Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Skulle vara intressant att veta anledningen till att till växlar pengar på Forex?

masochism ?

mvh

:dirol:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordia brukar ge bästa kursen om ni växlar här hemma.

Ser att bathen troligen kommer stärkas till måndag från senaste dagars svacka :)

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Forex har väl aldrig varit något att glädjas över, så varför växla till deras taskiga kurser ??

mvh

:dirol:

Kanske inte...nu kollar jag mest för att se om kursen går upp eller ner, tyvärr är Skr fortfarande dålig gentemot Bht:en.nåt som jag ente fattar...snacka om svenska pesetas. en skvalp valuta :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte...nu kollar jag mest för att se om kursen går upp eller ner, tyvärr är Skr fortfarande dålig gentemot Bht:en.nåt som jag ente fattar...snacka om svenska pesetas. en skvalp valuta :diablo:

För 100 SEK får du just nu 482 THB, $15,5 eller €11,3. Vad gäller dollar och Euro så var det många, många år sedan kronan var så stark mot dessa valutor. Kronan är också en av de mest handlade valutorna på världsmarknaden.

Forex säger inte ett smack om valutakursen eftersom de har skitkurser.

Ändrades av Merlins

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte...nu kollar jag mest för att se om kursen går upp eller ner, tyvärr är Skr fortfarande dålig gentemot Bht:en.nåt som jag ente fattar...snacka om svenska pesetas. en skvalp valuta :diablo:

Skvalpvaluta? Det är snarare så att den svenska kronan och schweiziska francen är lite av safe heaven idag...

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

För 100 SEK får du just nu 482 THB, $15,5 eller €11,3. Vad gäller dollar och Euro så var det många, många år sedan kronan var så stark mot dessa valutor. Kronan är också en av de mest handlade valutorna på världsmarknaden.

Forex säger inte ett smack om valutakursen eftersom de har skitkurser.

Håller med dej att överhuvudtaget tala om Forex i samma andetag man snackar om valutaväxling

ger diskvalifaktion :diablo: från "inteligentians" samtal :rotfl: :rotfl: :rotfl:

vart f¨*n får jag allt ifrån jag måste vara "gifted" :rotfl: :rotfl:

eller nåt :crazy: annat

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Skvalpvaluta? Det är snarare så att den svenska kronan och schweiziska francen är lite av safe heaven idag...

Senast jag vart i Thailand fick jag 5,40 Baht för en krona :whistle:

Får man väl knappast idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast jag vart i Thailand fick jag 5,40 Baht för en krona :whistle:

Får man väl knappast idag?

Ja men då har du inte varit i Thailand sedan sommaren 2008 då och växlingskurser beror inte enbart på det ena landets situation.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ja men då har du inte varit i Thailand sedan sommaren 2008 då och växlingskurser beror inte enbart på det ena landets situation.

Nä, just det,verkar ente som att Reinfeldt fått ordning på ekonomin :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, just det,verkar ente som att Reinfeldt fått ordning på ekonomin :(

Så du bedömmer Sveriges ekonomiska situation strikt efter växlingskursen gentemot den Thailänska Bahten ?

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, just det,verkar ente som att Reinfeldt fått ordning på ekonomin :(

Som om Reinfeldt styr över världsekonomin och Forex har bra växelkurser... Ett halvår efter att du växlade till dig 5,40 baht per krona fick du bara 3,9 baht per krona. Nu är vi på drygt 4,8 baht. Om du tror att en svensk politiker kan bestämma över växelkursen så tror du säkert också att Forex är bästa platsen att växla till sig Baht...

Ändrades av Merlins

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Som om Reinfeldt styr över världsekonomin och Forex har bra växelkurser... Ett halvår efter att du växlade till dig 5,40 baht per krona fick du bara 3,9 baht per krona. Nu är vi på drygt 4,8 baht. Om du tror att en svensk politiker kan bestämma över växelkursen så tror du säkert också att Forex är bästa platsen att växla till sig Baht...

