Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

 

Löfvet är fantastisk, lika aktiv som statyerna på Påskön.

 
 

Ja det är väl bäst så, annars ställer han bara till det om han ska fösöka vara aktiv

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

The exchange rate at 08:59 GMT on March 9 was 1 SEK = 3.364 THB

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Kenneth4618 said:

The exchange rate at 08:59 GMT on March 9 was 1 SEK = 3.364 THB

 

Ta inga glädjeskutt, det som påverkar förhållandet mellan SEK o THB är att THB backar, dels av egen kraft men också med hjälp av dollarn som är den valuta som backar mest.

SEK backar även den men mer mariginellt...

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Baa:

Ta inga glädjeskutt, det som påverkar förhållandet mellan SEK o THB är att THB backar, dels av egen kraft men också med hjälp av dollarn som är den valuta som backar mest.

SEK backar även den men mer mariginellt...

 

Trenden mot THB verkar definitivt vara bruten så det ser ju betydligt bättre ut nu men inte tar man glädjeskutt över 3,36 - 4,36 då ska jag dansa quickstep.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev frogfish:

Dagens TW-överföring, svenskt debet-kort till Bkk-bank😀

 

image.png.deb3b07814e9dddcbf247d4755835856.png

Idag gick det ännu snabbare😀

image.png.c1235889cd64107c1f29f74ae0f49be3.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan någon på ett enkelt sätt förklara hur Transferwise fungerar, ska föra över till Bangkok bank!

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev ellim63:

Kan någon på ett enkelt sätt förklara hur Transferwise fungerar, ska föra över till Bangkok bank!

Kanske inte svaret du vill ha, men enklast är att gå in på deras hemsida (https://transferwise.com/) och sätt upp ett konto med inloggning. Detta kan även göras från deras app (smidigast tycker jag).

Sen är det enkelt att föra över pengar. Finns flera varianter, men jag för alltid över från kort till konto i Bangkok bank.

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
2 hours ago, frogfish said:

Idag gick det ännu snabbare😀

image.png.c1235889cd64107c1f29f74ae0f49be3.png

 

Har svårt att bli upphetsad av överföringshastigheten.

Är mer intresserad av kursen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

 

Har svårt att bli upphetsad av överföringshastigheten.

Är mer intresserad av kursen.

 

Whatever floats your boat.

 

Jag gillar när jag slipper vänta ett par dagar på överföringen. Och när det gäller kursen är det minimal skillnad mot bank, många gånger till fördel för TW.

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minutes ago, frogfish said:

Whatever floats your boat.

 

Jag gillar när jag slipper vänta ett par dagar på överföringen. Och när det gäller kursen är det minimal skillnad mot bank, många gånger till fördel för TW.

Medhåll, i det här fallet gillar jag när det går snabbare, passar bra när man numera har en lika kort planeringshorisont som den genomsnittlige thailändaren.

Dessutom när man vet att de traditionella bankerna inte har några egentliga skäl att ta två-tre dagar på sig, förutom att känna pengar på ränta. "Float "kallas det på bankspråk, eller kallades alla fall förr.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Kanske inte svaret du vill ha, men enklast är att gå in på deras hemsida (https://transferwise.com/) och sätt upp ett konto med inloggning. Detta kan även göras från deras app (smidigast tycker jag).

Sen är det enkelt att föra över pengar. Finns flera varianter, men jag för alltid över från kort till konto i Bangkok bank.

Så jag skaffar appen ansluter ett kort och sen kan jag överföra pengar? 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev ellim63:

Så jag skaffar appen ansluter ett kort och sen kan jag överföra pengar? 

Skaffa appen.

Sen behöver du sätta upp ett konto (för inloggning) hos TW, går bra i appen. Du kommer nog behöva fota och skicka in bild på id, men det kan göras i appen.

Är enklare än det låter.

 

När du blivit godkänd kan du överföra stålar.

Du lägger in de konton du vill föra över till i appen, och sen för du över och betalar med kort (finns även andra betalmöjligheter).

 

Det går även att göra mer avancerade saker med konton och sånt hos dom, men jag för bara över pengar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev frogfish:

Skaffa appen.

