Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Stoneys:

Hjälper kanske att gå in på något norsk -thai forum och fråga, så får du kanske femtielva svar 😉

Jag har ju missat svaret som jag redan fått. Det beror på globaliseringen säger Nicholas, och när han påstår något så är det så och inget att snacka om, så det så!

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Fritz:

Nu var jag ju intresserad av varför även NOK går kräftgång VS THB, 

I stort sett alla europeiska valutor har gjort det i och med att Bahten har stärkts, men SEK har gjort det särskilt mycket pga S ansvarslösa politik.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

I stort sett alla europeiska valutor har gjort det i och med att Bahten har stärkts, men SEK har gjort det särskilt mycket pga S ansvarslösa politik.

Exempel på de tack?

Link to comment
Dela på andra sajter

,,,,fel

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SWED THAI:

Exempel på de tack?

Sjunkit mot Bahten, eur och nok har gjort det, men inte procentuellt lika mycket som sek.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Sjunkit mot Bahten, eur och nok har gjort det, men inte procentuellt lika mycket som sek.

När RIKSGÄLDENS nuvarande chef som var Anders Borgs närmsta man, när han var finansminister säger att Sverige står bra rustat om vi går in i en lågkonjunktur.

Hur tolkar du de?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev SWED THAI:

När RIKSGÄLDENS nuvarande chef som var Anders Borgs närmsta man, när han var finansminister säger att Sverige står bra rustat om vi går in i en lågkonjunktur.

Hur tolkar du de?

Att han har fel, tror inte det är bra att gå in i en lågkonjunktur med överbelånade hushåll och en minusränta.......samt en skenande mängd människor att försörja.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev leifen:

Inflationen i Thailand har fått fart, hela 1,6% bara i augusti, och det väntas en räntehöjning snart som kommer att påverka kursen..

 

https://www.bangkokpost.com/business/finance/1533262/rising-inflation-fuels-pressure-for-interest-rate-hike

Nu får du fanimej kompensera med en rolig historia eller nåt. 😉

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Jive:

Nu får du fanimej kompensera med en rolig historia eller nåt. 😉

Det är väl att SEK går som tåget mot alla valutor :D 

Roligt eller hur ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev leifen:

Det är väl att SEK går som tåget mot alla valutor :D 

Roligt eller hur ;) 

 Ja, den var rolig. 😁

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
59 minuter sedan, skrev leifen:

Det är väl att SEK går som tåget mot alla valutor :D 

Roligt eller hur ;) 

Ja, tågen i Sverige och Sek är en bra jämförelse. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Nu får du fanimej kompensera med en rolig historia eller nåt. 😉

Har hört att Ingves ska emigrera till Thailand och blivit erbjuden riksbankschefs jobbet där. Vet dock inte hur mycket sanning det ligger i det men det är från en tillförlitlig källa. Tror jag. Kanske.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Esspe:

Har hört att Ingves ska emigrera till Thailand och blivit erbjuden riksbankschefs jobbet där. Vet dock inte hur mycket sanning det ligger i det men det är från en tillförlitlig källa. Tror jag. Kanske.

Han är såå välkommen!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

Nu var jag ju intresserad av varför även NOK går kräftgång VS THB, jag tyckte att det framgick tydligt i mitt tidigare inlägg. Vad orsaken till att SEK gör det har jag läst minst femtielva ggr här på forumet.

Lite roligt att du tog upp det.

Läste en norsk tidning Vg förra veckan där dom tog upp just det 

Dom menade på att sek drog med nok neråt pga att bägge är små valutor och och dras över samma kam så att säga.

Detta vet jag att det inte alltid stämmer men för tillfället är det så kanske

Vgs syn på detta

Snacka om lillebrorskomplex..........

 

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Esspe:

Har hört att Ingves ska emigrera till Thailand och blivit erbjuden riksbankschefs jobbet där. Vet dock inte hur mycket sanning det ligger i det men det är från en tillförlitlig källa. Tror jag. Kanske.

Yes , det blir bra! Ingves som Riksbankschef i Thailand och sen ersätter man Ingves med en med nån med dom rätta kvalifikationerna...Skepparexamen är ett måste. :)

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

Yes , det blir bra! Ingves som Riksbankschef i Thailand och sen ersätter man Ingves med en med nån med dom rätta kvalifikationerna...Skepparexamen är ett måste. :)

Helt rätt tänkt. Med en skvalpande valuta så är en skepparexamen det enda rätta 

5 minuter sedan, skrev Fritz:

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fritz:

Yes , det blir bra! Ingves som Riksbankschef i Thailand och sen ersätter man Ingves med en med nån med dom rätta kvalifikationerna...Skepparexamen är ett måste. :)

Ja precis, nån som kan läsa kompassen och hålla samma kurs som Ingves, så blir det kanon att bo i Thailand.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska folket har utan tvivel valt personer (regeringar) som totalt kört Sverige i botten.

