Jump to content
IGNORERAD

Vägra Apple! = Alternativen


pigge01

Recommended Posts

  • Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    13

  • Tack och Hej

    13

  • Surin P3

    11

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vet inte ens om det är värt att diskutera med dig när du bara hittar på saker ur tomma intet.

Apple godkänner appen ja men det är svårt att godkänna en app som inte funnits att godkänna.

Det är Spotify som varit långsamma att utveckla en app för just iPad utan nöjt sig med den som funnits för iPhone.

Förresten du vet att Spotify appen är gratis? Det kostar Spotify ingenting att lägga upp den förutom kostnaden för ett utvecklingskonto.

Ett feltryck på +karma... Som togs bort igen direkt.. Ber om ursäkt för det..

Det är precis kostnaden för utveckling som gör att jag väljer android före ios 8 dagar i veckan.

För varje program som man önskar ge bort så kräver Apple 50 USD för att godkänna det. Utvecklingskontot i sig kostar inget, jag har ett sådant så det vet jag.

Man är tvungen att programmera applikationerna på en Mac, det går inte på någon annat dator.

Sedan så medför det ju att ios applikationer är säkrare, men heller osäkrare applikationer än att skänka penger till Apple.

Jag som inte är Apple fantast kan se att det finns för- och nackdelar med alla olika surfplattor och telefoner, så jag undrar varför Apple fantaster inte kan acceptera att Apple inte är bättre än något annat, men är tvungna att desperat försvara alla dyra Apple produkter?

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag som inte är Apple fantast kan se att det finns för- och nackdelar med alla olika surfplattor och telefoner, så jag undrar varför Apple fantaster inte kan acceptera att Apple inte är bättre än något annat, men är tvungna att desperat försvara alla dyra Apple produkter?

//Peo

Det är tydligt att du inte läser allt jag skriver men jag har ALDRIG sagt att Apples produkter är bäst utan det enda jag sagt är att jag gillar dom.

Jag har aldrig sagt att jag är emot konkurrens utan välkomnar den eftersom det gagnar oss kunder.

Men att komma med rena lögner som några gjort i denna tråd anser jag det är befogat att påpeka det.

Enligt den information jag fått så kostar det enbart 99$/år och då får man skicka upp hur många appar man vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe jag fattar inte att ni orkar bränna all denna energi på detta.. Skaffa en bil med tomatlåda så kanske dina frustrationer försvinner. hehe

Eller en SÄÄB! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tydligt att du inte läser allt jag skriver men jag har ALDRIG sagt att Apples produkter är bäst utan det enda jag sagt är att jag gillar dom.

Jag har aldrig sagt att jag är emot konkurrens utan välkomnar den eftersom det gagnar oss kunder.

Men att komma med rena lögner som några gjort i denna tråd anser jag det är befogat att påpeka det.

Enligt den information jag fått så kostar det enbart 99$/år och då får man skicka upp hur många appar man vill.

Vissa påstår att Apples produkter är så mycket bättre än alla andra och därför värd det högre priset.

Möjligen är du inte en av dessa och det har jag i så fall stor respekt för.

Du har rätt angående utvecklingskontot.

Kollade nu och man har ändrat policy. Numera kostar det 99 USD/år och gratis applikationer kostar inget att lägga upp i app store, men man måste köpa en Mac först.

Dock så koster det 30% av beloppet om man vill sälja en applikation och det är nära på stöld tycker jag.

Om någon (och det finns sådana) gör en app som säljs för 1000000 USD så snor Apple 300000 USD!!

För någon annans arbete och innovation.. Skamligt!!

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Vissa påstår att Apples produkter är så mycket bättre än alla andra och därför värd det högre priset.

Möjligen är du inte en av dessa och det har jag i så fall stor respekt för.

Naturligtvis så tycker jag Apples produkter är värd sitt pris annars så skulle jag inte köpa dom. :)

Du har rätt angående utvecklingskontot.

Kollade nu och man har ändrat policy. Numera kostar det 99 USD/år och gratis applikationer kostar inget att lägga upp i app store, men man måste köpa en Mac först.

Dock så koster det 30% av beloppet om man vill sälja en applikation och det är nära på stöld tycker jag.

Om någon (och det finns sådana) gör en app som säljs för 1000000 USD så snor Apple 300000 USD!!

För någon annans arbete och innovation.. Skamligt!!

//Peo

Dom tillhandahåller en plattform,en distributions kanal så folk kan tjäna pengar.

Det är ingen tillfällighet att många utvecklare överger Android för iOS pga det är lättare att tjäna pengar.

Sök på Goggle så får du se.

