Jump to content
IGNORERAD

Vilken surfplatta ska jag köpa?


Gorocco

Recommended Posts

Guest Lappen

Då jag tittade på deras hemsida var plattan ihop med tangentbordet och jag skickade en fråga om det var ÅÄÖ på tangent bordet som följde med ,vilket dom svarade ja på.

När den sen kom på posten var det bara plattan utan något tangentbord. Efter en massa mailväxling där jag inte fick svar på varför så kom det äntligen ett svar som löd.

"Hej. Det följer inte med något tangentbord för att det inte medföljer till denna produkt. Vi hade bristfällig information tidigare som nu är åtgärdat."

Mvh Hobbe

Och det tycker du är nog för att bojkotta CDON?

Eftersom du köpte den under missvisande information skulle du krävt att få returnera den.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Gorocco

    11

  • Hobbe

    7

  • Tommy

    7

  • Odin

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och det tycker du är nog för att bojkotta CDON?

Eftersom du köpte den under missvisande information skulle du krävt att få returnera den.

JA för MEJ är det tillräckligt men det är ett fritt land och vill du handla där ska du naturligtvis göra det.

Jag vill inte breda ut mej för mycket om dom här ,det var inte det tråden handlade om men om man läser recensionerna

på pricerunner samt hur kundtjänst svarade mej så fanns det saker som gjorde att jag misstänkte att en retur inte skulle

bli direkt smidig.

Men som sagt handla på där ,jag tänker inte göra det så länge det i MINA ögon finns seriösa handlare.

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Gorocco var inte rädd för att handla på CDON.

Har handlat mycket elektronik och senast köpte en kompis en dator som kartongen var öppnad på.

Han ville nödvändigtvis ha just den så efter ett samtal med supporten skickades den tillbaka och installerade om OS:et.

Sen fick han tillbaka den och pengar tillbaka för dom drog av 1500: på priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gorocco var inte rädd för att handla på CDON.

Har handlat mycket elektronik och senast köpte en kompis en dator som kartongen var öppnad på.

Han ville nödvändigtvis ha just den så efter ett samtal med supporten skickades den tillbaka och installerade om OS:et.

Sen fick han tillbaka den och pengar tillbaka för dom drog av 1500: på priset.

Håller med ang CDON

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gorocco var inte rädd för att handla på CDON.

Har handlat mycket elektronik och senast köpte en kompis en dator som kartongen var öppnad på.

Han ville nödvändigtvis ha just den så efter ett samtal med supporten skickades den tillbaka och installerade om OS:et.

Sen fick han tillbaka den och pengar tillbaka för dom drog av 1500: på priset.

Kanske bara jag som är dum (inte alls omöjligt ) men JAG har inte lyckats att nå dom verbalt. E-post,chat,vanlig post,fax samt facebook är dom sätt jag har kunnat mej se .

Nu menar jag kundtjänsten men din kompis kanske har andra kanaler ,vad vet jag.

Åter igen det står var och en fritt att handla vart dom vill .Jag bara talade om vad jag varit med om ang cdon.com sen får man ta egna belut. Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Kanske bara jag som är dum (inte alls omöjligt ) men JAG har inte lyckats att nå dom verbalt. E-post,chat,vanlig post,fax samt facebook är dom sätt jag har kunnat mej se .

Nu menar jag kundtjänsten men din kompis kanske har andra kanaler ,vad vet jag.

Åter igen det står var och en fritt att handla vart dom vill .Jag bara talade om vad jag varit med om ang cdon.com sen får man ta egna belut. Mvh Hobbe

Varför skulle du vara dum bara för att du har en annan åsikt än mig?

Jag bojkottar tex Elgiganten för jag har dåliga erfarenheter men andra är hur nöjda som helst med dom.

Vi tar beslut efter vad vi upplevt så det är inget konstigt :)

Nej han har inga andra kanaler utan han skickade en förfrågan genom deras webbformulär och sen ringde dom upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

ThaiFrasse

Trots Damens ihärdiga protester köpt jag mej en Samsung 10.1 för ett tag sen. Jag tror att den funkar bra.

