Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Esspe:

 

Den var nere och vände på 2,98 tror jag det var och det var inte på några växlingskontor. Dock inte slutkurs.

 

Beror på vilken graf man tittar på, samt även TT eller notes.

Jag brukar hålla mig till xe.com, där har det inte varit under 3, men finns säker de som det varit det på.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Soengsang:

Beror på vilken graf man tittar på, samt även TT eller notes.

Jag brukar hålla mig till xe.com, där har det inte varit under 3, men finns säker de som det varit det på.

 

Har också koll via XE och slutkurs har inte som sagt inte varit under 3. 10 oktober var slutkurs 3,04 men då var den under dagen under 3, tror det var 2,98. Det är nog dit vi ska igen tyvärr.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Har också koll via XE och slutkurs har inte som sagt inte varit under 3. 10 oktober var slutkurs 3,04 men då var den under dagen under 3, tror det var 2,98. Det är nog dit vi ska igen tyvärr.

Ser faktiskt inte att SEK vart under 3, men dock 3,049 dvs 3,05 som sämst på 10 år.

A73E6DAA-A1D3-41B9-B730-4391EA383707.thumb.png.fe2ca48f837a8fa1370e0523d78efd91.png

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Ser faktiskt inte att SEK vart under 3, men dock 3,049 dvs 3,05 som sämst på 10 år.

A73E6DAA-A1D3-41B9-B730-4391EA383707.thumb.png.fe2ca48f837a8fa1370e0523d78efd91.png

 

 

Än en gång. Det där är slutkurser, 2,98 var intradag.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Esspe:

 

Än en gång. Det där är slutkurser, 2,98 var intradag.

 

Vi får se om polletten går ner. 

 

Jag tvivlar. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Esspe:

 

Än en gång. Det där är slutkurser, 2,98 var intradag.

 

Ok, så kanske det var. Men det syns inte på xe.com

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

 

Än en gång. Det där är slutkurser, 2,98 var intradag.

 

Nja, XE visar inte dagliga slutkurser i den grafen.

Men inget att orda om, du kan tro var under 3 så tror jag annorlunda, mycket möjligt någon annan sida/graf visar vad du säger.

 

 

Edit, ser nu att du har lite rätt, ger dig inte helt rätt 🤣

 

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får tacka Ingves för detta då han har hållit nollränta samt minusränta i flera år, ingen som vill investera i Sverige då blir ju tyvärr vår svenska krona en skitvaluta.
Hoppas nu att det kommer att styra tillbaka med en skaplig ränta, så folk vågar investera i Sverige igen då kommer kronan bli stark igen.

 

Annars får vi leva med att kronan är en skitvaluta vi måste styra upp räntan, det Ingves har gjort är att vi har blivit det mest skuldbelagda personerna i Europa.
Bakläxan kommer alltid efter glansdagar med nollränta för dom som har köpt hus, lgh, bil mm. inte gjort några amorteringar.
Ingen som ville låna ut/investera i Sverige då, bara svenska banker som öste ut pengar till hus, lgh, husbilar mm och många hängde bara på
eftersom det har vart nollränta så länge.

 

Nu kommer det mörka tider inom ekonomin ett tag framåt, och vems fel kommer det vara jo regeringen alla kommer skylla på dom fast det var inte dom som såg till att Ingves fick hålla på med detta galenskap, han gjorde för att rädda svenska ekonomin sägs det och det ända han gjorde var skjuta problemet framåt.

 

Men hoppas nu att regeringen ser hur svenska kronan faller och måste styra upp den, då med tyvärr högre räntor så att folk kan investera i Sverige..
Ingen vill investera utan att få nåt för det, därav måste räntan upp tyvärr
 

 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev JohanR:

Ok, så kanske det var. Men det syns inte på xe.com

 

Jo men det beror alldeles på när du kollar den. Ändras hela tiden. I morse var den runt 3,24 nu är den på 3,22 t.ex.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-01-03 at 19:55, skrev JohanR:

Igen? På 3 kr har kursen inte varit, åtminstone inte de senaste 10 åren.

 

2.97 på suvvan för 3-4 år sedan 

Link to comment
Dela på andra sajter

3,22 på Wise just nu 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev soi covboy:

2.97 på suvvan för 3-4 år sedan 

Går säkert att hitta något växlingskontor som ger under 3 nu också, men officiella kursen är ju inte där.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev JohanR:

Går säkert att hitta något växlingskontor som ger under 3 nu också, men officiella kursen är ju inte där.

 

 

Ge dig nu.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju inte SEK som rasar utan THB som drar iväg ordentligt. Kineseffekten förmodar jag.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

THB kan nog stärkas lite till närmaste månaderna men när vi börjar närma oss vårens val så tror jag den sjunker tillbaka. Det är klart troligt att ett parti som får 10-15% av rösterna kommer kunna nominera en statsminister och leda en koalitionsregering som sitter på 30-40% av rösterna. Som bäddat för protester, lamslagen politik och allmän oro.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev pust:

Dagens på soi Diana 😠

IMG_20230108_133737.jpg

 

Det värsta är att det faktiskt finns folk som växlar på såna ställen.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför försvagas kronan – chefsekonom: ”Problem i inflationstider”

 

Kronan har försvagats till följd av det oroliga världsläget och att USA har legat steget före med räntehöjningar. Det säger SEB:s chefsekonom Jens Magnusson i Morgonstudion.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/darfor-forsvagas-kronan-chefsekonom-problem-i-inflationstider

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Det ligger nog en hel del i det som Christer Gardell sa i en intervju med TT.

 

"Christer Gardell ser även att Sverige överger sin egen valuta och går över till euro.

"Kronan är en liten skitvaluta", säger han till nyhetsbyrån TT.

Gardell har därmed bytt fot. Han var motståndare till att Sverige skulle gå med i den europeiska valutaunionen vid folkomröstningen 2003. Idag menar finansmannen dock att den svenska valutan är för liten och har för låg likviditet vilket skapar rörelser i kronan.

”Jag har börjat tänka om. Vi ska in i euron, annars blir svenskarna bara fattigare och fattigare”, säger han till nyhetsbyrån.

Han menar att det inte längre spelar någon roll hur landet sköts. En liten valuta kommer nämligen alltid att vara lågt värderad, vilket innebär att svenskarna blir fattigare än vad man borde vara, menar finansmannen.

Hur frågan skall hanteras har han inget direkt svar på utan konstaterar bara att något politiskt parti skall orka ta upp frågan igen."

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vår vän Stefan I har låst in Sverige i ett hörn. Höjer vi räntan brakar bostadsmarknaden åt helvete.  Och kaos som följd. 

Höjer vi inte räntan får vi inget inflöde av kapital från utländska investerare . Dom vänder sig hellre till Usa som har högre ränta. Bättre avkastning på sitt kapital 

Hur vi löser den biffen vet jag ej. Gör vi inte det så sjunker vi ner i dyn hur vi än gör. Kanske lite saktare. Men resultatet blir detsamma

Njut nu av 2023. 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev John Khonken:

Vår vän Stefan I har låst in Sverige i ett hörn. Höjer vi räntan brakar bostadsmarknaden åt helvete.  Och kaos som följd. 

Höjer vi inte räntan får vi inget inflöde av kapital från utländska investerare . Dom vänder sig hellre till Usa som har högre ränta. Bättre avkastning på sitt kapital 

Hur vi löser den biffen vet jag ej. Gör vi inte det så sjunker vi ner i dyn hur vi än gör. Kanske lite saktare. Men resultatet blir detsamma

Njut nu av 2023. 

 

Det blir K(h)onken... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...