Ta bara Rovio som skapade Angry Birds tror du dom skulle ha tjänat lika mycket om dom bara släppt sitt spel till Android?

Naturligtvis vill utvecklare tjäna pengar och om Apple gör det lättare att få betalt för sitt jobb så tar dom den smällen att det kostar lite.

Hur kan det vara stöld om man har godkänt avtalet när man skapade sitt utvecklarkonto?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Hmm!!

post-3485-0-40363200-1335989580.gif

bonton.se

post-3485-0-40363200-1335989580.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

...Cut...

Dock så koster det 30% av beloppet om man vill sälja en applikation och det är nära på stöld tycker jag.

Om någon (och det finns sådana) gör en app som säljs för 1000000 USD så snor Apple 300000 USD!!

För någon annans arbete och innovation.. Skamligt!!

//Peo

Det är väl bland det konstigaste jag läst.

Ungefär som att säga att vi snor 1000kr om året av de som annonserar på MPR.

ROFLOL :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bland det konstigaste jag läst.

Ungefär som att säga att vi snor 1000kr om året av de som annonserar på MPR.

ROFLOL :D

Du ser alltså inte skillnaden på att köpa en tjänst för en summa och utnyttja sin position för att tjäna på andras arbete??

Om ni hade krävt 30% av företagens förtjänst för att annonsera på MPR då hade ni haft jämförbar policy!!

Och det är nog jag som rullar runt på golvet och gapskrattar över ett ditt uttalande!

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ser alltså inte skillnaden på att köpa en tjänst för en summa och utnyttja sin position för att tjäna på andras arbete??

Om ni hade krävt 30% av företagens förtjänst för att annonsera på MPR då hade ni haft jämförbar policy!!

Och det är nog jag som rullar runt på golvet och gapskrattar över ett ditt uttalande!

//Peo

Om nån ville sälja till exempel falukorv via vår sajt, så hade kanske till och med säljaren hellre betalat en procentsats på sålda varor än en fast summa.

För de tar väl inte 30% av vad hela företaget tjänar ???

Men det är väl inte det som är poängen, utan att de som säljer sina appar godkänner att det kostar vad det kostar.

De kanske väljer att tjäna 70% av det som säljs istället för 100% av ingenting?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Om nån ville sälja till exempel falukorv via vår sajt, så hade kanske till och med säljaren hellre betalat en procentsats på sålda varor än en fast summa.

För de tar väl inte 30% av vad hela företaget tjänar ???

Men det är väl inte det som är poängen, utan att de som säljer sina appar godkänner att det kostar vad det kostar.

De kanske väljer att tjäna 70% av det som säljs istället för 100% av ingenting?

Finns inga val i en monopolsituation.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inga val i en monopolsituation.

Ser det inte som ett monopol.

Om du inte menar att Apple har monopol på sina egna grejor?

De är väl en av de få företag som lyckats med att sälja sina produkter utan att ens köparen vill beblanda sig med hackade eller kopierade produkter.

Och om någon vill sälja på deras marknad, så få de det. Inget som stoppar dem.

Apple tar sin del och du får din del. De kommer inte i efterhand och säger att de ska ha mera pengar för att det gått så bra att sälja era produkter.

Om de istället vill sälja i AppMarket åt Google (som säkert inte tar ett öre betalt för det) så kan de göra det.

Eller om de vill sälja sina Android appar på egen hemsida och betala för marknadsföringen själva, så kan de göra det.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Cut

Om de istället vill sälja i AppMarket åt Google (som säkert inte tar ett öre betalt för det) så kan de göra det.

cut.

Eller är jag helt ute och cyklar?

App Market för Google tar också 30%. Medan appar för windows 8 kommer undan med 20%.

Link to comment
Dela på andra sajter

App Market för Google tar också 30%. Medan appar för windows 8 kommer undan med 20%.

Herrejösses!!! Vilka j*vla tjuvar.

Nä, det är nog bättre att hyra plats på lokala torget och sälja appar. De tar bara 100kr per helg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ser det inte som ett monopol.

Om du inte menar att Apple har monopol på sina egna grejor?

De är väl en av de få företag som lyckats med att sälja sina produkter utan att ens köparen vill beblanda sig med hackade eller kopierade produkter.

Och om någon vill sälja på deras marknad, så få de det. Inget som stoppar dem.

Apple tar sin del och du får din del. De kommer inte i efterhand och säger att de ska ha mera pengar för att det gått så bra att sälja era produkter.

Om de istället vill sälja i AppMarket åt Google (som säkert inte tar ett öre betalt för det) så kan de göra det.

