Jump to content
IGNORERAD

Kränkande behandling av Thailändska kvinnor!


Stray Dog

Recommended Posts

Hej

Visst finns det bra dörrsluskar också, men branschen har helt klart stora problem och dom beror absolut inte bara på gästernas uppförande och onykterhet, själv är jag ju över 50 och har kunnat följa den här utvecklingen över tid, när jag var tonåring bestod vakterna mest av äldre lokala brottare och boxare och en del av dom med ett stort antal SM starter och ibland EM, VM och OS starter, som hade vanliga jobb som industriarbetare eller kommunalanställda, och det var ytterst sällan några större problem, folk hade respekt för dessa och visst kunde någon ändå åka på en propp eller en luftfärd men då hade dom nästan alltid förtjänat det.

Numera har ju vakterna mer utvecklats till att vara osäkra, komplexfyllda individer oftast utan någon egentlig idrottslig karriär, och dom fysiska förutsättningarna för att klara jobbet har dom inte sällan fått i tablettform, dom beter sig ofta onödigt aggresivt och har svårt att kontrollera sig själva, och genom sitt beteende orsakar dom själva en stor del av problemen, att även rasister och huliganer söker sig till såna här jobb vet jag eftersom jag känner några som nästan är i min egen ålder, sen får vi ju inte glömma att det även finns utlänningar som har flytt ifrån olika krig och som har utsatts för traumatiska upplevelser och precis som rasisterna och huliganerna verkar dom sakna en del av dom spärrar som den extraknäckande medelålders f.d brottaren eller boxaren hade, han hade levde ju ett vanligt Svensson liv med ett riktigt jobb och familj, och var trygg i sin tillvaro och visste att han klarade alla situationer, för honom var det oftast självklart att försöka lösa situationen utan våld.

Min erfarenhet sträcker sig iofs bara till sthlm så jag har ingen aning om hur det är ute på landet och i de mindre städerna.

Och min erfarenhet sträcker sig från 85-02 innan jag flyttade till Thailand.

Men under den perioden så förändrades våldsbilden i entréerna ganska radikalt. Andelen beväpnade kriminella exploderade, andelen psykbryt som hade som hobby att gå ner på stan och börja slåss med vakter ökade och våldet blev generellt betydligt grövre.

Under de betingelser som en del av vakterna jobbade har jag svårt att tro att gemene brottare med självkontroll velat jobba.

Faktum är nog att de flesta normala individer dragit sig från den arbetsmiljön. Det är en sak att riskera en vinge, en annan att riskera en kula, eller kniv.

Effekten av det här blev att de personer som sökte sig till dessa jobb blev färre, och att vakter mer och mer rekryterades ur samma led som kriminella bråkstakarna. Det fanns lixom inte så många "vanliga" svennar som vågade säga nej till de beväpnade typerna.

Den här utvecklingen har naturligtvis påverkat bilden av vakter eftersom en del vakter inte borde vara vakter, av skäl som du nämner,.

Men man bör nog försöka ha förståelse för deras jobb, och hur det påverkar dem, innan man bara drar alla över en kam och påstår att de , rent generellt, är puckon.

Personligen känner jag folk som jobbat som vakter i stureplansträsket i många år och några av dessa skulle aldrig uttrycka sig så dumt som vissa på MPR.

Därmed inte sagt att det inte är så på landet. Lantisar är ju i gemen mer korkade så där kanske alla vakter är idi*ter. Eller hur? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    24

  • Baa

    11

  • andrejsdenruskige

    9

  • Khemmarat

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest piipe

Hej

Jag utesluter absolut inte att dom har upplevt problem med Thailändskor på denna krog, men det får man lösa på individbasis precis som man gör med Svenskar, man kan och får inte straffa och skuldbelägga alla ifrån Thailand som grupp för enskildas misstag, och hur ser vakterna skillnad på Inonesiskor, Vietnamesiskor, Kambodjanskor, Kinesiskor, m.m?

Kanske blir det hela gruppen kvinnor ifrån Asien som drabbas för någon eller någras personliga uppförande.

Mvh Isan Lover

IL ! Du om någon borde väl ha upplevt hur thailändare tar parti för varandra i ur och skur mot andra nationaliteter och speciellt västerlänningar även om man är totalt ute och cyklar och jag tror att det är detta fenomen som man upplever som extra jobbigt och som är lögn i helvete att diskutera sig ur på demokratisk väg.

Kanske thailändskorna här i sverige själva borde ta tag i problemet och frysa ut dom som bär sig illa åt och skapar problem för alla andra.

