Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

Guest Fredman
2 minuter sedan, skrev keptang:

Appropå Svenska kronan VS Thai baht som väl ämnet är eller något helt annat? Rätt enkelt att skapa en ny tråd om man vill. Vet du inte hur så skicka ett PM. 😀

Grattis vi har fått en ny moderator till! Den frågan tycker du då inte borde ha kommit något inlägg tidigare eller var de i din linje? Snacka om stolpe ut men byt nick och gör ett nytt försök. 

Dela på andra sajter

• Svar 10,8k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

550

• Baa

329

• Fritz

329

• Tallviking

320

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minute ago, Fredman said:

Grattis vi har fått en ny moderator till!  

Nej tack, men ställ upp du. Kan man byta nick efter 11 år? Finns det någon guide hur man gör du som ändå varit här 9 år som kan lära mig? Som ändå har med SEK vs. THB att göra så att du håller dig till ämnet möjligen.

Dela på andra sajter

Guest Fredman
7 minuter sedan, skrev keptang:

Nej tack, men ställ upp du. Kan man byta nick efter 11 år? Finns det någon guide hur man gör du som ändå varit här 9 år som kan lära mig? Som ändå har med SEK vs. THB att göra så att du håller dig till ämnet möjligen.

Ja efter 147 inlägg på 11 år så borde med automatik få troll som del  i sitt nick. 

Dela på andra sajter

2 minutes ago, Fredman said:

Ja efter 147 inlägg på 11 år så borde med automatik få troll som del  i sitt nick. 

Grattis, något som står i några regler eller bara du som är korkad? Med dina otroliga kunkaper på 9 år så hade du inte mer att dela med dig.

Ändrades av keptang
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Precis nyss, skrev keptang:

Grattis, något som står i några regler eller bara du som är korkad?

Trevlig kille kul att du hittar hit efter 147 inlägg på 11 år. 

Dela på andra sajter

1 minute ago, Fredman said:

Trevlig kille kul att du hittar hit efter 147 inlägg på 11 år. 

Ok, grattis, du slipper mig då du år så viktig, precis som medlemmarna MPR söker, du lär dra grymt med nya medlemmar till MPR., great success liksom.. @Surin P3, @Nicholas

Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 minut sedan, skrev keptang:

Ok, grattis, du slipper mig då du år så viktig, precis som medlemmarna MPR söker, du lär dra grymt med nya medlemmar till MPR., great success liksom.. @Surin P3, @Nicholas

Imorgon kanske du ska fundera lite efter dina inlägg. Har inget emot dig personligen men har dina inlägg något som drar till sig medlemmar tycker du? 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Grattis vi har fått en ny moderator till! Den frågan tycker du då inte borde ha kommit något inlägg tidigare eller var de i din linje? Snacka om stolpe ut men byt nick och gör ett nytt försök. 

Rösta på mej som moderator!

Jag lovar att banna alla jag inte gillar på livstid, och visst, jag gillar BTT, på nåt vis!

Bidragsfuskare, pensionärer och misstänkta hottentotter åker direkt! (jag har en lista klar, för att få den via PM, Swisha 100 Sek eller motsvarande summa i THB, ca 245, till: 0708567376!)

MVH

(OBS Buskis)

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 minuter sedan, skrev Tommy:

Jag lovar att banna alla jag inte gillar på livstid, och visst, jag gillar BTT, på nåt vis!

Bidragsfuskare, pensionärer och misstänkta hottentotter åker direkt! (jag har en lista klar, för att få den via PM, Swisha 100 Sek eller motsvarande summa i THB, ca 245, till: 0708567376!)

MVH

(OBS Buskis)

Du har min röst den dagen det blir omröstning, inte pga av ovan utan för den du är här. 

Dela på andra sajter

9 minutes ago, Fredman said:

Imorgon kanske du ska fundera lite efter dina inlägg. Har inget emot dig personligen men har dina inlägg något som drar till sig medlemmar tycker du? 

Det är väl upp till dig uppenbarligen. :D

Congrats!

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fredman:

Du har min röst den dagen det blir omröstning, inte pga av ovan utan för den du är här. 

Fattas bara annat!

Tackar!

Listan finns i ditt PM!

Tack för bidraget, och kom gärna med förslag på fler som bör bannas!

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev keptang:

Appropå Svenska kronan VS Thai baht som väl ämnet är eller något helt annat? Rätt enkelt att skapa en ny tråd om man vill. Vet du inte hur så skicka ett PM. 😀

Är väl många som har jämfört med andra valutor så som dollar och euro.

Du låter lite sjävsäker och spydig i din kommentar.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tommy:

MVH

(OBS Buskis)

Får jag växla med dig? Har lite baht över... med den kursen skall jag ta ut lite extra innna jag far mot svedala igen... 

Dela på andra sajter

John Khonken
10 timmar sedan, skrev hamnoi:

:)

D5PJffjXkAM9H2W.jpg-large.jpeg.704e09564503a307ce664afc01757511.jpeg

Kallas prioriteringar. Om man tog bort presstödet på 660mille. Hade polis och äldrevård behållit sina pengar. Polis hade t.o.m fått en höjning till lönerna för polisen. Det är alltså viktigare att få ut propaganda  än att låta våra äldre få det bättre och polisen få det lite bättre. Förstår vilka människor som folk har röstat på. Men själva har dom inga skrupler att sko sig som fan.

