M33 Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Aha... Ni tänker så. Skall se om jag lyckas använda luren som hotspot, är inte så hemma på sånt här. Finns det enkla instruktioner nånstans? MVH Tommy Jag använder min iphone för att ge wifi till ipaden, har för mig att det är under allmänt / internetdelning. Men det drar jävligt mycket batteri på telefonen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Aha... Ni tänker så. Skall se om jag lyckas använda luren som hotspot, är inte så hemma på sånt här. Finns det enkla instruktioner nånstans? MVH Tommy Android ICS (marginellat krångligare på äldre operativ) är det inställningar -> internet och surfpunkt -> mobil Wi-Fi surfpunkt klicka i aktivera och klart! Apple krävs senaste ios men är lika enkelt samma med Blackberry och winmobile. Någon äldre telefön kan det krävas att du kör med kabel via USB. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Maj 12, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Maj 12, 2012 Jag laddade ner programmet connectify till min laptop som skapade en hotspot med lösenord som min andra dator är ansluten till. Går även från Windows 7 att skapa hot spot direkt men som jag fattar det så är det lite krångligare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Hakar på denna tråden. Vilken är den billigaste surfplattan som finns med Android, ju nyare verision desto bättre? Det är inte till mig själv utan till vår dotter, hon fyller 5 år snart och Farfar vill köpa en till henne. Jag hittar en del billiga på Tradera, men vet inte vad det är för märken osv... (Noname). Vad behövs för att spela lite och rita osv? Wifi är önskvärt. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Vilken surfplatta ska jag köpa? Ja absolut inte Ipad för den har bara 70% av alla köpare av surfplattor köpt... Vikka jala idi*ter va?? Å så många haha... De e jobbigt att vara ensamt geni i en värld av idi*ter. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Vilken surfplatta ska jag köpa? Ja absolut inte Ipad för den har bara 70% av alla köpare av surfplattor köpt... Vikka jala idi*ter va?? Å så många haha... De e jobbigt att vara ensamt geni i en värld av idi*ter. Det är inte aktuellt att köpa nåt Appletillverkat. Men duger en 10tums platta för under 1000-lappen från Tradera för en 5-åring (eller MÅSTE så små ha Apple?), eller är det bara skräp (scope som Thailands 1a-klassare kanske får om ett år eller så?). Jag såg att de flesta kör Android 2.3 eller nyare, är det OK? MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Det är inte aktuellt att köpa nåt Appletillverkat. Men duger en 10tums platta för under 1000-lappen från Tradera för en 5-åring (eller MÅSTE så små ha Apple?), eller är det bara skräp (scope som Thailands 1a-klassare kanske får om ett år eller så?). Jag såg att de flesta kör Android 2.3 eller nyare, är det OK? MVH Tommy Hehe de e ju inte min uppgift att skriva dej på näsan, men som du frågar får du svar.. Köp det som passar dej och/eller dina barns behov.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Det viktigaste vid ett köp av en surfplatta är inte vilket märke utan vad man har tänkt göra med den och om den klarar det. Än om det är iPad eller en Androidplatta ska man nog försöka botanisera vilka appar det finns som uppfyller det önskade användningsområdet. Tex se på film,vilka möjligheter har man att streama film från datorn till plattan,eller att se filmer online genom viaplay eller playkanalerna. Jag tex använder min platta som fjärr till förstärkaren,fjärr till XBMC,streamar hela mitt filmbibliotek till plattan från datorn,fjärrstyra nedladdningar av torrent filer,ladda ner undertexter till mina filmer. Ja det är nog inget jag inte kan göra med plattan som jag kan göra med datorn,sen att det kanske är lite omständigare är en annan sak Tittar man här så ser man att Samsung Galaxy Tab har fått flest topplaceringar så varför inte följa det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 de jävliga är att om någonting funkar... Ja då kostar det, missförstå mej inte nu men vaf. lekplattorna med begränsningar går det väl att köpa för noll och ingenting.. Men ska man ha nåt som är iaf. något sånär användbart... Ja då måste man vrida ur plånkan... