Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

Det är min erfarenhet också. Jag gjorde misstaget en gång att ta ut 50,000 bath på Bangkok Bank och det var både krångligt och till en sämre kurs än vad växlingskontoren hade gett samma dag.

 

 

Får man samma kurs på kortet som vid kontantväxling vid växlingskontoren?

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev rolba:

Jag är ganska säker, dock inte hundra, på att du får visa/ mastercards kurs och den är rätt bra. Ett uttag inne på banken räknas som ett kortköp. Sen hur det är med valutapåslag och avgifter hos kortutfärdaren skiljer ju en del. Ska man ta ut mycket pengar så är det klart bättre att göra det på banken istället för ett flertal gånger i automat.

Bör väl vara uttagsavgiften man slipper om det räknas som ett köp. Mitt MC har tex 2% valutaväxlingspåslag för köp/uttag utomlands + 3% kontantuttagsavgift (min 40kr)

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev rolba:

Får man samma kurs på kortet som vid kontantväxling vid växlingskontoren?

Bra fråga. Har bara provat på Super Rich och där ligger dom som bekant högre vid kontant växling. Mina kontanter brukar ta slut efter ca 1-2 dagar, så efter det är det bara kortet som gäller😎

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
10 timmar sedan, skrev Fritz:

Ne naturligtvis inte men jag tycker bara att det tillhör god ton att rätta det jag skrev i så fall. Jag var väl inte oförskämd på något sätt i inlägget som han gav mig minuskarma för. Skrev jag fel vill jag att det ska rättas, inget mer med det.

 

Du skrev ju att maxuttaget är 3000 kronor vilket ju var fel.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Du skrev ju att maxuttaget är 3000 kronor vilket ju var fel.

 

BTT

På din tid fanns det väl bara resecheckar............

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev rolba:

Jag är ganska säker, dock inte hundra, på att du får visa/ mastercards kurs och den är rätt bra. Ett uttag inne på banken räknas som ett kortköp. Sen hur det är med valutapåslag och avgifter hos kortutfärdaren skiljer ju en del. Ska man ta ut mycket pengar så är det klart bättre att göra det på banken istället för ett flertal gånger i automat.

Nu blev jag osäker men när jag i början av detta år skulle ta ut ett större belopp på SCB med mitt kort från Swedbank så hänvisades jag till deras växlingskontor där jag tror att jag fick SCB:s kurs. Men det är ju vad jag har för mig, "värkligheten" kan ju vara en helt annan. För ett par år sen gick det dock bra att göra som du beskriver.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev rolba:

Får man samma kurs på kortet som vid kontantväxling vid växlingskontoren?

 

5 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

Bra fråga. Har bara provat på Super Rich och där ligger dom som bekant högre vid kontant växling. Mina kontanter brukar ta slut efter ca 1-2 dagar, så efter det är det bara kortet som gäller😎

 

 

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Nu blev jag osäker men när jag i början av detta år skulle ta ut ett större belopp på SCB med mitt kort från Swedbank så hänvisades jag till deras växlingskontor där jag tror att jag fick SCB:s kurs. Men det är ju vad jag har för mig, "värkligheten" kan ju vara en helt annan. För ett par år sen gick det dock bra att göra som du beskriver.

https://www.superrichthailand.com/#!/en/promotion#news-section

584759978_Skarmavbild2018-11-17kl_06_21_08.thumb.png.4537e372d4c65343b8f83f7df08b57e4.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Tallviking:

Läser man den skylten lite mellan raderna kan det finnas en begränsning till thailändska kreditkort eftersom det beskriver hur du växlar baht till utländsk valuta bara

Det stämmer, verkar som så...

You can also buy Foreign Currency (Not Thai Bahts) at Super Rich Green using your credit card. Fee is 2.2%.

Creditcard purchases are available only in Super Rich Green Branches below. Other branches not in the list below accept only cash.

