Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Atom:

Min take på det hela är att Sveriges två, ekonomiskt sett, genuina vänsterpartier (dit jag helt självklart räknar SD) har gått ihop med Sveriges två genuina högerpartier för att fälla en vänsterregering styrd av ideologiskt osäkra mittenpartier. Inte konstigt att omvärlden reagerar med viss förundran och Kronan droppar.

Jag tycker att det tamme tusan borde vara förbjudet att yrka på att avsätta en regering utan att ha en realistisk plan för hur den regering som ska  ska komma efteråt ska se ut. 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag tycker att det tamme tusan borde vara förbjudet att yrka på att avsätta en regering utan att ha en realistisk plan för hur den regering som ska  ska komma efteråt ska se ut. 

Det kallas demokrati. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Helt klart intressant men V har ju lyckats trolla bort sitt "Kommunisterna" i partinamnet utan någon större uppståndelse. V och SD är egentligen samma parti förutom när det kommer till invandring. 

SD är betydligt mer "Ryssvänliga" än V.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Tallviking said:

SD är betydligt mer "Ryssvänliga" än V.....

Samma skräp; både V och SD vurmar för diverse anti-demokratiska länder och organisationer. Båda är typiska vänsterpartier men SD har slängt in lite nationalistisk högerpopulism för att bredda nätet medans V försöker locka muslimska fanatiker. Väldigt anti-patriotiska båda två.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe ni sossar är helt otroliga på att aldrig ta ansvar för något, ni har skapat detta genom att visa upp er färgglada babianröv

åt för många partier samtidigt.

V hade 2 krav när dom gick med i regeringen, LAS och hyrorna men sossarna var tvungna att kasta ett ben åt Centern.

Man kan inte äta och samtidigt ha kvar kakan en läxa som kanske kostar regeringsmakten.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, bambam said:

Hehe ni sossar är helt otroliga på att aldrig ta ansvar för något, ni har skapat detta genom att visa upp er färgglada babianröv

åt för många partier samtidigt.

V hade 2 krav när dom gick med i regeringen, LAS och hyrorna men sossarna var tvungna att kasta ett ben åt Centern.

Man kan inte äta och samtidigt ha kvar kakan en läxa som kanske kostar regeringsmakten.

Du har givetvis helt rätt men samtidigt så fanns det ju inget oppositionellt alternativ då L och C, absurt nog om du frågar mig, vägrade sitta i en regering som behövde SD på samma sätt som dagens koalition behöver V.

 

8 partier är minst 2 för många; det finns 3-4 extremistpartier jag gärna skulle vilja bli av med men lyckligtvis är Sverige en demokrati där jag inte bestämmer själv (även om det nog vore bättre 😉)

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Atom:

Du har givetvis helt rätt men samtidigt så fanns det ju inget oppositionellt alternativ då L och C, absurt nog om du frågar mig, vägrade sitta i en regering som behövde SD på samma sätt som dagens koalition behöver V.

 

8 partier är minst 2 för många; det finns 3-4 extremistpartier jag gärna skulle vilja bli av med men lyckligtvis är Sverige en demokrati där jag inte bestämmer själv (även om det nog vore bättre 😉)

Därför håller jag med om ”demokratisk diktatur” lite att alla röstberättigade skall genomgå en liten test om hur ett land ska var uppbyggt kontra omvärlden som vi faktiskt lever i.

passerar man/jag är man röstberättigad.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
10 timmar sedan, skrev Amigo:

Har jag fattat fel, var det inte 120 dagar från 01. juli? Då blir det runt slutet på oktober, 29. om man vill vara exact.

 

Ja du har fattat fel, om du vill vara exact avseende datum.

Han sa '' 120 days from today''

då  han uttalade sig den 16 Juni.

Thailands  tio turistprovinser, som jag syftade på, vill regeringen öppna före 1 oktober.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Jag tycker att det tamme tusan borde vara förbjudet att yrka på att avsätta en regering utan att ha en realistisk plan för hur den regering som ska  ska komma efteråt ska se ut. 

Haha, såg just på Rapport att i Tyskland är det precis så, man får väl utvandra dit. ;)

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Rillex:

Därför håller jag med om ”demokratisk diktatur” lite att alla röstberättigade skall genomgå en liten test om hur ett land ska var uppbyggt kontra omvärlden som vi faktiskt lever i.

passerar man/jag är man röstberättigad.

Vet inte om det är någon bra tanke , vilken värdegrund är det som gäller politikerna och medias eller folkets. 

Jag tror dom skiljer ganska väsentligt och väldigt mycket beroende var i landet du frågar.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev bambam:

Vet inte om det är någon bra tanke , vilken värdegrund är det som gäller politikerna och medias eller folkets. 

Jag tror dom skiljer ganska väsentligt och väldigt mycket beroende var i landet du frågar.