Men nej det tror jag inte ! TRT, försök förstå det !

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Har läst alla inlägg angående ämnet thaidamer bla bla och hittat 33 inlägg som handlar om ämnet i sig resten e skitsnack om dörrvakter, Mcdonalds hån påhopp mm starta för fan en tråd om detta 33 av 94 en ja det var ju fredag med diverse tilltugg. In och rensa alla moderatorer

Varför i helvete skriver du själv då något som absolut inte tråden handlar om, skapa en ny tråd om detta eller tillför något konstruktivt ! :kort:

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Förjävligt... Kan bara tänka mig hur himla ledsen frugan skulle bli om hon, t ex på en tjejfest med sina svenska universitetskamrater, blev nekad inträde på Harry´s bara för att hon är asiat.

I Stockholm är det standard att man inte får komma in på krogen..."inte idag kompis", "hur många öl har du druckit", "bara vip-gäster idag", "sorry grabben, inga jeans" etc etc. Skälen kan vara vad som helst egentligen.

Det är helt enkelt bara att ta sitt pick och pack och testa nästa ställe, även om jag håller med om att det sänker festhumöret.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Stockholm är det standard att man inte får komma in på krogen..."inte idag kompis", "hur många öl har du druckit", "bara vip-gäster idag", "sorry grabben, inga jeans" etc etc. Skälen kan vara vad som helst egentligen.

Det är helt enkelt bara att ta sitt pick och pack och testa nästa ställe, även om jag håller med om att det sänker festhumöret.

Förjävligt det också naturligtvis! Krogbranchen i Sverige är så förnedrande mot människor att jag tappat lusten att spendera mina pengar i den. Bara det faktum att man ska behöva stå och frysa i en lång kö för att sedan närgranskas vid dörren.. och om man passar in på krogprofilen så kanske man eventuellt kan få ynnesten att få komma in och spendera sina pengar på deras varor. Usch!

Nej, tur man upptäckte Thailand relativt tidigt, ett land där man som betalande gäst välkomnas som sig bör.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst alla inlägg angående ämnet thaidamer bla bla och hittat 33 inlägg som handlar om ämnet i sig resten e skitsnack om dörrvakter, Mcdonalds hån påhopp mm starta för fan en tråd om detta 33 av 94 en ja det var ju fredag med diverse tilltugg. In och rensa alla moderatorer

Du skall nog ligga lite lågt med din kritik, tills du har lärt dej åtminstone grunderna i det svenska skriftspråket.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Du skall nog ligga lite lågt med din kritik, tills du har lärt dej åtminstone grunderna i det svenska skriftspråket.

Det var nog det dummaste som jag har läst på detta forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Det var nog det dummaste som jag har läst på detta forum.

Dessutom brott mot forumreglerna att kritisera stavning etc...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom brott mot forumreglerna att kritisera stavning etc...

Vilka forumregler?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förjävligt det också naturligtvis! Krogbranchen i Sverige är så förnedrande mot människor att jag tappat lusten att spendera mina pengar i den. Bara det faktum att man ska behöva stå och frysa i en lång kö för att sedan närgranskas vid dörren.. och om man passar in på krogprofilen så kanske man eventuellt kan få ynnesten att få komma in och spendera sina pengar på deras varor. Usch!

Nej, tur man upptäckte Thailand relativt tidigt, ett land där man som betalande gäst välkomnas som sig bör.

Exakt, i andra branscher gäller "kunden har alltid rätt", tyvär inte i krogbranschen...

Att man ska behöva vara tacksam över att fått beställa en öl är ju ett skämt, fast å andra sidan är det tack vare våra lagar och regler som det är som det är idag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom brott mot forumreglerna att kritisera stavning etc...

Det skulle aldrig falla mej in att kritisera stavning och jag kritiserar normalt inte medlemmars sätt att skriva, men jag tycker ändå att man kan anstränga sej något lite med punkt och komma för att underlätta förståelsen av vad man vill ha sagt, särskilt när man själv går ut med kritik.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL ! Du om någon borde väl ha upplevt hur thailändare tar parti för varandra i ur och skur mot andra nationaliteter och speciellt västerlänningar även om man är totalt ute och cyklar och jag tror att det är detta fenomen som man upplever som extra jobbigt och som är lögn i helvete att diskutera sig ur på demokratisk väg.

Kanske thailändskorna här i sverige själva borde ta tag i problemet och frysa ut dom som bär sig illa åt och skapar problem för alla andra.

