Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

12 minutes ago, frogfish said:

Du som brukar prata om ironi borde känna igen när floskler återanvänds. Jag skäms inte ett dugg över min kommentar, ffa för att det inte är mina ord, bara återgivning av "den goda sidans" argument om hur det ser ut och hur det sett ut.

 

Så ärligt talat, vad är det jag ska skämmas över? Jag har läst allt det jag skrev i min kommentar i msm angående hur det ser ut. Är det inte de som använde argumenten från början som ska skämmas?

 

Sen kommer en fråga till dig, varför är alla (enligt dig) bittra som skriver nåt du inte gillar? Jag har redan förklarat för dig tidigare att jag inte är ett dugg bitter, men det verkar som du inte anser min åsikt relevant i hur jag känner mig. Viktigare att du får sätta epitet på andra.

 

Och om jag inte minns fel var det nån som skrev nåt om att om man inte gillar ett inlägg, så scrolla bara vidare. Men återigen är det tydligen "do as I say, don't do as I do" som gäller.....

Ni angriper alla tre en medlem genom att klistra på honom åsikter han aldrig uttryckt. Jag tycker det är lågt. Är det klart nog uttryckt även för dig Frogfish?

 

Bittergubbar, för att ni är bittra i era inlägg här på MPR. Ständigt. Min åsikt och den står jag för.

 

Scrolla vidare? I en betydligt gemytligare tråd än denna, "Dagens Humorbild" som jag tycker kan slippa den här typen av debatt som vi för just nu, .önskade jag det, alldeles riktigt. I denna tråd kan du väl bara köra på, inga problem för mig.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Ni angriper alla tre en medlem genom att klistra på honom åsikter han aldrig uttryckt. Jag tycker det är lågt. Är det klart nog uttryckt även för dig Frogfish?

 

Bittergubbar, för att ni är bittra i era inlägg här på MPR. Ständigt. Min åsikt och den står jag för.

 

Scrolla vidare? I en betydligt gemytligare tråd än denna, "Dagens Humorbild" som jag tycker kan slippa den här typen av debatt som vi för just nu, .önskade jag det, alldeles riktigt. I denna tråd kan du väl bara köra på, inga problem för mig.

Du är tramsig. Du ändrar målstolparna som det behagar dig, olika regler för dig och andra. Undrar vem det är som är bitter, men det vet jag ju egentligen inget om.

 

Sen klistrade jag inga åsikter på nån, det är ditt gebit. Jag förklarade "hur det alltid varit" (enligt msm). Hur du får det till att jag klistrar åsikter på nån vet du bara själv.

 

Så jag är ständigt bitter i mina inlägg? Tror det är ännu en lögn. Har skrivit mkt här, vet inte hur mkt som är bittert, dock inte ständigt. I min mening inget. Du är en lögnare, Spoonis. Men du ljuger väl inte?

 

Skönt att ha dig som bestämmer vad som får skrivas och vem som får skriva det. Tydliga regler (som givetvis inte gäller dig)…..

 

Men för tydlighetens skull, var har jag klistrat åsikter på nån MPR'are här i tråden? Jag är faktiskt genuint nyfiken. Citera gärna när jag klistrar åsikter på nån.

 

Du däremot klistrar epitet på andra, men just det, olika regler...….

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, frogfish said:

Du är tramsig. Du ändrar målstolparna som det behagar dig, olika regler för dig och andra. Undrar vem det är som är bitter, men det vet jag ju egentligen inget om.

 

Sen klistrade jag inga åsikter på nån, det är ditt gebit. Jag förklarade "hur det alltid varit" (enligt msm). Hur du får det till att jag klistrar åsikter på nån vet du bara själv.

 

Så jag är ständigt bitter i mina inlägg? Tror det är ännu en lögn. Har skrivit mkt här, vet inte hur mkt som är bittert, dock inte ständigt. I min mening inget. Du är en lögnare, Spoonis. Men du ljuger väl inte?

 

Skönt att ha dig som bestämmer vad som får skrivas och vem som får skriva det. Tydliga regler (som givetvis inte gäller dig)…..

 

Men för tydlighetens skull, var har jag klistrat åsikter på nån MPR'are här i tråden? Jag är faktiskt genuint nyfiken. Citera gärna när jag klistrar åsikter på nån.

 

Du däremot klistrar epitet på andra, men just det, olika regler...….

