Jump to content
IGNORERAD

Vägra Apple! = Alternativen


pigge01

Recommended Posts

Ärligt har du sett mig klanka ner på andra märken av telefoner?

Jag har noll koll, jag följer inte med dessa trådar så noga. Jag framförde bara en fundering som jag burit på i några år.

Ärligt, har du sett mig klanka ner på just dig ?

Fritz som hoppar ur denna diskussion innan jag blir för inblandad ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    13

  • Tack och Hej

    13

  • Surin P3

    11

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Lappen

Ärligt, har du sett mig klanka ner på just dig ?

Jag menade det inte så Fritz :)

Utan jag svarar på kritik och försvarar mot direkta felaktigheter om det märke jag gillar.

Sen att andra anser mig vara en fanboy får stå för dom men jag försöker verkligen ha öppna ögon då det gäller teknik.

Inget märke är så exklusivt att det förtjänar livslång trohet utan kommer det ett märker som tilltalar mig så köper jag deras produkt.

Därför försöker jag verkligen inte klanka ner på andra märken för man vet aldrig att jag kanske börjar gilla det och då måste jag göra en pudel :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar man inte Apple så är det ju så fantastiskt att man kan välja en annan tilverkare. Däremot är det lite svårare att åka Arn-Bkk direkt utan att hamna hos sunkiga Thai...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Men snälla Pigge vad pratar du om?

Ved du vad som menas med öppet och låst egentligen?

Med Android kan du göra vad du vill,roota,byta OS,ändra utseende mm

Med iOS "kan" du göra detta men är beroende att man måste jailbreaka "låsa" upp.

Med Windows Mobile som du har i din Lumia kan du inte göra något alls,du kan inte ändra iconer,du kan inte ändra utseende alls,du kan inte byta OS. Det är mer låst än ett kyskhetsbälte.

En stor anledning till varför Tallviking valde Windows Mobile för sitt företag pga säkerheten.

Fattar du nu Pigge?

Många gånger har man som argument i diskussioner om telefoner att på en Samsung kan man roota telefonen och då kan man byta

operativ system.

Då undrar jag varför köper man en telefon som man inte är nöjd med så att man måste byta operativ system på den?

Varför inte köpa direkt det man vill ha utan att man behöver göra om saker direkt?

Angående ditt påstående om att man måste jailbreaka sin iPhone för att ändra utseende så HAR DU STOR FEL.

Jag har en HTC och har aldrig kommit på ide att byta operativ system. jag byte bakgrund och köpte lite program som för övrig var krångligt med uppdateringar. Annars så funkar den och jag är nöjd.

Jag äger också in iPhone 4s som funkar hur bra som helst med alla de program som jag köpte till den.

Jag tycket att den funkar mycket bra med den iOS som är installerad, jag byte bakgrunder och utseende på ikoner

jag kan ringa med båda telefoner och det går bra att surfa med de också fast iPhone är bättre på det.

Använda word eller excel går det lika bra på båda

så förklara för mig varför köper du en produkt som du betalar mycket pengar för och som du måste göra om , Varför??

Det räcker inte med det att du för om du försvarar din dåliga köp och vill att andra ska göra samma sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Många gånger har man som argument i diskussioner om telefoner att på en Samsung kan man roota telefonen och då kan man byta

operativ system.

Då undrar jag varför köper man en telefon som man inte är nöjd med så att man måste byta operativ system på den?

Varför inte köpa direkt det man vill ha utan att man behöver göra om saker direkt?

Angående ditt påstående om att man måste jailbreaka sin iPhone för att ändra utseende så HAR DU STOR FEL.

Jag har en HTC och har aldrig kommit på ide att byta operativ system. jag byte bakgrund och köpte lite program som för övrig var krångligt med uppdateringar. Annars så funkar den och jag är nöjd.

Jag äger också in iPhone 4s som funkar hur bra som helst med alla de program som jag köpte till den.

Jag tycket att den funkar mycket bra med den iOS som är installerad, jag byte bakgrunder och utseende på ikoner

jag kan ringa med båda telefoner och det går bra att surfa med de också fast iPhone är bättre på det.

Använda word eller excel går det lika bra på båda

så förklara för mig varför köper du en produkt som du betalar mycket pengar för och som du måste göra om , Varför??

Det räcker inte med det att du för om du försvarar din dåliga köp och vill att andra ska göra samma sak.

Du har en poäng där.

Köper man en iPhone och kör JB så har man liksom gått bort från konceptet "enkelhet".

Enda anledningen att jag skulle köra med JB är för att se hur det funkar.

