Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

2010-09-21 kl 21:30:

1 SEK = 4.47 THB

Källa: Finance.Yahoo.com

Snabba förändringar på gång!

Är det osäkerheten före valet som gav vika?

Eller spekulation i en högre räntenivå till följd av det osäkra parlamentariska läget?

Eller ser vi tecken på att luften håller på att gå ur den hittills rätt så tuffa thailändska valutapolitiken?

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Hrm. Gör mig onekligen sugen på att skicka över lite kr... Is i magen är det som gäller naturligtvis. Som när vi gjorde slutbetalningen på huset och kronan for åt helvete. 80 sv. hamnade hos spekulanter eller nåt..

Förresten, nej inte 80 kr, 80 000 gick åt skogen så slipper man de komentarerna

Link to comment
Dela på andra sajter

På tiden att det lossnar, det behövs. Hoppas att det fortsätter åt rätt håll så att det inte vänder tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

På tiden att det lossnar, det behövs. Hoppas att det fortsätter åt rätt håll så att det inte vänder tillbaka.

Hoppas att det vänder snabbt som bara den.. ;) Detta är inte bra för en annan som har betalt i Baht och bor i Thailand, blir ingen Sverige resa för mig med denna dåliga kurs :( Men gott för er som bor i Sverige.. :great:

Kunde man inte fixa så kursen var bra för er som bor i Sverige låt oss säga två veckor per månad, och sedan störtdök kronon mot Bahten i två veckor och tillbaks igen? :great:

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Valutakursen som visas i vänsterspalten på mötesplatsen (och alla sidorna förutom i forumet) uppdateras varje minut och verkar hålla ganska rätt kurs.

Den visar och hur kursen sett ut de senaste 21 dagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som att Bahten sjunker mot Dollar och Euro också, och att Svenska kronan går ännu bättre.

Väntat (av mig) efter att valresultatet blev klart.

Det spelar rätt liten roll vilket resultat det blev, det som spelar roll är att "Marknaden" vet vilka aktörer som bestämmer i Sverige.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske kommer dit med tiden skr. ser stark ut närmar oss 4,5 bath per skr nu

Skickat pengar inför semester nu får se vad det blir för kurs på fredag ?

Mvh. Plätt

:drinks:

Ja man blev lite nervös får man har sina pengar redo och skicka... när det går upp:)

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg på 18-nyheterna på TV-1 och 1$ = 6,86 SEK

Så nog verkar det som om Bathen följer dollarn, neråt.

1 SEK = 4,458 på datorns växel som sitter i högra hörnet, gadgets.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som att Bahten sjunker mot Dollar och Euro också, och att Svenska kronan går ännu bättre.

Väntat (av mig) efter att valresultatet blev klart.

Det spelar rätt liten roll vilket resultat det blev, det som spelar roll är att "Marknaden" vet vilka aktörer som bestämmer i Sverige.

MVH Tommy

Vilka aktörer är det som bestämmer då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka aktörer är det som bestämmer då?

Ja, det skulle vara intressant att veta. I synnerhet då dessa aktörer ännu inte själva tycks veta det.

Under dagen har dollarn tappat ytterligare mot vår numera starka krona (1.7% till 6.86), och även mot Bathen medan den kvaddade Euron har stärkts mot samtliga övriga valutor.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg på 18-nyheterna på TV-1 och 1$ = 6,86 SEK

Så nog verkar det som om Bathen följer dollarn, neråt.

1 SEK = 4,458 på datorns växel som sitter i högra hörnet, gadgets.

gubben

Just idag har alltså Bathen bara stärkts marginellt mot dollarn, men den här 1- årsgrafen gillar nog inte de amerikanska turisterna.

http://www.xe.com/currencycharts/?from=USD&to=THB&view=1Y

Så visst finns det de som har det värre om det nu kan hjälpa ngn...samtidigt som det en gång för alla är dags att ta död på myten att $ och THB följs åt.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just idag har alltså Bathen bara stärkts marginellt mot dollarn, men den här 1- årsgrafen gillar nog inte de amerikanska turisterna.

http://www.xe.com/currencycharts/?from=USD&to=THB&view=1Y

Så visst finns det de som har det värre om det nu kan hjälpa ngn...samtidigt som det en gång för alla är dags att ta död på myten att $ och THB följs åt.