Numera ser jag knappt skymten av den. Är det inte Damen som kollar på YouTube så är det "ungdjävlarna" som ska kolla FaceBook. Givetvis i liggande tillstånd. Och då slår den deras laptop's med en hästlängd. Numera vill Damen inte kännas vid sina protester mot köpet och tycker att det kanske är dags för 1-2 till så hon slipper slåss med ungarna om den.

De få gånger jag faktiskt fått låna den har jag konstaterat att den inte gick att koppla ihop med nånting om man inte inte hade lämplig adapter. Och någon sådan hade inte ens stadens Samsungbutik. Trådlös överföring funkar. Men är omständligt och segt. Och mina kameror har liksom inte trådlös överföring. Har löst problemet med yttre USB minnen. Något som också kräver adapter. Men den adaptern hade faktiskt butiken.

När det gäller storleken, 7 eller 10 tum, så passar inte ens en 7 tummaren i mina fickor. Så jag måste ända bära den, och då passar 10 tum mycket bättre för mina gamla trötta ögon.

Kul leksak för att surfa och kanske kolla på film. Och perfekt för "Angry Bird".

Du kan använda laddkabeln till att ansluta med mot dator på samsungs maskiner.

Dra ut kabeln (usb änden) ur laddaren och peta in den i datorn så funkar det fint att föra över filer snabbt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle du vara dum bara för att du har en annan åsikt än mig?

Jag bojkottar tex Elgiganten för jag har dåliga erfarenheter men andra är hur nöjda som helst med dom.

Vi tar beslut efter vad vi upplevt så det är inget konstigt :)

Nej han har inga andra kanaler utan han skickade en förfrågan genom deras webbformulär och sen ringde dom upp.

Det var inte för att jag har en annan åsikt om CDON än dej som jag ev är dum utan för att jag inte hittat ett sätt att kontakta dom via samtal .

Men nog om detta .Det var inte det denna tråd handlade om . Jag har min åsikt om dom ,du har din .Vi nöjer oss med det .

I fortsättningen hoppas jag att vi diskuterar surfplattor här och inte dom som säljer dom. Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är en androidplatta som gäller så verkar ju asus'en ett betydligt bättre köp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart kanske de finns billiga Shenzen Scope plattor att köpa i Thailand, de skulle väl ha Android?

På min gamla arbetsplats har de infört den här: http://www.pricerunner.se/pi/224-2714561/Surfplattor-och-Tablets/Arnova-10-8GB-Tablet-produktinformation

Den funkar för att hålla instruktionsböcker, prislistor, rabattavtal och annat som behöver hållas up-to-date i bilarna samt även som mobil griffeltavla utan att man behöver krita. Samt som surfplatta när det finns wifi tillgängligt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

köptee e likadan asus igår och än så länge är jag nöjd :thumbsup:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev denna platta:

Asus Transformer Pad TF300T 32GB

Inköpt på Webbhallen för 3790 kr.

http://www.webhallen...egra_3_wifi_bla

Är än så länge väldigt nöjd med den, det lilla jag lånat den från Lillkrabban.

Jag saknar dock en mikrofoningång, vet inte varför, för mik finns inbyggd men miken kommer annars vid munnen hela tiden med ett headset när man pratar.

Nu så använder Lillkrabban headseten och plattans mik och struntar i att att plugga in miksladden.

Märker att Lillkrabban blir nöjdare för var dag som går och en app som ger tillgång till hundra patienser har laddats ner till hennes stora glädje.

Det finns en dyrare surfplatta från Asus (Prime) som jämförs med TF300T på Youtube men det verkar TF300T är mycket mer prisvärd med nästan samma prestanda och skärm.

Slutord;

Jag köpte en blå platta till Lillkrabban för det fanns ingen röd på Webbhallen, visa inte att det finns röda om ni redan köpt en annan färg till er tjej.