Politiker kan ju vem som helst bli.

Det behövs inget betyg, högskola, universitet för det.

Sen att det finns lismare det vet man ju om i ens vardag att de passerar nålsögat hela tiden men ibland faller de också.

Kan nog hålla med om det jag skrev tidigare man står ju sig själv närmst.

Men väldigt många vill inte bidra till allmänheten men när de själva stött på patrull så är alla helt plötsligt elaka och emot dem.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Ja du har fattat fel, om du vill vara exact avseende datum.

Han sa '' 120 days from today''

då  han uttalade sig den 16 Juni.

Thailands  tio turistprovinser, som jag syftade på, vill regeringen öppna före 1 oktober.

Okey, han sa det 16. juni +120 dagar = 14.oktober. Sen står det följande:

 

thaivisa.com / Gov confident it can meet 120 day reopening goal:

 

Bangkok (NNT) - Deputy Prime Minister and Minister of Energy Supattanapong Punmeechaow has clarified the government’s intention of reopening the entire nation to foreigners within 120 days, saying the countdown will start on July 1, placing its deadline at the end of October this year.

 

Så jag skulle inte hålla andan för att det öppnas i början av oktober.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 hour ago, Fritz said:

Haha, såg just på Rapport att i Tyskland är det precis så, man får väl utvandra dit. ;)

Ja det kan du nog göra. Det hade nog varit bökigare om du hetat Tommy.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mr atm:

Ja det kan du nog göra. Det hade nog varit bökigare om du hetat Tommy.

OK, jag byter namn, funderar...

Adolf är väl genuint Tyskt?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
6 minutes ago, Tommy said:

OK, jag byter namn, funderar...

Adolf är väl genuint Tyskt?

 

 

MVH

Var det inte under andra världskriget som tyskarna kallade engelsmännen Tommy 

och engelsmännen tyskarna för Fritz. Vet inte om det är helt sant.

P.S Jag tror Adolf klingar lite österrikiskt också?

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

med tanke på att inflationen i usa nu tar fart pga tryck-pressarna av fiat dollar går för fullt, så åker ju svenska kronan med där.

 

skulle anta att våra egna tryck-pressar går varma dom med.

 

kanske även i Thailand förvisso.

 

men fokus är på USA som vanligt.

 

men i sverige vill Ingves ha lite inflation men han vägrar öka bas-pris-beloppet mer än med kaffe-smulor, så dumt.

 

I stats-radion, ekot förkunnade dom med glädje, trumpeter osv att en pensionär nu skulle få en hundring mer i fickan.

Diktatur-stämmning.

 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

3,80 bruten, 3,9 innan september?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Esspe:

3,80 bruten, 3,9 innan september?

Det varade inte många minuter.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Det varade inte många minuter.

Det jag skickade förra veckan gav kursen 3,73 med alla kostnader (60kr) borträknade.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Wangthong:

Det jag skickade förra veckan gav kursen 3,73 med alla kostnader (60kr) borträknade.

Jag fick 3,71 (inkl. kostnader) förra veckan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/20/2021 at 11:46 AM, Esspe said:

Så kan det absolut bli. Hela nästa högsäsong verkar ju också ryka så det blir ett enormt bortfall och samtidigt nya dyra stödåtgärder.

 

On 7/20/2021 at 1:15 PM, Jive said:

Ja absolut, om generalerna får fortsätta att styra.

På kort sikt skulle nog kursen bli ännu högre om inte generalerna får "fortsätta att styra". Det finns ju inte en chans att de lämnar frivilligt så för att få bort dem krävs gigantiska, och säkerligen oerhört blodiga, demonstrationer; alternativt en statskupp. Det skulle med all säkerhet sänka Bahten ännu mer.

 

Jag tror nog Bahten kan sjunka ned mot 4.20 tills nästa sommar men på sikt kommer den givetvis gå upp; om en 3-4 år är vi nog tillbaka runt 3 Baht för en Krona igen.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-07-31 at 10:40, skrev Atom:

Så kan det absolut bli. Hela nästa högsäsong verkar ju också ryka så det blir ett enormt bortfall och samtidigt nya dyra stödåtgärder.

 

På kort sikt skulle nog kursen bli ännu högre om inte generalerna får "fortsätta att styra". Det finns ju inte en chans att de lämnar frivilligt så för att få bort dem krävs gigantiska, och säkerligen oerhört blodiga, demonstrationer; alternativt en statskupp. Det skulle med all säkerhet sänka Bahten ännu mer.

 

Jag tror nog Bahten kan sjunka ned mot 4.20 tills nästa sommar men på sikt kommer den givetvis gå upp; om en 3-4 år är vi nog tillbaka runt 3 Baht för en Krona igen.

Landet har knappast råd med en så stark valuta i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...