Ändrades av John Khonken
Dela på andra sajter

Guest JJC

Om tre år kommer en euro att kosta närmare 12 kronor. Det säger experten Kristin Magnusson Bernard i Makrorådet. 

Bedömningen bygger på att marknaden har rätt om euroinflationen och att Riksbanken strikt siktar på att nå en inflation på 2 procent.

Dela på andra sajter

Soengsang

Som vanligt får vanligt folk lida för vänsterns misskötsel av statsfinnanserna och den svaga valutan.

”Mellan mars 2018 och mars 2019 steg priset på mat med 3,4 procent – en ökningstakt som är hela 30 procent högre än samma period ett år tidigare”

https://www.expressen.se/nyheter/svenska-kronan-ar-svag-da-okar-matpriserna-/

496CC541-8A0F-4837-A988-8704DD62BCE7.jpeg.a6226fe836f1945b0a3cbb2194cced7c.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Som vanligt får vanligt folk lida för vänsterns misskötsel av statsfinnanserna och den svaga valutan.

”Mellan mars 2018 och mars 2019 steg priset på mat med 3,4 procent – en ökningstakt som är hela 30 procent högre än samma period ett år tidigare”

https://www.expressen.se/nyheter/svenska-kronan-ar-svag-da-okar-matpriserna-/

496CC541-8A0F-4837-A988-8704DD62BCE7.jpeg.a6226fe836f1945b0a3cbb2194cced7c.jpeg

Att priserna på livsmedel gått upp med 3,4% det senaste året tycker jag inte är speciellt märkligt med tanke på den rekordtorka som var förra sommaren. För övrigt så borde det ju betyda att inflationsmålet närmar sig och att Riksbanken till slut kan höja reporäntan så att vi får en bättre växlingskurs.

Angående det du kallar "vänsterna misskötsel av statsfinanserna" så betalas det av på statsskulden sen flera år tillbaka. Du kan ju titta på diagrammet i länken nedan så ser du det samt även då fråga dig själv vilka som satt vid rodret 1991-1994 när statsskulden fullständigt skenade.

https://www.riksgalden.se/sv/omriksgalden/statsskulden/Sveriges-statsskuld-oversikt/Historik-i-diagram/

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

SWED THAI
13 minuter sedan, skrev Fritz:

Att priserna på livsmedel gått upp med 3,4% det senaste året tycker jag inte är speciellt märkligt med tanke på den rekordtorka som var förra sommaren. För övrigt så borde det ju betyda att inflationsmålet närmar sig och att Riksbanken till slut kan höja reporäntan så att vi får en bättre växlingskurs.

Angående det du kallar misskötsel av statsfinanserna så betalas det av på statsskulden sen flera år tillbaka. Du kan ju titta på diagrammet i länken nedan så ser du det samt även då fråga dig själv vilka som satt vid rodret 1991-1994 när statsskulden fullständigt skenade.

https://www.riksgalden.se/sv/omriksgalden/statsskulden/Sveriges-statsskuld-oversikt/Historik-i-diagram/

Kan det vara så att den är spegelvänd? 😉

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Kan det vara så att den är spegelvänd? 😉

Nja, snarare att det är den beryktade horisontlinjen som hamnat på sniskan, och det ordentligt. :dance1:

Dela på andra sajter

SWED THAI
9 minuter sedan, skrev Fritz:

Nja, snarare att det är den beryktade horisontlinjen som hamnat på sniskan, och det ordentligt. :dance1:

Ja man kan ju studera diagrammet lite nogare så ser man vad vänsterpacket har gjort tills dagsdato.

Kanske var det så att Calle & CO ville komma upp sig. 😉

Ändrades av SWED THAI
Dela på andra sajter

Soengsang
33 minuter sedan, skrev Fritz:

Angående det du kallar "vänsterna misskötsel av statsfinanserna" så betalas det av på statsskulden sen flera år tillbaka. Du kan ju titta på diagrammet i länken nedan så ser du det samt även då fråga dig själv vilka som satt vid rodret 1991-1994 när statsskulden fullständigt skenade.

Minskad statsskuld är uppenbarligen inte avgörande för tillväxt, vilket är måttet för ett lands utveckling, där har ju Sverige stagnerat, det måste till och med ni vänsteranhängare kunna inse.

Sen är det helt magiskt att du försvarar höjda matpriser vilket först och främst drabbar de ekonomiskt utsatta :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Minskad statsskuld är uppenbarligen inte avgörande för tillväxt, vilket är måttet för ett lands utveckling, där har ju Sverige stagnerat, det måste till och med ni vänsteranhängare kunna inse.

Sen är det helt magiskt att du försvarar höjda matpriser vilket först och främst drabbar de ekonomiskt utsatta :)

Som vanligt tolkar du mina inlägg på samma sätt som Humhum tolkar bibeln. :dance1:

Dela på andra sajter

Soengsang
2 minuter sedan, skrev Fritz:

Som vanligt tolkar du mina inlägg på samma sätt som Humhum tolkar bibeln. :dance1:

Inte alltid, men oftast de politiska ;)

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Soengsang:

Minskad statsskuld är uppenbarligen inte avgörande för tillväxt, vilket är måttet för ett lands utveckling,

Om du tittar på programmet Lyxfällan så kan du se hur det till slut kan gå för dom som ser tillväxt i sin ekonomi som det enda saliggörande och blundar helt för att den kommer sig av lånade pengar i en till synes ändlös karusell. Same same but different.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...