Jump to content
IGNORERAD

Vägra Apple! = Alternativen


pigge01

Recommended Posts

Vad heter den appen? :)

Ok, nu fick jag beskrivning. Inställningar, allmänt, hälpmedel, AssistiveTouch på.

Testa och se om det kan hjälpa dig, hon använder det för att inte slita ut hemknappen

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    13

  • Tack och Hej

    13

  • Surin P3

    11

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Ok, nu fick jag beskrivning. Inställningar, allmänt, hälpmedel, AssistiveTouch på.

Testa och se om det kan hjälpa dig, hon använder det för att inte slita ut hemknappen

Tack :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att du är sur för att du inte har råd med Apple produkter.

Du, om någon, har väl knappast använding för Android lurar eller Linux OS?

Du ska se att livet blir lättare och du slipper vara sur på forumet om dina prylar slutar att krångla eller kraschar.

Ehh, ja, det var lite OT.

Mer var har du läst att Lappen vill ha konkurrensbegränsning?

5555...

Du jag betalar över 10,000sek i statlig skatt efter att deklarationen är klar.

Så råd har jag om telefonen varit öppen och fri.

Har en Nokia lumia 800 och en Samsung Nexus.

Samt en Nokia N95 Thailandstelefonen.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad du Pigge anser vara konkurrensbegränsning spelar ingen roll i sammanhanget utan det är vad myndigheterna anser.

Den var låg! :nyam:

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehh, ja, det var lite OT.

Mer var har du läst att Lappen vill ha konkurrensbegränsning?

Ta och läs alla Lappens inlägg i denna tråd!

Han försvarar Apple i ren desperation. :52:

Som om han var delägare i Apple!. :nyam:

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

5555...

Du jag betalar över 10,000sek i statlig skatt efter att deklarationen är klar.

Så råd har jag om telefonen varit öppen och fri.

Har en Nokia lumia 800 och en Samsung Nexus.

Samt en Nokia N95 Thailandstelefonen.

Hälsar pigge01

Ja, efter vad du skriver så borde du ha råd.

Men jag föreslår fortfarande att du bör byta ut dina telefoner.

Din Nokia lumia 800 orsakar nog, under ett år, väldigt många psykiska påfrestningar, som vi stackars forummedlemmar får ta del av genom dina sura inlägg.

Nej, byt ut arsenalen mot något vettigt så ska du se att du blir en både gladare och bättre människa.

Sedan så kan jag tänka mig att du inte är så sugen på att resa till Thailand. Att behöva använda sig av en gammal N95:a kan inte vara så roligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

5555...

Du jag betalar över 10,000sek i statlig skatt efter att deklarationen är klar.

Så råd har jag om telefonen varit öppen och fri.

Har en Nokia lumia 800 och en Samsung Nexus.

Samt en Nokia N95 Thailandstelefonen.

Hälsar pigge01

Varför har du då en Lumia 800 som är ändå mer inlåst än vad iPhone är?

Hur blir det med förklaringen hur jag står bakom en konkurrensbegränsning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ta och läs alla Lappens inlägg i denna tråd!

Han försvarar Apple i ren desperation. :52:

Som om han var delägare i Apple!. :nyam:

Hälsar pigge01

Istället för massa anklagelser är det kanske dags att citera mig där jag försvarar Apple i desperation?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför har du då en Lumia 800 som är ändå mer inlåst än vad iPhone är?

Hur blir det med förklaringen hur jag står bakom en konkurrensbegränsning?

Kanske på grund av att det tar lite tid att bygga om apparna till den sortens telefon.

Det är ju ett nytt OS i den.

Men den fick ersätta den telefonen jag slarva bort i Manila i December.

Sedan skaffa jag Samsung telefonen. Så att nitt71 och min nya tjej inte ringer på samma nummer mm..

På Nokian har jag Tele2 Snackis.

Och på Samsung Tele2 Maxi.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Istället för massa anklagelser är det kanske dags att citera mig där jag försvarar Apple i desperation?

Det räcker med att läsa alla dina inlägg i denna tråd

Punkt slut!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Kanske på grund av att det tar lite tid att bygga om apparna till den sortens telefon.

Det är ju ett nytt OS i den.

Men den fick ersätta den telefonen jag slarva bort i Manila i December.

Sedan skaffa jag Samsung telefonen. Så att nitt71 och min nya tjej inte ringer på samma nummer mm..

På Nokian har jag Tele2 Snackis.

