Jump to content
IGNORERAD

Kränkande behandling av Thailändska kvinnor!


Stray Dog

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    24

  • Baa

    11

  • andrejsdenruskige

    9

  • Tallviking

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Jag för min del tycker i alla fall att det är bra att vi i Sverige inte behandlar thailändskor boende där på samma sätt som falangerna blir behandlade i Thailand. Därför är det bra att det kommer fram och upp till ytan att vi stundtals på vissa ställen behandlar thailändskor fel och att de inte har samma rättigheter som den svenska befolkningen. Så all heder till Sverige och svenskarna för det tycker jag!!!

Jag skulle inte vilja säga att jag vore svensk, om vi tvingade våra invandrare att INTE arbeta, att förvägra dom definitivt att få svenskt medborgarskap. Att aldrig någonsin släppa in dom i det svenska samhället. Jag är glad att vi accepterar dokument på thailändska i Sverige, för vi kan ju översätta dom. Jag är glad att vi svarar på brev inskickade av en invandrare till en svensk myndighet.

jag är glad att vi inte kräver mutor ute på våra vägar av hänsynslösa svenska poliser. Jag är tacksam att våra kommunal och statstjänstemän inte sitter vid sina skrivbord och nekar att skriva ut dokument till invandraren om inte invandraren betalar rakt ut en muta... Och jag är tacksam att inte tjänstemännen på den svenska Immigra.förlåt Migrationsverket kräver mutor för att ordna till små små fel i ansökningshandlingen.

Så, det är väl inte så himla illa ändå i Sverige eller????

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Min erfarenhet sträcker sig iofs bara till sthlm så jag har ingen aning om hur det är ute på landet och i de mindre städerna.

Och min erfarenhet sträcker sig från 85-02 innan jag flyttade till Thailand.

Men under den perioden så förändrades våldsbilden i entréerna ganska radikalt. Andelen beväpnade kriminella exploderade, andelen psykbryt som hade som hobby att gå ner på stan och börja slåss med vakter ökade och våldet blev generellt betydligt grövre.

Under de betingelser som en del av vakterna jobbade har jag svårt att tro att gemene brottare med självkontroll velat jobba.

Faktum är nog att de flesta normala individer dragit sig från den arbetsmiljön. Det är en sak att riskera en vinge, en annan att riskera en kula, eller kniv.

Effekten av det här blev att de personer som sökte sig till dessa jobb blev färre, och att vakter mer och mer rekryterades ur samma led som kriminella bråkstakarna. Det fanns lixom inte så många "vanliga" svennar som vågade säga nej till de beväpnade typerna.

Den här utvecklingen har naturligtvis påverkat bilden av vakter eftersom en del vakter inte borde vara vakter, av skäl som du nämner,.

Men man bör nog försöka ha förståelse för deras jobb, och hur det påverkar dem, innan man bara drar alla över en kam och påstår att de , rent generellt, är puckon.

Personligen känner jag folk som jobbat som vakter i stureplansträsket i många år och några av dessa skulle aldrig uttrycka sig så dumt som vissa på MPR.

Därmed inte sagt att det inte är så på landet. Lantisar är ju i gemen mer korkade så där kanske alla vakter är idi*ter. Eller hur? :wink:

Ja, jag jobbar som dörrvakt ibland i Dalarna... haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag jobbar som dörrvakt ibland i Dalarna... haha

Var du en "sån där"?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte frågan, men har ibland hört av gästerna att vi jobbar annorlunda i Dalarna än i Stockholm...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Min erfarenhet sträcker sig iofs bara till sthlm så jag har ingen aning om hur det är ute på landet och i de mindre städerna.

Och min erfarenhet sträcker sig från 85-02 innan jag flyttade till Thailand.

Men under den perioden så förändrades våldsbilden i entréerna ganska radikalt. Andelen beväpnade kriminella exploderade, andelen psykbryt som hade som hobby att gå ner på stan och börja slåss med vakter ökade och våldet blev generellt betydligt grövre.

Under de betingelser som en del av vakterna jobbade har jag svårt att tro att gemene brottare med självkontroll velat jobba.

Faktum är nog att de flesta normala individer dragit sig från den arbetsmiljön. Det är en sak att riskera en vinge, en annan att riskera en kula, eller kniv.

Effekten av det här blev att de personer som sökte sig till dessa jobb blev färre, och att vakter mer och mer rekryterades ur samma led som kriminella bråkstakarna. Det fanns lixom inte så många "vanliga" svennar som vågade säga nej till de beväpnade typerna.

