Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Fredman:

Ditt svar är ju lite som att skjuta sig i foten, du fortsätter på inslagen bana. Nej,jag tror inte att du skriver på Putins uppdrag men jag tror inte på din förklaring heller. 

 

Det finns mycket som är fel med Sverige men även mycket som är riktigt bra och hur illa den än är så är det inte mycket som drabbat mig. I eftermiddag så tar jag min bil till min

sommarstuga i skärgården. Där sätter jag mig i bubbelpoolen med något gott i glaset för att sedan grilla en god köttbit som jag sväljer ned med något gott vin. Imorgon tar jag

min båt och svänger ut till någon krog och äter gott. Liver fortsätter att vara riktigt behagligt även om det allt för ofta är hårt arbete.

 

Jag har som sagt inte upplevt någon kris och kronans värde ser jag har inverkan på importerade varor och att jag får mindre för pengarna när jag reser men det är inte till något större besvär för mig.

 

Sitt inte och sura lägg in några bilder från dina resor så ska jag be om ursäkt för mitt påhopp men visst måste du hålla med om att du är bra enkelspårig?

 

-Är det någon som skådat apokalypsen?

Jag tänker inte deltaga i nån kukmätaretävling...Jag är en hemlös stackare med en mugg utanför ICA som enda försörjning. Enbart sjuårig folkskola och bor i en cointainer vid hamnen och sover under ett draperi. Om du har så bra ställt kan du ju swisha en slant till mig. Helst i en annan valuta än SEK förstås. Hoppas du är glad över att du vann kukmätaretävlingen? 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hobbe:

Du skulle inte själv fundera om du var medlem på ett forum med ekonomisk inriktning om det dök upp en ny medlem där som 

bara skrev inlägg om Thailand ,go-go barer och vart man kan hitta den bästa farangmaten ???

 

mvh Hobbe 

Det kan bli lite andefattigt i längden. Vill ha lite intellektuellt motstånd och inte bara möta folk som försöker imponera med ekonomiskt välstånd på ett anonymt forum. Nu handlar ju denna tråd faktiskt om ekonomi och kronans fall och det är väl då mer relevant att hålla sig till Sverige och dess framtid som relaterar till kronan snarare än go-go barer och bra matställen? I alla fall i denna tråd?

 

Funderar på av avregistrera mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev lucifer711:

Det kan bli lite andefattigt i längden. Vill ha lite intellektuellt motstånd och inte bara möta folk som försöker imponera med ekonomiskt välstånd på ett anonymt forum. Nu handlar ju denna tråd faktiskt om ekonomi och kronans fall och det är väl då mer relevant att hålla sig till Sverige och dess framtid som relaterar till kronan snarare än go-go barer och bra matställen? I alla fall i denna tråd?

 

Funderar på av avregistrera mig.

Skriver du nåt som Ptys geriatrik-maffia inte gillar, då blir det ifrågasättande av person av svansen. Ibland behöver man inte ens kommentera nån av dem innan en av "de goda" kommer till undsättning och anklagar en för att klistra åsikter (på nån man ens inte diskuterat med). Frågor om att de ska backa upp det de skriver bemöts med tystnad eller minuskarma.

 

Bara att vänja dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Ditt svar är ju lite som att skjuta sig i foten, du fortsätter på inslagen bana. Nej,jag tror inte att du skriver på Putins uppdrag men jag tror inte på din förklaring heller. 

 

 

Berätta då själv vem du tror jag kan vara och vilken bakgrund jag kan ha. En debatt du inte kan vinna. För vet du vad? Jag vet vem jag är.

Vet du? Är jag en fattig knegare som blir imponerad av din båt och köttbit på grillen? Är jag en tonåring som bor hemma och slår på tangentbordet i pojkrummet som ett annat troll? Ett avlönat troll från Ryssland?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev lucifer711:

Det kan bli lite andefattigt i längden. Vill ha lite intellektuellt motstånd och inte bara möta folk som försöker imponera med ekonomiskt välstånd på ett anonymt forum. Nu handlar ju denna tråd faktiskt om ekonomi och kronans fall och det är väl då mer relevant att hålla sig till Sverige och dess framtid som relaterar till kronan snarare än go-go barer och bra matställen? I alla fall i denna tråd?

 

Funderar på av avregistrera mig.

Jo jag vet att denna tråden handlar om ekonomi men då du bara skriver i den + 1 inlägg i en annan ekonomisk tråd så 

tyckte jag det var märkligt att man registrerar sig på ett thaiforum .