Eller om de vill sälja sina Android appar på egen hemsida och betala för marknadsföringen själva, så kan de göra det.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Om man vill sälja appar till iPhone. Vilka val har man då på säljkanaler ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vill sälja appar till iPhone. Vilka val har man då på säljkanaler ?

Förmodligen inga.

Men tydligen så vill du inte sälja appar eftersom du inte godkänner villkoren för att sälja appar i deras butik, till deras kunder.

Det är väl det som är grejen. Du säljer till Apples kunder. De väljer vad och hur nåt ska säljas.

De håller en kvalitetsnivå som jag gillar och tydligen många andra.

Och för att hålla den nivån på appar och andra delar av produkten krävs det pengar.

Om du inte gillar det, är det inte Apples fel.

Köp en annan produkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att sälja appar även utanför respektive OS's "Store". Finns högvis med saiter som säljer appar.

Sök på t.ex. "app iphone xxx" och Du hittar massor. Eftersom allt som är förknippat med sex är bannat på "Apple Store".

Men ska man tjäna pengar på en app så gäller det att få in den på respektive "Store" eftersom de liksom lirar i en egen division. Långt över alla konkurrenter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Förmodligen inga.

Men tydligen så vill du inte sälja appar eftersom du inte godkänner villkoren för att sälja appar i deras butik, till deras kunder.

Det är väl det som är grejen. Du säljer till Apples kunder. De väljer vad och hur nåt ska säljas.

De håller en kvalitetsnivå som jag gillar och tydligen många andra.

Och för att hålla den nivån på appar och andra delar av produkten krävs det pengar.

Om du inte gillar det, är det inte Apples fel.

Köp en annan produkt.

Men det är inte en monopolsituation tycker du ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Men det är inte en monopolsituation tycker du ?

Det där är ditt signum att ställa frågor istället för att säga vad DU verkligen tycker.

Ska du inte ställa dig framför systemet och demonstrera eftersom dom har monopol?

Det är fullstänigt valfritt att köpa en iPhone och "låsa" upp sig mot Appstore.

Jag gör det med öppna ögon med vetskapen att dom program som ligger på Appstore är kontrollerade och testade av Apple.

Bara för att säkerställa att dom kommer fungera bra på min telefon men solen har fläckar också så att det slinker mellan något som inte är bra är ofrånkomligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är inte en monopolsituation tycker du ?

Nej.

Om ingen annan fick tillverka telefoner och det var pga Apple, ja då kan jag hålla med dig.

Men vem som helst kan ju tillverka telefoner.

Vem som helst kan öppna en app butik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Du ser alltså inte skillnaden på att köpa en tjänst för en summa och utnyttja sin position för att tjäna på andras arbete??

Om ni hade krävt 30% av företagens förtjänst för att annonsera på MPR då hade ni haft jämförbar policy!!

Och det är nog jag som rullar runt på golvet och gapskrattar över ett ditt uttalande!

//Peo

Snacka om FAIL när Android market har samma prissättning :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Nej.

Om ingen annan fick tillverka telefoner och det var pga Apple, ja då kan jag hålla med dig.

Men vem som helst kan ju tillverka telefoner.

Vem som helst kan öppna en app butik.

Nu har du en logik på samma nivå som en viss känd MPR-debattör

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Det där är ditt signum att ställa frågor istället för att säga vad DU verkligen tycker.

Ska du inte ställa dig framför systemet och demonstrera eftersom dom har monopol?

Det är fullstänigt valfritt att köpa en iPhone och "låsa" upp sig mot Appstore.

Jag gör det med öppna ögon med vetskapen att dom program som ligger på Appstore är kontrollerade och testade av Apple.

Bara för att säkerställa att dom kommer fungera bra på min telefon men solen har fläckar också så att det slinker mellan något som inte är bra är ofrånkomligt.

Alla former av monopol är negativa och hindrar utveckling

Gillar du systemets monopol ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Alla former av monopol är negativa och hindrar utveckling

Gillar du systemets monopol ?

Jag kan köpa sprit,jag kan bli full så långt är jag nöjd.

Har inga som helst problem med systembolagets monopol.

Men att säga att Apple har monopol på vilka som får skapa appar är felaktigt.

Vem som helst kan skapa en app och lägga upp den.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Alla former av monopol är negativa och hindrar utveckling

Gillar du systemets monopol ?

Om du skulle ha någon form av butik, skulle du då kränga undermåliga produkter?

Om svaret är nej på den frågan så är du alltså för monopol.

Att inte Adidas sälger Nikeskor är det också monopol?

Att Volvos växellådor inte passar BMW är det monopol?

Förstår inte riktigt ditt problem med andras affärsideér.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...