Oj då. Det där var mycket aggressioner i ett enda inlägg. Men det är lugnt. Jag är inte bitter. 😄🤣:beach:

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Oj då. Det där var mycket aggressioner i ett enda inlägg. Men det är lugnt. Jag är inte bitter. 😄🤣:beach:

Ja, håna är ju din grej. Svara på frågor verkar dock inte vara det. Som vanligt alltså.

Jag trodde jag skulle få se var jag klistrat åsikter på MPR-medlemmar, men det var tydligen bara ljug. Även det som vanligt.

 

Du är säkert en kul gubbe, men ibland kan du bara inte hålla dig och måste vara otrevlig. Lite tråkigt faktiskt. Kanske en generationsfråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
21 minuter sedan, skrev spooncreek:

Oj då. Det där var mycket aggressioner i ett enda inlägg. Men det är lugnt. Jag är inte bitter. 😄🤣:beach:

Han är så jävla stendum, tar inte in något alls utan sätter på ”bandspelaren”. Lovar dig att det blir ett bättre forum om du sätter upp honom på ignoreralistan.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fredman:

Han är så jävla stendum, tar inte in något alls utan sätter på ”bandspelaren”. Lovar dig att det blir ett bättre forum om du sätter upp honom på ignoreralistan.

Ojdå. Lika trevlig som vanligt...…

Vadan detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Spooncreek

Jag bara väntade på dig och fredaman räddningsaktion. Klanen håller ihop. Spelar ingen roll vad ni skriver. Det var OK av Fritte att blanda in mig i en diskussion jag inte var inblandad i med Nicholas. Då får han också tåla att jag gör samma sak.

 

FRÅGOR PÅ DET FRÅN KLANEN

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi i Ölargänget deklarerar vår neutralitet i denna konflikt, frågan är på vilken sida Svansen ställer sig.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev GreenValley:

Vi i Ölargänget deklarerar vår neutralitet i denna konflikt, frågan är på vilken sida Svansen ställer sig.

Svårt att veta då den viftar så förbannat 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när skottlossningar hör till vardagen i USA och demokraterna vill ha hårdare vapenlagar och begränsa yttrandefriheten och stänga ner forum där högerextrema träffas i rädsla över fler massmord hör jag ingen svensk journalist säga:

 

Det har alltid varit så här även när jag växte upp. Massmord av utförda av vapenfixerade unga män har vi haft i alla tider. Det är kanske bara anmälningsbenägenheten som ökat? BRÅ har ingen statistik.  Färre och färre dör i massmord enligt statistiken. Skjutnigarna går ner  och kriminaliteten sjunker och amerikanerna har aldrig varit tryggare. Känner ni igen retoriken? I USA hakar våra svenska journalister på drevet som vill ha hårdare tag mot kriminalitet och vapenlagar men i Sverige serverar de bara undanflykter och undfallenhet åt våra egna kriminella. Varför?

 

Nä...Nu hakar våra journalister på demokraternas retorik i USA men hemma i Sverige intar de precis motsatta ståndpunkten.

Helt klart är det nån som har en agenda.

 

Missförstå mig inte. Jag tycker vapenlagarna är för fria i USA men jag förstår inte hur journalister så oförblommat kan ta precis motsatt politisk ståndpunkt i USA angående kriminalitet/hårdare lagstiftning/vapenlagar jämfört med huruvida våldtäkt, skjutningar i Sverige skulle ökat eller inte de sista 10-15 åren samt hur allt relaterar med flyktingvågen 2015 och tidigare . Läste att nån tidning faktiskt släppte fram ett mindre korrekt svar på hur man skulle få ner överfallsvåldstäkterna i Uppsala och nån faktisk föreslog att man skulle förbättra integrationen. Man försöker nu inte ens låtsas att förövarna skulle kunna heta Anders, Kenneth, Lars eller Nils. Man får gång efter gång rätta kartan efter verkligheten. Orkar inte dra fler exempel men de finns.

 

Hade detta varit före 2015 hade en sån kommentar klassats som ren skär rasism och nazism. Vi backar in i  framtiden.

Ändrades av lucifer711
Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte att statskulden i Sverige är låg just därför att staten vältrat över kostnaderna till kommunerna där nu alltfler har skenade kostnader för vård och omsorg trots växande befolkning. Allt fler artiklar om ökande underskott i glesbygdskommuner.

 

https://kommuninvest.se/for-investerare/arsoversikt-2018/lan-som-moter-kundernas-behov/

 

 

Kommuninvest.PNG

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge utlåningstakten ökar i kommunerna lär kronan försvagas. Då har jag inte ens nämnt bostadsmarknaden och allmänhetens skuldsättning.

