Jump to content
IGNORERAD

Varför jag älskar Thailand!


thomas001

Recommended Posts

Håller med dig fullständigt. Alkohol och bil, mc och moped hör ej ihop. Jag kör ej med alkohol i kroppen i Sverige. Varför skall jag göra det i Thailand? Hur skulle jag fungera i en stressad trafiksituation i Thailand som dessutom har vänstertrafik. Glöm ej heller skillnaden på blinkers och vindrutetorkare.

hahaha tror nog vindrutetorkarn används mer än blinkers här i Sverige...
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boh Rang

    11

  • Towe

    8

  • Thaiger

    6

  • thomas001

    6

Mest aktiva i denna tråd

Håller med dig fullständigt. Alkohol och bil, mc och moped hör ej ihop. Jag kör ej med alkohol i kroppen i Sverige. Varför skall jag göra det i Thailand? Hur skulle jag fungera i en stressad trafiksituation i Thailand som dessutom har vänstertrafik. Glöm ej heller skillnaden på blinkers och vindrutetorkare.

Tjena!

Alkohol kan jag väl hålla med om. Men blinkers och vindrutetorkare. Regnar det...vindrutetorkare på! Svänga...blinkers på! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha tror nog vindrutetorkarn används mer än blinkers här i Sverige...

Än en gång håller jag med dig .Det är lätt att bli förbann... på vissa förare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Än en gång håller jag med dig .Det är lätt att bli förbann... på vissa förare.

Ja fy borde nästa vara fängelse... fniss
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fy borde nästa vara fängelse... fniss

Fniss? Känner du dig delaktig i beteendet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Alkohol kan jag väl hålla med om. Men blinkers och vindrutetorkare. Regnar det...vindrutetorkare på! Svänga...blinkers på! :thumbsup:

Men om vilken sida sitter resp. spak på. Har du koll på det i en stressad situation? I Thailand har JAG svårt för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fniss? Känner du dig delaktig i beteendet?

Nä inte det minsta, har varken körkort eller bil
Link to comment
Dela på andra sajter

Men om vilken sida sitter resp. spak på. Har du koll på det i en stressad situation? I Thailand har JAG svårt för det.

Tjena!

Är inte riktigt säker än. :crazy: Är inne på min tredje bil här i Thailand och har kört snart 20.000 mil.

Känner mig väl inte direkt stressad när det börjar regna eller när jag ska byta fil.

Möjligt att du blir stressad om det börjar regna...och råkar sätta på blinkers :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä inte det minsta, har varken körkort eller bil

Du kanske gör som jag. Där vi bor finns många duktiga chaufförer som för en billig peng kör oss i vår bil dit vi vill. Inga problem med ev ölintag för mig, inga problem med ev polis. Njuter av resan och ser omgivningarna eller sover ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja annars har man ju två friska ben än så länge, men det blir en och an annan bathbusresa oxå, orkar ju inte hur mycket som helst

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja annars har man ju två friska ben än så länge, men det blir en och an annan bathbusresa oxå, orkar ju inte hur mycket som helst

Jag gillar bussresor i Thailand. Enda problemet är om dom sätter på en actionfilm med full volym och högtalare är riktade mot sittplatsen. Fy fa.. vad vidrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar bussresor i Thailand. Enda problemet är om dom sätter på en actionfilm med full volym och högtalare är riktade mot sittplatsen. Fy fa.. vad vidrigt.

Herregud actionfilm enda problemet,ni har väl hört historien om killen som sitter i en bar bar nära en busstation och ölar med en thailändare

och upptäcker plötsligt att han han måste skynda sig för att hinna med bussen,och thailändaren säger - don´t worry i´m the driver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud actionfilm enda problemet,ni har väl hört historien om killen som sitter i en bar bar nära en busstation och ölar med en thailändare

och upptäcker plötsligt att han han måste skynda sig för att hinna med bussen,och thailändaren säger - don´t worry i´m the driver.

Sån´t oroar mig. Kanske inte allt för ovanligt, eller??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Herregud actionfilm enda problemet,ni har väl hört historien om killen som sitter i en bar bar nära en busstation och ölar med en thailändare

och upptäcker plötsligt att han han måste skynda sig för att hinna med bussen,och thailändaren säger - don´t worry i´m the driver.

Hej

Har själv råkat ut för att behöva vänta på avresa p.g.a att chauffören bara ska dricka upp resten i flaskan först i Thailand och det mer än en gång, så Svenska värderingar och moralregler är inte mycket värda utanför Sverige, och fortsätter man leva som en Svensk även utomlands är det svårt att bli accepterad och man riskerar att bli betraktad lite som ett UFO.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...