 

Det var bara en fundering ,du får naturligtvis skriva var du vill men likt Fredman funderade jag varför, då du rimligen borde få

mer utbyte av ämnet på ett ekonomiskt forum.

 

Tvivlar att flertalet här är lika insatta i ämnet ,även om vissa anser sig mer kompetenta än riksbankschefen.

Som sagt det var bara en fråga jag ställde och jag tvivlar på att den får dig att avregistrera dig.

 

mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tack Hobbe för hyllningen. Jag bockar vördnadsfullt.

 

Ps Är det svaret du hade på min fråga. Eller läste du inte frågan.  Eller var det något du inte förstod I frågan så hjälper jag gärna till och förklarar

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för fel att skriva i denna tråd om Ekonomi som vissa här gör, om Sveriges och dess problem som påverkar ekonomin samt kostnader för samhället som påverkar kronans värde och i slut ändan kursen mot Baht.

Vad bidrar ni andra med om jag får fråga? Var är era analyser som påverkar Kronan/Baht?

Vill förtydliga jag bidrar inget alls utan tycker själv det är intressant att läsa vissa inlägg här som försöker visa vad som påverkar kursen m.m.

Hur kan man då bli hänvisad till ett annat forum för ekonomi för att man bidrar till tråden, för att några tycker att man skriver för mycket.

Om jag skulle vara expert på valuta frågor men aldrig varit i Thailand men vet vad som påverkar får jag då inte skriva här?

Är tråden bara gjord för Thailands resenärer/boende som skickar skärm dumpar från diverse växlingskontor i Thailand?

Är det detta som tråden skall belysa? Många frågor, men ibland så är man inte förvånad att det ser ut som det gör i Svedala, med tanke på en del inlägg här.

Tänker inte svara på vilka inlägg det gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 timmar sedan, skrev lucifer711:

Det kan bli lite andefattigt i längden. Vill ha lite intellektuellt motstånd och inte bara möta folk som försöker imponera med ekonomiskt välstånd på ett anonymt forum. Nu handlar ju denna tråd faktiskt om ekonomi och kronans fall och det är väl då mer relevant att hålla sig till Sverige och dess framtid som relaterar till kronan snarare än go-go barer och bra matställen? I alla fall i denna tråd?

 

Funderar på av avregistrera mig.

 

2 timmar sedan, skrev lucifer711:

Berätta då själv vem du tror jag kan vara och vilken bakgrund jag kan ha. En debatt du inte kan vinna. För vet du vad? Jag vet vem jag är.

Vet du? Är jag en fattig knegare som blir imponerad av din båt och köttbit på grillen? Är jag en tonåring som bor hemma och slår på tangentbordet i pojkrummet som ett annat troll? Ett avlönat troll från Ryssland?

Och där förlorade du inte kukmätartävlingen men däremot ansiktet och är man inte även lite drama Queen också. Var inte ute efter att imponera utan visa på att det är ganska många, jag skulle vilja påstå de flesta som har det ganska bra trots alla brister som finns i landet. Vem du är intresserar mig inte det minsta så någon gissningstävling blir det inte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har stor tilltro till Magdalena Andersson och hennes försäkringar måste kronans senaste fall de sista månaderna ses som en helt obegriplig händelse. Jag förstår detta. Några andra analyser eller återstår bara personangrepp och avfärdande av mig som ”högerextremist”? I vilket fall består verkligheten där kronan försvagas mot en ytterst svag euro? Varför om vi lever i den bästa av världar? Är det Putin som spekulerar mot kronan inför en förestående invasion? Den ende jag besvisligen vet har spekulerat mot kronan och pundet är George Soros. Hillary Clinton finansiär.

 

jag förstår att för många här stämmer inte kartan med verkligheten men vägrar ännu inse att kartan är fel och leder åt helvete.

 

 

 

Ändrades av lucifer711
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
5 minuter sedan, skrev lucifer711:

Om man har stor tilltro till Magdalena Andersson och hennes försäkringar måste kronans senaste fall de sista månaderna ses som en helt obegriplig händelse. Jag förstår detta. Några andra analyser eller återstår bara personangrepp och avfärdande av mig som ”högerextremist”? I vilket fall består verkligheten där kronan försvagas mot en ytterst svag euro? Varför om vi lever i den bästa av världar? Är det Putin som spekulerar mot kronan inför en förestående invasion? Den ende jag besvisligen vet har spekulerat mot kronan och pundet är George Soros. Hillary Clinton finansiär.