Och på Samsung Tele2 Maxi.

Hälsar pigge01

Jaha var det där förklaringen jag frågade efter dina påståenden?

Öh...du anklagar iPhone för att var låst men det är klart och tydligt att du inte vet vad det betyder när du kommer med den där förklaringen varför du har köpt en Windows telefon.

Ska man komma med påståenden och anklagelser tycker jag man ska alla fall veta vad man pratar om.

Om än en gång förklara för mig hur det kan komma sig att jag står bakom en konkurrensbegränsning?

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det räcker med att läsa alla dina inlägg i denna tråd

Punkt slut!

Hälsar pigge01

Nej kommer man med påståenden ska man kunna stå för dom och förklara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker med att läsa alla dina inlägg i denna tråd

Punkt slut!

Hälsar pigge01

Av att läsa dina blir man ju definitivt inte klokare av så stäng du kakhålet en stund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Vägra Aftonbladet=Vägra Prisjakt för Aftonbladet äger Prisjakt.

Nej vad det nu har med Aftonbladet att göra???

Men det kan en chimpans räkna ut med sin svullna röv att Aftonbladet gör allt för att vi ska klicka på länkar som leder till Prisjakt.

Och i sin strävan att göra så kommer om med lögner,påhittade nyheter.

Men du kanske tycker att Aftonbladet gör nytta?

Det är tydligt att du inte fattade vad jag menade men det var inte väntat heller.

Hur kom du fram till att det är Apple som varit sena med att släppa en Spotify-app när det är Spotify som gör den?

Vet inte ens om det är värt att diskutera med dig när du bara hittar på saker ur tomma intet.

Apple godkänner appen ja men det är svårt att godkänna en app som inte funnits att godkänna.

Det är Spotify som varit långsamma att utveckla en app för just iPad utan nöjt sig med den som funnits för iPhone.

Förresten du vet att Spotify appen är gratis? Det kostar Spotify ingenting att lägga upp den förutom kostnaden för ett utvecklingskonto.

Det är tydligt att du inte läser allt jag skriver men jag har ALDRIG sagt att Apples produkter är bäst utan det enda jag sagt är att jag gillar dom.

Jag har aldrig sagt att jag är emot konkurrens utan välkomnar den eftersom det gagnar oss kunder.

Men att komma med rena lögner som några gjort i denna tråd anser jag det är befogat att påpeka det.

Enligt den information jag fått så kostar det enbart 99$/år och då får man skicka upp hur många appar man vill.

Naturligtvis så tycker jag Apples produkter är värd sitt pris annars så skulle jag inte köpa dom. :)

Dom tillhandahåller en plattform,en distributions kanal så folk kan tjäna pengar.

Det är ingen tillfällighet att många utvecklare överger Android för iOS pga det är lättare att tjäna pengar.

Sök på Goggle så får du se.

Ta bara Rovio som skapade Angry Birds tror du dom skulle ha tjänat lika mycket om dom bara släppt sitt spel till Android?

Naturligtvis vill utvecklare tjäna pengar och om Apple gör det lättare att få betalt för sitt jobb så tar dom den smällen att det kostar lite.

Hur kan det vara stöld om man har godkänt avtalet när man skapade sitt utvecklarkonto?

Det där är ditt signum att ställa frågor istället för att säga vad DU verkligen tycker.

Ska du inte ställa dig framför systemet och demonstrera eftersom dom har monopol?

Det är fullstänigt valfritt att köpa en iPhone och "låsa" upp sig mot Appstore.

Jag gör det med öppna ögon med vetskapen att dom program som ligger på Appstore är kontrollerade och testade av Apple.

Bara för att säkerställa att dom kommer fungera bra på min telefon men solen har fläckar också så att det slinker mellan något som inte är bra är ofrånkomligt.

Snacka om FAIL när Android market har samma prissättning :)

Jag kan köpa sprit,jag kan bli full så långt är jag nöjd.

Har inga som helst problem med systembolagets monopol.

Men att säga att Apple har monopol på vilka som får skapa appar är felaktigt.

Vem som helst kan skapa en app och lägga upp den.

Du tycker att det är bättre att iOS och OSX skulle vara tillåtet att installera på andra tillverkares telefoner eller datorer men se det tycker inte jag :)

Då skulle det bli som det är med Windows nu och som Android börjar bli ett OS som måste anpassas för olika hårdvara.

Tillverkarna väljer själv vilken modell som ska få den senaste uppdateringen och har man då oturen att välja fel blir man utan uppdatering.