Nu får jag dagligen ebjudanden i posten om att få låna till hög ränta från skumma finansinstitut. Jag minns att det var likadant före krisen 1991-92.

 

När alla har gott om pengar är allt svindyrt. När ingen har pengar är allt hur billigt som helst som 1991-92. Varför är det så?

Ändrades av lucifer711
Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom så kommer det svaga konjuktursignaler från Europa enligt rapporten ovan samtidigt som de amerikanska kvartalsrapporterna faktiskt var bättre än väntat. Detta borde innebära att euron borde försvagas mot dollarn och det är inte heller så bra för vår krona...Dessutum som bahten är fortsatt stark mot dollarn och kanske även t o m förstärks mot den. Då har jag inte ens nämnt brexit. Det blir nudlar för många i Thailand i fortsättningen.

 

Obs Källan är Kommunnvest och statliga Konjukturinstituten och inte nån obskyr "högerextrem" hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
7 timmar sedan, skrev lucifer711:

Nu när skottlossningar hör till vardagen i USA och demokraterna vill ha hårdare vapenlagar och begränsa yttrandefriheten och stänga ner forum där högerextrema träffas i rädsla över fler massmord hör jag ingen svensk journalist säga:

 

Det har alltid varit så här även när jag växte upp. Massmord av utförda av vapenfixerade unga män har vi haft i alla tider. Det är kanske bara anmälningsbenägenheten som ökat? BRÅ har ingen statistik.  Färre och färre dör i massmord enligt statistiken. Skjutnigarna går ner  och kriminaliteten sjunker och amerikanerna har aldrig varit tryggare. Känner ni igen retoriken? I USA hakar våra svenska journalister på drevet som vill ha hårdare tag mot kriminalitet och vapenlagar men i Sverige serverar de bara undanflykter och undfallenhet åt våra egna kriminella. Varför?

 

Nä...Nu hakar våra journalister på demokraternas retorik i USA men hemma i Sverige intar de precis motsatta ståndpunkten.

Helt klart är det nån som har en agenda.

 

Missförstå mig inte. Jag tycker vapenlagarna är för fria i USA men jag förstår inte hur journalister så oförblommat kan ta precis motsatt politisk ståndpunkt i USA angående kriminalitet/hårdare lagstiftning/vapenlagar jämfört med huruvida våldtäkt, skjutningar i Sverige skulle ökat eller inte de sista 10-15 åren samt hur allt relaterar med flyktingvågen 2015 och tidigare . Läste att nån tidning faktiskt släppte fram ett mindre korrekt svar på hur man skulle få ner överfallsvåldstäkterna i Uppsala och nån faktisk föreslog att man skulle förbättra integrationen. Man försöker nu inte ens låtsas att förövarna skulle kunna heta Anders, Kenneth, Lars eller Nils. Man får gång efter gång rätta kartan efter verkligheten. Orkar inte dra fler exempel men de finns.

 

Hade detta varit före 2015 hade en sån kommentar klassats som ren skär rasism och nazism. Vi backar in i  framtiden.

Helt fantastiskt och nu syftar jag inte på innehållet i det du skriver. Det som är imponerande är det antal inlägg du producerat sedan du reggade dig i juli och dessutom då nästan i en enda tråd även om du ibland som i detta fall inte håller dig till ämnet.

Det jag blir nyfiken på är hur du hittade och fastnade för ett thaiforum för att berika oss med dina kunskaper. Vad jag har sett så här långt så verkar ditt intresse  för Thailand i allmänhet inte  vara särskilt stort.

 

 

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
8 timmar sedan, skrev lucifer711:

Dessutom så kommer det svaga konjuktursignaler från Europa enligt rapporten ovan samtidigt som de amerikanska kvartalsrapporterna faktiskt var bättre än väntat. Detta borde innebära att euron borde försvagas mot dollarn och det är inte heller så bra för vår krona...Dessutum som bahten är fortsatt stark mot dollarn och kanske även t o m förstärks mot den. Då har jag inte ens nämnt brexit. Det blir nudlar för många i Thailand i fortsättningen.

 

Obs Källan är Kommunnvest och statliga Konjukturinstituten och inte nån obskyr "högerextrem" hemsida.

Väldigt bra skrivet. Jag vill gärna ha information om allt. Kunskap är  makt.  Vill man inte läsa vad någon skriver är det bara hoppa över. Jag är väldigt tacksam over dina alster

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ni angriper alla tre en medlem genom att klistra på honom åsikter han aldrig uttryckt. Jag tycker det är lågt. Är det klart nog uttryckt även för dig Frogfish?

