Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Surt är det...

2D1A84DF-01F5-4464-AB6E-3175BC90B26A.png.09cfa326aa01e77cc1cb2e112bdbccfc.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Transfer Wise idag

1 SEK = 3.­170 THB

Och för er som inte förstår inlägget rekommenderar jag Google 😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-08-22 at 08:40, skrev Alarik:

”Närande och tärande” var ord som Bo Södersten på 1990-talet använde när han under 90-talet försökte motivera att den offentliga sektorn måste minska.

Att de uttrycken skulle ha använts i undervisningen på samhällskunskapen i grundskolan får stå för dig.

 

Med resonemang som vissa t ex ekonomer, företrädare för näringslivet och fackförbund som Metall (Industriarbetare ”skapar värde” medan offentliganställda ”gör av med” resurserna som industrin skapat) för så

finns det faktiskt i stort sett bara några få "närande" yrkesgrupper och den ojämförligt största är bönderna.

Andra yrkesgrupper "tär" på den resurs som bönderna skapar. Annat är ju "onödigt".

Man kan fundera på hur närande vissa ekonomer verkligen är! Ofta får jag intryck att när de inte förstår tekniken är det lättast att lägga ner. 

Hur mycket producerar egentligen ekonomen? Jordbruksarbete (arbete överhuvudtaget) värderas väldigt lågt, medans det ger bra med pengar att skyffla tillgångar fram och tillbaka på konton.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bahten förväntas stiga ännu mer mot dollarn

 

Baht to climb higher against USD, more pressure on exports

The Thai baht is set to soar further as one side effect of the latest escalation of the China-US trade war. Economists say the latest tit-for-tat trade sanctions will hasten foreign capital inflows into Thailand’s “safe haven” bond market while the US Federal Reserves may again cut interest rates, adding more fuel to the situation.

Meanwhile the Thai export situation is expected to continue to worsen.

 

https://thethaiger.com/news/business/baht-to-climb-higher-against-usd-more-pressure-on-exports

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Bahten förväntas stiga ännu mer mot dollarn

 

Baht to climb higher against USD, more pressure on exports

The Thai baht is set to soar further as one side effect of the latest escalation of the China-US trade war. Economists say the latest tit-for-tat trade sanctions will hasten foreign capital inflows into Thailand’s “safe haven” bond market while the US Federal Reserves may again cut interest rates, adding more fuel to the situation.

Meanwhile the Thai export situation is expected to continue to worsen.

 

https://thethaiger.com/news/business/baht-to-climb-higher-against-usd-more-pressure-on-exports

Dags för frugan att sälja av lite mark snart då och investera i Sverige!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 SEK = 3,146    på Transfer Wise denna morgon

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan också!!!!   Nu börjar till och med pulverkaffe bli dyrt i Thailand

Screenshot_2019-08-30-12-42-42-529.jpeg.126addf22192a249bf15c3ef2c2051cf.jpeg

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar bli tufft för thailändarna nu. Enligt frugan så har självmorden ökat dramatiskt p.g.a. att man inte klarar av att betala skulder/lån. Katastrof för dom som jobbar utomlands som inte får betalt i THB. Detta kommer få oönskade effekter för landet och framför allt folket. 

Ändrades av Kingen
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi byggde hus (i Thailand) 2013 när bahten låg på över 5 per sek, nu är den strax norr om 3. Ett kursfall på 40% på drygt 5 år (Hej geriatrikerförbundet i Pty, jag använde inte ordet kursras....). Thailand har gått från billigt till tveksamt (om man vill ha bra standard).

 

Undrar var detta ska sluta...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev frogfish:

Vi byggde hus (i Thailand) 2013 när bahten låg på över 5 per sek, nu är den strax norr om 3. Ett kursfall på 40% på drygt 5 år (Hej geriatrikerförbundet i Pty, jag använde inte ordet kursras....). Thailand har gått från billigt till tveksamt (om man vill ha bra standard).

 

Undrar var detta ska sluta...

2,98

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vårat hus blev klart vid årsskiftet 09 - 10 och kostade då 250000 SEK som med dagen kurs hade blivit ca 400000 SEK 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Esspe said:

2,98

Vi är på väg in i lågkonjunkur, med minusränta! Kronan kan mycket väl gå ner till 2,50, då blir det nog många svenskar som får flytta "hem" till det nya Sverige. Vem hade anat att det skulle sluta så illa,  för 10 år sen?

 

Som grädde på moset har vi kvar den bisarra regeringen med Löven, den rödhåriga Centerledaren, etc som tvunget ska ha in 50 000 anhöriginvandrare+++.. The perfect storm, om man säger som så.

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

Otrolig men sann nostalgi.

Skickade över en slant i slutet av 1997.
Om jag minns rätt så fick jag 5.40 Baht per SEK och 18% ränta hos Bangkok bank.

Det var strax efter Asienkraschen när man absolut var kung i baren.

Då fanns knappt en bil på gatorna i Bangkok i över ett halvår.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2019‎-‎08‎-‎30 at 20:17, skrev Herluf:

Kronan kan mycket väl gå ner till 2,50, då blir det nog många svenskar som får flytta "hem" till det nya Sverige

Och hur skall dom klara sej i Sverige ? Bidrag ? dom är väl förbehållna "välfärdsräddarna" ?

Även om det skulle bli 1 :1 skulle jag leva bättre här än i kalifatet.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
1 hour ago, Khemmarat said:

Och hur skall dom klara sej i Sverige ? Bidrag ? dom är väl förbehållna "välfärdsräddarna" ?

Även om det skulle bli 1 :1 skulle jag leva bättre här än i kalifatet.

De blir första generationen som får Löfvets nya medborgarlön.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Dolle:

10:30 dyker skr igen elller Ingves vad ska du göööööööööööra

09.30 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Newton’s law looms over the Thai baht.

Meanwhile, the Thai baht continues to be the best performing currency in Asia. The Thai currency is riding a 6-year high against the USD and, this year, has surged 8% against the US currency.

But the strong baht is causing knock-on effects to the rest of the Thai economy, battering exports and stifling tourist growth. Economists note Thailand’s solid economic fundamentals and stability, the current account surplus and high foreign reserves, together, are reasons the baht is so attractive to investors and currency speculators.

 

https://thethaiger.com/hot-news/economy/what-does-up-must-come-down-the-battle-of-the-baht

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...