Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev gst:

Koalitionsregeringar har väl alltid funnits. Var samma.med alliansen

Minoritetsregeringar är heller inget nytt i Sverige, har väl haft 2-3 st på senare år, samt en längre tid på 20-30 talet....

 

Men helt klart är de inte optimalt, men mycket talar väl för att S kommer att gå samma väg som S gjort i många västeuropeiska länder, dvs bli ett litet 10-15%:s parti, så dagarna de de var ett 45-50% parti och kunde ha makten med kommunisterna är över och kommer aldrig tillbaka.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Absolut, men det är inte sunt att ge ett sånt litet parti så mycket makt, de har helt enkelt utpressat den maktgalna Rövfen....iofs rätt smart jobbat av MP.

Håller med till 100% men regeringsmakten har varit viktigare för S sedan Göran P än den förda politiken.

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev gst:

Att ingen vill samarbeta med SD är väl inte konstigt. Bara att se på vilka personer som de har på valbara platser :( Man blir ju bara mörkrädd :(

Nja, i många fall kanske du har rätt, men se bara vad vi har till statsminister nu....där kan man snacka om att bli mörkrädd, att en inkompetent galning som han kan ta sig så långt är skrämmande.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hobbe:

Håller med till 100% men regeringsmakten har varit viktigare för S sedan Göran P än den förda politiken.

 

Mvh Hobbe 

Yes, den sista riktiga sossen var dojan, han var duktig och vek inte ned sig pga maktbegär.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev gst:

Koalitionsregeringar har väl alltid funnits. Var samma.med alliansen

Du skriver en sak och menar en annan.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nja, i många fall kanske du har rätt, men se bara vad vi har till statsminister nu....där kan man snacka om att bli mörkrädd, att en inkompetent galning som han kan ta sig så långt är skrämmande.

Hur var det nu du skrev för ett tag sen, den diskussionen får du ta i älgtråden! Har du glömt det.... igen? 😂

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Hur var det nu du skrev för ett tag sen, den diskussionen får du ta i älgtråden! Har du glömt det.... igen? 😂

Var mest för jag själv var rädd för snickarboa, men sen meddelade ju P3 att det var "fritt fram" i dessa valtider, och hur det än är så kommer ju vad som händer att påverka kronan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Fritz:

I så fall hoppas jag innerligt att han inte driver frågan om utträde ur EU vidare. Det om något skulle få marknaden att reagera negativt och sänka den svenska kronan ytterligare.

Nu drivar han ju frågan om en folkomröstning om utträde. Så för att ett utträde skulle bli aktuellt så skulle det vara demokratiskt framröstat av befolkningen vilket förstås skrämmer många som fått det här med demokrati om bakfoten :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Nu drivar han ju frågan om en folkomröstning om utträde. Så för att ett utträde skulle bli aktuellt så skulle det vara demokratiskt framröstat av befolkningen vilket förstås skrämmer många som fått det här med demokrati om bakfoten [emoji4] 

När Sverige har folkomröstning så brukar folk rösta fel.
Det är då riksdagen går in och korrigerar rösterna.
Link to comment
Dela på andra sajter

95 % av flyktingarna (blivande svenskar) är väldigt duktiga och kommer säkert att på sikt tillföra Sverige mycket gott. Procentuellt finns det troligtvis fler latmaskar (rötägg) bland oss s.k helyllesvenskar än det är bland invandrarna.

Det är bara så att de goda aldrig varken syns eller märks, desto märks rötäggen och det är dessa som omgående borde skickas tillbaka men eftersom svenska myndigheter är så pass slappa som de är får vi alla lida eller plågas av otyget.

Arbetskraftsinvandringen som vi först fick från Finland och senare från bl.a Grekland och forna Jugoslavien har gjort Sverige mycket gott, ja troligtvis räddat Sverige från att fortsättningsvis gå i stå.

Långt innan dess hade vi invandring från bl.a Belgien, som bl.a gjorde att mången industri verkligen fick ett uppsving, nya influenser och kunskap.

Thailand har på samma sätt också arbetskraftsinvandringen från omkringliggande länder att tacka för sin utveckling.

På 40 talet fanns s.k AK arbeten, inför återigen något liknande så vi får fart på de arbetsovilliga.

Dessutom hårdare straff för brottslingar och utvisning på de som det nu går.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev evert 1:

95 % av flyktingarna (blivande svenskar) är väldigt duktiga

Källa på det?

Skulle tänka mig att en siffra på ca max 25% stämmer, en stor del kan ju inte ens läsa.

 

Tyvärr är det inte arbetskraftinvandring det handlar om när det gäller inkommande från mena-länder.

Tex:

Enligt SCB är ungefär 10 procent av nyanlända syrier i arbetsför ålder högutbildade jämfört med ungefär 25 procent av totalbefolkningen. 

https://www.svt.se/opinion/svt-borde-ha-namnt-att-endast-0-3-procent-av-de-nyanlanda-har-forskarutbildning

 

Eller:

"Trots myndigheternas ansträngningar är det nästan inga nyanlända med kort utbildning som sitter i skolbänken efter två år i Sverige."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6738611

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen statisk att luta mig mot men efter vad jag läst i olika tidningar borde min siffra vara ganska korrekt.

Av de syrier i arbetsför ålder som kommit till Sverige har de flesta haft det ganska gott ställt, annars hade de över huvud taget inte kunnat fly.

Inte direkt lätt för araberna här i Sverige.

De har språket emot sig

De har också skrivsättet emot sig.