Men nej det tror jag inte ! TRT, försök förstå det !

//piipe

Hej

Jag har också träffat trasiga Thaitjejer som uppträder på ett både vokabulärt och dryckesmässigt sätt som förmodligen skulle vara på gränsen t.o.m i hemlandets beerbars och som raggar kunder helt ogenerat bland gästerna (obs ingen koppling till dom på Harrys), och visst är detta ett problem, men ett relativt litet och begränsat problem enligt mig, som man måste hantera på individnivå.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Förjävligt det också naturligtvis! Krogbranchen i Sverige är så förnedrande mot människor att jag tappat lusten att spendera mina pengar i den. Bara det faktum att man ska behöva stå och frysa i en lång kö för att sedan närgranskas vid dörren.. och om man passar in på krogprofilen så kanske man eventuellt kan få ynnesten att få komma in och spendera sina pengar på deras varor. Usch!

Nej, tur man upptäckte Thailand relativt tidigt, ett land där man som betalande gäst välkomnas som sig bör.

Var kommer kökulturen från egentligen? Kommer ihåg från tidiga barnsben att dörrvakter fanns redan då (sent 70-tal).

Sedan så får du nog glädjas åt att vara farang när du vill välkomnas som betalande gäst. :)

En ensam Thaikille som försöker gå in på en gogo i Pattis har nog minst lika stora svårigheter att ta sig in, som en av de nämnda thaitjejerna på Harrys har.

Och den som vill in på populära ställen i Bangkok sent på nätterna är nog inte helt ovan att stå i kö heller.

Gissningsvis så kommer det att komma mer och mer framöver, även där.

Tyvärr förstås, eftersom inte jag heller tycker att det är speciellt välkomnande med vakter.

Men det är iaf behagligare att stå i kö i värme, iklädd shorts, än påpälsad i -15.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var kommer kökulturen från egentligen? Kommer ihåg från tidiga barnsben att dörrvakter fanns redan då (sent 70-tal).

Sedan så får du nog glädjas åt att vara farang när du vill välkomnas som betalande gäst. :)

En ensam Thaikille som försöker gå in på en gogo i Pattis har nog minst lika stora svårigheter att ta sig in, som en av de nämnda thaitjejerna på Harrys har.

Och den som vill in på populära ställen i Bangkok sent på nätterna är nog inte helt ovan att stå i kö heller.

Gissningsvis så kommer det att komma mer och mer framöver, även där.

Tyvärr förstås, eftersom inte jag heller tycker att det är speciellt välkomnande med vakter.

Men det är iaf behagligare att stå i kö i värme, iklädd shorts, än påpälsad i -15.

Om Du "vill in på populära ställen i Bangkok sent på nätterna" så misstänker jag att shorts inte är att rekommendera.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Var kommer kökulturen från egentligen? Kommer ihåg från tidiga barnsben att dörrvakter fanns redan då (sent 70-tal).

Sedan så får du nog glädjas åt att vara farang när du vill välkomnas som betalande gäst. :)

En ensam Thaikille som försöker gå in på en gogo i Pattis har nog minst lika stora svårigheter att ta sig in, som en av de nämnda thaitjejerna på Harrys har.

Och den som vill in på populära ställen i Bangkok sent på nätterna är nog inte helt ovan att stå i kö heller.

Gissningsvis så kommer det att komma mer och mer framöver, även där.

Tyvärr förstås, eftersom inte jag heller tycker att det är speciellt välkomnande med vakter.

Men det är iaf behagligare att stå i kö i värme, iklädd shorts, än påpälsad i -15.

Alltså är detta med att inte släppa in thaitjejer ett svenskt problem.

Dom har ju t.o.m problem att komma in på ställen i sitt eget hemland. Dom har tydligen förstått det där med, ja, dörrvakterna alltså.

Hur kan man då tro att det bara är att knalla in på lokal i utlandet när man inte ens är välkommen i hemlandet.

Nej, någon måtta får det väl ändå vara.

Thai har ingenting på pub, disco, bar eller nattklubb att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Du "vill in på populära ställen i Bangkok sent på nätterna" så misstänker jag att shorts inte är att rekommendera.

Tack för tipset! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Det skulle aldrig falla mej in att kritisera stavning och jag kritiserar normalt inte medlemmars sätt att skriva, men jag tycker ändå att man kan anstränga sej något lite med punkt och komma för att underlätta förståelsen av vad man vill ha sagt, särskilt när man själv går ut med kritik.