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Det viktigaste vid ett köp av en surfplatta är inte vilket märke utan vad man har tänkt göra med den och om den klarar det. Än om det är iPad eller en Androidplatta ska man nog försöka botanisera vilka appar det finns som uppfyller det önskade användningsområdet. Tex se på film,vilka möjligheter har man att streama film från datorn till plattan,eller att se filmer online genom viaplay eller playkanalerna. Jag tex använder min platta som fjärr till förstärkaren,fjärr till XBMC,streamar hela mitt filmbibliotek till plattan från datorn,fjärrstyra nedladdningar av torrent filer,ladda ner undertexter till mina filmer. Ja det är nog inget jag inte kan göra med plattan som jag kan göra med datorn,sen att det kanske är lite omständigare är en annan sak Tittar man här så ser man att Samsung Galaxy Tab har fått flest topplaceringar så varför inte följa det? de jävliga är att om någonting funkar... Ja då kostar det, missförstå mej inte nu men vaf. lekplattorna med begränsningar går det väl att köpa för noll och ingenting.. Men ska man ha nåt som är iaf. något sånär användbart... Ja då måste man vrida ur plånkan... Visst, man får vad man betalar för, för det mesta... MEN nu är det Jasmines Farfar som sett att hon gillar att leka med min min "smartphone", som vill köpa en pekplatta till sitt barnbarn. Jag kan inte motivera att han skall betala 4000spänn eller mer för en leksak, utan undrar om nån har nåt gott att säga om de billiga Androidvarianterna som finns på marknaden. Så, nån som testat en billig platta och är nöjd med den? Berätta gärna! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 (ändrad) Visst, man får vad man betalar för, för det mesta... MEN nu är det Jasmines Farfar som sett att hon gillar att leka med min min "smartphone", som vill köpa en pekplatta till sitt barnbarn. Jag kan inte motivera att han skall betala 4000spänn eller mer för en leksak, utan undrar om nån har nåt gott att säga om de billiga Androidvarianterna som finns på marknaden. Så, nån som testat en billig platta och är nöjd med den? Berätta gärna! MVH Tommy Nä det är väl lite overkill Har du läst detta? Edit: Mer info Ändrades Maj 12, 2012 av Lappen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 I rest my case... Sov gott Grevar oct Baroner... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 I rest my case... Sov gott Grevar oct Baroner... Rest in Peace! Vila i frid! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 (ändrad) iPad 3 har antingen Wi-Fi eller Wi-Fi + 4G beroende på modell och pris Dock så funkar inte dess 4G i Sverige utan ger bara 3G 4G i Ipad3 funkar bara i Nordamerika Ändrades Maj 13, 2012 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 (ändrad) Det är inte aktuellt att köpa nåt Appletillverkat. Men duger en 10tums platta för under 1000-lappen från Tradera för en 5-åring (eller MÅSTE så små ha Apple?), eller är det bara skräp (scope som Thailands 1a-klassare kanske får om ett år eller så?). Jag såg att de flesta kör Android 2.3 eller nyare, är det OK? MVH Tommy Dom där är riktigt skräp. Vi har testat några sådana och dom duger inte ens att skrapa rutan ren från is med Resistiva skärmar och mer eller mindre oanvändbara Jag stod ut 5 minuter sen ville jag slänga den i väggen Ändrades Maj 13, 2012 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Dom där är riktigt skräp. Vi har testat några sådana och dom duger inte ens att skrapa rutan ren från is med Resistiva skärmar och mer eller mindre oanvändbara Jag stod ut 5 minuter sen ville jag slänga den i väggen 3 minuter för mig. Sen gav jag bort alla till barn i 4+ åldern. De åkte senare samma dag till Kambodja och sålde dem billigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Maj 13, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2012 Det känns nu som att det lutar åt en Samsung Galaxy Tab 10.1, jag har övergett tanken med ett separat tangentbord. Detta eftersom det kommer vara Lillkrabban som använder den och hon använder ett virtuellt thailändsk tangentbord på skärmen. Ångrar jag mig så kan man alltid köpa till nåt tangentbord senare. Jag hoppar över 3G kör bara WIFi, nu verkar det finnas tre modeller att välja emellan, vi har P7510, P5110 och P7511. Här är en länk till dessa med 16GB: http://www.prisjakt.1159222,1040402 Rent spontant verkar det vara väldigt likvärdiga medan P5110 har en sämre andrakamera men en dräpande batteritid fast den bara väger 16 gram mer, kan det verkligen stämma? Vad säger ni om dessa tre Samsungplattor, vad är den stora