Jump to content
IGNORERAD

Hej jag heter Viper


janne_h

Recommended Posts

Hej Allihopa.

I torsdags var vi och tittade på en marknad som ligger på ett tågspår.

Och när tåget kommer så flyttar dom på sig en stund

 

attachicon.giftagmarknad.jpg

 

Med vänlig hälsning Viper

Kanske samma stånd som man ser i filmen om engelsmannen som gjorde bort sig?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 210
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    109

  • audirs2

    21

  • BBJ

    8

  • Robbanthai

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej allihopa.

Idag är jag ute o åker bil o testar nya säkerhetssele nu som Janne köpt till mig.

post-3145-1366369882,76_thumb.jpg

post-3145-1366369928,52_thumb.jpg

Mvh Viper

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Och nu ikväll så har jag varit på djursjukhuset och röntgat mina höfter. Veterinären kom ihåg mig från jag var 3 månader och var där och var sjuk.

Mina höfter var utan anmärkning enligt veterinären.

post-3145-1366375406,77_thumb.jpg

Mvh Viper.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det är eg lag på att använda sele även i Sverige... (ja eller bur då)

Ja vi får se vad det blir när Viper kommer till Sverige. Om det blir bur eller sele. Problemet är ju hur man fäster selen i bakutrymmet?

Har en Lexus Rx 400 så det går väl att skaffa bur. Men sele ser jag som mer praktiskt. Men borde man isåfall i landet Sverige som älskar att lagstifta om allt. Lagstifta att biltillverkare ska sätta fästkrokar i bakluckan så är det problemet löst.

Min fortuner är ju 7 sitsig så där kan jag fästa i dom bakre säkerhetsbältena. I Sverige vet jag inte riktigt hur det ska gå till?

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa!

Idag har jag fått en ny kompis som Noy införskaffat. Det är en chihuahua som är 8 veckor.

Han är för liten att leka med än så länge. Så jag får nöja mig med att vara storebror.

Kan någon om den vill ge namnförslag till min nya lillebror.

post-3145-1367063201,1_thumb.jpg

post-3145-1367063243,17_thumb.jpg

Mvh Viper

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Plutten lär ju funka bra även när han är stor..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae, KD skulle va bättre, finns det mindre parti? :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

gringo är ett bra namn på vovven

Ähh,,,,Farango tror jag på! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har Noy själv bestämt att hennes hund ska heta Hearty

Detta för att han har en vit stor fläck på huvudet som liknar ett hjärta.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Ja vi får se vad det blir när Viper kommer till Sverige. Om det blir bur eller sele. Problemet är ju hur man fäster selen i bakutrymmet?

Har en Lexus Rx 400 så det går väl att skaffa bur. Men sele ser jag som mer praktiskt. Men borde man isåfall i landet Sverige som älskar att lagstifta om allt. Lagstifta att biltillverkare ska sätta fästkrokar i bakluckan så är det problemet löst.

Min fortuner är ju 7 sitsig så där kan jag fästa i dom bakre säkerhetsbältena. I Sverige vet jag inte riktigt hur det ska gå till?

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

 

De bilar jag haft de senaste åren i sverige har haft lastöglor i skuffen, samtliga VW.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra dagen som lilla Hearty kom till oss så vart han jätte sjuk och ramlade omkull när han skulle gå. Vi åkte direkt till veterinären som satte in dropp. Efter provtagning så visade det att hunden hade cve virus. Detta är antingen parvo eller corona. Det var inte parvo men visade sig vara coronavirus som kommer från uppfödaren. Uppfödaren kom dit och tog han till en annan veterinär. Enligt uppfödaren är han nu pigg. Men vi inser att risken att han blir dålig igen och dör är överhängande. Så Noy har hävt köpet och ska få pengarna tillbaka. Vi nöjer oss med Viper så länge. Coronavirus är för övrigt parvo lite.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra dagen som lilla Hearty kom till oss så vart han jätte sjuk och ramlade omkull när han skulle gå. Vi åkte direkt till veterinären som satte in dropp. Efter provtagning så visade det att hunden hade cve virus. Detta är antingen parvo eller corona. Det var inte parvo men visade sig vara coronavirus som kommer från uppfödaren. Uppfödaren kom dit och tog han till en annan veterinär. Enligt uppfödaren är han nu pigg. Men vi inser att risken att han blir dålig igen och dör är överhängande. Så Noy har hävt köpet och ska få pengarna tillbaka. Vi nöjer oss med Viper så länge. Coronavirus är för övrigt parvo lite.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

Jag har svårt att ge karma för tråkiga nyheter. Det är för att du delar med dig som du får den.