Kostnaden på OSX skulle också bli dyrare som nu kostar 319:- mot Microsofts som kostar ca 1700-1800:-

Naturligtvis så har Apple råd att ta mindre i provision av utvecklarna.

Läste en undersökning där dom tog dom 100 populäraste apparna från både AppStore och Google play och slog ihop priset.

I AppStore skulle det kosta 134$ och i Google play över 300$ och för mig var det överraskande siffror (kommer inte ihåg dom exakta siffrorna)

Anledningen till att det ska komma ett nytt OS varje år är för att det ska kunna hänga med i utveckling av iOS och att dom ska fungera bättre ihop.

Det vet vi dock inte än utan det vet vi först när Mountain Lion kommer på sen sommaren.

Som det varit hittills har det kostat 229:-

Jag är nöjd över mitt val,du är nöjd över ditt val,är vi inte "alla" nöjda då? :)

Med iTunes är allt samlat och jag behöver bara använda ett betalningssystemet för att hyra/köpa filmer,köpa musik. Jag slipper krångla med att skaffa olika konton för olika applikationer.

Som jag redan skrev har jag inget emot Systembolagets monopol.

Samma med att det är bara genom AppStore som jag kan installera program det gör det mer säkrare och enklare för mig som användare.

Plus att jag vet att kvaliten är säkra och att programmet är optimerat för iOS enligt Apples standrard så det kommer fungerar så bra som möjligt.

Det är som sagt inget problem för mig eftersom jag är en privat användare och har ett sådant jobb att det är inget bekymmer.

Inte bara att det är enkelt för Apple utan det är enkelt för mig för jag använder samma användarnnamn och lösen för att köpa just dom tjänster jag räknade upp tidigare.

Då är det bäst att du köper en sådan telefon som jag rekomenderade till Knasen.en Kobra?

Trevlig helg själv :)

Ok Pigge nu har jag citerat alla mina inlägg innan du kom med anklagelsen.

Säg mig nu VILKET av dessa inlägg gör att du tycker att jag är för konkurrensbegränsning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha var det där förklaringen jag frågade efter dina påståenden?

Öh...du anklagar iPhone för att var låst men det är klart och tydligt att du inte vet vad det betyder när du kommer med den där förklaringen varför du har köpt en Windows telefon.

Ska man komma med påståenden och anklagelser tycker jag man ska alla fall veta vad man pratar om.

Om än en gång förklara för mig hur det kan komma sig att jag står bakom en konkurrensbegränsning?

Läs det du själva har skrivit med andra ögon än Apple fansens så trillar nog pollett in på det rätta stället.

Det räcker med att läsa alla dina inlägg i denna tråd.

Punkt slut!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Läs det du själva har skrivit med andra ögon än Apple fansens så trillar nog pollett in på det rätta stället.

Det räcker med att läsa alla dina inlägg i denna tråd.

Punkt slut!

Hälsar pigge01

Många Punkt Slut ...är det när argumentations fakta är påhittad..förklara nu i stället Pigge!!!!!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Läs det du själva har skrivit med andra ögon än Apple fansens så trillar nog pollett in på det rätta stället.

Det räcker med att läsa alla dina inlägg i denna tråd.

Punkt slut!

Hälsar pigge01

Ska jag förklara varför du anklagar mig??

Det vet väl du bäst själv varför du kommer med dina beskyllningar.

Det är ingen hemlighet att jag tycker om Apples produkter men jag har ALDRIG sagt att det är dåligt med andra märken som konkurrerar.

Det är bara bra för alla parter att det finns en tävlan i att göra den bästa produkten.

Men ditt påstående att du är för ett öppet system men ändå väljer du ett system som är lika låst om inte ändå mer än Apple visar det bara på din okunskap.

Sen din lama förklaringen att det har med appar att göra och att det är ett nytt OS..pinsamt Pigge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ditt påstående att du är för ett öppet system men ändå väljer du ett system som är lika låst om inte ändå mer än Apple visar det bara på din okunskap.

Sen din lama förklaringen att det har med appar att göra och att det är ett nytt OS..pinsamt Pigge.

Hur kan du påstå att ett Windows OS är låst? ?

Det är det ett av mest öppna OS på marknaden.

Hakas av många.

Har varit på den öppna Svenska marknaden mindre än 6 månader.

Klart att det tar tid innan flera appar kommer.

Detta var klart jag när jag köpte telefonen.!!