skillnaden mellan dem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 (ändrad) Hej Har själv köpt en Asus TF300T nyss och även om jag inte hunnit prova allt så är jag ganska nöjd än så länge. Jag la till den i jämförelsen med Galaxy tabbarna och då så det bra ut .Sen om du har samsung telefon sedan tidigare så är väl det ett argument för Galaxy tab. Smaken är ju som baken men Asusen är helt klart värd att titta på . Mvh Hobbe http://www.prisjakt.1040402,1223646 Ändrades Maj 13, 2012 av hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Maj 13, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2012 Hej Har själv köpt en Asus TF300T nyss och även om jag inte hunnit prova allt så är jag ganska nöjd än så länge. Jag la till den i jämförelsen med Galaxy tabbarna och då så det bra ut .Sen om du har samsung telefon sedan tidigare så är väl det ett argument för Galaxy tab. Smaken är ju som baken men Asusen är helt klart värd att titta på . Mvh Hobbe http://www.prisjakt.1040402,1223646 Tack för den Hobbe, den var helt klart intressant. + HDMI +32 GB - Inte stöd för IP-telefoni - ingen blixt, men det är inte så viktigt. Kan inget om processorkärntyperna, det är Quad Core kontra Dual Core och så har Asus Nvidia Tegra 3 mot Samsungs Nvidia Tegra 2, tre låter bättre än två, eller? Vad menas att den inte har stöd för IP-telefoni, har man mick och hörlurar måste man ju kunna köra skype och voip och liknande tjänster, eller räknas inte det som IP-telefoni? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Kan väl inte heller så mycket om processorkärntyper och Tegra 2/3 men liksom du så tror jag att ju mer desto bättre.Finns säker någon här som kan förklara det ,Tallviking,Lappen eller några av dom andra teknik kunniga. Vad gäller stöd för IP-telefoni så har jag ingen aning annat än att Skype finns på min platta och att jag använde det igår och det fungerade klanderfritt. Mvh Hobbe Obs! Oavsett vad du köper så köp INTE något på CDON.COM vilket jag gjorde. Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Tack för den Hobbe, den var helt klart intressant. + HDMI +32 GB - Inte stöd för IP-telefoni - ingen blixt, men det är inte så viktigt. Kan inget om processorkärntyperna, det är Quad Core kontra Dual Core och så har Asus Nvidia Tegra 3 mot Samsungs Nvidia Tegra 2, tre låter bättre än två, eller? Vad menas att den inte har stöd för IP-telefoni, har man mick och hörlurar måste man ju kunna köra skype och voip och liknande tjänster, eller räknas inte det som IP-telefoni? Förstår inte heller vad dom menar med att den inte stöder IP-telefoni. Det får någon som är mer tekniskt lagd förklara Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Kan väl inte heller så mycket om processorkärntyper och Tegra 2/3 men liksom du så tror jag att ju mer desto bättre.Finns säker någon här som kan förklara det ,Tallviking,Lappen eller några av dom andra teknik kunniga. Vad gäller stöd för IP-telefoni så har jag ingen aning annat än att Skype finns på min platta och att jag använde det igår och det fungerade klanderfritt. Mvh Hobbe Obs! Oavsett vad du köper så köp INTE något på CDON.COM vilket jag gjorde. Varför inte ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Android ICS (marginellat krångligare på äldre operativ) är det inställningar -> internet och surfpunkt -> mobil Wi-Fi surfpunkt klicka i aktivera och klart! Apple krävs senaste ios men är lika enkelt samma med Blackberry och winmobile. Någon äldre telefön kan det krävas att du kör med kabel via USB. Tackar det gick ju lätt, surfar på Laptopen via mobilen nu. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Maj 13, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2012 Nu lutar det Asusen ändå. Några som samtalade på sweclockers; http://www.sweclocke...axy-tab-10-1-a/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Varför inte ? Då jag tittade på deras hemsida var plattan ihop med tangentbordet och jag skickade en fråga om det var ÅÄÖ på tangent bordet som följde med ,vilket dom svarade ja på. När den sen kom på posten var det bara plattan utan något tangentbord. Efter en massa mailväxling där jag inte fick svar på varför så kom det äntligen ett svar som löd. "Hej. Det följer inte med något tangentbord för att det inte medföljer till denna produkt. Vi hade bristfällig information tidigare som nu är åtgärdat." Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu