Jump to content
IGNORERAD

Vägra Apple! = Alternativen


pigge01

Recommended Posts

Tack och Hej

Undrar om Samsungs ägare känner sig tvingade att köpa iPhone och tvärtom.

Ingen tvingar någon att köpa något.

Vill man ha iPhone köper man den vill man ha HTC så köper man den eller gillar man Samsung så köper man den.

Och tala inte om för mig vad jag ska ha och vad som är bäst för mig för det vet jag själv. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    13

  • Tack och Hej

    13

  • Surin P3

    11

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Officiella specifikationer för Samsung Galaxy S III

  • 4,8 tum stor Super AMOLED-skärm med 720p-upplösning (PenTile-matris)

  • Fyrkärnig 1,4GHz-processor: Exynos 4 Quad

  • 1GB RAM

  • 16 eller 32GB internt lagringsutrymme – 64GB-variant kommer senare

  • Plats för minneskort

  • 8MP-kamera baktill, 1,9MP-kamera på framsidan

  • Bluetooth 4.0, NFC, GPS, GLONASS

  • 136,6 x 70,6 x 8,6mm

  • 133g

  • 2100mAh-batteri

  • Övriga funktioner: ”S Beam, Buddy Photo Share, Share Shot, AllShare Play, AllShare Cast, Smart Stay, Social tag, Group Tag, Face Zoom, Face Slide Show”

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Utan att förstå vad ni tjabblar vill jag säga följande.

Har aldrig tidigare haft nån Apleprodukt, så köpte jag min dotters Macbook när hon ville ha en ny Macbook, för att vara jyst.

Trots att den är flera år så är jag nöjd. Jag använder den bara att surfa lite och terra er på MPR, och så har lagt in lite foton. Den är tyst och fungerar alldeles utmärkt, dock lite tung. Inget virusprogram heller, så slipper jag tänka på det.

Har fått lite funderingar efter att jag köpte denna begagnade Macbook av min dotter för 1.500 kr, att nästa gång jag köper en ny mobilfån så blir det inte en android, som jag har nu, utan en Ifån 4S. Detta för att jag förstått, att om man inte är så tekniskt lagd, så är det lättare med en Ifån. Jag vet inte, men läser för att förstå!

Betyder det att jag blivit ett Aplefån? Jag gillar inte monopol, men gillar enkelhet när det gäller teknik.

Kanske har jag blivit gammal, hemska tanke? Eller alzheimer, som båda mina föräldra fick på gamla dar.

Vad tror ni, är Ifån nåt för mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Utan att förstå vad ni tjabblar vill jag säga följande.

Har aldrig tidigare haft nån Apleprodukt, så köpte jag min dotters Macbook när hon ville ha en ny Macbook, för att vara jyst.

Trots att den är flera år så är jag nöjd. Jag använder den bara att surfa lite och terra er på MPR, och så har lagt in lite foton. Den är tyst och fungerar alldeles utmärkt, dock lite tung. Inget virusprogram heller, så slipper jag tänka på det.

Har fått lite funderingar efter att jag köpte denna begagnade Macbook av min dotter för 1.500 kr, att nästa gång jag köper en ny mobilfån så blir det inte en android, som jag har nu, utan en Ifån 4S. Detta för att jag förstått, att om man inte är så tekniskt lagd, så är det lättare med en Ifån. Jag vet inte, men läser för att förstå!

Betyder det att jag blivit ett Aplefån? Jag gillar inte monopol, men gillar enkelhet när det gäller teknik.

Kanske har jag blivit gammal, hemska tanke? Eller alzheimer, som båda mina föräldra fick på gamla dar.

Vad tror ni, är Ifån nåt för mig?

Jag köpte iphone 4 som min första smarthphone bara för att jag ser mig själv som förståndshandikappad när det gäller teknikprylar och den är ju användarvänlig för en dumskalle.. Har svurit över den åtskilliga gånger då det främsta har handlat om att den inte stödjer flash.. Nu ska tydligen adobe sluta med flash för mobiler vad jag har förstått så då spelar det inte längre någon roll angående det. Enda problemet hittills är att hemknappen blev kass nästan på årsdagen då garantin gick ut, men det tänkte jag avhjälpa med en billig peng i Thailand..

Jag gillar trots allt min iphone då jag har lärt mig hur den fungerar, dock så skäms jag varje gång jag håller i den när jag betänker hur korkade fanboys spottar ur sig argument som får mig att vilja kasta den i backen och hoppa på den tills den går upp i atomer.. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Den är inte så bra som de säger

Galaxy S III (Iphone 4 S)

Plus: ++++ (++++)

[size=3]Pris: 6 000 kronor[/size]

[size=3]Skärm: 4,8 tum[/size]

[size=3]Processor: 4-kärnig (2-kärnig)[/size]

[size=3]Lagringsutrymme: 64 GB (64 GB)[/size]

[size=3]Externt minneskort: Ja (Nej)[/size]

[size=3]Kamera: 8 Mpixel (8 Mpixel)[/size]

[size=3]Frontkamera: Ja (Ja)[/size]

[size=3]Blixt: Ja (Ja)[/size]

[size=3]Hd-video: Ja (Ja)[/size]

[size=3]Gps: Ja (Ja)[/size]

[size=3]Röststyrning: Ja (Ja)[/size]

[size=3]Röststyrning på svenska: Nej (Nej)[/size]

[size=3]Bluetooth: Ja (Ja)[/size]

[size=3]3G: Ja (Ja)[/size]

[size=3]Hsdpa: Ja (Ja)[/size]

[size=3]Hspa+: Ja (Ja)[/size]

[size=3]4g/lte: ? (Nej)[/size]

[size=3]Musikbutik: Nej (Ja)[/size]

[size=3]Filmhyra: Nej (Ja)[/size]

[size=3]E-bokbutik: Nej (Ja)[/size]

[size=3]Tidningar och tidskrifter: Nej (Ja)[/size]

[size=3]Appbutik; Ja (Ja)[/size]

[size=3]Nfc: Ja (Nej)[/size]

[size=3]Omdöme: Galaxy S III skulle fått fem plus om den kom till Sverige med stöd för 4g. Som 3G-telefon blir inte betyget högre.[/size]

[size=3]Så tekniskt sett är Galaxy S III vassare än Iphone 4S. Men fortfarande släpar innehållet efter. För dem som vill köpa musik, hyra film, köpa böcker eller tidskrifter digitalt ligger Samsung efter. Galaxy S III byggs runt Google operativsystem Android och någon nätbutik som matchar innehållet i Itunes för svenska kunder finns inte i dag.[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrev foljande till mannen som har skapat Aftonbladet recensionen av S3.

Hej Peter.

I din jämnförelse lista emellan Samsung och Iphone så glömde du följande :

Samsung Utbytbart Bateri : Ja / Iphone : Nej

Samsung Utbytbart SD Kort : Ja / Iphone : Nej

Sen att lista Itunes som en fördel till Iphones sida är ju ett rent skämt. Samsung har ju givetvis sina motsvarigheter som Iphone/Apple saknar. Videstore för Android är tex Netflix, Book store så har du Google play Books osv osv.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Skrev foljande till mannen som har skapat Aftonbladet recensionen av S3.

Hej Peter.

I din jämnförelse lista emellan Samsung och Iphone så glömde du följande :

Samsung Utbytbart Bateri : Ja / Iphone : Nej

Samsung Utbytbart SD Kort : Ja / Iphone : Nej

Sen att lista Itunes som en fördel till Iphones sida är ju ett rent skämt. Samsung har ju givetvis sina motsvarigheter som Iphone/Apple saknar. Videstore för Android är tex Netflix, Book store så har du Google play Books osv osv.