Gillar man att tweeka grejer så är det absolut en Android man ska köpa.

Gillar man out of the box utan en massa rackel så kan iPhone vara ett bra alternativ.

Windows fån är inget alternativ om man inte är en självplågare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Många gånger har man som argument i diskussioner om telefoner att på en Samsung kan man roota telefonen och då kan man byta

operativ system.

Då undrar jag varför köper man en telefon som man inte är nöjd med så att man måste byta operativ system på den?

Varför inte köpa direkt det man vill ha utan att man behöver göra om saker direkt?

Angående ditt påstående om att man måste jailbreaka sin iPhone för att ändra utseende så HAR DU STOR FEL.

Jag har en HTC och har aldrig kommit på ide att byta operativ system. jag byte bakgrund och köpte lite program som för övrig var krångligt med uppdateringar. Annars så funkar den och jag är nöjd.

Jag äger också in iPhone 4s som funkar hur bra som helst med alla de program som jag köpte till den.

Jag tycket att den funkar mycket bra med den iOS som är installerad, jag byte bakgrunder och utseende på ikoner

jag kan ringa med båda telefoner och det går bra att surfa med de också fast iPhone är bättre på det.

Använda word eller excel går det lika bra på båda

så förklara för mig varför köper du en produkt som du betalar mycket pengar för och som du måste göra om , Varför??

Det räcker inte med det att du för om du försvarar din dåliga köp och vill att andra ska göra samma sak.

Har jag sagt att jag vill byta OS eller ändra min telefon?

Jag räknade upp vad man kunde göra för Pigge så han fattar vad som menas med låst och öppen.

Edit: När jag pratar om att ändra utseende så menar jag theme... http://www.iostheme.com/

Det kan du inte göra utan att jailbreka

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Guest Lappen

Lappen

Inte Moderator :)

  • Medlem

  • bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png

  • 3934 inlägg

2367

[size=3]Inlagd 56 minuter sen[/size]

[size=4][size=3]snapback.pngpigge01, den 04 May 2012 - 15:35 , sade:[/size]

[size=3]Hur kan du påstå att ett Windows OS är låst? ?

Det är det ett av mest öppna OS på marknaden.

Hakas av många.

Har varit på den öppna Svenska marknaden mindre än 6 månader.

Klart att det tar tid innan flera appar kommer.

Detta var klart jag när jag köpte telefonen.!!

Men den passar mycket bra med mina datorer och har mycket förinstallerat redan.

Office och IE. bildöverföring mm. mm.

Hälsar pigge01[/size]

Men snälla Pigge vad pratar du om?

Ved du vad som menas med öppet och låst egentligen?

[size=6]Med Android kan du göra vad du vill,roota,byta OS,ändra utseende mm[/size]

Med iOS "kan" du göra detta men är beroende att man måste jailbreaka "låsa" upp.

Med Windows Mobile som du har i din Lumia kan du inte göra något alls,du kan inte ändra iconer,du kan inte ändra utseende alls,du kan inte byta OS. Det är mer låst än ett kyskhetsbälte.

En stor anledning till varför Tallviking valde Windows Mobile för sitt företag pga säkerheten.

Fattar du nu Pigge? [/size]

  • [size=2]tomurdoc har gett karma för detta[/size]

  • [size=2]Ge karma[/size]

[size=2][size=1]Sent from a Samsung, the company that have to copy because they dont have any own ideas.[/size][/size]

JA det gjorde du.

Jag skrev vad man KAN göra inte vad jag VILL göra.

Ps..lär dig att citera :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall väl inte lägga mig i det här då jag inte fattar så mycket , men jag har inget bättre för mig så :bag:

Vad gör alla med sina telefoner???

Har en iphone 3gs. Funkar alldeles utmärkt att surfa,ringa smsa,maila och ta några halvtaskiga kort.

Musik kan jag lyssna på med. Alltså vardagsanvändning .

Vad är det som är så jävla speciellt med android o windows?

Och vad har ni för nytta av det som nu inte finns till/på iphone i vardagen?

Iphone är så låst :blah: . Kamma till er o lås upp knapplås o telefonlåset så är saken klar :sFduh::wink:

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Skall väl inte lägga mig i det här då jag inte fattar så mycket , men jag har inget bättre för mig så :bag:

Vad gör alla med sina telefoner???

Har en iphone 3gs. Funkar alldeles utmärkt att surfa,ringa smsa,maila och ta några halvtaskiga kort.

Musik kan jag lyssna på med. Alltså vardagsanvändning .

Vad är det som är så jävla speciellt med android o windows?

