Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Fortsatt diktatur imponerar inte på omvärlden.

Det är oftast direkt kopplat till sämre företagsklimat dessutom.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Marknaden, den ekonomiska alltså, brukar väl gilla stabila regimer så länge det inte den är kommunistisk, sen är det väl skit samma om det är en demokrati eller militärdiktatur. Huvudsaken är att landet anses som stabilt att investera i.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Marknaden, den ekonomiska alltså, brukar väl gilla stabila regimer så länge det inte den är kommunistisk, sen är det väl skit samma om det är en demokrati eller militärdiktatur. Huvudsaken är att landet anses som stabilt att investera i.
Medföljer alltid korruption och osäker rättssystem.

Inget som bolag gillar alls.

Tänk bara på hur stackars fattige Ingvar Kamprad blev lurad av ryssen.

Man ryser.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nicholas:


Tänk bara på hur stackars fattige Ingvar Kamprad blev lurad av ryssen

Läste du mitt inlägg två gånger innan du kommenterade eller drog du bara från höften som du vanligtvis gör på helgerna?

Jag skrev väl för tusan att undantaget var kommunistregimer !

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste du mitt inlägg två gånger innan du kommenterade eller drog du bara från höften som du vanligtvis gör på helgerna?
Jag skrev väl för tusan att undantaget var kommunistregimer !


Kommunism är bara ett annat ord för diktatur.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

Medföljer alltid korruption och osäker rättssystem.

Inget som bolag gillar alls.

Tänk bara på hur stackars fattige Ingvar Kamprad blev lurad av ryssen.

Man ryser.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Ändå säger många företagare i Thailand att tiden med juntan var betydligt stabilare än men thaksin/yinluck vid makten.......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändå säger många företagare i Thailand att tiden med juntan var betydligt stabilare än men thaksin/yinluck vid makten.......
Ja det är många som tycker demokrati är abstrakt och onödigt.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
4 timmar sedan, skrev måne:

Den blyfria bensinen(95) har de höjt etanolen i från 7% till 21% och det borde innebära sänkt pris men icket,bilarna tar mer soppa.Och etanolen är väl billigare än den blyfria?

Hur fungerar det med skatterna på drivmedel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nicholas:

Ja det är många som tycker demokrati är abstrakt och onödigt.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Många i Thailand skiter i demokrati eller inte utan är mer intresserade av lugn och ro så dom kan leva sina liv som dom vill

 

Den demokrati thailändska politiker står för är det många som tycker riktigt illa om (bara en massa korrumperade politiker som bara skor sig själva på folkets bekostnad)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Många i Thailand skiter i demokrati eller inte utan är mer intresserade av lugn och ro så dom kan leva sina liv som dom vill
 
Den demokrati thailändska politiker står för är det många som tycker riktigt illa om (bara en massa korrumperade politiker som bara skor sig själva på folkets bekostnad)
Ja det är många som tycker lika i Ryssland, Cuba, Venezuela, Nordkorea och Sverige med.

Men många (inkl jag själv) är inte av den uppfattningen.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, Nicholas said:

Ja det är många som tycker lika i Ryssland, Cuba, Venezuela, Nordkorea och Sverige med.

Men många (inkl jag själv) är inte av den uppfattningen.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Var bor och lever du?

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Nicholas:

Ja det är många som tycker lika i Ryssland, Cuba, Venezuela, Nordkorea och Sverige med.

Men många (inkl jag själv) är inte av den uppfattningen.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Trodde vi pratade om diktaturen i Thailand verus genomkorrumperade politiker i Thailand......

inte riktigt samma som kommunistregimer någon av dom utan snarare tvärt om (vänster / höger)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde vi pratade om diktaturen i Thailand verus genomkorrumperade politiker i Thailand......
inte riktigt samma som kommunistregimer någon av dom utan snarare tvärt om (vänster / höger)
Exakt samma.
Diktaturer rakt av.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Nicholas said:

Exakt samma.
Diktaturer rakt av.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Vad har det med SEK-THB att göra? Mer än att du verkar galet bitter.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tallviking:

Trodde vi pratade om diktaturen i Thailand verus genomkorrumperade politiker i Thailand......

inte riktigt samma som kommunistregimer någon av dom utan snarare tvärt om (vänster / höger)

Hej Tallviking:)

 

Diktaturer finns idag i dom flesta länder, bara benämns olika. Demokraturen till exempel i Sverige. Är det bra? Vet inte..  Men jag bryr mig inte så länge det inte drabbar mig personligen och mina barn, vi får alla lära oss att leva i diktaturer/demokraturer.. 

 

Ingen idé att bry sig, du eller jag kan inte ändra på det.

 

Ha en kanonbra dag! :)

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej Tallviking:)

 

Diktaturer finns idag i dom flesta länder, bara benämns olika. Demokraturen till exempel i Sverige. Är det bra? Vet inte..  Men jag bryr mig inte så länge det inte drabbar mig personligen och mina barn, vi får alla lära oss att leva i diktaturer/demokraturer.. 

 

Ingen idé att bry sig, du eller jag kan inte ändra på det.

 

Ha en kanonbra dag! :)

:wai:

Det är ungefär som de flesta jag pratat med i Thailand resonerar

 

Själv jobbar jag med att förbättra den demokrati vi har i Sverige för oavsett om den är internationellt sett väldigt bra går den alltid att förbättra

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Det är ungefär som de flesta jag pratat med i Thailand resonerar

 

Själv jobbar jag med att förbättra den demokrati vi har i Sverige för oavsett om den är internationellt sett väldigt bra går den alltid att förbättra

Hej Tallviking :)

 

Tyvärr är jag tydligen diskvalificerad att diskutera den Svenska demokraturen eftersom jag tydligen är stadslös enligt skatteverket.

