Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Var hittar ni alla eländiga kurser?

Siam Commercial Bank hade 4,22 i morse och slutade dagsnoteringen med drygt 4,23.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har på mig till den 27 mars, Jomtien och du virgo?



:wai:   gubben  :wai:


Det blir nog inne i Pattis! Jag åker hem den 27. Har aldrig bott i Jomtien kanske man skulle testa. Ev åker jag till Kho Samui en vecka eller nått! Har inte planerat något direkt :wacko:
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det blir nog inne i Pattis! Jag åker hem den 27. Har aldrig bott i Jomtien kanske man skulle testa. Ev åker jag till Kho Samui en vecka eller nått! Har inte planerat något direkt :wacko:


Det var ju tråkigt, jag landar den 28 mars. Får bli någon annan gång kanske.

:wai:   gubben  :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok Bank idag:

[table]  [tr] [td]SEK[/td] [td]Sweden[/td] [td]

3.93

[/td][/tr][/table]

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tänkte fråga er om någon provat att i Thailand föra över Baht till ett konto i Ica-banken?

Vore väl inte fel att omsätta Baht till Sek. med nuvarande växlingskurs. (Med förhoppning att kurserna ändras

i rätt riktning framöver).

Verkar ju lite omständigt, eftersom det inte går att skicka direkt till Ica-banken, utan måste gå via Handelsbanken.

Undrar om thai-banker tar hög avgift för dylik transaktion? Tar även mottagande bank i Sverige en avgift?

Ska man först växla till Sek, sedan föra över dessa. Eller föra över baht, som sedan växlas i Sverige?

Kanske någon som provat? Hittar nedanstående info hos Ica-banken.

/biker

[table]  [tr] [td]Utlandsbetalning

Fråga:

Vilka uppgifter behövs för att sätta in pengar på ett konto i ICA Banken från en bank utomlands? [/td][/tr] [tr] [td][img height=13 width=1]http://www.ica.se/lib_img/blankpxl.gif[/td][/tr] [tr] [td]Svar:

Du behöver följande uppgifter:

· SWIFT-adress: HANDSESS

· IBAN nummer: SE3060000000000368537048

· Mottagande bank:

Handelsbanken

Box 1057

171 21 SOLNA

SWEDEN

· Betalningsmottagare:

ICA Banken AB

504 82 BORÅS

SWEDEN

· Meddelande till betalningsmottagaren:

För insättning på konto 927x xxxxxxx + Namn på kontohavaren samt eventuellt meddelande från avsändaren.

[/td][/tr][/table]

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

SWIFT-adress och iban konto kan du få på din bank i Sverige

iban kontot koplas till vilket konto du vill i Sverige, ring din bank och du har kontot på fem minuter

M.V.H

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Vet att en mycket nära vän till mig skulle försöka skicka hem baht till Sverige i mitten på januari och blev då nekad på alla sina banker i Pattaya om inte han kunde uppvisa ett kvitto som sa att han köpt något i Sverige som han behövde skicka hem pengar för att kunna betala.

Han fick således köra runt på alla kontor i Pattaya under dagen och jaga svenska sedlar och köpte då för 4.10-4.24 baht/krona...

Tjänade i runda slängar 500000 baht den dagen...i ren vinst !!

Nu återstår bara problemet för honom att släpa hem de kontanta svenska sedlarna till Sverige.

Lyckad affär...för honom...  :whistle:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet någon hur växlingskurs är i Thailand om man tar med svenska sedlar,eller är det bättre att växla hemma i sverige,ska åka ner den 29/1-09 åker med thai airways ska ner till min flickvän.

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte säkert, men man borde få bättre kurs i Thailand.

Jag växlade till mig 15 000 Thai pengar idag på banken och fick ge 3540kr.

Jag åker oxå ner med Thai airways den 29e från Kastrup :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

same same but different  :wacko:


Japp. Dock är det sjuka är att FOREX säljkurs: 0,2357 dvs samma som ICA idag men text-tv säger: 1 thail baht  0.2260 för idag.
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

ja det är märkligt! För text tv och ica  brukar stämma rätt bra va?


det tycker jag, känns som något är riktigt galet att forex har samma kurs som ICA. Har skickat en reklamation till ICA så får se vad de säger.  :diablo:
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu kommer både norska och svenska kronan att gå upp. Tycker att dom fått oförtjänt mkt stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

ATM i UdonThani:

4,18 THB/SEK                  :suicide:

GE Bankkort

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni är ju bara för ROLIGA, Inse att svenska kronan är inte bara svag... Den är klen. Hade många av er haft lite KRAFT i BRALLAN så hade vi varit anslutna till Euron Mvh anders    PS kolla Sek /euro  -  Sek / US dollar. VAKNA era Svenska Skitar, 

Diskusion okay, är mottaglig i 45 minuter. Kram

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ni är ju bara för ROLIGA, Inse att svenska kronan är inte bara svag... Den är klen. Hade många av er haft lite KRAFT i BRALLAN så hade vi varit anslutna till Euron Mvh anders    PS kolla Sek /euro  -  Sek / US dollar. VAKNA era Svenska Skitar, 



Diskusion okay, är mottaglig i 45 minuter. Kram


Helt riktigt.vi kan tack alla nejsägare för detta....vi kunde haft euro om folk tänkt med hjärnan istället för röven :grrrrrr:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt med fingrarna på "avtryckaren" (Mrjet) i går och funderade starkt på att boka mig en tripp till Bangkok i April a`6000kr. Tog sedan en flukt på kronkursen och konstaterade krasst och nedstämt att en månad i Thailand skulle kosta mig och kärestan cirka 20.000 baht mer i uppehälle än i fjol. Snålehten kom över mig och jag förde istället muspekaren över det rödmarkerade krysset uppe i högra hörnet på skärmen och klickade mig bort från frestelsen. :crazy:  

Får se vem som vinner kampen...reslusten eller förnuftet? :kort:  

/

http://www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla borde veta , hoppas jag Svenska kronan har GLIDIGT upp och ned som en Jo - Jo  den Svenska tydligheten... VI VET BÄST Om vi backar bandet...

Sverige.. Mitt Fosterland, Levt i 60 år, pröjsat skatt 45 och Tyvärr sett för mycket bortkastade slantar, De sista 30 åren.

Möt mig gärna, Men välj en annan tråd. // anders Finns, om Ni vågar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ni är ju bara för ROLIGA, Inse att svenska kronan är inte bara svag... Den är klen. Hade många av er haft lite KRAFT i BRALLAN så hade vi varit anslutna till Euron Mvh anders    PS kolla Sek /euro  -  Sek / US dollar. VAKNA era Svenska Skitar, 



Diskusion okay, är mottaglig i 45 minuter. Kram


Kan tänka mig att det suger  :girl_devil: när man lever på pension från Sverige.
Så det väl bara förklara  :nono: för familjen Swedish monny go down now.
DAXS SPARA  :kort:

buriram  :mdr: tids nog kommer värdet kronan stiga

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

2008 januari  100 sek=9,43 eur      (riksbanken valuta historik)

2009 februari 100 sek=9,27 eur ??  (forex idag)

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...