Men den passar mycket bra med mina datorer och har mycket förinstallerat redan.

Office och IE. bildöverföring mm. mm.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Hur kan du påstå att ett Windows OS är låst? ?

Det är det ett av mest öppna OS på marknaden.

Hakas av många.

Har varit på den öppna Svenska marknaden mindre än 6 månader.

Klart att det tar tid innan flera appar kommer.

Detta var klart jag när jag köpte telefonen.!!

Men den passar mycket bra med mina datorer och har mycket förinstallerat redan.

Office och IE. bildöverföring mm. mm.

Hälsar pigge01

Ursäkta Pigge, men jag tror inte du riktigt förstår vad du argumenterar om.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag helt ointresserad av prylar, köper för det mesta det billigaste och är nöjd med det.

Men det jag funderar över är att det här på MPR går en sån jäkla prestige i dator- och telefonprylar. Det verkar nästan pågå ett evigt krig där man hävdar sitt eget favoritmärkes förträfflighet och andra märkens fel och brister.

Kan man inte bara nöja sig med att man tycker att man har en bra pryl och sen får andra tycka vad dom vill om sina, måste man vara bäst hela tiden ?

Men dom fotointresserade verkar tack och lov ha en helt annan inställning och ger varandra goda råd i en vänlig ton helt utan prestige.

Vad beror det på ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Själv är jag helt ointresserad av prylar, köper för det mesta det billigaste och är nöjd med det.

Men det jag funderar över är att det här på MPR går en sån jäkla prestige i dator- och telefonprylar. Det verkar nästan pågå ett evigt krig där man hävdar sitt eget favoritmärkes förträfflighet och andra märkens fel och brister.

Kan man inte bara nöja sig med att man tycker att man har en bra pryl och sen får andra tycka vad dom vill om sina, måste man vara bäst hela tiden ?

Men dom fotointresserade verkar tack och lov ha en helt annan inställning och ger varandra goda råd i en vänlig ton helt utan prestige.

Vad beror det på ?

Fritz..

Vad kan det annat bli när man i trådrubriken direkt klankar på ett annat fabrikat och senare i sin argumentation visar sig vara helt novis och ovetande?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Hur kan du påstå att ett Windows OS är låst? ?

Det är det ett av mest öppna OS på marknaden.

Hakas av många.

Har varit på den öppna Svenska marknaden mindre än 6 månader.

Klart att det tar tid innan flera appar kommer.

Detta var klart jag när jag köpte telefonen.!!

Men den passar mycket bra med mina datorer och har mycket förinstallerat redan.

Office och IE. bildöverföring mm. mm.

Hälsar pigge01

Men snälla Pigge vad pratar du om?

Ved du vad som menas med öppet och låst egentligen?

Med Android kan du göra vad du vill,roota,byta OS,ändra utseende mm

Med iOS "kan" du göra detta men är beroende att man måste jailbreaka "låsa" upp.

Med Windows Mobile som du har i din Lumia kan du inte göra något alls,du kan inte ändra iconer,du kan inte ändra utseende alls,du kan inte byta OS. Det är mer låst än ett kyskhetsbälte.

En stor anledning till varför Tallviking valde Windows Mobile för sitt företag pga säkerheten.

Fattar du nu Pigge?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Själv är jag helt ointresserad av prylar, köper för det mesta det billigaste och är nöjd med det.

Men det jag funderar över är att det här på MPR går en sån jäkla prestige i dator- och telefonprylar. Det verkar nästan pågå ett evigt krig där man hävdar sitt eget favoritmärkes förträfflighet och andra märkens fel och brister.

Kan man inte bara nöja sig med att man tycker att man har en bra pryl och sen får andra tycka vad dom vill om sina, måste man vara bäst hela tiden ?

Men dom fotointresserade verkar tack och lov ha en helt annan inställning och ger varandra goda råd i en vänlig ton helt utan prestige.

Vad beror det på ?

Fritz..

Ärligt har du sett mig klanka ner på andra märken av telefoner?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Hur många av er som har en HTC eller Samsung var tvingade att köpa sin telefon?

Hur många av er som har en iPhone var tvingade att köpa sin telefon?

Jag tror att alla har gått frivillig till affären och köpte sig den telefon de ville ha utan att någon har tvingat de till

köp av någon speciellt märke.

Alla köpte det de vill ha eller någon som köpte en Samsung men egentligen villa han ha en iPhone och nu surrar ??

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...