Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Kan inte svara på din fråga Mankan men här är uträkningen som den gjorde, har du vägarna förbi så kan du passa på att fråga där själv. :-D

post-3878-1388395610,76_thumb.jpg

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte svara på din fråga Mankan men här är uträkningen som den gjorde, har du vägarna förbi så kan du passa på att fråga där själv. :-D

Växlat norska stålar? Eller har de gett dig norska kursen, den är 5,26 idag och svenska 4,94 på Yenjit enligt deras hemsida

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan va så illa kollade inte kursen . B-)

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det möjligt att få mer än vad kursen ligger på? Gör de inte en förlustaffär då?

Svarta pengar från ryssarna. Har du inte svartväxlat i Sovjet och fått flera ggr dubbelt mot växlingskursen.

De gör knappast förlust även om det inte är svarta pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte svara på din fråga Mankan men här är uträkningen som den gjorde, har du vägarna förbi så kan du passa på att fråga där själv. :-D

Ja forsätter de med den kursen är det ju helt klart värt att ta med sig kontanter. Hoppas någon annan provar innan jag åker och meddelar här eller om det var ett misstag.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarta pengar från ryssarna. Har du inte svartväxlat i Sovjet och fått flera ggr dubbelt mot växlingskursen.

De gör knappast förlust även om det inte är svarta pengar.

Jag har svart växlat i Rumänien för en massa år sedan. Fick 3-4 gånger pengarna om jag inte mins fel. Problemet var bara att det inte gick att handla så mycket vettigt för pengarna. Bara inhemska varor. Det gick inte att växla tillbaka dessa pengar utan kvitto på att man växlat till sig dem. Med andra ord fanns det ett värde i att växla tills sig västerlänsk valuta för att man då unde köpa västerlänska varor. I Thailand ser jag ingen liket med den växlingen. Men jag är heller inte insatt.

 

Förklara gärna hur Svarta pengar från ryssland kan bli vita genom att jag växklar in Svenska?

 

Annars lät mackans teori om att det var misstag ganska trolig.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svart växlat i Rumänien för en massa år sedan. Fick 3-4 gånger pengarna om jag inte mins fel. Problemet var bara att det inte gick att handla så mycket vettigt för pengarna. Bara inhemska varor. Det gick inte att växla tillbaka dessa pengar utan kvitto på att man växlat till sig dem. Med andra ord fanns det ett värde i att växla tills sig västerlänsk valuta för att man då unde köpa västerlänska varor. I Thailand ser jag ingen liket med den växlingen. Men jag är heller inte insatt.

 

Förklara gärna hur Svarta pengar från ryssland kan bli vita genom att jag växklar in Svenska?

 

Annars lät mackans teori om att det var misstag ganska trolig.

Växlingskontor har väl använts förr för att tvätta pengar. Hur det fungerar rent praktiskt har jag ingen aning om. Men om man tvättar pengar via växlingskontor så ser det väl skumt ut om de bara får in valutan de tvättar. Därav att de ger så bra kurs som möjligt för att få in mera andra valutor snabbt. Ryssarna har väl annars köpt upp så mycket i den regionen att de behöver flera sätt att tvätta pengar på.

 

Det är väl inte heller otroligt att de gjort ett misstag eller att de har haft bra kurs av någon annan anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte svara på din fråga Mankan men här är uträkningen som den gjorde, har du vägarna förbi så kan du passa på att fråga där själv. :-D

Du kan väl gå dit igen och fråga om du inte fick fel kurs så vi vet. :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

En bekant växlade idag på XE Currency..   195sek = 1000 THB  ..  =)

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickade över 100000 baht idag, kurs 5.06 :) Helt OK tycker jag, då spotkursen låg på 5.088 just då.

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förbereder nu.;-)

Nu har jag växlat och skickat via SHB. Kurs 5.05 :-) 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Forex är rena plundrarna när man inte vet något annat !.

Jag skickade lite till frugans syster 30,000Sek  ock fick 153,600 Bath = i kurs  5,12 inte illa tycker jag .Krung thep thai bank.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Va är de bäst o växla. I Sverige eller i Thailand???

 

Om du tvunget ska växla så får du bästa kursen i Thailand, annars så blir det bra kurs med ICA eller GE-moneybanks kort och helst uttag i AEON ATM.

Aldrig någonsin tacka ja till förslaget du får i de flesta ATM om att du ska växla i ATMen utan alltid välja uttag från konto.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...