Mvh

Med iTunes är allt samlat och jag behöver bara använda ett betalningssystemet för att hyra/köpa filmer,köpa musik. Jag slipper krångla med att skaffa olika konton för olika applikationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, skillnaden är att när det gäller iPhone har Apple monopol på att sälja olika produkter ;) , ingen konkurrans.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ja, skillnaden är att när det gäller iPhone har Apple monopol på att sälja olika produkter ;) , ingen konkurrans.

/GSt

Förstod du själv vad du skrev nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstod du själv vad du skrev nu?

Ja, jag förtod nog, men kan inse att det blev lite kryptiskt. Tror dock att du också förstår hur jag menade ;)

Apple har monopol på att sälja all mjukvara och allt som skall läggas in på en iPhone.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ja, jag förtod nog, men kan inse att det blev lite kryptiskt. Tror dock att du också förstår hur jag menade :wink:

Apple har monopol på att sälja all mjukvara och allt som skall läggas in på en iPhone.

/GSt

Som jag redan skrev har jag inget emot Systembolagets monopol.

Samma med att det är bara genom AppStore som jag kan installera program det gör det mer säkrare och enklare för mig som användare.

Plus att jag vet att kvaliten är säkra och att programmet är optimerat för iOS enligt Apples standrard så det kommer fungerar så bra som möjligt.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag redan skrev har jag inget emot Systembolagets monopol.

Samma med att det är bara genom AppStore som jag kan installera program det gör det mer säkrare och enklare för mig som användare.

Plus att jag vet att kvaliten är säkra och att programmet är optimerat för iOS enligt Apples standrard så det kommer fungerar så bra som möjligt.

Som jag skrev idigare kan även jag svälja detta till en viss gräns. Apple gör det ju enkelt för sig med denna policy. Vet dock inte om jag tycker om policyn ändå, eftersom det krånglar till otroligt mycket, och låser in användarna hårt. Du kan t ex idag i princip inte använda din Mac (eller iPhone) utan att ge ut ditt kreditkortsnummer till AppStore/iTunes, vilket inte fungerar i en enterprise-miljö :(

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Som jag skrev idigare kan även jag svälja detta till en viss gräns. Apple gör det ju enkelt för sig med denna policy. Vet dock inte om jag tycker om policyn ändå, eftersom det krånglar till otroligt mycket, och låser in användarna hårt. Du kan t ex idag i princip inte använda din Mac (eller iPhone) utan att ge ut ditt kreditkortsnummer till AppStore/iTunes, vilket inte fungerar i en enterprise-miljö :(

/GSt

Det är som sagt inget problem för mig eftersom jag är en privat användare och har ett sådant jobb att det är inget bekymmer.

Inte bara att det är enkelt för Apple utan det är enkelt för mig för jag använder samma användarnnamn och lösen för att köpa just dom tjänster jag räknade upp tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag hatar inlåsning. Jag vill vara fri,friii! :)

Trevlig helg fanboys!

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag hatar inlåsning. Jag vill vara fri,friii! :)

Trevlig helg fanboys!

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Då är det bäst att du köper en sådan telefon som jag rekomenderade till Knasen.en Kobra?

Trevlig helg själv :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det bäst att du köper en sådan telefon som jag rekomenderade till Knasen.en Kobra?

Trevlig helg själv :)

Du för svarar konkurrensbegränsning :kort::sFduh::bag:

Om det vore rätt skulle alla former av konkurrensbegränsning vara belagt med fängelse straff.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jaha hur kom du fram till den briljant slutsatsen Pigge?

Om du inte fattar det så i en annan tråd skojade jag och gav Knasen rådet att köpa en Kobra telefon.

Jag borde inte dumförklara dig men nu är det jävligt nära.

För jag har ALDRIG sagt att det inte är bra med konkurrens utan jag tycker den är bra för då får vi som konsumenter så bra prylar som möjligt.

Så kamma till dig och tänk till lite innan du postar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha hur kom du fram till den briljant slutsatsen Pigge?

Om du inte fattar det så i en annan tråd skojade jag och gav Knasen rådet att köpa en Kobra telefon.