Och vad har ni för nytta av det som nu inte finns till/på iphone i vardagen?

Iphone är så låst :blah: . Kamma till er o lås upp knapplås o telefonlåset så är saken klar :sFduh::wink:

Mvh Hn

Ja, du verkar inte ha fattat ett skit.

Man kan ha ett mycket vettigare samtal med t.ex sin kusin om man använder sig av en HTC i stället för en LG-lur.

Men om man bara har idi*ter i sin vänkrets så lär man aldrig kunna ha ett vettigt samtal oavsett vilken telefon man väljer.

Och det hjälper inte om man snackar face to face heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Många gånger har man som argument i diskussioner om telefoner att på en Samsung kan man roota telefonen och då kan man byta

operativ system.

Då undrar jag varför köper man en telefon som man inte är nöjd med så att man måste byta operativ system på den?

Varför inte köpa direkt det man vill ha utan att man behöver göra om saker direkt?

Angående ditt påstående om att man måste jailbreaka sin iPhone för att ändra utseende så HAR DU STOR FEL.

Jag har en HTC och har aldrig kommit på ide att byta operativ system. jag byte bakgrund och köpte lite program som för övrig var krångligt med uppdateringar. Annars så funkar den och jag är nöjd.

Jag äger också in iPhone 4s som funkar hur bra som helst med alla de program som jag köpte till den.

Jag tycket att den funkar mycket bra med den iOS som är installerad, jag byte bakgrunder och utseende på ikoner

jag kan ringa med båda telefoner och det går bra att surfa med de också fast iPhone är bättre på det.

Använda word eller excel går det lika bra på båda

så förklara för mig varför köper du en produkt som du betalar mycket pengar för och som du måste göra om , Varför??

Det räcker inte med det att du för om du försvarar din dåliga köp och vill att andra ska göra samma sak.

Mja, byter OS gör man ju inte direkt. Däremot så kanske man vill ha en helt ren Android version utan en massa lulllull. Visst, man kan slänga in iOS, men det är det nog inte så många som gör. Och man kan även slänga in Android i en Iphone. Däremot så gjorde jag en root av den enkla anledningen att jag ville utöka det klena minnet som var i min HTC Desire 128mb. Efter root fixade jag med lite pillande att jag hade 1.5 gig i minne istället. Sen vet jag inte hur många Roms jag slängt in sen dess.. senast hade jag ICS beta version som inte var så stabil. Men nu slängde jag in en väldigt bra och stabil rom som heter Elelinux som är väldigt snabb och stabil. Det gjorde jag för grabben har fått min Desire nu när jag har HTC one X. Jag känner inga behov i dagsläget att roota min nya telefon, men jag kommer säkert göra det när det börja trilla in lite nya roliga roms. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Min pappa är starkast i hela världen.

Tror du luras, Brian har väl inga barn?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, byter OS gör man ju inte direkt. Däremot så kanske man vill ha en helt ren Android version utan en massa lulllull. Visst, man kan slänga in iOS, men det är det nog inte så många som gör. Och man kan även slänga in Android i en Iphone. Däremot så gjorde jag en root av den enkla anledningen att jag ville utöka det klena minnet som var i min HTC Desire 128mb. Efter root fixade jag med lite pillande att jag hade 1.5 gig i minne istället. Sen vet jag inte hur många Roms jag slängt in sen dess.. senast hade jag ICS beta version som inte var så stabil. Men nu slängde jag in en väldigt bra och stabil rom som heter Elelinux som är väldigt snabb och stabil. Det gjorde jag för grabben har fått min Desire nu när jag har HTC one X. Jag känner inga behov i dagsläget att roota min nya telefon, men jag kommer säkert göra det när det börja trilla in lite nya roliga roms. :)

Det kanske är en intressefråga? Det bästa med Apple-prylar är att dom funkar direkt out off the box. Jag hatar att meka med allt innan det fungerar som jag vill. När jag viker ner skärmen på min dell latitude så hittar den ibland inte nätverket när jag viker upp skärmen och vill använda datorn igen. Nåt sån har aldrig hänt med min mb pro :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ok, nu fick jag beskrivning. Inställningar, allmänt, hälpmedel, AssistiveTouch på.

Testa och se om det kan hjälpa dig, hon använder det för att inte slita ut hemknappen

Krama om den där tjejen ordenligt från mig! Nu är det äntligen slut på psykbryten jag fått av den där knappen, funkar klockrent :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ja se på 17.

Fantastiskt bra funktion.

