Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Tallviking
1 timme sedan, skrev Herluf:

Undrar just vilka faktorer som gör att kronan stäks mot Bahten nu? En grej kan ju va att Thailands ekonomi påverkas kraftigt pga den kollapsade turismen?

En annan kan vara att euron stärkts mot dollarn

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Bankkrisen kom 2008 och du upptäckte den 9år senare. 
Otroligt snabb uppfattningsförmåga. 

Märkligt att du inte kan läsa. Man kunde tro att du är en stalker. För du tjatar hela tiden om detta. Om du hade en hjärna borde du se det uppenbara.  Bara gå tillbaka till början så har du facit. Klarar du att backa till starten .

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev John Khonken:

Märkligt att du inte kan läsa. Man kunde tro att du är en stalker. För du tjatar hela tiden om detta. Om du hade en hjärna borde du se det uppenbara.  Bara gå tillbaka till början så har du facit. Klarar du att backa till starten .

Sluta svamla. 
Vad är nästa grej? Ska du flagga för månlandningen eller Elvis död?

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
13 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Sluta svamla. 
Vad är nästa grej? Ska du flagga för månlandningen eller Elvis död?

Dito. Sluta skriv skit stalker

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Sluta svamla. 
Vad är nästa grej? Ska du flagga för månlandningen eller Elvis död?

Sluta nu. Månlandningen vet alla att den är fejk, flaggan viftar ju och det går inte när det saknas luft, den var gjord i en studio i USA. 

 

Elvis är inte död, han åkte bara hem till sin planet. 

 

Mvh Samet

Fanjunkare i Foliehattarnas armé

Link to comment
Dela på andra sajter

SEK/THB close:3.34161

 

 Sveriges hantering av coronan jämfört med Thailand. Högsta kursen på ett år!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
30 minuter sedan, skrev Herluf:

SEK/THB close:3.34161

 

 Sveriges hantering av coronan jämfört med Thailand. Högsta kursen på ett år!

Tegnell-effekten ! :-)

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Moipenyang:

3,38 snart, tappat med dollarn tro. 

1 baht till så är jag nöjd.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det trodde man aldrig. Våra finanser är inte så bra. Bara hoppas det fortsätter så och vi får åka igen

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
55 minuter sedan, skrev John Khonken:

Det trodde man aldrig. Våra finanser är inte så bra. Bara hoppas det fortsätter så och vi får åka igen

Allt är relativt och därmed en orsak till kursrörelser. Sverige har en av de bästa finanserna om du jämför med andra länder.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Allt är relativt och därmed en orsak till kursrörelser. Sverige har en av de bästa finanserna om du jämför med andra länder.

Har haft ja men hur ser det ut efter covid19? Det lånas många, många miljarder nu till olika stöd och bidrag.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
10 minuter sedan, skrev Wanchai:

Har haft ja men hur ser det ut efter covid19? Det lånas många, många miljarder nu till olika stöd och bidrag.

Det är det jag menar. Sverige har klarat detta bättre än många andra länder.

Alla länder, nästan. lånar till stöd och bidrag. Och de flesta av dom hade redan hög statsskuld och de lånar relativt mer än vad Sverige gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Wanchai:

Har haft ja men hur ser det ut efter covid19? Det lånas många, många miljarder nu till olika stöd och bidrag.

Sverige är ett av dom länder som har lägst statsskuld och därmed stora möjligheter att parera t.ex. Corona. Dessutom verkar den svenska coronamodellen haft avsedd effekt, Sveriges ekonomiska siffror ser bättre ut än omvärldens nu, hoppas det håller i sig.

 

Hoppas också att man inte går med på att lämna dom stora lånen som bidrag i stället till dom länder som misskött sin ekonomi tidigare. Italien, Frankrike och Spanien ffa. Finland har redan sagt nej, hoppas det blir fler.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
12 minuter sedan, skrev Esspe:

Sverige är ett av dom länder som har lägst statsskuld och därmed stora möjligheter att parera t.ex. Corona. Dessutom verkar den svenska coronamodellen haft avsedd effekt, Sveriges ekonomiska siffror ser bättre ut än omvärldens nu, hoppas det håller i sig.

