Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

17 minuter sedan, skrev apknug:

Inte jag, men de lokala valutahandlarna. Kolla gärna kurserna som erbjuds på kontoren.

 

Sen är den officiellt inte "fast" bunden utan i ett spann, men det är en teknikalitet.

 

Så här såg det ut förra veckan; tyvärr bara köpkursen. 

IMG_20230207_122738.jpg

 

Vilket ska bero på hårdare regler eller kontroller mot penningtvätt, samtidigt som du såg denna så fanns det andra som inte ens växlade in DKK kontanter utan bara DKK i form av resecheckar.

Och idag så ser det ut så här hos tex Superrich Thailand:

 

https://www.superrichthailand.com/#!/en/exchange#rate-section

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

OK men jag

tycker att 3,155 är dålig kurs ändå, speciellt om man tänker tillbaka på hur det var förr.

 

Ja, 5,50+ 2004 det var mumma det.

Just nu känns ju 4,00 som himmelriket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickade 30000 SEK till en 23årig skönhet i Thailand igår, från mitt Nordea konto till hennes Kasikorn konto, hon fick 96819 THB idag efter hennes banks avgifter.

Får det till en kurs på 3,227 THB/SEK.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tommy:

Skickade 30000 SEK till en 23årig skönhet i Thailand igår, från mitt Nordea konto till hennes Kasikorn konto, hon fick 96819 THB idag efter hennes banks avgifter.

Får det till en kurs på 3,227 THB/SEK.

 

 

MVH

Kanske borde ha skrivit att 23åringen är min plastdotter och frugans dotter, hon vill vila lite i sommar innan hon börjar studera på Universitet i England (Det i Bangkok är redan avklarat).

Blir en onödigt dyr flygbiljett... Men det är hon värd.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev stefan5300:

När jag sökte 1-års förlängning förra året räknade immigrationen efter dagskurs, de brydde sig inte om konsulatets uppgift.

Just det, det är så det fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

Kanske borde ha skrivit att 23åringen är min plastdotter och frugans dotter, hon vill vila lite i sommar innan hon börjar studera på Universitet i England (Det i Bangkok är redan avklarat).

Blir en onödigt dyr flygbiljett... Men det är hon värd.

 

 

MVH

 

Vilket universitet och vad läste hon i Thailand?

Lycka till iaf.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Vilket universitet och vad läste hon i Thailand?

Lycka till iaf.

 

/ SatanG

Mahidol University i Bangkok, hon studerade Media och nåt annat, ber att få återkomma.

 

Hon talar strålande engelska (nåt jag är bidragande till då vi bodde tillsammans ca 6-7 år i Bkk, men även hennes farbror som pluggat i USA).

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2,66 vid växlingsbåset vi bagageutlämningen

 

3,16 vid de tre kurarna längst ner

 

i tisdags 

 

🥲

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Enis:

2,66 vid växlingsbåset vi bagageutlämningen

 

3,16 vid de tre kurarna längst ner

 

i tisdags 

 

🥲

 

enis

Som rutinerad thalandsräv så växlade du väl på Forex, Arlanda? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Enis:

2,66 vid växlingsbåset vi bagageutlämningen

 

3,16 vid de tre kurarna längst ner

 

i tisdags 

 

🥲

 

enis

3,26 med Wise i går :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Screenshot_20230221_081036_Outlook.jpg.2997dde0d28ee6f42aa5ae2c405e2e22.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Screenshot_20230228_083421_Outlook.jpg.1e84f700c8b9af537b2c6c1dcfbc3846.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 2023-04-25 at 12:01, skrev Esspe:

Än finns det hopp. Kineserna kommer inte i dom mängder man hoppats 😍 och BNP nerskriven av Fitch till 3%.

 

https://www.thaiexaminer.com/thai-news-foreigners/2023/04/24/incoming-tourism-growth-slows-in-april-fears-chinese-market-attacks/

 

Dessutom är det enda som står på alla valaffischer hur mycket pengar alla ska få, så oavsett vem som vinner så behöver det lånas upp ett par hundra miljarder Baht om dessa löften ska uppfyllas. Tror nog THB kommer falla en del närmaste halvåret men för att komma upp i 4 THB per SEK krävs nog närmast en ekonomisk kollaps och det önskar jag inte.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Atom:

 

Dessutom är det enda som står på alla valaffischer hur mycket pengar alla ska få, så oavsett vem som vinner så behöver det lånas upp ett par hundra miljarder Baht om dessa löften ska uppfyllas. Tror nog THB kommer falla en del närmaste halvåret men för att komma upp i 4 THB per SEK krävs nog närmast en ekonomisk kollaps och det önskar jag inte.

 

Vi kan väl rösta fram en ekonomisk kollaps som varar en vecka så man hinner flytta över sina pengar.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett amatörtips är att efter val brukar ekonomin stabiliseras oavsett valutgången. Förmodligen blir det lite sämre kurs då. Men man vet inte innan man har facit. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Kenneth4618

Nu är iallafall den svenska kronan starkare en den norska 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Nu är iallafall den svenska kronan starkare en den norska 😉

Såg det för ett tag sedan. Blev uppriktigt förvånad. Vad har hänt med norsken? 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev rolba:

Såg det för ett tag sedan. Blev uppriktigt förvånad. Vad har hänt med norsken? 

Det är egentligen inget nytt. Senaste kräftgång runt 1:1 började 2020 och innan dess 2016. Man blir lite skadeglad vid växelkontoret när det ser ut så här. Bilden är nån vecka gammal.

 

IMG_20230429_115909.thumb.jpg.af9cdb5576cab6bfa62de11e9fcd83f7.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev apknug:

Det är egentligen inget nytt. Senaste kräftgång runt 1:1 började 2020 och innan dess 2016. Man blir lite skadeglad vid växelkontoret när det ser ut så här. Bilden är nån vecka gammal.

 

IMG_20230429_115909.thumb.jpg.af9cdb5576cab6bfa62de11e9fcd83f7.jpg

 

DKK fortfarande hårt ansatt. Borde väl ligga på 4,8. Ska snart till Sverige så jag kan ta lite DKK till 3,90 😉

 

När jag tänker efter är det inte så mycket danska man hör i Pattaya/Jomtien nft? Mycket mera norska.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Skandinaviska valutorna även den Svenska Kronan accepteras inte längre på dom Thailändska växelkontoren! 😟

Tur man inte är i Thailand nu med hela reskassan i svenska kontanter! 😜

Gäller i många andra länder med som t.ex. Polen!

https://www.forex.se/information

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Hemskt. Var är vi på väg. Riksbanken måste bestämma sig om färdväg. Antingen knäcker vi bo lånetagarna eller så knäcker vi landet Sverige. Bara att välja. Vi måste ha inflöde av kapital annars händer det som händer fast värre

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

annars händer det som händer fast värre

 

Klart som korvspad .....

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...