Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

On 2023-02-14 at 23:16, skrev Tommy:

Kanske borde ha skrivit att 23åringen är min plastdotter och frugans dotter, hon vill vila lite i sommar innan hon börjar studera på Universitet i England (Det i Bangkok är redan avklarat).

Blir en onödigt dyr flygbiljett... Men det är hon värd.

 

 

MVH

 

Puh, blev orolig där. Trodde buffelmedicinen stigit i pris enormt den sista tiden....

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade väl en liknande situation på -70 talet.
Då blev räntan 20% i flera år.
Då var jag en liten pilt som stod i baksätet mellan framstolarna när vi var ute åk åkte bil så jag minns inte så mycket själv...

Link to comment
Dela på andra sajter

SVERIGES RIKSBANK
– för en stark och säker ekonomi

 

Jo tjena.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev p125:

Vi hade väl en liknande situation på -70 talet.
Då blev räntan 20% i flera år.
Då var jag en liten pilt som stod i baksätet mellan framstolarna när vi var ute åk åkte bil så jag minns inte så mycket själv...

Nominellt ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som plockar ut thai baht ur bankomat i Thailand får hemskt gärna berätta om kursen här i tråden. 

Tack på förhand. 

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Lucky:

Den som plockar ut thai baht ur bankomat i Thailand får hemskt gärna berätta om kursen här i tråden. 

Tack på förhand. 

TT kurser finns ju på massor av ställen online, varför måste någon berätta om den?

http://bankexchangerates.daytodaydata.net/default.aspx

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jordbromannen
2 timmar sedan, skrev Lucky:

Den som plockar ut thai baht ur bankomat i Thailand får hemskt gärna berätta om kursen här i tråden. 

Tack på förhand. 

Om man väljer without conversion i bankomaten så får man Visas eller Mastercards kurs (beroende på vilket kort man har) minus det valutapåslag som ditt kort har. 
 

se exempel från VISA

https://www.visa.co.uk/support/consumer/travel-support/exchange-rate-calculator.html

 

sedan tar de thailändska bankerna 220 baht i avgift. Sedan har korten en gräns på hur mycket man får ta ut i bankomat. Med ett kort har jag t ex 5000kr i gräns ett annat 8000kr. Har man låg uttagsgräns måste man ta ut oftare i bankomat och få betala 220 baht till den thailändska banken varje gång. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev måne:

Dock ej den svenska kursen

Varför skulle den inte finnas, finns i massor av appar och i den länken jag bifogade.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Varför skulle den inte finnas, finns i massor av appar och i den länken jag bifogade.....

Fanns inte i den länk du bifogade

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev måne:

Sorry,benämdes kr och det missade jag

 

Så då kan man således skicka svenska genom bank i Sverige?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Lucky:

 

Jag är intresserad av den svenska kursen.

Kanske SFI eller liknande då? 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Lucky:

 

Jag är intresserad av den svenska kursen.

3.17

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev måne:

3.17

Är inte det hur många Thai Baht man får för en SEK? Det måste väl vara den thailändska kursen i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev apknug:

Är inte det hur många Thai Baht man får för en SEK? Det måste väl vara den thailändska kursen i alla fall.

0,315 med lite snabb huvudräkning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev rolba:

0,315 med lite snabb huvudräkning.

Den ser man sällan på SFI

 

Mest MENA och afgan

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Lucky:

Den som plockar ut thai baht ur bankomat i Thailand får hemskt gärna berätta om kursen här i tråden. 

Tack på förhand. 

 

39 minuter sedan, skrev Lucky:

 

Jag är intresserad av den svenska kursen.

Det går att välja valuta.

image.png.7991b8b706fb0ca81c0c794eb7a679d8.png

 

Jag är dock hyffsat säker å att de inte är dessa kurser du får när du tar ut och väljer "continue without conversion" vilket jag stark rekommenderar. Då bör det enligt den information jag känner till vara visas eller Mastercards centrala valutakurser du får. I alla fall om man har Nordea.

 

image.png.f02b02356e58b58f15ecd2a19de4475f.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Lucky:

 

Jag är intresserad av den svenska kursen.

Det är jag också, läser nästan dagligen online vad SEK är värd, ingen behöver "berätta" det för mig :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Det är jag också, läser nästan dagligen online vad SEK är värd, ingen behöver "berätta" det för mig :)

Samma här.

Får mejl från Wise varje morgon med aktuell kurs 🙂

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Soengsang:

Det är jag också, läser nästan dagligen online vad SEK är värd, ingen behöver "berätta" det för mig :)

Ok, jag hade fått intrycket av att den kurs man ser på officiella valutasidor och vad man verkligen får i handen vid bankomaten skiljer sig en hel del. Men då hade jag fel. Igen. Tack för info.

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Lucky:

Ok, jag hade fått intrycket av att den kurs man ser på officiella valutasidor och vad man verkligen får i handen vid bankomaten skiljer sig en hel del. Men då hade jag fel. Igen. Tack för info.

Ser du TT kurser så är de tämligen exakta, blir ändå inga större skillnader då man normalt bara kan ta ut låga belopp i ATM maskiner. Skulle nästan vilja säga att de är mer exakta än vad Kalle skriver han fick i sin ATM för 6 timmar sen då kursen inbland ändras rätt mycket under dagen, där hänger webbsidor o appar med, medans Kalles uppgift är gammal bara inom ett par timmar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jan Peter Hultgren
On 2023-05-10 at 05:11, skrev Esspe:

 

DKK fortfarande hårt ansatt. Borde väl ligga på 4,8. Ska snart till Sverige så jag kan ta lite DKK till 3,90 😉

 

När jag tänker efter är det inte så mycket danska man hör i Pattaya/Jomtien nft? Mycket mera norska.

 

På Brygghuset på soi White house kan du lyssna på danska, även på Happy Viking (Vickan) är det mycket Danskar ibland

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...