Jump to content
IGNORERAD

Min första jänkare


Inaktiv Medlem

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Rolba du är ta mig fan underbar .Hur du fick i hopp dit kitt med Anglia :wacko: n Se om jag kan fjäska med Enis i sommar :iloveyou::shout:

Ursäkta nu är jag på örat.Rollba kan ju inte ha nån kontakt mrd Kungsbacka .Di bör vara 45 å rolba 35

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    11

  • audirs2

    6

  • Kenneth4618

    4

  • rolba

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Ingen dålig bil om man ser till "pöket" som ni fått med! :thumbsup:

Det var inte bilen, utan det var min charm som fångade henne :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Rolba du är ta mig fan underbar .Hur du fick i hopp dit kitt med Anglia :wacko: n Se om jag kan fjäska med Enis i sommar :iloveyou::shout:

Anglian blev det bara för att jag ville ha något som ingen annan körde med på strippen. I alla fall inte i Sverige.

Annars är det ju mest jänkare som intresserat mig, har nog haft mer än hundra jänkebilar genom åren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta nu är jag på örat.Rollba kan ju inte ha nån kontakt mrd Kungsbacka .Di bör vara 45 å rolba 35

Kan det vara Krister Galning du menar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första Jänkinna hade jag i Philadelphia...och hon var svart som synden.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jasså ja e inte ensam på lillfylan i dag :17: Ds skrolla lite bakåt inte ser ja nån charger (hade en 75 ) men vart den lilla motorn utan det är en Anglia med en Hemi i magen :thumbsup:

Ser och ser.

Du skrev Charger. Det räcker för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jasså ja e inte ensam på lillfylan i dag :17: Ds skrolla lite bakåt inte ser ja nån charger (hade en 75 ) men vart den lilla motorn utan det är en Anglia med en Hemi i magen :thumbsup:

Men herrejösses,, skriv så man fattar eller ge fan i tangentbordet på fyllan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har är den första USA-bilen som jag ägde. Året var 1974. Bilen är en 1968 Chevrolet Camaro RS 327 CUI som jag som ägare #2 köpte för 15.500 kr. Det var bensinransonering då och fick ner priset en bit genom att lämna ett fullt bensinfat som dellikvid :crazy: Bilen var vit med helt röd vinylinredning och svart vinyltak (urk..). Växellådan var en 2-stegad Powerglide. Numer har ju en del AT-bilar ofta 8a växlar och ännu viktigare, växelpaddlar på ratten :nyam: . Med dåtidens referenser var det en mycket fin bil, fantastisk design och gick bra. Ordet design användes nog inte då utan det hette förmodligen - skitssnygg kärrra. Maskinen car på 275 hp och fronten pryddes av ett par tidsenliga extraljus :ahh: Den födde intresset för lite roligare bilar, som fortfarande finns kvar, även om kraven är mycket högre nu och allt måste lira bra, inte bara maskinen.

Hade en exakt lika dan med svart vinyltak, men mina ögonlock funkade :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Kan det vara Krister Galning du menar?

55555 kallas han det :crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Men herrejösses,, skriv så man fattar eller ge fan i tangentbordet på fyllan

Tror du ja fattar själv då :not_i: Det är många tankar som far runt i globen när man är glad å på örat.

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Ja det här blir min sista bil vem fan vat hur länge man lever

Vad har du fått tag på Merca-dekalerna? De ser äkta ut :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Några har det blivit iaf:

Dodge Dart:

post-3698-0-26010800-1336719549.jpg

Buick Electra 225:

post-3698-0-52870100-1336719559.jpg

Buick Special:

post-3698-0-85284700-1336719570.jpg

Oldsmobile Cutlass:

Bara Oldsen är min bil på bild, övriga hämtade från nätet.

Mvh

BBJ

:wai:

post-3698-0-26010800-1336719549.jpg

post-3698-0-52870100-1336719559.jpg

post-3698-0-85284700-1336719570.jpg

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min utan brorsans men det var jag som körde den mest som nybliven körkortstagare.

Askul att köra runt massa packade raggare till ställen som Moonshine och diverse crusingar. :D

Strokad 350 Chevelle Malibou neger som gick som ett as och lät som en Motörhead konsert när man tryckte fullt i söderledstunneln med alla rutor nervevade. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vad har du fått tag på Merca-dekalerna? De ser äkta ut :crazy:

Det är en amg .men jag tyckte att man kunde skryta lite så jag googla och hittade detta

post-3713-0-30392700-1336722013_thumb.jp

post-3713-0-30392700-1336722013_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

En Merca med ett "AMG-paket" är kanske mer rätt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En Mercury Cougar 1969 köpte jag 1981 för 16.000Sek

Smilet

Ärre en offroad modell? :crazy:

Tur att du inteshe köpte en 81,a 1969! :17:

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Ärre en offroad modell? :crazy:

Tur att du inteshe köpte en 81,a 1969! :17:

Med tanke på hur vägen ser ut behöver den nog ha den där frigången. Det är ju bra när den ska servas också genom att en kortvuxen person kan stå rak under den.

Jag hade också hissat och vita hjulhus i en av bilarna och matchande vita tubsockor :crazy: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Ford Falcon 61. 6:a och trepet manuell med rattkrycka. Helsoffa fram så att brudarna kom nära.

Fast jag hade två jänkare före den men fick avyttra dom direkt för morsan vägrade att släppa in mig.

Den första var en Cheva Bel Air -57 och nästa en Ford -53 likbil.

Hej Roba

Ej min första Men jag har haft ett flertal av dessa Falcons Även HGV och Van Bra bilar ytterst billiga i drift lätt mekkat ( Växellådebyte 20 min Fyra bultar i motorn 2 till handbromsvajer och kardan o 1 till hastghetsmätaren )

Låg stadigt på 0.7 L/mil Det klar inte min Volvo 88 0.7--0.8 Men då är det bara ( nästan ) på Volvo Falconen mest stadskörning

Min 1:a En Cheva 53

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan inga bilder som vanligt.

Men den första jänken va en Cougar 302 Boss (-69 tror jag) sedan blev det 69,5 Mustang cab 351Cl 4V, Sedan en Musse cab till en -94 med 5,0l (302) 5vxl manuell och efter det en 97 Cadilac Deville...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Fan inga bilder som vanligt.

Men den första jänken va en Cougar 302 Boss (-69 tror jag) sedan blev det 69,5 Mustang cab 351Cl 4V, Sedan en Musse cab till en -94 med 5,0l (302) 5vxl manuell och efter det en 97 Cadilac Deville...

Mkt Ford.

Känns bakvänt att skruva i dom.

Fast skönt ljud i motorerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag e halvt utbildad bilmeck, men kan ärligt erkänna att nån toppmekaniker blev jag aldrig. Fast 351:an renoverade jag på egen hand (lämnade bort blocket på borrning).Men jag måste nån gång gjort något bra, för mina vänner har alltid hjälpt mej när jag behövt meckhjälp... Mao. du behöver inte kunna mecka själv men du bör ha duktiga polare...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första var en -75 Camaro 350 följt av en Trans Am -75, sen kom en riktig bil

-69 Corvette 427

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

FORD= Föres Och Repareras Dagligen! :lol:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...