1. Ratchadamri Headquarters,

2. Siam Paragon

3. Central Rama 9

4. Central Pinklao

5. Paradise Park

6. Suvarnabhumi Airport 

 

https://m.facebook.com/superrichth/photos/a.1855565104682461/2204155243156777/?type=3&refsrc=http%3A%2F%2Fwww.thaivisa.com%2Fforum%2Findex.php

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Fritz:

Nu blev jag osäker men när jag i början av detta år skulle ta ut ett större belopp på SCB med mitt kort från Swedbank så hänvisades jag till deras växlingskontor där jag tror att jag fick SCB:s kurs. Men det är ju vad jag har för mig, "värkligheten" kan ju vara en helt annan. För ett par år sen gick det dock bra att göra som du beskriver.

Ett sätt som jag använder när dom inte vill låta mig ta ut t.ex. 50k är att be att få det insatt på mitt konto. Har alltid funkat på Bkk Bank. Däremot har jag blivit nekad att ta ut på andra banker och blivit hänvisad till ATM.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Esspe:

Ett sätt som jag använder när dom inte vill låta mig ta ut t.ex. 50k är att be att få det insatt på mitt konto. Har alltid funkat på Bkk Bank.

Det var det trixet jag provade med på 2 av SCB:s kontor här i Pattaya men den finten gick dom inte på. Dom hänvisade mig vänligt men bestämt till deras växlingskontor strax utanför och anmodade mig till att knalla dit och ta ut cash för att sen komma tillbaka och sätta in dom på mitt konto. Men som sagt, för ett par år sen gick det bra att göra på det sätt som du beskriver även på SCB. Det verkar vara olika regler mellan olika banker.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
22 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

På din tid fanns det väl bara resecheckar............

På 90 talet körde man med cash.

 

Jag satt ofta i barerna med 80-90000 baht i pengapåsen under tröjan.

 

Man var verkligen kung i baren när man drog upp 10.000 och skalade av 2000 för att betala notan.

 

Givetvis fick man vara lite försiktig när man skulle betala för sig i mer skumma områden men funkade hur bra som helst på soi 7 och soi 8.

 

Sen på hotellet hade man pungen under kudden när man sov ofta då med tjejer bredvid sig men jag råkade aldrig ut för något tjuveri.

 

Mest beroende på att jag plockade ut tjejer som var nyanlända och ännu inte hade lärt sig att våga vara tjuvaktiga.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

På 90 talet körde man med cash.

 

Jag satt ofta i barerna med 80-90000 baht i pengapåsen under tröjan.

 

Man var verkligen kung i baren när man drog upp 10.000 och skalade av 2000 för att betala notan.

 

Givetvis fick man vara lite försiktig när man skulle betala för sig i mer skumma områden men funkade hur bra som helst på soi 7 och soi 8.

 

Sen på hotellet hade man pungen under kudden när man sov ofta då med tjejer bredvid sig men jag råkade aldrig ut för något tjuveri.

 

Mest beroende på att jag plockade ut tjejer som var nyanlända och ännu inte hade lärt sig att våga vara tjuvaktiga.

 

BTT

Ja eller att du drogade dom med sömnpiller så att dom sov som björnar ?💉💤

Å vilken bedrift att ha Pungen under kudden låg slangen ovanpå ?,😅

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, svampen said:

Ja eller att du drogade dom med sömnpiller så att dom sov som björnar ?💉💤

Å vilken bedrift att ha Pungen under kudden låg slangen ovanpå ?👺

Bartjejer har bedriften att tömma både den ena pungen och den andra😂

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
28 minuter sedan, skrev svampen:

Ja eller att du drogade dom med sömnpiller så att dom sov som björnar ?💉💤

Å vilken bedrift att ha Pungen under kudden låg slangen ovanpå ?,😅

Berodde inte på några sömnpiller. Det berodde på att broder behandlade tjejerna schysst och med respekt.