Det var verkligen en tråkig nyhet. Ångestfyllt beslut kan jag tro.

Ändrades av Keithan

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Så Noy har hävt köpet och ska få pengarna tillbaka.

 

 

Fy fan va tungt..Lider med er. Hoppas ändå att det går bra för den lilla jycken.

Råkade själv ut för ngt liknande, en liten valp som tragiskt nog dog i parvoliknande symptom, 4-5 dgr efter vi hämtat den.

Ändrades av mangokid
Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Fy fan va tungt..Lider med er. Hoppas ändå att det går bra för den lilla jycken.

Råkade själv ut för ngt liknande, en liten valp som tragiskt nog dog i parvoliknande symptom, 4-5 dgr efter vi hämtat den.

Ja det är därför uppfödaren får ta tillbaka hunden innan vi hinner fästa oss för mycket.

Om hunden skulle dö hos oss så skulle det definitivt inte kännas bra.

Nu koncetrar vi oss på Viper istället. Det kanske blir en annan valp en annan gång.

Och här har man ett skäl till att inte köpa valpar på marknad hur gullig den än är. Då risken där är ännu större och utan uppfödare som tar ansvar. Uppfödaren betalade veterinären samt pengarna tillbaka. Vilket jag tycker var mycket juste.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa?!

Jag är uppe i yasothon nu.

Det är ganska varmt här nu på dagarna..

Så då ligger jag mest på min favoritplats under trappan.

Men på kvällen orkar jag springa desto mera och bland annat kolla när Noy badar.

post-3145-1367494384,03_thumb.jpg

post-3145-1367494173,34_thumb.jpg

Det finns även en liten damm med småfiskar. Där är det roligt att jaga trollsländor.

post-3145-1367494217,66_thumb.jpg

Mvh Viper

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa!

Jag har en kompis som heter Gao som är 11 år.

På kvällen så badar Gao och då vill jag leka med honom. Men då jag är en badkruka i poolen så nöjer jag mig med att springa runt poolen och skälla.

post-3145-1367839358,93_thumb.jpg

Mvh Viper

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa!

Jag har en kompis som heter Gao som är 11 år.

På kvällen så badar Gao och då vill jag leka med honom. Men då jag är en badkruka i poolen så nöjer jag mig med att springa runt poolen och skälla.

attachicon.gifuploadfromtaptalk1367839303055.jpg

Mvh Viper

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tunnis! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har jag varit och tittat på när dom skickar upp raketer på bon fai.

I början när dom skjöt så var jag jätterädd. Men det ändrade sig efter 3 till 4 uppskjutningarna så var jag inte rädd längre. Det gjorde att jag vart inbjudan och titta på när dom skulle montera upp en raket för avskjutning.

post-3145-1368351159,82_thumb.jpg

Sen gick vi till kontrollen för avskjutningen.

Där träffade vi en tv kändis som heter Ray som bad att få bli fotograferad med mig.

post-3145-1368351371,46_thumb.jpg

Sen ville dom att jag skulle trycka på knappen. Men jag sa att det räckte med att vi fotograferar mig vid kontrollen.

post-3145-1368351511,3_thumb.jpg

Mvh Viper

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Igår var vi vid ett tempel i Amnat Chaoren.

Det är vid det templet som Noy,s mamma är begravd. Sen åkte vi och hälsade på farbror Pong.

post-3145-1368615738,57_thumb.jpg

Just nu sitter jag och blir schamponerad. Det är ganska skönt. post-3145-1368615855,57_thumb.jpg

Mvh Viper

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...