Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Gött o ha EUR lön och delvis pension.

Härligt o handla i Sverige då lönen är EUR 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Idoter som röstade nej, skämmas på era stollar 🤣🤣🤣

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Soengsang:

Gött o ha EUR lön och delvis pension.

Härligt o handla i Sverige då lönen är EUR 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Idoter som röstade nej, skämmas på era stollar 🤣🤣🤣

Ja de idi*ter som röstade Nej borde få betala mellanskillnaden för oss andra nu.

 

Undrar var de är nu? De om tycker det är så bra att en EUR kostar 11.20 och inte 8.50...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nutteman:

Hur mycket ska idi*terna som röstade ja till EU betala då?

MVH

Nutteman

Eftersom vi har ca 25% lägre valutakurs nu så är 25% av BNP rimligt. BNP 2022 var 5 440 Miljarder kronor. 

 

Dela det på de som röstade nej. 3 265 341 pers. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom Göran Persson propagerade för införande av Euro så var det per definition fel att rösta ja! 

:rotfl:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Gött o ha EUR lön och delvis pension.

Härligt o handla i Sverige då lönen är EUR 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Idoter som röstade nej, skämmas på era stollar 🤣🤣🤣

 

Nu ska du vara glad till dom som rösta skr. nu är du Kung på hemma plan 55555

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev oskarnord:

Dags för Sverige att söka stöd av EU.

 

Nej, nej, nej!

Sverige är världens samvete och hjälpare, vi ska inte ha bidrag av andra utan vi ska hjälpa alla andra som har det dåligt, börjar pengarna ta slut så är det bara att höja skatterna lite så finns det en ny hög att ösa ur.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Screenshot_20230214_081029_Outlook.thumb.jpg.3b02e3cd78242f8aa78eb8f67f2e3baf.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev rolba:

Xe

Screenshot_20230214-163056_Xe.jpg.dde90f245d74656f7c3acae848d31214.jpg

Och konsulatet här i Pattaya räknade på kursen 3,155 när jag hämtade mitt letter of income i dag :(

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Fritz:

Och konsulatet här i Pattaya räknade på kursen 3,155 när jag hämtade mitt letter of income i dag :(

De fastställer kursen en gång per månad vill jag minnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Fritz:

Och konsulatet här i Pattaya räknade på kursen 3,155 när jag hämtade mitt letter of income i dag :(

 

Hoppas det räckte till. Är nog en del som får lite problem med det nu.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Hoppas det räckte till. Är nog en del som får lite problem med det nu.

Tack, min pension räckte inte till men jag har en del på SCB som täcker upp det som fattas. Märkligt hur omständigt det ska vara att skaffa ett intyg om sin ekonomiska status, i alla fall från SCB. Tog en evighet och en massa papper som jag fick skriva under innan jag fick mitt intyg därifrån.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev rolba:

De fastställer kursen en gång per månad vill jag minnas.

OK men jag

tycker att 3,155 är dålig kurs ändå, speciellt om man tänker tillbaka på hur det var förr.

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Fritz:

OK men jag

tycker att 3,155 är dålig kurs ändå, speciellt om man tänker tillbaka på hur det var förr.

 

 

Det kan vi till stor del tacka många av våra politiker för, ingen nämnd och ingen glömd.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Det kan vi till stor del tacka många av våra politiker för, ingen nämnd och ingen glömd.

Vi väntar väl fortfarande på att valutamarknaden äntligen ska fatta att vi har en ny regering. Den dan dom gör det då jäklar blir det fart på den svenska kronan på valutamarknaden, inte förr. ;)  

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Fritz:

Vi väntar väl fortfarande på att valutamarknaden äntligen ska fatta att vi har en ny regering. Den dan dom gör det då jäklar blir det fart på den svenska kronan på valutamarknaden, inte förr. ;)  

Absolut, kolla på Danmark. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Och konsulatet här i Pattaya räknade på kursen 3,155 när jag hämtade mitt letter of income i dag :(

När jag sökte 1-års förlängning förra året räknade immigrationen efter dagskurs, de brydde sig inte om konsulatets uppgift.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev apknug:

Absolut, kolla på Danmark. 

OK men Danmark har ju bundit sin valuta till Euro vilket nog har kostat på en del. Nej, det bästa enligt min mening är att marknaden får sätta priset på olika länders valutor. Vem minns inte 1992 när SEK kollapsade  trots att Bengt Dennis höjde räntan till 500 % ? 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Vi väntar väl fortfarande på att valutamarknaden äntligen ska fatta att vi har en ny regering. Den dan dom gör det då jäklar blir det fart på den svenska kronan på valutamarknaden, inte förr. ;)  

Vad jag sett och hört i TV (televisiiioon) går nya regeringens tid o energi på att skylla förra regeringen, mer har inte hänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Amigo:

Vad jag sett och hört i TV (televisiiioon) går nya regeringens tid o energi på att skylla förra regeringen, mer har inte hänt.

Det är väl Andersson som skäller på regeringen om vad dom inte har gjort, och nu skyller på allt dom har gjort på nya regeringen.
Hon hånskrattar åt folk i talarstolen listan kan göras lång, men här har ni sanningen och som sagt Rom byggdes inte på en dag utan det kommer ta tid vad Andersson och hennes kamrater har ställt med

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Fritz:

OK men Danmark har ju bundit sin valuta till Euro vilket nog har kostat på en del. Nej, det bästa enligt min mening är att marknaden får sätta priset på olika länders valutor. Vem minns inte 1992 när SEK kollapsade  trots att Bengt Dennis höjde räntan till 500 % ? 

Bundit? Gå ner och kolla på FX kontoret imorgon. Där styr marknaden priset, speciellt på DKK. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev apknug:

Bundit? Gå ner och kolla på FX kontoret imorgon. Där styr marknaden priset, speciellt på DKK. 

Vad menar du, förnekar du att DKR är fast bundet till EUR?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vad menar du, förnekar du att DKR är fast bundet till EUR?

Inte jag, men de lokala valutahandlarna. Kolla gärna kurserna som erbjuds på kontoren.

 

Sen är den officiellt inte "fast" bunden utan i ett spann, men det är en teknikalitet.

 

Så här såg det ut förra veckan; tyvärr bara köpkursen. 

IMG_20230207_122738.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Vi väntar väl fortfarande på att valutamarknaden äntligen ska fatta att vi har en ny regering. Den dan dom gör det då jäklar blir det fart på den svenska kronan på valutamarknaden, inte förr. ;)  

 

Det räcker knappast att "få" en ny regering, den nya regeringen måste nog börja regera på allvar först.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...