 

jag förstår att för långa här stämmer inte kartan med verkligheten men vägrar ännu inse att kartan är fel och leder åt helvete.

 

 

 

Kan du ta fram inlägget där någon kallar dig för "högerextremist" eller är det bara tagelskjortan som åkt på?

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Fredman:

 

Och där förlorade du inte kukmätartävlingen men däremot ansiktet och är man inte även lite drama Queen också. Var inte ute efter att imponera utan visa på att det är ganska många, jag skulle vilja påstå de flesta som har det ganska bra trots alla brister som finns i landet. Vem du är intresserar mig inte det minsta så någon gissningstävling blir det inte. 

Du tror inte jag tillhör medelklassen och tagit del av bostädernas fenomenala prisuppgång? Jag är en van investerare och har naturligtvis sett till att höra till dem som gynnats av utvecklingen. Tro inget annat men om du skiter i resten av Sverige kan man ju fråga sig  vem det egentligen är som är landsförrädare.

 

Så länge jag kan fly så hånar jag de som nu drabbas av utvecklingen och den svaga kronan. En dag om du säljer blir det till en rik kines. Om du inte innan  dess personligen drabbas av den utveckling som nu medelklassen gör allt för att köpa sig fri ifrån.

Tro mig eller ej men jag är ytterst förmögen och som sagt. Jag håller mig helst för mig själv.

 

// Lucifer711

Ändrades av lucifer711
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Fredman:

Kan du ta fram inlägget där någon kallar dig för "högerextremist" eller är det bara tagelskjortan som åkt på?

Du har inte gjort detta men har du en egen analys angående kronans fall trots Magdalena Anderssons försäkringar om att Sveriges räkenskaper är goda?

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Scrolla vidare? I en betydligt gemytligare tråd än denna, "Dagens Humorbild" som jag tycker kan slippa den här typen av debatt som vi för just nu, .önskade jag det, alldeles riktigt

Luktar lite hyckleri kan jag tycka. Handen på hjärtat så läggs väl den där typen av politisk satir in för att håna och skratta åt sina politiska motståndare inte för att skratta med dem.  Men då tycker jag också man kan tåla en ganska oskyldig kommentar angående budskapet i bilden utan att börja tjafsa om att vederbörande ska skrolla vidare.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Tack Hobbe för hyllningen. Jag bockar vördnadsfullt.

 

Ps Är det svaret du hade på min fråga. Eller läste du inte frågan.  Eller var det något du inte förstod I frågan så hjälper jag gärna till och förklarar

Glömde du att logga in som lucifer711 ?

Eller har du bara missat din medicin idag ?

 

mvh Hobbe 

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
5 minuter sedan, skrev lucifer711:

Du har inte gjort detta men har du en egen analys angående kronans fall trots Magdalena Anderssons försäkringar om att Sveriges räkenskaper är goda?

Vem är det då som har kallat dig det då?  

Nej jag har inte det kan faktiskt erkänna att mina kunskaper i nationalekonomi är blygsamma.

I övrigt tror jag inte mycket på något du skriver. När du uppenbart fantiserar om att någon kallat dig för högerextremist så vad säger att du inte fantiserar om allt annat?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Fredman:

 

Och där förlorade du inte kukmätartävlingen men däremot ansiktet och är man inte även lite drama Queen också. Var inte ute efter att imponera utan visa på att det är ganska många, jag skulle vilja påstå de flesta som har det ganska bra trots alla brister som finns i landet. Vem du är intresserar mig inte det minsta så någon gissningstävling blir det inte. 

Hur förlorade jag ansiktet? Var är din analys om THBSEK? Så länge din köttbit ligger på grillen och kan  glida i din båt är allt ok? Jag har läst lite på forumet och Fritz tycker jag är sympatisk, beskedlig och ger ett gott intryck. Ungefär som Sverige i sin helhet. En lite naiv inställning till det mesta dock. Då länge den inställningen finns i Sverige lär kronan fortsätta sjunka,

 

Jag sitter i livbojen på havet och ser skeppet sjunka och tyvärr sitter Fritz och hans gelikar ombord. En djävla tur att han inte bor i Sverige längre

Ändrades av lucifer711
Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Fredman:

Vem är det då som har kallat dig det då?  

Nej jag har inte det kan faktiskt erkänna att mina kunskaper i nationalekonomi är blygsamma.