Deras utbildningar accepteras ej av svensk byråkrati

De har även religionen emot sig.

De har även svensk byråkrati emot sig

Många svenska företag är försiktiga med att anställa personer som inte har svenskt namn

De duktiga riskerar bli utkastade när som helst, även om de har arbete. myndigheterna hittar alltid någon orsak (för låg lön eller arbetat för mycket??? - dock verkar alla brottsbenägna få kvarstanna.:waaaht:

Framförallt syrierna har ett osvenskt sätt att lösa problem, detta är något som ligger dem i fatet

Nu träffar jag eller umgås bara med framåtsträvande syrier, kanske därav min positiva uppfattning.

Dräggen eller de som misslyckats är de man ser på tv eller hör om på radion. Hur stort det verkliga mörkertalet är finns det ingen som vill prata om, och absolut inte nu i valtider.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev evert 1:

95 % av flyktingarna (blivande svenskar) är väldigt duktiga och kommer säkert att på sikt tillföra Sverige mycket gott. .......

Och där slutade jag att läsa ditt inlägg.

Vänligen visa statistisk som styrker det. Sanningen är väl snarare tvärtom, 95% analfabeter som kommer att behöva försörjningsstöd.

Ändrades av MrChana
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev MrChana:

Och där slutade jag att läsa ditt inlägg.

Vänligen visa statistisk som styrker det. Sanningen är väl snarare tvärtom, 95% analfabeter som kommer att behöva försörjningsstöd för överskådlig framtid.

Skulle vilja påstå att ni bägge har fel😁😯 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Skulle vilja påstå att ni bägge har fel😁😯 

Och,,, Är det procentsatsen ? Kan ändra den till 93% för att göra dig glad !

Ändrades av MrChana
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev evert 1:

Deras utbildningar accepteras ej av svensk byråkrati

Problemet är ju att de flesta från mena-länder inte har utbildning, eller knappt kan läsa.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev MrChana:

Och,,,

Slänga ur sig att 95% är analfabeter tycker du det är seriöst, har du något belägg för detta. Gärna artikel eller länk.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, MrChana said:

Och där slutade jag att läsa ditt inlägg.

Vänligen visa statistisk som styrker det. Sanningen är väl snarare tvärtom, 95% analfabeter som kommer att behöva försörjningsstöd.

Sämsta inlägget hittills i hela debatten inför valet. Imponerande och tragiskt på samma gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev evert 1:

Har ingen statisk att luta mig mot men efter vad jag läst i olika tidningar borde min siffra vara ganska korrekt.

Av de syrier i arbetsför ålder som kommit till Sverige har de flesta haft det ganska gott ställt, annars hade de över huvud taget inte kunnat fly.

Inte direkt lätt för araberna här i Sverige.

De har språket emot sig

De har också skrivsättet emot sig.

Deras utbildningar accepteras ej av svensk byråkrati

De har även religionen emot sig.

De har även svensk byråkrati emot sig

Många svenska företag är försiktiga med att anställa personer som inte har svenskt namn

De duktiga riskerar bli utkastade när som helst, även om de har arbete. myndigheterna hittar alltid någon orsak (för låg lön eller arbetat för mycket??? - dock verkar alla brottsbenägna få kvarstanna.:waaaht:

Framförallt syrierna har ett osvenskt sätt att lösa problem, detta är något som ligger dem i fatet

Nu träffar jag eller umgås bara med framåtsträvande syrier, kanske därav min positiva uppfattning.

Dräggen eller de som misslyckats är de man ser på tv eller hör om på radion. Hur stort det verkliga mörkertalet är finns det ingen som vill prata om, och absolut inte nu i valtider.

 

Allt detta emot sig och ändå väljer de att fly förbi en massa säkra länder för att komma hit, man undrar varför.....

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev spooncreek:

Sämsta inlägget hittills i hela debatten inför valet. Imponerande och tragiskt på samma gång.

Och vem är närmast sanningen, Evert eller jag ?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, MrChana said:

Och vem är närmast sanningen, Evert eller jag ?

Skärp dig. Stå för ditt eget argument istället för att relatera till andra. Du är ju helt oseriös. Intressant vore också att höra @Soengsang  mfl, motiv för att ge karma till ditt inlägg. Feltryck?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev MrChana:

Och vem är närmast sanningen, Evert eller jag ?

Vet inte hur seriös denna sidan är men de tar upp utbildningsnivån på flyktingar. Bara lite snabbgoogling.

 

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Integration/Utbildningsniva/

 

Ha en trevlig kväll.

Ändrades av nissehult_13

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Skärp dig! Stå för ditt eget argument istället för att relatera till andra. Du är ju helt oseriös. Intressant vore också att höra @Soengsang  mfl, motiv för att ge karma till inlägg. Feltryck?

Har inga problem att stå för mina argument.

Helt oseriöst ?  Du hävdar alltså att vi har en kompetensinvandring ?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev MrChana:

Har inga problem att stå för mina argument.

Helt oseriöst ?  Du hävdar alltså att vi har en kompetensinvandring ?

Det har vi i mångt och mycket, men inte från mena-länder.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, MrChana said:

Har inga problem att stå för mina argument.

Helt oseriöst ?  Du hävdar alltså att vi har en kompetensinvandring ?

Jag hävdar att du har fel som säger att 95 % av invandrarna är analfabeter. Vidare hävdar jag att du i debatten här om valet i olika trådar som, givet olika åsikter, varit rätt seriös och saklig, står för det antagligen sämsta och mest osakliga inlägget i hela debatten. Klart nog?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...