Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

10 minuter sedan, skrev Tallviking:

Journalisterna styr tack och lov inte Sverige även om många verkar ha den uppfattningen

har själv många dåliga erfarenheter av journalisters rapporterande men det oftast pga att dom redan innan dom skriver vet vad dom vill få ut av det och då böir det väldigt fel

Tullat på barskåpet tro:)?

Skål då!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

• Svar 10,8k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

550

• Baa

329

• Fritz

329

• Tallviking

320

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

21 minuter sedan, skrev Tallviking:

Journalisterna styr tack och lov inte Sverige även om många verkar ha den uppfattningen

har själv många dåliga erfarenheter av journalisters rapporterande men det oftast pga att dom redan innan dom skriver vet vad dom vill få ut av det och då böir det väldigt fel

Håller inte med där T.V    Journalisterna styr nog värre än vi tror, Hur många har startsidan på Aftonbladet i hemmen i Svedala, Även morgontidningen och andra tidningar  som många läser i våra olika kommuner . Hur många blir påverkade av deras journalistik (politik)...Tja tror nog många som går på detta o inte bildar sig sin egen uppfattning..

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev wavis:

Håller inte med där T.V    Journalisterna styr nog värre än vi tror, Hur många har startsidan på Aftonbladet i hemmen i Svedala, Även morgontidningen och andra tidningar  som många läser i våra olika kommuner . Hur många blir påverkade av deras journalistik (politik)...Tja tror nog många som går på detta o inte bildar sig sin egen uppfattning..

Många tror på fake news och alternativa fakta som sprids på sociala medier. 

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wavis:

Det var så kanske för en del år sedan men idag med dagens mediamängder på gott och ont ser verkligheten helt annorlunda ut. Idag är faktagranskning, källkritik etc ganska vanligt hos allmänheten

det är bara ”dinosaurier” som köper medias olika ”sanningar” rätt av

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Det var så kanske för en del år sedan men idag med dagens mediamängder på gott och ont ser verkligheten helt annorlunda ut. Idag är faktagranskning, källkritik etc ganska vanligt hos allmänheten

det är bara ”dinosaurier” som köper medias olika ”sanningar” rätt av

Nu har vi inte bara Stockholm ,, Finns faktiskt Många så kallade "dinosaurier" ute i vårt land som röstar

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev wavis:

Nu har vi inte bara Stockholm ,, Finns faktiskt Många så kallade "dinosaurier" ute i vårt land som röstar

Största skillnaden är nog inte var man bor utan snarare hur gammal man är

den yngre generationen uppväxt med internet läser oftast aldrig tidningar, läser dom inte på nätet eller ens ser svt/tv4-nyheter på tv

deras ”kanaler” är något helt annorlunda idag

Dela på andra sajter

John Khonken

Fan jag ser ljuset. Det är ju självklart att det är Trumpens fel att Svenska kronan minskat med 30 %

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Största skillnaden är nog inte var man bor utan snarare hur gammal man är

den yngre generationen uppväxt med internet läser oftast aldrig tidningar, läser dom inte på nätet eller ens ser svt/tv4-nyheter på tv

deras ”kanaler” är något helt annorlunda idag

Visst håller med där, Bara o se hur många tidningar som lägger ner,, Men helt övertygad att Journalisterna påverkar ute i bygden. 

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev wavis:

Visst håller med där, Bara o se hur många tidningar som lägger ner,, Men helt övertygad att Journalisterna påverkar ute i bygden. 

Frågan är ju dock vilka journalister ?

de ”gamla gardet” finns knappt kvar längre och majoriteten av ”gammelmedia” idag är inte vänster/sosse längre utan mitten/liberal/oberoende

medievärlden är i grunden väldigt förändrad

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tallviking:

Frågan är ju dock vilka journalister ?

de ”gamla gardet” finns knappt kvar längre och majoriteten av ”gammelmedia” idag är inte vänster/sosse längre utan mitten/liberal/oberoende

medievärlden är i grunden väldigt förändrad

Visst kan det ha ändrats radikalt på 7-8år, men jag tvivlar:)

https://www.jmg.gu.se/digitalAssets/1369/1369226_journalist-2011-journalistboken-kap-13.pdf

