Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Nu åkte svenska räntan upp till 0%

Vi får se om det påverkar kursen

Gick visst åt helvete.

Link to comment
Dela på andra sajter

SEK verkar gå åt rätt håll, men rätt som det är nyser nån i swe o få hoppar den ner igen är jag rädd

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Baa:

SEK verkar gå åt rätt håll, men rätt som det är nyser nån i swe o få hoppar den ner igen är jag rädd

 

Eller att Trump eller Johnson öppnar munnen så darrar alla möjliga valutor.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

Det kan se helt annorlunda ut om något år. På kurvan kan man se att förädringarna i växelkursen ibland kan vara ganska brutala.
 

Många fabriker drar ju ner på tillverkningen i Thailand samtidigt som turisterna uteblir p g a den starka Bahten. 

Inte så säkert att allt rullar igång igen bara för att Bahten börja sjunka i värde och då fortsätter den sin resa söderut. 

Samtidigt börjar nu digitaliseringen slå igenom i Thailand vilket innebär att många fler arbetstillfällen försvinner. 

 

Om vårt kära fosterland under samma period blir av med Löfvet och samtidigt får ordning på skurkar och bomber kan nog SEKen vända ganska snabbt.
Men det är bara för oss vanliga dödliga att tålmodigt vänta. 

 

SEK-THB 1960.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Förhoppningsvis får vi lite mer i börsen. Arnold Layne tog ut pengar i går på Kasikorn atm med sitt svenska bankkort och fick kursen 3,15, det var inte Ica-banken.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan skickade en liten slant till svärmor igår med TW och fick kursen 3,23

Pengarna satt på kontot 11:20 idag thaitid

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-12-30 at 09:44, skrev Kenneth4618:

Frugan skickade en liten slant till svärmor igår med TW och fick kursen 3,23

Pengarna satt på kontot 11:20 idag thaitid

Vafn hände idag? Från 3,23 till 3,18.

Ändrades av Rave on
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu gick det upp igen

1 SEK = 3.228 THB

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon som är på plats i Pattaya kunde slänga ett getöga på vad TT Currency Exchange har för kurs på SEK så vore jag väldigt tacksam.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Om någon som är på plats i Pattaya kunde slänga ett getöga på vad TT Currency Exchange har för kurs på SEK så vore jag väldigt tacksam.

Igår var den 3.11 men lär ha gått upp lite idag. gissningsvis 3.16

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Igår var den 3.11 men lär ha gått upp lite idag. gissningsvis 3.16

Tack för info.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Då var det dags att skicka iväg semesterkassan då jag ska äntra TG961 på lördag. Ska man skicka pengar i Thb eller i Sek? Kanske inte har någon större betydelse än en öl eller två? 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det dags att skicka iväg semesterkassan då jag ska äntra TG961 på lördag. Ska man skicka pengar i Thb eller i Sek? Kanske inte har någon större betydelse än en öl eller två? 
Störst skillnad gör hur du skickar dem, dvs med vem.

Tranferwise är "nog" det mest prisvärda.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev fiskarn:

Då var det dags att skicka iväg semesterkassan då jag ska äntra TG961 på lördag. Ska man skicka pengar i Thb eller i Sek? Kanske inte har någon större betydelse än en öl eller två? 

SEK är lite bättre. Transferwise funkar bra o är snabb Här får du eller vem som helst invite, 200-500 pund, gratis första transaktion https://transferwise.com/invite/a/vernel

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer att använda min bank så länge de bara tar 50kr för överföringen, Har för mig att jag tänkte använda TW förut men fick en sämre kurs än vad min bank gav då! Men frågan är om det blir någon större skillnad att skicka SEK så banken får växla i Thailand eller att skicka Thb så banken här hemma får växla. 

 

Är ju inga hiskeliga summor som jag ska skicka men vill inte ge banken mer än nödvändigt. De snor tillräckligt med kulor av mig redan idag. 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev fiskarn:

Kommer att använda min bank så länge de bara tar 50kr för överföringen, Har för mig att jag tänkte använda TW förut men fick en sämre kurs än vad min bank gav då! Men frågan är om det blir någon större skillnad att skicka SEK så banken får växla i Thailand eller att skicka Thb så banken här hemma får växla. 

 

Är ju inga hiskeliga summor som jag ska skicka men vill inte ge banken mer än nödvändigt. De snor tillräckligt med kulor av mig redan idag. 

Använder SHB. Sedan några år tillbaka har det varit mer förmånligt att skicka THB. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer att använda min bank så länge de bara tar 50kr för överföringen, Har för mig att jag tänkte använda TW förut men fick en sämre kurs än vad min bank gav då! Men frågan är om det blir någon större skillnad att skicka SEK så banken får växla i Thailand eller att skicka Thb så banken här hemma får växla. 
 
Är ju inga hiskeliga summor som jag ska skicka men vill inte ge banken mer än nödvändigt. De snor tillräckligt med kulor av mig redan idag. 
Du slipper mottagaravgift i banken i Thailand med Transfer Wise. Upp till 500 baht.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev fiskarn:

Kommer att använda min bank så länge de bara tar 50kr för överföringen, Har för mig att jag tänkte använda TW förut men fick en sämre kurs än vad min bank gav då! Men frågan är om det blir någon större skillnad att skicka SEK så banken får växla i Thailand eller att skicka Thb så banken här hemma får växla. 

 

Är ju inga hiskeliga summor som jag ska skicka men vill inte ge banken mer än nödvändigt. De snor tillräckligt med kulor av mig redan idag. 

Jag skickar thb från Swedbank till bkk bank.

Verkar vara bästa kursen plus att man ser direkt vad det kostar.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev rolba:

Jag skickar thb från Swedbank till bkk bank.

Ja går väl åt en del på dyra Phuket 🤣🤣🤣

Annars är det väl bästa alternativet bank till bank, så som du skriver.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...