Jag tyckte det blev mer intressant när jag klickade på 1 månadsknappen, så det verkar som raset har varit sista tiden, ungefår som med att kronan har stärkts under sista månaden både mot dollarn och euron och givetvis även bot Bathen, ligger nu på: 1 SEK = 4,479 THB

gubben

Ändrades av gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Skönt att valet slog så väl ut eftersom kronan stärkts. Omvärlden ser förmodligen en ände på vanvettes affärerna. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Uttag med ICA-kortet den 20/9

Köpdatum: 2010-09-20

Bokföringsdatum: 2010-09-22

Belopp: 11 450,00 THB

Belopp i kr: -2 650,63 kr

Växelkurs: 0,231496

Plats: Bangkok

Text: 00000000000000

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alldeles nyss på huvudsajten på MPR

post-3076-011165100 1285340413_thumb.jpg

Det där är väl en kurs för valutahandlare ? Överförde lite pengar (sek 10.000) till Thaibanken från swedbank idag o fick 4.40

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Alldeles nyss på huvudsajten på MPR

post-3076-011165100 1285340413_thumb.jpg

Ser lovande ut mot Thailand på söndag :drinks:

500 mer nu än för 1 mån sen :dance1:

Mvh. Plätt

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna kurs ändras varje minut och man får den förmodligen inte fast man skickar samma minut som det står 4.50 THB per SEK.

Detta pga att bankerna inte väljer den kurs som passar dig bäst. Utan den som passar dem bäst.

Kanske skall tillägga att vi inte ansvarar för ev. skillnader om ni skickar pengar till Thailand. Vår valutaräknare är endast en ungefärlig siffra.

Men historiken är den rätta för de senaste 21 dagarna. Så trenden ser bra ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just idag har alltså Bathen bara stärkts marginellt mot dollarn, men den här 1- årsgrafen gillar nog inte de amerikanska turisterna.

http://www.xe.com/currencycharts/?from=USD&to=THB&view=1Y

Så visst finns det de som har det värre om det nu kan hjälpa ngn...samtidigt som det en gång för alla är dags att ta död på myten att $ och THB följs åt.

Eller vi som får lön i USD!!!

För några år sedan fick man 42 baht på dollarn och som sämst i år var den under 30-strecket. En liten nätt förlust.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var nere i mars 09 och lyckades pricka in en av de senare års bottnar. 3:65 kr / baht på bankkortet.

Så dagens ca 4:50 känns helt OK.

Var nere även förra gången kronkursen låg i topp, i slutet på 07.

Ca 5:20 baht/krona, vill jag minnas, och då låg dollaren på ca 6:50 kr per styck.

Även om kronan skulle stärkas i förhållande till dollarn, så den hamnar där igen,

räcker nog tyvärr inte det till för att åter få upp bahten i 5:20.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna kurs ändras varje minut och man får den förmodligen inte fast man skickar samma minut som det står 4.50 THB per SEK.

Detta pga att bankerna inte väljer den kurs som passar dig bäst. Utan den som passar dem bäst.

Kanske skall tillägga att vi inte ansvarar för ev. skillnader om ni skickar pengar till Thailand. Vår valutaräknare är endast en ungefärlig siffra.

Men historiken är den rätta för de senaste 21 dagarna. Så trenden ser bra ut.

Rätta kursen man får är när pengarna sitter på kontot i Thailand :dance1:

Sist jag skickade fick jag 4,39 som sämst 3,86 där av skrev jag 500 per Svensk tusing igen :drinks:

Det är ett antal tusingar som flyger öster ut per månad :-))

Mvh. Plätt

Ändrades av Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

Rätta kursen man får är när pengarna sitter på kontot i Thailand :dance1:

Sist jag skickade fick jag 4,39 som sämst 3,86 där av skrev jag 500 per Svensk tusing igen :drinks:

Det är ett antal tusingar som flyger öster ut per månad :-))

Mvh. Plätt

Växlingskursen spelar ingen större roll om man skickar/växlar mindre summor.

Gäller det större summor eller transaktioner som görs ofta - då spelar växlingskurs och avgifter mycket större roll. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...