Sen behöver du sätta upp ett konto (för inloggning) hos TW, går bra i appen. Du kommer nog behöva fota och skicka in bild på id, men det kan göras i appen.

Är enklare än det låter.

 

När du blivit godkänd kan du överföra stålar.

Du lägger in de konton du vill föra över till i appen, och sen för du över och betalar med kort (finns även andra betalmöjligheter).

 

Det går även att göra mer avancerade saker med konton och sånt hos dom, men jag för bara över pengar. 

Okej jag tror jag förstår, Tack så jättemycket för svar! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kronan faller som ett blysänke idag. Guldet också.

12-03.JPG.64696373316c749008e825cbd0707399.JPG

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Kronan faller som ett blysänke idag. Guldet också.

12-03.JPG.64696373316c749008e825cbd0707399.JPG

Norska kronan sjunker mot sek som ett blysänke också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och nu brakar kronan ihop mot THB igen.

 

image.thumb.png.df4462a901a59a3068c13dc6b32df558.png

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Esspe:

Och nu brakar kronan ihop mot THB igen.

 

image.thumb.png.df4462a901a59a3068c13dc6b32df558.png

och mot dollarn (10,39) samt euro  (11,32)😕

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

och mot dollarn (10,39) samt euro  (11,32)😕

Fick 3,11 på TW nu. Tänkte skicka innan men väntade tyvärr. Tror det kan bli ännu värre nu, 20 Satang på kort tid känns inte bra.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Och nu brakar kronan ihop mot THB igen.

 

image.thumb.png.df4462a901a59a3068c13dc6b32df558.png

Både Svenska och norska kronan är väldigt hårt drabbade just nu mot de stora valutorna. Därav även med bahten som håller sig stabil

 

https://www.svd.se/kollaps-for-norska-kronan

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Har gått en del rykten om att TW inte fungerar eller blåser folk på pengar nu. Så jag gjorde ett test idag och förde över 5000, 10000 och 30000 baht (både debet- och kredit-kort), och det gick bra. Alla överföringar var på konto i Bangkok Bank inom 1 minut.

 

Det är ju så klart ingen garanti i dessa dagar, men enligt mitt ovetenskapliga test så funkar det för mig iaf.

 

Så länge det är småsummor kommer nog TW fortfarande vara förstaval, men blir det större summor känns nog min vanliga svennebank säkrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev frogfish:

Har gått en del rykten om att TW inte fungerar eller blåser folk på pengar nu. Så jag gjorde ett test idag och förde över 5000, 10000 och 30000 baht (både debet- och kredit-kort), och det gick bra. Alla överföringar var på konto i Bangkok Bank inom 1 minut.

 

Det är ju så klart ingen garanti i dessa dagar, men enligt mitt ovetenskapliga test så funkar det för mig iaf.

 

Så länge det är småsummor kommer nog TW fortfarande vara förstaval, men blir det större summor känns nog min vanliga svennebank säkrare.

De lär inte behöva lura folk, kolla in deras omsättning och vinst😁

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Moipenyang:

De lär inte behöva lura folk, kolla in deras omsättning och vinst😁

Jo. Men ändå trist när folk sprider rykten om motsatsen. Behövs inte mycket för att sabba för företag. Jag blev själv osäker och provade i liten skala.

 

Men nu kör jag på, det är nog bara jag som är halvparanoid när det gäller pengar.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

Nu börjar det redan svaja hos bankerna på grund av kreditförluster.
Återigen en kris som beror på för mycket lån och för stora risker.
Maggan kan inte rädda dem, hennes pengar är snart slut.

Vad händer med växelkursen då?

image.png.4b8478ec0c5f0789c2a1df887f292e41.png



image.png.4fe8b68a6ac35ca89ddce23a7d85f3af.png


image.png.ba1b94c3788eea71051449e1afecf865.png

Ändrades av Captain Morgan
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Som vanligt . Vi skattebetalare ska rädda bankerna som vet att vi måste göra det. Och kör ända in I kaklet. Sedan betalar vi och dom börjar om igen. Inga krav överhuvudtaget. Låt skiten konka tycker khonken.  Signalpolitik är viktig. Då kanske kvarvarande banker lär sig. Inte troligt men en from förhoppning

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...