Nu ar det nog!! Hur i hela fridens namn tanker Towe!!!! Att glomma punkt och komma!!!!!! Forstar inte manniskan vad han utsatter oss for ? Allt annat än spöstraff och livstids avstängning kan inte komma i fråga.. MVH Pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ar det nog!! Hur i hela fridens namn tanker Towe!!!! Att glomma punkt och komma!!!!!! Forstar inte manniskan vad han utsatter oss for ? Allt annat än spöstraff och livstids avstängning kan inte komma i fråga.. MVH Pensionaren

Han?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Var kommer kökulturen från egentligen? Kommer ihåg från tidiga barnsben att dörrvakter fanns redan då (sent 70-tal).

Sedan så får du nog glädjas åt att vara farang när du vill välkomnas som betalande gäst. :)

En ensam Thaikille som försöker gå in på en gogo i Pattis har nog minst lika stora svårigheter att ta sig in, som en av de nämnda thaitjejerna på Harrys har.

Och den som vill in på populära ställen i Bangkok sent på nätterna är nog inte helt ovan att stå i kö heller.

Gissningsvis så kommer det att komma mer och mer framöver, även där.

Tyvärr förstås, eftersom inte jag heller tycker att det är speciellt välkomnande med vakter.

Men det är iaf behagligare att stå i kö i värme, iklädd shorts, än påpälsad i -15.

Visst finns det fortfarande enstaka kroggäster som kvällstid är klädda i shorts och flipflops, men de är i en klar minoritet - dessbättre. :)

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det fortfarande enstaka kroggäster som kvällstid är klädda i shorts och flipflops, men de är i en klar minoritet - dessbättre.

Beror ju på hur man klassificerar populära ställen i Bangkok.

Och den som vill in på populära ställen i Bangkok sent på nätterna är nog inte helt ovan att stå i kö heller.

Æ de beergarden eller Super Bedclub?

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det fortfarande enstaka kroggäster som kvällstid är klädda i shorts och flipflops, men de är i en klar minoritet - dessbättre. :)

Klart att det är bättre när omgivningen inte bär shorts.

Iaf om man har någon knäfetish och bli alldeles för uppspelt för att kunna äta om man utsätts för dem. :)

Annars förstår jag inte riktigt varför det skulle vara bättre?

Flipflopsen kan man ju lämna hemma, om de inte är snygga förstås.

Och proper och uppklädd kan man vara i shorts med.

Precis som att det går alldeles utmärkt att se ut om en slusk, trots att man täcker smalbenen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror ju på hur man klassificerar populära ställen i Bangkok.

Och den som vill in på populära ställen i Bangkok sent på nätterna är nog inte helt ovan att stå i kö heller.

Æ de beergarden eller Super Bedclub?

Super Bedclub skulle jag vilja prova. Där går man nog som på moln. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att det är bättre när omgivningen inte bär shorts.

Iaf om man har någon knäfetish och bli alldeles för uppspelt för att kunna äta om man utsätts för dem. :)

Annars förstår jag inte riktigt varför det skulle vara bättre?

Flipflopsen kan man ju lämna hemma, om de inte är snygga förstås.

Och proper och uppklädd kan man vara i shorts med.

Precis som att det går alldeles utmärkt att se ut om en slusk, trots att man täcker smalbenen. :)

T ex

Farangen, för det är ju oftast faranger det handlar om, som kommer till krogen iklädd shorts tillsammans med en uppklädd thaikvinna (eller vilken kvinna som helst), tycker jag tyder på jävligt dålig stil och respekt för damen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Var kommer kökulturen från egentligen? Kommer ihåg från tidiga barnsben att dörrvakter fanns redan då (sent 70-tal).

Tror att svenska krögare och nattklubbsägare importerade kö-kulturen från Studio 54 i New York.

Där hade de på tidigt 1970-tal infört externa köer utanför entrén för att framstå som fullsatt.

(vilket det oftast även var av div kändisar)

post-5068-0-85541600-1336215293.jpg

http://www.bbc.co.uk/music/newyork/gallery/05.shtml

post-5068-0-85541600-1336215293.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

T ex

Farangen, för det är ju oftast faranger det handlar om, som kommer till krogen iklädd shorts tillsammans med en uppklädd thaikvinna (eller vilken kvinna som helst), tycker jag tyder på jävligt dålig stil och respekt för damen.

Men jösses, inte är det män som går med sina uppklädda fruar i kortbrallor...

Horor och torskar och snubben hade nog inte tänkt gå dit från första början.

Ignorance is bliss..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...