Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev Mankan:

Inflationen har nog stegrat som fan där uppe de senaste dagarna.

image.png.3d40fde0cb8290e1bb8e47ea84b07624.png

Jaha... du kollar prima vara... kungen från Tavelsjö kollar bara korgen vid kassan med röda lappar på... kort datum vetu...

Skadat gods...

Dela på andra sajter

• Svar 10,8k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

550

• Baa

329

• Fritz

329

• Tallviking

320

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev soi covboy:

vad står bathen i nu ? hyr mycket bath  får man för hundra kronor ??

Pröva följande:

-google.com om du sitter på dator

-app store och lämplig app, tex XE om du sitter med iPhone.

-google play om du sitter med android, även tex XE där.

För det är så den som ska bemöda sig och svara på din fråga gör.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Pröva följande:

-google.com om du sitter på dator

-app store och lämplig app, tex XE om du sitter med iPhone.

-google play om du sitter med android, även tex XE där.

För det är så den som ska bemöda sig och svara på din fråga gör.

Men det var ju bath han frågade om. Han verkar badsugen.

Dela på andra sajter

Hur var det nu med @rolba:s limpa/läktan?

– Riksbankens inflationsprognos avviker allt för mycket från den faktiska inflationen, säger Robert Bergqvist som också tror att Riksbanken sänker sin prognos för inflationen på torsdag.

inga ekonomer som SvD talat med tror på en höjning. Många tror dessutom att banken skjuter sin nästa räntehöjning på framtiden – efter att ha höjt räntan för första gången på sju år i december och signalerat ännu en höjning i september.

https://www.svd.se/ingves-spas-dra-i-bromsen--redan-pa-torsdag

649E6361-12FF-4ADC-B8EF-23C62F0874D9.png.860c180e014c32a928ca398b59265721.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Dela på andra sajter

Det som händer är att omvärlden noterar Thailands tilltagande diktatur/dårhus.

Så rimligen faller THB

Samma enkla mekanism som drabbat SEK.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Dela på andra sajter

On ‎2019‎-‎04‎-‎23 at 15:28, skrev Soengsang:

649E6361-12FF-4ADC-B8EF-23C62F0874D9.png.860c180e014c32a928ca398b59265721.png

Se på fan han ser fan bra blek ut han Stefan.

Dela på andra sajter

Nu får ju S.I. som han vill,svenskarna kan inte(har inte råd) att spendera pengar utomlands,stålarna spenderas hemma och stannar i Sverige

Måne

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev måne:

Nu får ju S.I. som han vill,svenskarna kan inte(har inte råd) att spendera pengar utomlands,stålarna spenderas hemma och stannar i Sverige

Tror jag inte, kanske de med lägst inkomst stannar hemma men de flesta åker nog som vanligt på sina semestrar. Och ja, det blir lite dyrare.

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev M33:

Tror jag inte, kanske de med lägst inkomst stannar hemma men de flesta åker nog som vanligt på sina semestrar. Och ja, det blir lite dyrare.

Är väl de högljudda klassiska pensionärena som får vara hemma. Surt för dem. 

Dela på andra sajter

13 minutes ago, M33 said:

Fattiga ska ändå stanna hemma, gör det trevligare för oss andra.

Dela på andra sajter

https://www.svd.se/ingves-dyrare-semester-far-man-leva-med?utm_source=ab-box&utm_medium=iframe&utm_campaign=2019-04-25

Det handlar inte om att vara kung i baren 3veckor om året, om ni orkar läsa hela. Det är inte bara Volvo som börjar bli bekymrad. Den enda som inte är det minsta oberörd är ju då stollen själv!!

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Dela på andra sajter

John Khonken

Undrar om Ingves har ett konto I utlänsk valuta utomlands. För han har inte hela Svenska folket med sig. I detta dåraktiga forsök  . Ni som bor I Sverige och tycker detta är bra och har lönen I Svenska kronor. Vad är det som är bra??????

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
7 minuter sedan, skrev John Khonken:

Undrar om Ingves har ett konto I utlänsk valuta utomlands. För han har inte hela Svenska folket med sig. I detta dåraktiga forsök  . Ni som bor I Sverige och tycker detta är bra och har lönen I Svenska kronor. Vad är det som är bra??????

Blir ingen bostadskollaps och export företagen kan fortsätta exportera så länge de har svenskt material samt att tillväxten hålls uppe. 

Dela på andra sajter

18 minutes ago, John Khonken said:

Vore märkligt om han har ett konto utomlands i SEK. 🤔

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev John Khonken:

Det enda som är "bra" är att börsen går ju bra, det finns inte så många alternativ till schysst avkastning. Det som stör mig är R.B's inflationsmål på 2% som kom till efter -90 talskrisen, vilket säkert var helt rätt då. Men det finns knappt något västland som har någon inflation idag. Men R.B med S.I i spetsen har gett sig fan på att Sverige SKA ha 2% inflation. Kosta vad det kosta vill...

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Dela på andra sajter

John Khonken
7 minuter sedan, skrev Nineteen68:

Det enda som är "bra" är att börsen går ju bra, det finns inte så många alternativ till schysst avkastning. Det som stör mig är R.B's inflationsmål på 2% som kom till efter -90 talskrisen, vilket säkert var helt rätt då. Men det finns knappt något västland som har någon inflation idag. Men R.B med S.I i spetsen har gett sig fan på att Sverige SKA ha 2% inflation. Kosta vad det kosta vill...

Det är problemet. Inflationen ska vara 2%. Var finns det I grundlagen. Enligt info jag läst(vet ej om det stämmer) så står det  att I Usa ska sträva efter noll inflation.  Men våra äldre får det bara värre och värre. Runt 300' fattigpensionärer I Sverige. Det blir inte mindre I antal när Ingves får härja.

Jo börsen och bolånen går bra. Vilka gynnar det????????

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev John Khonken:

Det är problemet. Inflationen ska vara 2%. Var finns det I grundlagen. Enligt info jag läst(vet ej om det stämmer) så står det  att I Usa ska sträva efter noll inflation.  Men våra äldre får det bara värre och värre. Runt 300' fattigpensionärer I Sverige. Det blir inte mindre I antal när Ingves får härja.

Jo börsen och bolånen går bra. Vilka gynnar det????????

Alla miljoner svenskar som sparar i aktier och fonder och de miljoner svenskar som har bolån. Observera att pensionen inte går upp bara för att räntan höjs.

Dela på andra sajter

John Khonken

Helt riktigt att pensionerna inte höjs.  Med Ingves politik så minskar dom I en väldigt fart. Minskar I värde för att överleva .

När det gäller bolån . Skulle dessa gå I putten om räntan var 1-2 %. När det gäller aktier. Måste alla bli aktieklippare eller ska inte människan kunna spara på banken till en vettig ränta för att trygga sin pension.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...