Finns många bra funktioner nu är detta många som inte vi använder men ändock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Rätt kul faktiskt:

På frågan om vilken den bästa smarta mobilen någonsin är blev Siris svar en smula förvånande. Man hade kunnat gissa att Siri på frågan ”vad är den bästa smarta mobilen någonsin?” hade svarat ”jag” eller ”iPhone” eller något liknande, men trots att Apples utvecklare har lagt så mycket möda på att ge Siri en massa rappa och ofta lustiga svar hade de missat den här.

Istället vänder sig Siri till Wolfram Alpha och får därigenom svaret: Nokia Lumia 900 4g med cyanblått hölje.

Vi gissar att du för att testa detta måste slå till ganska snart, då Apple lär vara ganska snabba med att fixa ett mer Apple-vänligt svar.

Det här är inte första gången Siris sökresultat förvånar. I höstas drabbades Apple av kritik sedan det framkommit att Siri inte kunde ge vettiga svar på frågor om vart man kan vända sig för en abort i USA.

http://www.idg.se/2.1085/1.448476/siri-rekommenderar-nokia

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Rätt kul faktiskt:

På frågan om vilken den bästa smarta mobilen någonsin är blev Siris svar en smula förvånande. Man hade kunnat gissa att Siri på frågan ”vad är den bästa smarta mobilen någonsin?” hade svarat ”jag” eller ”iPhone” eller något liknande, men trots att Apples utvecklare har lagt så mycket möda på att ge Siri en massa rappa och ofta lustiga svar hade de missat den här.

Istället vänder sig Siri till Wolfram Alpha och får därigenom svaret: Nokia Lumia 900 4g med cyanblått hölje.

Vi gissar att du för att testa detta måste slå till ganska snart, då Apple lär vara ganska snabba med att fixa ett mer Apple-vänligt svar.

Det här är inte första gången Siris sökresultat förvånar. I höstas drabbades Apple av kritik sedan det framkommit att Siri inte kunde ge vettiga svar på frågor om vart man kan vända sig för en abort i USA.

http://www.idg.se/2.mmenderar-nokia

Är du förvånad? Den samlade IT-eliten på MPR (du tillhör den) har hela tiden sagt att Siri är en leksak och inget man kan ta på allvar.

Så varför skulle man ta detta svar på allvar också?

Haha...men nu när samma teknik kommit till Samsung (säkert till en Windows lur också) så är det en teknik som är hur bra som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Är du förvånad? Den samlade IT-eliten på MPR (du tillhör den) har hela tiden sagt att Siri är en leksak och inget man kan ta på allvar.

Så varför skulle man ta detta svar på allvar också?

Haha...men nu när samma teknik kommit till Samsung (säkert till en Windows lur också) så är det en teknik som är hur bra som helst.

Vad i mitt inlägg gör att du tolkar det på det sätt du gör ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Vad i mitt inlägg gör att du tolkar det på det sätt du gör ?

Var i mitt inlägg ser du det jag konstaterar är en tolkning av ditt inlägg?

För att klargöra är mitt inlägg ett konstaterande av tidigare trådars och inläggs synpunkter angående just funktioner Siri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det roliga med siri är ju att Apple användare tror att Apple var först med den funktionen. Var likadant med videosamtal. :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Själv tycker jag att Siri är värdelöst (inte för att jag har 4S). Men jag kan inte hitta någon vettig användning för den.

Gillar inte att snacka till maskiner och där ingår telefonsvarare och även röstuppringning.

Videosamtal är helt ok. Sedan har det inte så stor betydelse vilket program man använder. Huvudsaken är att det inte slukar för mkt bandbredd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Var i mitt inlägg ser du det jag konstaterar är en tolkning av ditt inlägg?

För att klargöra är mitt inlägg ett konstaterande av tidigare trådars och inläggs synpunkter angående just funktioner Siri.

Bl.a 2 st användande av ordet "du" pekar åt det hållet..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det roliga med siri är ju att Apple användare tror att Apple var först med den funktionen. Var likadant med videosamtal. :)

Nej jag tror varken det om Siri eller videosamtal men skillnaden är att Apple lyckats få ut det på marknaden och till ett stort antal konsumenter.

Jag personligen har ingen användning av Siri för dels är min engelska kass och jag vill se vad jag gör med majoriteten av det jag gör med telefonen.

Videosamtal däremot har använts flitig i support syfte när man hjälpt någon stackars Windows användare med sin dator men haft vettet att köpa en iPhone :)

(Siri utvecklades av just företaget Siri som köptes upp av Apple)

http://en.wikipedia.org/wiki/Siri_(software)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...