I övrigt tror jag inte mycket på något du skriver. När du uppenbart fantiserar om att någon kallat dig för högerextremist så vad säger att du inte fantiserar om allt annat?

 

Inse då att jag är en van investerare....!

Då är mitt synliga välstånd enbart toppen av ett isberg. Nöjd?

 

Ifrågasätter du mina källor? Konjunkturinstitutet och Kommuninvest.

Är de köpta av Putin?

Ändrades av lucifer711
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
9 minuter sedan, skrev lucifer711:

Hur förlorade jag ansiktet? Var är din analys om THBSEK? Så länge din köttbit ligger på grillen och kan  glida i din båt är allt ok? Jag har läst lite på forumet och Fritz tycker jag är sympatisk, beskedlig och ger ett gott intryck. Ungefär som Sverige i sin helhet. En lite naiv inställning till det mesta dock. Då länge den inställningen finns i Sverige lär kronan fortsätta sjunka,

 

Jag sitter i livbojen på havet och ser skeppet sjunka och tyvärr sitter Fritz och hans gelikar ombord. En djävla tur att han inte bor i Sverige längre

Jag får ta ut det och svara i så att du inte missförstår.

Hur förlorade jag ansiktet? Du tappade humöret och visade dig som en lurk. Var är din analys om THBSEK? Såg du inte att jag skrev "Nej jag har inte det kan faktiskt erkänna att mina kunskaper i nationalekonomi är blygsamma."   Så länge din köttbit ligger på grillen och kan  glida i din båt är allt ok? Nej läste du inte när jag skrev att " Var inte ute efter att imponera utan visa på att det är ganska många, jag skulle vilja påstå de flesta som har det ganska bra trots alla brister som finns i landet." Jag har läst lite på forumet och Fritz tycker jag är sympatisk, beskedlig och ger ett gott intryck. Ungefär som Sverige i sin helhet. En lite naiv inställning till det mesta dock. Då länge den inställningen finns i Sverige lär kronan fortsätta sjunka, Jag har träffat Fritz flera gånger och där har du delvis rätt. Han är en trevlig och intelligent person.

 

Jag sitter i livbojen på havet och ser skeppet sjunka och tyvärr sitter Fritz och hans gelikar ombord. En djävla tur att han inte bor i Sverige längre

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
6 minuter sedan, skrev lucifer711:

Inse då att jag är en van investerare....!

Då är mitt synliga välstånd enbart toppen av ett isberg. Nöjd?

Vad använder du av för logik nu? Du sitter och ljuger om en sak sedan ska jag inse något för att du påstår det???

Ja vi har haft såna storfräsare som dig på forumet förut. En kallade sig för Andreas och ägde en av de större villorna i Thailand... eller hur var det nu. För all del har vi några av landets största guldhandlare som nöjer sig med att bo i en förort så här finns plats för alla sorter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
10 minuter sedan, skrev lucifer711:

Inse då att jag är en van investerare....!

Då är mitt synliga välstånd enbart toppen av ett isberg. Nöjd?

 

Ifrågasätter du mina källor? Konjunkturinstitutet och Kommuninvest.

Är de köpta av Putin?

Vad får du allt ifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

Skriver du nåt som Ptys geriatrik-maffia inte gillar, då blir det ifrågasättande av person av svansen. Ibland behöver man inte ens kommentera nån av dem innan en av "de goda" kommer till undsättning och anklagar en för att klistra åsikter (på nån man ens inte diskuterat med). Frågor om att de ska backa upp det de skriver bemöts med tystnad eller minuskarma.

 

Bara att vänja dig.

 

 

https://sv.wiktionary.org/wiki/kasta_sten_i_glashus

 

 

mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Du inser då att jag vet jag talar om men föredrar att skjuta på budbäraren?

 

Så länge du kan softa i bubbelpoolen är allt ok?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 minut sedan, skrev lucifer711:

Du inser då att jag vet jag talar om men föredrar att skjuta på budbäraren?

 

Så länge du kan softa i bubbelpoolen är allt ok?

Har du hakat upp dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Fredman:

Vad använder du av för logik nu? Du sitter och ljuger om en sak sedan ska jag inse något för att du påstår det???

Ja vi har haft såna storfräsare som dig på forumet förut. En kallade sig för Andreas och ägde en av de större villorna i Thailand... eller hur var det nu. För all del har vi några av landets största guldhandlare som nöjer sig med att bo i en förort så här finns plats för alla sorter.

Vilken lögn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...