Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Quote

Hoppas jag med att den går upp nu efter valet  4,47 senaste uttaget ialla fall  en 5:a så är allt ok

:rofl:

När jag var nere första gången fick man 7.27. Idag 4.49... Ska nog växla in minna bath till sek om någon ger mig en bra kurs
Link to comment
Dela på andra sajter

Med ica-kort/mastercard får man i skrivandets stud 4.56917 baht för en krona. Helt klart en förbättring mot ett par veckor sedan när den stod i 4.2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Med ica-kort/mastercard får man i skrivandets stud 4.56917 baht för en krona. Helt klart en förbättring mot ett par veckor sedan när den stod i 4.2.

Ok vad är ditt bekymmer? ??? ??? :drunk::drunk: :drunk: 2 veckors semmester a 4.25 eller 5.07 beror ju bara på din egen snikenhet eller
Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Ok vad är ditt bekymmer? ??? ??? :drunk::drunk: :drunk: 2 veckors semmester a 4.25 eller 5.07 beror ju bara på din egen snikenhet eller


Problemet är ju om man som vi är en hel familj som ska stanna nere i en månad över jul & nyår...

La upp budgeten i somras på 50000:-, men de 50000:- har ju nu blivit 66000:- för att få lika mycket baht !  :Drogar-Cry(LBG):

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska vara nere 1 mån jag ska vara nere 6 mån... Vad tror du jag tycker....Jag åker inte ner för att jag får massor av bath för 1 kr utan jag åker för att jag har min nära och kärs där!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Du ska vara nere 1 mån jag ska vara nere 6 mån... Vad tror du jag tycker....Jag åker inte ner för att jag får massor av bath för 1 kr utan jag åker för att jag har min nära och kärs där!!!!!!!


Jag hade gärna bytat med dig om jag kunnat ha den förmånen att stanna så länge i Thailand...

Då hade jag inte gnällt över bahtkursen heller...

Stannar man nere längre tid så gör man inte av med så mycket heller.

Tror knappast din budget på 6mån låg på 300000:- och i dagsläget på 396000:- !!  :whistle:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ok vad är ditt bekymmer? ??? ??? :drunk::drunk: :drunk: 2 veckors semmester a 4.25 eller 5.07 beror ju bara på din egen snikenhet eller


Mitt bekymmer? Nu förstår jag inte riktigt. Jag skrev dagens valutakurs. Syftet med den här tråden är väl att diskutera valutakursen? Om du nu är ekonomiskt oberoende och inte bryr dig om kursen står i 4 eller 6 så är det väl jättebra för dig. Men vi andra dödliga bryr oss faktiskt om resan kostar 50.000 eller 70.000. 

Så, låt oss "snikna" människor diskutera i fred så kan du gå och bada i ditt pengahav (eller så nyktrar du till).
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

När jag var nere första gången fick man 7.27. Idag 4.49... Ska nog växla in minna bath till sek om någon ger mig en bra kurs


När jag var nere första gången så låg kursen på 3,30 mot kronan och med tanke på det så känns 4,40 fortfarande som ganska ok. Har även ett antal resor där kursen legat på runt 4 jämt. Bl a den gången när jag i ett nafs tvingades hala upp 150 000 baht i skadestånd efter en krock, samt den gången vi planerade giftermål inkl. sinsod och allt.  :yes:
Visst, om kursen som gällde i somras ännu legat kvar så hade man sparat en hel del på vinterns resa. But sometimes you lose, somtimes you win, inte mycket att göra åt tyvärr.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mitt bekymmer? Nu förstår jag inte riktigt. Jag skrev dagens valutakurs. Syftet med den här tråden är väl att diskutera valutakursen? Om du nu är ekonomiskt oberoende och inte bryr dig om kursen står i 4 eller 6 så är det väl jättebra för dig. Men vi andra dödliga bryr oss faktiskt om resan kostar 50.000 eller 70.000. 



Så, låt oss "snikna" människor diskutera i fred så kan du gå och bada i ditt pengahav (eller så nyktrar du till).

Kajjan har inte med sniken att göra utan om du har åtagit dig ett åtagande ( vilket jag gjorde) samt alla andra med thaifru/gf så får man fan ro det iland... Om du har 4,7% på ditt x huslån och det råkar bli %,4% sith happens. Om man tror på vad man gör så är det bara att spara och snika men på rätt ställen.. Vad ger dig mest ränta    Skatteverket eller Banken? ???
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kajjan har inte med sniken att göra utan om du har åtagit dig ett åtagande ( vilket jag gjorde) samt alla andra med thaifru/gf så får man fan ro det iland... Om du har 4,7% på ditt x huslån och det råkar bli %,4% sith happens. Om man tror på vad man gör så är det bara att spara och snika men på rätt ställen.. Vad ger dig mest ränta    Skatteverket eller Banken? ???



Exakt hur du kom in på det här har jag inte en aning om. Men du verkar vara bra på lyran, så skål på dig  :great:
Link to comment
Dela på andra sajter

Skipper är nu utsatt för "blabberisering", ett verktyg som moderatorer och admins har till sitt förfogande. Om 24 timmar kommer Skippers inlägg att vara läsliga.