 

Bittergubbar, för att ni är bittra i era inlägg här på MPR. Ständigt. Min åsikt och den står jag för.

 

Scrolla vidare? I en betydligt gemytligare tråd än denna, "Dagens Humorbild" som jag tycker kan slippa den här typen av debatt som vi för just nu, .önskade jag det, alldeles riktigt. I denna tråd kan du väl bara köra på, inga problem för mig.

Angriper en medlem?

Jag frågar en medlem om han fortfarande är lika imponerad av Stefan Ingves,  som han var for ett år sedan.  Jag besvarar hans inlägg med en fråga och i samma tråd.

Du kallar mig bittergubbe. Lågt!

 

Jag är mycket  kritisk till de svenska makthavarna. Anser mig ha rätt att vara det, även om jag utvandrat till Thailand, eftersom jag är svensk och har barn och barnbarn i Sverige.

Sverige var tidigare ett foregångsland och beundrades over hela världen for demokrati, jämlikhet och social omsorg av sina medborgare.

Nu finns Sverige i världstoppen i stort sett endast när det rapporteras om våldtäkter, sprängningar, bilbränder dvs kriminalitet.

 

Idag är Sverige, pga PK-eliten, ett skräckexempel avseende utvecklingen  inom dessa områden, vilket bla innebär att fortroendet i den civiliserade  världen  for svenska kronan faller .

Vem vill satsa och investera i ett land med så stor och okande social oro.

 

Det trygga samhälle som byggdes upp i Sverige under 1900-talet,  har  nu i stort sett raserats av Reinfeldt, Lofven, Anneli Loof mfl PK-karriärister.

Även samhällets ekonomi i kommuner och Landsting har raserats, och jag  tycker att  även Stefan Ingves  har ett stort ansvar fr detta som proffs ekonom,  bla  genom sina uttalanden om de ekonomiska fordelarna  i Sverige  till foljd av massinvandringen.

 

Jag respekterar att du har en annan uppfattning än mig  om detta, och att du ibland argumenterar for din uppfattning. Detta är demokrati.

Men att kalla oss som ifrågasätter makthavarna, och har  andra åsikter än dina for Bittergubbar tycker jag är lågt.

 

 

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fredman:

Helt fantastiskt och nu syftar jag inte på innehållet i det du skriver. Det som är imponerande är det antal inlägg du producerat sedan du reggade dig i juli och dessutom då nästan i en enda tråd även om du ibland som i detta fall inte håller dig till ämnet.

Det jag blir nyfiken på är hur du hittade och fastnade för ett thaiforum för att berika oss med dina kunskaper. Vad jag har sett så här långt så verkar ditt intresse  för Thailand i allmänhet inte  vara särskilt stort.

 

 

Jag har varit en del i Thailand och bott på runt Soi Diana och gått förbi Harrys för det är väl där ni hänger? Höll till på gamla Millenium som nu är nedlagt och är en skoaffär vid Soi Buakhao. Då bodde jag på Diana Estate bredvid. Även bott på Soi Leengke på olika ställen några år. På 90-talet besökte jag en bar vid beachen bredvid Mike shoppingmall där många skandinaver satt. Tror den hette Scandinavia och en schweizisk bredvid men nu är båda nedlagda och så även Millenium. Därför var det inte så lockande att återvända och jag känner inte alltid så stor gemenskap med de bofasta i Pattaya. Jag är ju bara en turist. Brukar mest hänga för mig själv eller nån resekamrat och är inte så alltid så social.

 

Skulle inte komma på att skaffa mig en thailändska och flytta upp till risfälten i Isan och bygga hus som jag vet att en del kompisar jag kännerfrån Sverige har gjort. En del alldeles nyligen efter att ha varit i Thailand första gången så sent som 2015. Inte min grej helt enkelt.

 

På 90-talet bodde jag ett drygt halvår på Koh Samui då vi hade ett särskilt avtal och fick tre månaders visum direkt och åkte till Malaysia och fick nya tre månader. Åkte dit flera år i stöten men jag tröttnade. Gjorde även en tur under drygt två år och vistades i Bali och nästan samtliga länder i Sydostasien men trivdes då slutligen bäst i Thailand.

 

Orkar inte hålla på med visum och annat byråkratiskt så då får det allt kvitta. 3-4 veckor i stöten i Pattaya räcker för mig nu,kanske nån gång om året eller så. Fast nu har jag inte varit där sen 2017

 

Tar mig mest nån kort semester ibland en månad 3 veckor en eller två gånger om året men har just nu inte varit där sen 2017. 

