Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

KTM`s ATM i dag

10.000b+150b

skyddatbelop på swedbank 2294,29(+1,5%=3,44)=2297,73

kurs=4,417

Du får nog flytta kommat ett steg till höger. 2294,29+1,5% blir enligt kalkylatorn 34,41435 avrundat 34,41. 1,5% blir väl 15 kr på en tusing. Dessutom tar väl swedbank 35 spänn i uttagsavgift

Ändrades av clas391

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får nog flytta kommat ett steg till höger. 2294,29+1,5% blir enligt kalkylatorn 34,41435 avrundat 34,41. 1,5% blir väl 15 kr på en tusing. Dessutom tar väl swedbank 35 spänn i uttagsavgift

Om du är kund hos Swedbank i Skaraborg är uttagsavgifte bara 5 kr

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar alltid föra över pengar från min svenska bank till min thailändska via internet där jag kryssar i rutan att mottaren ska betala överföringen.

Nu har någon sagt till mig att jag får bättre kurs om jag knallar till min thailändska bank och för över pengarna via mitt Visakort.

Någon som vet om det kan stämma ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar alltid föra över pengar från min svenska bank till min thailändska via internet där jag kryssar i rutan att mottaren ska betala överföringen.

Nu har någon sagt till mig att jag får bättre kurs om jag knallar till min thailändska bank och för över pengarna via mitt Visakort.

Någon som vet om det kan stämma ?

Fritz..

Kursen är densamma (TT), men det kan skilja marginellt i avgift.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kursen är densamma (TT), men det kan skilja marginellt i avgift.

Det var min tanke också. Men du vet ju hur den andre Skåne-Janne är :dance1:

Kanske dags för ett nytt sammanträde ? :drinks:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var min tanke också. Men du vet ju hur den andre Skåne-Janne är :dance1:

Kanske dags för ett nytt sammanträde ? :drinks:

Fritz..

Kommande vecka är körd.

Thailand Golf Cup med ca 50 svenska golfar och lite annat löst folk som skall vägledas.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Jag brukar alltid föra över pengar från min svenska bank till min thailändska via internet där jag kryssar i rutan att mottaren ska betala överföringen.

Nu har någon sagt till mig att jag får bättre kurs om jag knallar till min thailändska bank och för över pengarna via mitt Visakort.

Någon som vet om det kan stämma ?

Fritz..

Nej. Så länge du överför SEK = Thaibanken växlar och dessutom mottagarens kostnad på mottagaren lär det bli det bästa.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Så länge du överför SEK = Thaibanken växlar och dessutom mottagarens kostnad på mottagaren lär det bli det bästa.

hf

:wai:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baht at 13-year high

The baht hit a 13- year high on Monday after the government revised up the gross domestic product growth projection for this year to 7.8 per cent, the third adjustment in six months.

The baht rose by 0.4 per cent to Bt 30.58 per U.S. dollar at 4 p.m. Bangkok time today, after touching a 13-year high of Bt 30.55 per U.S. dollar.

Funds inflows into stocks and bonds and encouraging Thai economic growth outlook pressured the baht to appreciate.The baht could appreciate to around Bt 30.20 / U.S. dollar by the end of this year, Satit Rungkasiri, head of the Finance Ministry's Fiscal Policy Office said today.

http://www.nationmultimedia.com/home/Baht-at-13-year-high-30138842.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpdatum: 2010-09-27 Bokföringsdatum: 2010-09-29 Belopp: 2 433,05 SEK Belopp i kr: -2 433,05 kr Växelkurs: 1,00 Plats: Khonkaen Text:

Uttag 10 000 bath

Kasikornbank Pu

Jerker!!

Se till Att det används AEON eller Bangkoks Bank vid uttag!! :rtfm::wai:

Annars kan du som ovan bli lurad!!! B)

Du fick 4,11 för en krona! :crazy:

pigge01

http://www.aeon.co.th/lang/en/menu/Service_Location/region/Central%20East#soutput

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalade idag en räkning i Thailand i dollar via Swedbank Visa och kursen blev 4,465 när jag räknade om till THB

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Skickat 75000:- från Swedbank till Bangkok Bank 27/9 bokfört hos Bangkok Bank 29/9. Skickat SEK som växlades i Thailand

Avgift Swedbank 50:-

Ankommit till Bangkok Bank 350296,88 THB

Avgift Bangkok Bank (troligen) 500 THB

Kurs. 4.46875 enligt Bangkok Banks hemsida vilket överenstämmer med min uträkning.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som ha koll på vilken bank som erbjuder bästa kurs vid överföring från Sverige till Thailand? Dvs ej uttag i ATM?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som ha koll på vilken bank som erbjuder bästa kurs vid överföring från Sverige till Thailand? Dvs ej uttag i ATM?

Nää. Men vad jag förstår så skiljer det sig med typ 0,02 ฿ . Med växling i mottagande bank i Thailand.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Någon som ha koll på vilken bank som erbjuder bästa kurs vid överföring från Sverige till Thailand? Dvs ej uttag i ATM?

Detta är nog mest beroende på tidpunkten när banken sätter sin kurs och när man behandlar insättningar. Så ena dagen är bank A bäst men nästa dag kan bank B vara bäst och Bank A sämst. Just pga kurssvängningar.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är nog mest beroende på tidpunkten när banken sätter sin kurs och när man behandlar insättningar. Så ena dagen är bank A bäst men nästa dag kan bank B vara bäst och Bank A sämst. Just pga kurssvängningar.

hf

Jag har Handelsbanken Internetbank och de levererar pengarna 15.00 varje bankdag från mitt konto, sen vet jag inte om det är min bank i Sverige eller Bangkok Bank i Thailand som sätter priset på valutan=kursen

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Kasikorn bank idag 4.28???Vad händer enl.denna sida ska det vara 4.49.Nån som har koll.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

OK,men det verkar som kasikorn ger lägre kurs än andra thaibanker,förr var det tvärtom.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, alla banker har lite egna kurser och jag hade en bra länk förut som jag tappat bort, med alla thaibankers aktuella växelkurser. Ska gräva fram den igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK,men det verkar som kasikorn ger lägre kurs än andra thaibanker,förr var det tvärtom.Mvh Måne

SCB TT 4,4538

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...