Vad jag vet är det första gången detta provas. Ett intressant experiment om inget annat!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

När jag var nere första gången fick man 7.27. Idag 4.49... Ska nog växla in minna bath till sek om någon ger mig en bra kurs

Vem fan mixtrar med minna inlägg? ??? ??
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skipper är nu utsatt för "blabberisering", ett verktyg som moderatorer och admins har till sitt förfogande. Om 24 timmar kommer Skippers inlägg att vara läsliga.



Vad jag vet är det första gången detta provas. Ett intressant experiment om inget annat!



Herr Chang har talat.


L4me0rz 4r3 u5!
Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Skipper är nu utsatt för "blabberisering", ett verktyg som moderatorer och admins har till sitt förfogande. Om 24 timmar kommer Skippers inlägg att vara läsliga.



Vad jag vet är det första gången detta provas. Ett intressant experiment om inget annat!



Herr Chang har talat.


Hans inlägg ÄR ju läsliga men hans inlägg står ju som GÄST bara...  :neutral:

Annars kanske det kan vara en bra funktion.

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Skipper har uppenbarligen valt att lämna forumet, och då fungerar inte detta trix längre.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Ja, Skipper har uppenbarligen valt att lämna forumet, och då fungerar inte detta trix längre.



Herr Chang har talat.

Ok... men det var ingen större förlust känns det som.  :morgon:

Han skapade mest irritation bland seriösa människor.  :wai:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena faan!

Jag växlade till mig ett par tusen US dollar för ett tag sedan när jag

såg att det brakade åt  :diablo: med den svenska kronan, Nu undrar jag

om det är mer lönande att växla dollar mot THB nere i Thailand,än att växla tillbaks

till Svenska här hemma och ta ut dom på icakortet när man kommit ner.

Jag åker i Januari :glasses:

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt är så tragikomiskt.

Om inte kommunisterna (läs: sossarna och vänstern) lyckats få in sin propaganda - som alltid - i tröga lappar hade vi haft Euro som valuta nu.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv svängt röstade mot euron men nu känns det som det hade varit bättre med den valutan trots allt.

Thailand kommer inom kort att rasa i popularitet som resmål realistiskt så kommer bathen att fortsätta stiga mot kronan..snart blir det 350bath för en hundralapp.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Allt är så tragikomiskt.



Javisst är det så! Rent tragiskt, att höra alla okunniga människor be om en övervärderad valuta. Tänk vad mysigt att få vara kung i baren i Thailand en sista gång innan vi stänger igen Sverige.  :drunk:

Rätt underligt dessutom, att "kommunisterna (läs: sossarna och vänstern)" för en gångs skull satsar på marknadskrafterna förmåga att sätta rätt priser och inte på politikernas ekonomiska kompetens. ;)

-----------------------------------
"Ni måste göra ett val: Lita på guldets naturliga stabilitet eller regeringsmedlemmarnas ärlighet och intelligens.Och med full respekt för dessa damer och herrar rekommenderar jag er att rösta på guldet så länge det kapitalistiska systemet består."
(Bernard Shaw,1928 )

--------------------------------------------------

Affärsvärlden 2008-10-28

Hur är din syn på Baltikums ekonomier generellt?
- De har ett prekärt läge av en enda orsak. De har alla övervärderade valutor, i varierande mån. För oss som har upplevt 1991 i Finland är en resa till Baltikum ett deja vu. Det är fullständigt absurt att människor tror att det är till nytta för någon att upprätthålla en övervärderad valuta. Det är ju det säkraste sättet att strypa all näringsverksamhet i de länderna, de tappar totalt sin konkurrenskraft mot utlandet i och med att den inhemska kostnadsnivån är högre än den borde vara.

Namn: Björn Wahlroos
Familj: Fru Saara, sonen Thomas och dottern Nina.
Född: 1952
Utbildning: Svenska Handelshögskolan i Helsingfors (Hanken), doktor i ekonomi 1979.

Karriär: Professor Hanken 1974–1985, Brown University 1980–1981, Kellogg Graduate School of Business 1983–1984, medlem av direktionen Föreningsbanken i Finland 1985–1992, sist vice vd. Köpte ut investmentbanken 1992, startade Mandatum som 2001 gick ihop med Sampo-Leonia och bildade det nuvarande Sampo där han är vd. Ska bli ordförande nästa år och lämna över till vice vd:n Kari Stadigh.

Övriga uppdrag: ordförande UPM-Kymmene och styrelsemedlem i Nordea. Ekonomisk rådgivare till Svenska Folkpartiet.

-----------------------------------------------

Så talar ännu en okunnig människa, som naturligtvis med varm hand skulle överlåtit frågan om EURO, till de mer kompetenta människorna i Sveriges Riksdag.

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Aus-dollarn har ju sjunkit också, mer än kronan t.o.m. Det kanske rent av är billigare i Australien än Thailand i vinter, nån som kan bekräfta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...