 

Få tjejer som inte ville stanna länge hos broder.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Berodde inte på några sömnpiller. Det berodde på att broder behandlade tjejerna schysst och med respekt.

 

Få tjejer som inte ville stanna länge hos broder.

 

BTT

 

Alla ville stanna... i hopp om att du snart skulle betala för natten som varit så att de äntligen kunde gå hem. 

 

Hungriga var de för nudelsoppan mättade knappt, ont i baken hade för dumma falangen skulle bara in i tvåan hela tiden. Å en jävla huvudvärk från groggen han bjöd på igår....

 

Missade jag något? 

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minutes ago, samet said:

 

Alla ville stanna... i hopp om att du snart skulle betala för natten som varit så att de äntligen kunde gå hem. 

 

Hungriga var de för nudelsoppan mättade knappt, ont i baken hade för dumma falangen skulle bara in i tvåan hela tiden. Å en jävla huvudvärk från groggen han bjöd på igår....

 

Missade jag något? 

Limousinen hem, som visade sig vara en rostig hostande moppe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant jämförelse även om det inte är mot den svenska kronan

 

 

 

 

kostnad.png

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev Tallviking:

Intressant jämförelse även om det inte är mot den svenska kronan

 

 

 

 

kostnad.png

Imported beer har både blivet dyrare och billigare!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-11-16 at 15:22, skrev Fritz:

Ken, du kan väl berätta för Holst och oss andra vad som var fel i mitt inlägg och rätta mig i stället för att bara ge mig minuskarma.

Jag ger minus karma för dina helt oriktiga uppgifter som tycks vara helt tagna ur luften.

Tråkigt om folk skulle bli lurade av detta.

Har själv ICA kortet och gränsen för uttag har alltid varit 5000kr på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Fritz:

Det var det trixet jag provade med på 2 av SCB:s kontor här i Pattaya men den finten gick dom inte på. Dom hänvisade mig vänligt men bestämt till deras växlingskontor strax utanför och anmodade mig till att knalla dit och ta ut cash för att sen komma tillbaka och sätta in dom på mitt konto. Men som sagt, för ett par år sen gick det bra att göra på det sätt som du beskriver även på SCB. Det verkar vara olika regler mellan olika banker.

Inte bara mellan olika banker, även på olika kontor på samma bank :) På Bkk Bank på second rd har jag aldrig haft problem att få ut pengar, med eller utan att sätta in på kontot. Däremot hade jag problem sist på  deras Tescokontor. Dom hängde upp sig på att jag bara hade ett förnamn på mitt visakort när jag hade tre i passet och vägrade eftersom det inte stämde. Lösningen blev att sätta in det på mitt konto hos dom. Mitt konto har samma tre förnamn som i passet. Det roliga var att jag direkt kunde få 20k i handen också bara det drogs från mitt konto ;) 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

På 90 talet körde man med cash.

 

Jag satt ofta i barerna med 80-90000 baht i pengapåsen under tröjan.

 

Man var verkligen kung i baren när man drog upp 10.000 och skalade av 2000 för att betala notan.

 

Givetvis fick man vara lite försiktig när man skulle betala för sig i mer skumma områden men funkade hur bra som helst på soi 7 och soi 8.

 

Sen på hotellet hade man pungen under kudden när man sov ofta då med tjejer bredvid sig men jag råkade aldrig ut för något tjuveri.

 

Mest beroende på att jag plockade ut tjejer som var nyanlända och ännu inte hade lärt sig att våga vara tjuvaktiga.

 

BTT

Körde de med nota utanför 7/11 ?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

3.59 Super Rich idag 💲👍 en BTT bar rulle men jag lägger inte Pungen under kudden 555

IMG_20181121_180517.jpg

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev svampen:

3.59 Super Rich idag 💲👍 en BTT bar rulle men jag lägger inte Pungen under kudden 555

IMG_20181121_180517.jpg

Du har ju cash så ni kan göra er en sväng till Fiskebyn och hälsa på! :good:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...