 

Men håller med dig i sak till 100%, men tyvärr sitter dom flesta Svenskar och knyter näven i fickan framför Tv:n och låter suspekta bloggare och journalister styra Sverige och vi vet alla i vilken "skola" dom har gått, och det är så långt från demokrati man kan komma.

 

Min far har "råkat" ut för journalister och det var så långt från sanningen man  kan komma, och den smärta och rättegångar som följde orsakade min fars för tidiga död. Själv har jag blivit under 1990 - 2000-talet intervjuad ett antal gånger, och blivit heligt förbannad när jag läst vad dom publicerat, inte i närheten av vad jag sagt under interjuvn. Och detta medvetet från journalisterna. 

 

Ha en kanonbra dag. :)

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej Tallviking :)

 

Tyvärr är jag tydligen diskvalificerad att diskutera den Svenska demokraturen eftersom jag tydligen är stadslös enligt skatteverket.

 

Men håller med dig i sak till 100%, men tyvärr sitter dom flesta Svenskar och knyter näven i fickan framför Tv:n och låter suspekta bloggare och journalister styra Sverige och vi vet alla i vilken "skola" dom har gått, och det är så långt från demokrati man kan komma.

 

Min far har "råkat" ut för journalister och det var så långt från sanningen man  kan komma, och den smärta och rättegångar som följde orsakade min fars för tidiga död. Själv har jag blivit under 1990 - 2000-talet intervjuad ett antal gånger, och blivit heligt förbannad när jag läst vad dom publicerat, inte i närheten av vad jag sagt under interjuvn. Och detta medvetet från journalisterna. 

 

Ha en kanonbra dag. :)

:wai:

Journalisterna styr tack och lov inte Sverige även om många verkar ha den uppfattningen

 

har själv många dåliga erfarenheter av journalisters rapporterande men det oftast pga att dom redan innan dom skriver vet vad dom vill få ut av det och då böir det väldigt fel

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tallviking:

Journalisterna styr tack och lov inte Sverige även om många verkar ha den uppfattningen

 

har själv många dåliga erfarenheter av journalisters rapporterande men det oftast pga att dom redan innan dom skriver vet vad dom vill få ut av det och då böir det väldigt fel

Tullat på barskåpet tro:)?

 

Skål då!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Tallviking:

Journalisterna styr tack och lov inte Sverige även om många verkar ha den uppfattningen

 

har själv många dåliga erfarenheter av journalisters rapporterande men det oftast pga att dom redan innan dom skriver vet vad dom vill få ut av det och då böir det väldigt fel

Håller inte med där T.V    Journalisterna styr nog värre än vi tror, Hur många har startsidan på Aftonbladet i hemmen i Svedala, Även morgontidningen och andra tidningar  som många läser i våra olika kommuner . Hur många blir påverkade av deras journalistik (politik)...Tja tror nog många som går på detta o inte bildar sig sin egen uppfattning..

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev wavis:

Håller inte med där T.V    Journalisterna styr nog värre än vi tror, Hur många har startsidan på Aftonbladet i hemmen i Svedala, Även morgontidningen och andra tidningar  som många läser i våra olika kommuner . Hur många blir påverkade av deras journalistik (politik)...Tja tror nog många som går på detta o inte bildar sig sin egen uppfattning..

Många tror på fake news och alternativa fakta som sprids på sociala medier. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wavis:

Håller inte med där T.V    Journalisterna styr nog värre än vi tror, Hur många har startsidan på Aftonbladet i hemmen i Svedala, Även morgontidningen och andra tidningar  som många läser i våra olika kommuner . Hur många blir påverkade av deras journalistik (politik)...Tja tror nog många som går på detta o inte bildar sig sin egen uppfattning..

Det var så kanske för en del år sedan men idag med dagens mediamängder på gott och ont ser verkligheten helt annorlunda ut. Idag är faktagranskning, källkritik etc ganska vanligt hos allmänheten

det är bara ”dinosaurier” som köper medias olika ”sanningar” rätt av

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Det var så kanske för en del år sedan men idag med dagens mediamängder på gott och ont ser verkligheten helt annorlunda ut. Idag är faktagranskning, källkritik etc ganska vanligt hos allmänheten

det är bara ”dinosaurier” som köper medias olika ”sanningar” rätt av

Nu har vi inte bara Stockholm ,, Finns faktiskt Många så kallade "dinosaurier" ute i vårt land som röstar

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev wavis:

Nu har vi inte bara Stockholm ,, Finns faktiskt Många så kallade "dinosaurier" ute i vårt land som röstar

Största skillnaden är nog inte var man bor utan snarare hur gammal man är

den yngre generationen uppväxt med internet läser oftast aldrig tidningar, läser dom inte på nätet eller ens ser svt/tv4-nyheter på tv

deras ”kanaler” är något helt annorlunda idag

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Fan jag ser ljuset. Det är ju självklart att det är Trumpens fel att Svenska kronan minskat med 30 %

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Största skillnaden är nog inte var man bor utan snarare hur gammal man är

den yngre generationen uppväxt med internet läser oftast aldrig tidningar, läser dom inte på nätet eller ens ser svt/tv4-nyheter på tv

deras ”kanaler” är något helt annorlunda idag

Visst håller med där, Bara o se hur många tidningar som lägger ner,, Men helt övertygad att Journalisterna påverkar ute i bygden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...