Jag borde inte dumförklara dig men nu är det jävligt nära.

För jag har ALDRIG sagt att det inte är bra med konkurrens utan jag tycker den är bra för då får vi som konsumenter så bra prylar som möjligt.

Så kamma till dig och tänk till lite innan du postar.

Du för svarar konkurrensbegränsning!

För det är detta Apple sysslar med och du försvarar detta!

I inlägg efter inlägg! :52:

Du är som Bert Karlsson och andra som försvara den hopplöst föråldrade upphovsrätten!

Ta och skärp till dig Lappen du kan bättre.

Detta vet jag.

"Jag borde inte dumförklara dig men nu är det jävligt nära."

Detta ska du själva ta en funderare på!

Du är inte långt borta själva!

Inte bra att kasta sten i glashus!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Du för svarar konkurrensbegränsning!

För det är detta Apple sysslar med och du försvarar detta!

I inlägg efter inlägg! :52:

Du är som Bert Karlsson och andra som försvara den hopplöst föråldrade upphovsrätten!

Ta och skärp till dig Lappen du kan bättre.

Detta vet jag.

"Jag borde inte dumförklara dig men nu är det jävligt nära."

Detta ska du själva ta en funderare på!

Du är inte långt borta själva!

Inte bra att kasta sten i glashus!

Hälsar pigge01

Ok Pigge förklara för mig hur du tänker när du anklagar mig för att vara pro konkurrensbegränsning.

Och gör det inte så enkelt för dig nu och säga att jag gillar Apple som argument.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du för svarar konkurrensbegränsning!

För det är detta Apple sysslar med och du försvarar detta!

I inlägg efter inlägg! :52:

Du är som Bert Karlsson och andra som försvara den hopplöst föråldrade upphovsrätten!

Ta och skärp till dig Lappen du kan bättre.

Detta vet jag.

"Jag borde inte dumförklara dig men nu är det jävligt nära."

Detta ska du själva ta en funderare på!

Du är inte långt borta själva!

Inte bra att kasta sten i glashus!

Hälsar pigge01

Tror att du är sur för att du inte har råd med Apple produkter.

Du, om någon, har väl knappast använding för Android lurar eller Linux OS?

Du ska se att livet blir lättare och du slipper vara sur på forumet om dina prylar slutar att krångla eller kraschar.

Ehh, ja, det var lite OT.

Mer var har du läst att Lappen vill ha konkurrensbegränsning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Vad du Pigge anser vara konkurrensbegränsning spelar ingen roll i sammanhanget utan det är vad myndigheterna anser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte iphone 4 som min första smarthphone bara för att jag ser mig själv som förståndshandikappad när det gäller teknikprylar och den är ju användarvänlig för en dumskalle.. Har svurit över den åtskilliga gånger då det främsta har handlat om att den inte stödjer flash.. Nu ska tydligen adobe sluta med flash för mobiler vad jag har förstått så då spelar det inte längre någon roll angående det. Enda problemet hittills är att hemknappen blev kass nästan på årsdagen då garantin gick ut, men det tänkte jag avhjälpa med en billig peng i Thailand..

Jag gillar trots allt min iphone då jag har lärt mig hur den fungerar, dock så skäms jag varje gång jag håller i den när jag betänker hur korkade fanboys spottar ur sig argument som får mig att vilja kasta den i backen och hoppa på den tills den går upp i atomer.. :(

Finns en app som ersätter hemknappen om du inte redan har laddat hem den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Finns en app som ersätter hemknappen om du inte redan har laddat hem den?

Vad heter den appen? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad heter den appen? :)

Är det pizza flottet och hamburgerdressing som fått knappen att kärva :giggle: . Eller lim :rotfl:

Rena fingrar är A och O när man hanterar sin dyrgrip.

Trevlig dag /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad heter den appen? :)

En thaitjej som har men säger hon att det inte är en app utan en inställning. Återkommer hon lyckas reda ut var inställningen finns

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...