Lillkrabbans fördelar och nackdelar om Asus Transformer Pad TF300T 32GB

+ Allt är perfekt utom en sak.

- Den är inte röd. (-Kan man byta, frågade hon imorse) :crazy:

post-3468-0-64161700-1337242789.jpg

post-3468-0-64161700-1337242789.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev denna platta:

Asus Transformer Pad TF300T 32GB

Inköpt på Webbhallen för 3790 kr.

http://www.webhallen...egra_3_wifi_bla

Är än så länge väldigt nöjd med den, det lilla jag lånat den från Lillkrabban.

Jag saknar dock en mikrofoningång, vet inte varför, för mik finns inbyggd men miken kommer annars vid munnen hela tiden med ett headset när man pratar.

Nu så använder Lillkrabban headseten och plattans mik och struntar i att att plugga in miksladden.

Märker att Lillkrabban blir nöjdare för var dag som går och en app som ger tillgång till hundra patienser har laddats ner till hennes stora glädje.

Det finns en dyrare surfplatta från Asus (Prime) som jämförs med TF300T på Youtube men det verkar TF300T är mycket mer prisvärd med nästan samma prestanda och skärm.

[media=]

Slutord;

Jag köpte en blå platta till Lillkrabban för det fanns ingen röd på Webbhallen, visa inte att det finns röda om ni redan köpt en annan färg till er tjej.

Lillkrabbans fördelar och nackdelar om Asus Transformer Pad TF300T 32GB

+ Allt är perfekt utom en sak.

- Den är inte röd. (-Kan man byta, frågade hon imorse) :crazy:

post-3468-0-64161700-1337242789.jpg

Såg fin ut.jag tror att jag kanske gör ett besök ut till obyggden. Kanske får jag prova den om jag är riktig snäll mot lillkrabban.

BAJEN 4-EVER

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Samma när frugan köpte sin dator

Färgen var viktigare än funktion :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Samma när frugan köpte sin dator

Färgen var viktigare än funktion :crazy:

Samma råd ger jag till dom som frågar mig "Vilken bärbar ska jag köpa?" :)

Dom som frågar ska bara surfa,titta på film,spela lite enklare spel och då svarar jag "Köp den du tycker är snygg"

Specifikationerna för att klara av det dom vill göra klarar alla bärbara av så det är det bästa och enklaste valet för dom. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför fick fru kongo en rosa laptop, för den passar mig bättre sa hon.:wub::blink:

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu lutar det Asusen ändå.

Några som samtalade på sweclockers;

http://www.sweclocke...axy-tab-10-1-a/

Jag har Galaxy II. Den är bra men för att få ut tillräckligt så måste i alla fall jag ha tangentbord. Köpte ett riktigt smart på MBK. Det hela blir som en bok där plattan sitter på insidan och ett tangentbord.

Nu har ju Asus detta från början vilket är en fördel tycker jag. Vet dock inte hur det är paketerat när man vill ta med sig.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Så där ja då har man köpt Tangentbordet till Asus TF 300T.

Praktiskt .Mer batteritid , usb uttag och uttag för SD-kort.Inhandlad på Everlast i växjö AB 1207,00kr + 99,00 kr i frakt.

post-3107-0-68447100-1339527375_thumb.jp

post-3107-0-68447100-1339527375_thumb.jp

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där ja då har man köpt Tangentbordet till Asus TF 300T.

Praktiskt .Mer batteritid , usb uttag och uttag för SD-kort.Inhandlad på Everlast i växjö AB 1207,00kr + 99,00 kr i frakt.

post-3107-0-68447100-1339527375_thumb.jp

Visade Lillkrabban bilden:

-Oj tack.

-Nej, nej vi ska inte köpa ett sånt... just nu men kanske senare. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir nog en Ipad för min del , jag har allting annat av äpplet ! testade en kompis Samsung galaxy och den verkade också bra och han är mycket nöjd med den .

Men i hemlighet så går jag drömmer om att Facit ska göra comeback och slå ut Apple och Samsung :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...