparens tjej ovan..

Tvärt emot mina erfarenheter, många av mina gamla "bekanta" är noggranna med att ha kvar samma nummer.endel har 2-3 telefonnummer av någon konstig anledning ;p

Och om man nu pratar om en som håller på att bygga hus åt en så kan man kanske tycka att man iaf bör ha hans nummer nedskrivet ifall man skulle sumpa luren, men det kanske inte var så viktigt för henne ? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försökte på Telia för några år sedan. Nej sa dom

Det måste givetvis vara registrerat/bundet till dig, annars kan ju vem som helst ''kapa'' ditt nr.

Följ bara anvisningarna på mina sidor!

http://www.telia.se/privat/support/teliarefill/bytasim

Skrmavbild2012-05-18kl161222.png

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...