Den här utvecklingen har naturligtvis påverkat bilden av vakter eftersom en del vakter inte borde vara vakter, av skäl som du nämner,.

Men man bör nog försöka ha förståelse för deras jobb, och hur det påverkar dem, innan man bara drar alla över en kam och påstår att de , rent generellt, är puckon.

Personligen känner jag folk som jobbat som vakter i stureplansträsket i många år och några av dessa skulle aldrig uttrycka sig så dumt som vissa på MPR.

Därmed inte sagt att det inte är så på landet. Lantisar är ju i gemen mer korkade så där kanske alla vakter är idi*ter. Eller hur? :wink:

Jösses vad du föll tungt nu. tyckte du hade schyssta åsikter. men detta blev ju bara klumpigt och korkat. Är du ifrån Stockholm??? Är därför alla stockholmare stupida????

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses vad du föll tungt nu. tyckte du hade schyssta åsikter. men detta blev ju bara klumpigt och korkat. Är du ifrån Stockholm??? Är därför alla stockholmare stupida? ???

uncen..

Hoppsan.. det där med språk är inte så lätt verkar det som.

Står det inte en fet ironiskylt (utan bara en winkande gul gubbe) så förstår tydligen inte alla vad som egentligen menas. :)

På tal om korkat alltså.. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hoppsan.. det där med språk är inte så lätt verkar det som.

Står det inte en fet ironiskylt (utan bara en winkande gul gubbe) så förstår tydligen inte alla vad som egentligen menas. :)

På tal om korkat alltså.. :wink:

Fy på uncen att han glömde en sån :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy på uncen att han glömde en sån :-)

Ja, eller en winkande gubbe, som jag satte dit, och som betyder samma sak,

Inte så lätt att alltid vara så smart, eller hur? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses vad du föll tungt nu. tyckte du hade schyssta åsikter. men detta blev ju bara klumpigt och korkat. Är du ifrån Stockholm??? Är därför alla stockholmare stupida? ???

uncen..

Missade ju det uppenbara svaret.. nej, jag är inte stockholmare. Jag är numera lantis. Är det kanske därför jag blivit så klumpig och korkad? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Fantastiskt, förstår precis vad du menar, härligt djupsinnigt svar!!!

Nä men så bra! Då behöver jag inte förklara för dig :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Missade ju det uppenbara svaret.. nej, jag är inte stockholmare. Jag är numera lantis. Är det kanske därför jag blivit så klumpig och korkad? :)

ja enligt din tes = JA :3::taunt:

Link to comment
Dela på andra sajter

ja enligt din tes = JA :3::taunt:

Enligt det som du missförstog som min tes menar du väl ändå? :)

post-3082-0-91675400-1342682794.png

"winking in Western culture can be used as a way of letting someone else know that the winker or some other person is joking"

http://en.wikipedia.org/wiki/Wink

post-3082-0-91675400-1342682794.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Enligt det som du missförstog som min tes menar du väl ändå? :)

post-3082-0-91675400-1342682794.png

"winking in Western culture can be used as a way of letting someone else know that the winker or some other person is joking"

http://en.wikipedia.org/wiki/Wink

OK jag är glad att jag missförstod dig, gillar annars dig och dina inlägg.

uncen...

ps. Så jag kan kalla dig för vad som helst, bara jag har en smiley vidhäftad????:14:

Link to comment
Dela på andra sajter

OK jag är glad att jag missförstod dig, gillar annars dig och dina inlägg.

uncen...

ps. Så jag kan kalla dig för vad som helst, bara jag har en smiley vidhäftad? ???:14:

Skönt att höra. :thumbsup:

ps. Det är helt ok att du kallar mig vad du vill så länge du bara skämtar och inte menar något elakt.

Och om du skulle vara för plumt i ditt skämt så reagerar jag säkert. Precis som du gjorde idag. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

ps. Så jag kan kalla dig för vad som helst, bara jag har en smiley vidhäftad? ???:14:

Ps #2. Min skämtsamma gliring om lantisars dumhet var ett svar på ILs generalisering om vakter som störda puckon.

Hela syftet med gliringen var att visa hur dumt det är att generalisera. Du missade det antar jag. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Fy fan vilket pucko...Det är bra med kameror ibland

Men rötägg finns i alla yrken så man kan inte döma en hel yrkeskår för detta

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett klipp ur dagens VLT.

Ett upprop till alla medlemmar av MPR, bojkotta Harrys!!!

Jag kommer inte att sätta min fot i någon av Harrys Restauranger/Pubar i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...