Grundmönstret är detsamma som i de tidigare undersökningarna: v och mp är kraftigt överrepresenterade, och m och s kraftigt under- representerade.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev hamnoi:

Visst kan det ha ändrats radikalt på 7-8år, men jag tvivlar:)

https://www.jmg.gu.se/digitalAssets/1369/1369226_journalist-2011-journalistboken-kap-13.pdf

Grundmönstret är detsamma som i de tidigare undersökningarna: v och mp är kraftigt överrepresenterade, och m och s kraftigt under- representerade.

http://svenskadagstidningar.se/politisk-farg/

majoriteten av media idag är liberal

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tommy:

Nu var det väl de vänsterblivna journalisterna vi talade om?

MVH

Nu är det ju inte journalisterna som avgör vad som publiceras i de olika tidningarna

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Själv jobbar jag med att förbättra den demokrati vi har i Sverige

Skrämmande att du isof inte fördömer diktaturen i Thailand, ist för att mer eller mindre acceptera och berömma den, för att i nästa andetag säga att du jobbar med Sveriges demokrati.

Inte undra på att det mer eller mindre råder demokraur i Sverige...

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Skrämmande att du isof inte fördömer diktaturen i Thailand, ist för att mer eller mindre acceptera och berömma den, för att i nästa andetag säga att du jobbar med Sveriges demokrati.

Inte undra på att det mer eller mindre råder demokraur i Sverige...

Skrämmande att du inte verkar förstå de fundamentala skillnaderna mellan de politiska förutsättningarna i Thailand och Sverige......

Dela på andra sajter

Medlöperi och apologetism

"Varför gjorde du allt detta"? frågade intervjuaren

"Jag var för rädd för att säga nej. Skulle jag sagt nej hade jag riskerat min karriär"

Den som ställde frågan var Gitte Sereny i ett av hennes samtal med Franz Stangl, kommendanten i Treblinka.

Ungefär vad PK eliten gör idag.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Skrämmande att du inte verkar förstå de fundamentala skillnaderna mellan de politiska förutsättningarna i Thailand och Sverige......

Så du menar att diktaur är ok i ett land, men inte ett annat?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Soengsang:

Så du menar att diktaur är ok i ett land, men inte ett annat?

Absolut inte, men det kan skilja väldigt mycket på politiker och den demokrati dom skapar och det demokratiska system som råder

Thailand och sverige ligger väldigt lång ut på skalan där fast i motsatta ändar

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Tallviking:

Absolut inte, men det kan skilja väldigt mycket på politiker och den demokrati dom skapar och det demokratiska system som råder

Thailand och sverige ligger väldigt lång ut på skalan där fast i motsatta ändar

Beklagligt om du anser dig jobba med demokrati, just saying!

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Till skillnad från dig bygger jag mina åsikter på kunskap i och med att jag jobbar med det varje dag

du verkar vara helt besatt av hat baserad på ”kunskap” från ”alternativ media”

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nämn ett land som enligt dig har demokrati.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Nämn ett land som enligt dig har demokrati.

Finns naturligtvis många, men jag gillar valsystemen de har tex i Kanada och Frankrike.

Där sitter ingen som statsöverhuvud som merparten av befolikningen INTE vill ha!

Ändrades av Soengsang

Dela på andra sajter

John Khonken

Schweiz med direktdemokrati där medborgarna för rösta om många frågor. Och medborgarna också bestämmer utgången inte Junker och EU

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
Precis nyss, skrev Soengsang:

Finns naturligtvis många, men jag gillar valsystemen de harvtex i Kanada och Frankrike.

Där sitter ingen som statsöverhuvud som merparten av befolikningen INTE vill ha!

Direktval av president, Frankrike, och det partis partiledare som lyckats forma en majoritet i parlamentet, Kanada. 

Om Sverige hade haft direktval av president, i 2 omgångar för ingen kandidat får mer än 50 i första, hade helt säkert Löfven vunnit. Kanada stilen har faktiskt Sverige också. 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...