Varför inte jämföra med ett annat asiatiskt land - Sydkorea.

Ett land dubbelt så stort som Danmark men med ca 50 miljoner innevånare.

Ett land som härjades av ett tragiskt inbördeskrig i början på 50 talet och stod då verkligen på ruinens brant.

I dag ett av de rikaste länderna/capita i Sydostasien.

Se bara WON kursen gentemot den svenska:brains...!:

Det är nog till att jämföra lite med hur välmående (framgångsrika) länder sköter sin politik gentemot Sveriges politik.

Behövs noga många piskor för att få igång gamla Sverige, dela ut bidrag till kreti och pleti fungera nämligen inte, det är som att mata en gökunge - den får aldrig nog.

Dessutom kommer den ändå aldrig att ta hand om sin avkomma, ungefär som Sverige behandlar sina pensionärer.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Lite roligt att du tog upp det.
Läste en norsk tidning Vg förra veckan där dom tog upp just det 
Dom menade på att sek drog med nok neråt pga att bägge är små valutor och och dras över samma kam så att säga.
Detta vet jag att det inte alltid stämmer men för tillfället är det så kanske
Vgs syn på detta
Snacka om lillebrorskomplex..........
 


När det var signaler på att bostadspriserna gick ner i Sverige så störtdök Nok.
Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Fritz:

Yes , det blir bra! Ingves som Riksbankschef i Thailand och sen ersätter man Ingves med en med nån med dom rätta kvalifikationerna...Skepparexamen är ett måste. :)

Inte så dum tänkt. Men skepparexamen lär han synka bättre med Svetsar Steffe men är nog ändå en aning överkvalificerad. Det kanske räcker med förarbevis om han ska hamna på samma nivå.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hade kronkursen stått i om MPR fått regera sen 2014?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Svenska folket har utan tvivel valt personer (regeringar) som totalt kört Sverige i botten.
Varför inte jämföra med ett annat asiatiskt land - Sydkorea.
Ett land dubbelt så stort som Danmark men med ca 50 miljoner innevånare.
Ett land som härjades av ett tragiskt inbördeskrig i början på 50 talet och stod då verkligen på ruinens brant.
I dag ett av de rikaste länderna/capita i Sydostasien.
Se bara WON kursen gentemot den svenska:brains...!:
Det är nog till att jämföra lite med hur välmående (framgångsrika) länder sköter sin politik gentemot Sveriges politik.
Behövs noga många piskor för att få igång gamla Sverige, dela ut bidrag till kreti och pleti fungera nämligen inte, det är som att mata en gökunge - den får aldrig nog.
Dessutom kommer den ändå aldrig att ta hand om sin avkomma, ungefär som Sverige behandlar sina pensionärer.


Ja, svensk produktion är inte något att skryta över idag.
Att man har tolktjänster, migrationsarbetare och dylikt skapar ingen produkt.
Vi kan lika gärna stryka varandras slipsar ur den synpunkten.

Tragiskt egentligen. Från att ha haft en sjuhelvetes bra industri så tillverkar vi på sin höjd långkalsonger som endast säljs på den inhemska marknaden under sommarmånaderna.
Nåja, kanske inte helt så. Men ser man tillbaka på tidigare industri så är vi nästan där.
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Vad hade kronkursen stått i om MPR fått regera sen 2014?


1:1 eftersom jag hade haft mer att säga till om.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev evert 1:

Svenska folket har utan tvivel valt personer (regeringar) som totalt kört Sverige i botten.

Varför inte jämföra med ett annat asiatiskt land - Sydkorea.

Ett land dubbelt så stort som Danmark men med ca 50 miljoner innevånare.

Ett land som härjades av ett tragiskt inbördeskrig i början på 50 talet och stod då verkligen på ruinens brant.

I dag ett av de rikaste länderna/capita i Sydostasien.

Se bara WON kursen gentemot den svenska:brains...!:

Det är nog till att jämföra lite med hur välmående (framgångsrika) länder sköter sin politik gentemot Sveriges politik.

Behövs noga många piskor för att få igång gamla Sverige, dela ut bidrag till kreti och pleti fungera nämligen inte, det är som att mata en gökunge - den får aldrig nog.

Dessutom kommer den ändå aldrig att ta hand om sin avkomma, ungefär som Sverige behandlar sina pensionärer.

Och hur många "flyktingar" från MENA har de tagit emot de senaste decennierna?

En handfull är nog att ta i...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...