 

Hoppas också att man inte går med på att lämna dom stora lånen som bidrag i stället till dom länder som misskött sin ekonomi tidigare. Italien, Frankrike och Spanien ffa. Finland har redan sagt nej, hoppas det blir fler.

Frugal four

 

Austria, Denmark, Sweden and the Neterlands

 

Försöker hålla emot.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Frugal four

 

Austria, Denmark, Sweden and the Neterlands

 

Försöker hålla emot.

EU visade ju vad det gick för när influensan bröt ut och det kommer inte att vara annorlunda nästa gång. Var och en är sig själv närmast. Men nu ska alla vara solidariska vad det gäller räddningspengarna och dom misskött sig tidigare tycker att dom ska få pengarna gratis. Kommer aldrig att bli Europas Förenta Stater, alldeles för stor skillnad mellan nationerna. Swexit? En ny federation med norra europas länder kunde vara nåt, vi har liknande värderingar och hyfsad ordning i ekonomin. Bort med gamla öststater och dom latinska länderna. Då hade förmodligen England hoppat på igen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Esspe:

 En ny federation med norra europas länder kunde vara nåt, vi har liknande värderingar och hyfsad ordning i ekonomin.

Länderna som gränsar till Östersjön, skulle bli en väldigt stark o stabil union.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Soengsang:

Länderna som gränsar till Östersjön, skulle bli en väldigt stark o stabil union.

Polen är tveksamt. Holland kan få var med i min union liksom Österrike. Schweiz, Island, Luxemburg, Lichtenstein kunde också platsa.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
45 minuter sedan, skrev Esspe:

EU visade ju vad det gick för när influensan bröt ut och det kommer inte att vara annorlunda nästa gång. Var och en är sig själv närmast. Men nu ska alla vara solidariska vad det gäller räddningspengarna och dom misskött sig tidigare tycker att dom ska få pengarna gratis. Kommer aldrig att bli Europas Förenta Stater, alldeles för stor skillnad mellan nationerna. Swexit? En ny federation med norra europas länder kunde vara nåt, vi har liknande värderingar och hyfsad ordning i ekonomin. Bort med gamla öststater och dom latinska länderna. Då hade förmodligen England hoppat på igen.

EU is da shit, bra uppfinning! Dessutom skulle vi gått med i Euron när vi hade chansen,  då hade vi sluppit det här möget med en valuta som dansar runt 3-strecket 😎

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev spooncreek:

EU is da shit, bra uppfinning! Dessutom skulle vi gått med i Euron när vi hade chansen,  då hade vi sluppit det här möget med en valuta som dansar runt 3-strecket 😎

Var en bra uppfinning, tills kleti o pleti började släppas in.

Personligen är jag besviken på EU nu under pandemin, hur olika stater visar dig köra sitt eget race, och inte gemensamt.

Ang Euron, helt överens, men tyvärr har den också tappat mycket i värde.

31 minuter sedan, skrev Esspe:

Polen är tveksamt. Holland kan få var med i min union liksom Österrike. Schweiz, Island, Luxemburg, Lichtenstein kunde också platsa.

Nja, definitivt Polen, de har bra tillväxt och ekonomi.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Var en bra uppfinning, tills kleti o pleti började släppas in.

Personligen är jag besviken på EU nu under pandemin, hur olika stater visar dig köra sitt eget race, och inte gemensamt.

Ang Euron, helt överens, men tyvärr har den också tappat mycket i värde.

Nja, definitivt Polen, de har bra tillväxt och ekonomi.

Mot vilka valutor har Euron tappat i värde och sedan från när?

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Mot vilka valutor har Euron tappat i värde och sedan från när?

THB tex. vilket är den enda valuta jag har anledning att jämföra med.

Fick oftast över 40 för 8-9 år sen, nu har det varit nere o vänt på 32-33 ett par gånger, men just över 35 nu.

Har tappat en del mot USD också under samma period.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...