Lugna daj vännen! Politiker e bara brickor i ett spel, fattar ju alla.- Sverige e som en flugskit på ett stort papper, vart det nån som sa. Fattar ändå ente när vi e så förbannat bra i detta lanned att vi ente får en liden gnutta respons :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugna daj vännen! Politiker e bara brickor i ett spel, fattar ju alla.- Sverige e som en flugskit på ett stort papper, vart det nån som sa. Fattar ändå ente när vi e så förbannat bra i detta lanned att vi ente får en liden gnutta respons :(

Du kan ju iaf vara glad att vi har sek och inte £....för med dessa hade du inte varit kung på Forex när du skulle köpt dina Bth

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugna daj vännen! Politiker e bara brickor i ett spel, fattar ju alla.- Sverige e som en flugskit på ett stort papper, vart det nån som sa. Fattar ändå ente när vi e så förbannat bra i detta lanned att vi ente får en liden gnutta respons :(

Du verkade tro att brickorna var de som styrde... Vad vill du ha för respons? Kronan har stärkt sig rejält de senaste åren mot de flesta stora valutorna samt alla våra grannländers valutor.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Du verkade tro att brickorna var de som styrde... Vad vill du ha för respons? Kronan har stärkt sig rejält de senaste åren mot de flesta stora valutorna samt alla våra grannländers valutor.

Men ente mot Bathen :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ente mot Bathen :(

Så du menar att 3,92 till 4,82 inte är en förstärkning av svenska kronan? Hur mycket skulle du vilja ha? Visst var den 5,5 en kort tid sommaren 2008 men detta var inte den normala kursen historiskt sett.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ente mot Bathen :(

Allt är ju relativt, kronan har definitivt stärkt sig mot bla Bathen dt sista halvåret...eller?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Så du menar att 3,92 till 4,82 inte är en förstärkning av svenska kronan? Hur mycket skulle du vilja ha? Visst var den 5,5 en kort tid sommaren 2008 men detta var inte den normala kursen historiskt sett.

Jag tycker nog att vi borde få 5 Baht för en krona :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att vi borde få 5 Baht för en krona :)

Ja, det är tråkigt att världens valutahandel inte följer vad du tycker.

Ändrades av Merlins

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ja, det är tråkigt att världens valutahandel inte följer vad du tycker.

Ja, det är tråkigt att världens valutahandel inte följer vad du tycker.

Eller hur :)

Ha det :-*

Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

Har idag skickat 50200 Thb via Nordea Internet Bank.

Total kostnad = 10677,42 SEK

Kurs 0,2121 x 50200 = 10647,42 + 30 i avgift.

(50200 för att mottagaren skall kunna kvittera ut 50 000 jämt då mottagarbanken, Kasikorn, tar 200 Thb i avgift)

0,2121 eller 4,71 var alltså morgonens aktuella kurs.

Mvh/PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

När du skickar pengar från Sverige till Thailand se till att skicka Bath.

Jag provade att skicka i 100000 kronor enligt vissa experter här på MPR och vad jag nu ser efteråt förlorade jag 9000 Bath på detta. Har aldrig tidigare skickat kronor och kommer heller inte göra det igen.

hm...jag skickade nu för andra gången svenska från Nordea denna veckan. Första gånen i November.

Ficken kurs på 4.74 ca. Tjänade bra mkt mera än om jag hade gjort tvärsom.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Baht per krona är åter uppe på ca 4,80

Vad var som hände med kronan i helgen?

Man skulle tro att Borg bröt benet men att röntgen sedan visade att det bara var en stukning :-)

post-3917-0-31842400-1301505394_thumb.jp

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Just nu skiter jau i valutan, e mest glad för att jau orkar tragga på forumet .

Link to comment
Dela på andra sajter

Senarte utagget i byn:

Köpdatum: 2011-04-05

Bokföringsdatum: 2011-04-07

Belopp: 20 150,00 THB

Belopp i kr: -4 300,72 kr

Växelkurs: 0,213435

Plats: Sri Thip

20150/4500= 4,68

Var av Avgift 150b ca:33skr

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...