Ändrades av lucifer711
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
19 minuter sedan, skrev lucifer711:

Jag har varit en del i Thailand och bott på runt Soi Diana och gått förbi Harrys för det är väl där ni hänger? Höll till på gamla Millenium som nu är nedlagt och är en skoaffär vid Soi Buakhao. Då bodde jag på Diana Estate bredvid. Även bott på Soi Leengke på olika ställen några år. På 90-talet besökte jag en bar vid beachen bredvid Mike shoppingmall där många skandinaver satt. Tror den hette Scandinavia och en schweizisk bredvid men nu är båda nedlagda och så även Millenium. Därför var det inte så lockande att återvända och jag känner inte alltid så stor gemenskap med de bofasta i Pattaya. Jag är ju bara en turist. Brukar mest hänga för mig själv eller nån resekamrat och är inte så alltid så social.

 

Skulle inte komma på att skaffa mig en thailändska och flytta upp till risfälten i Isan och bygga hus som jag vet att en del kompisar jag kännerfrån Sverige har gjort. En del alldeles nyligen efter att ha varit i Thailand första gången så sent som 2015. Inte min grej helt enkelt.

 

På 90-talet bodde jag ett drygt halvår på Koh Samui då vi hade ett särskilt avtal och fick tre månaders visum direkt och åkte till Malaysia och fick nya tre månader. Åkte dit flera år i stöten men jag tröttnade. Gjorde även en tur under drygt två år och vistades i Bali och nästan samtliga länder i Sydostasien men trivdes då slutligen bäst i Thailand.

 

Orkar inte hålla på med visum och annat byråkratiskt så då får det allt kvitta. 3-4 veckor i stöten i Pattaya räcker för mig nu,kanske nån gång om året eller så. Fast nu har jag inte varit där sen 2017

 

Tar mig mest nån kort semester ibland en månad 3 veckor en eller två gånger om året men har just nu inte varit där sen 2017. 

Ditt svar innehåller lite för många detaljer för att vara trovärdigt, lite likt BTT.....

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Om vi nu skulle diskutera sakfrågan. Är det Fake News det Ingves uttalade sig om eller ljög han hela Svenska folket rätt upp I ansiktet. För så obegåvad kan inte ens han vara. Med inflöde av ekonomiska migranter väldigt låg utbildningsnivå finns hur mycket statestik som helst hur lång tid det tar jnnan dom går från tärande till närande.

Så kamrater ljög han eller är han bara korkad. Vilket jag har väldigt svårt att tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som hela arbetsförmedlingen är i fritt fall.... När jag hade hjärtinfakt hade jag en olycksbroder på avdelningen som jobbade där och det jag fick höra skrämde upp mig en del. En stor del av personalen där kan knappt svenska utan har fått sina jobb just för att de kan prata med klienterna på deras modersmål. Hela myndigheten är genomkorrupt.

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/svt-avslojar-jatteflytten-skakas-av-avhopp-en-manad-fore-deadline

 

Detta är relevant till kronans försvagning för allteftersom framtidshoppet släcks i Sverige faller kronan och det finns inte en chans i världen att kunna rädda kronan med en räntehöjning. Då skapar du den kris alla vill undvika och kommunerna tål inte en högre ränta eftersom de då måste höja skatterna med resultatet att skatteunderlaget då i allt snabbare takt flyr dessa kommuner. Särskilt de yngre som nu växer upp.

Jag kanske skulle flytta ner till Thailand ändå?

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Fredman:

Ditt svar innehåller lite för många detaljer för att vara trovärdigt, lite likt BTT.....

Jag kanske är ett ryskt troll som får 10 rubel per inlägg av Putin? Översätter via googletranslate? Länkar till trovärdiga svenska officiella källor. Av vilken anledning skulle jag fara med osanning?

 

Uppgifterna jag lämnat om mig privat lär ju knappast vara uppseendeväckande eller ens imponerande om detta skulle vara syftet? En dryg tredjedel av svenskarna har varit i Thailand men inte just jag?

 

Blev lite sur faktiskt. Hur kan du tro på sådana konspirationsteorier som har sin ursprungliga källa ur Hillarys valförlust mot Trump . Ett rent hjärnspöke där sedan svenska journalister hakade på. Alla med skeptisk syn på Sverige och dess färdväg mot framtiden är rubelbetalda landsförrädare. *suck*. Att ni bara orkar skjuta på budbäraren. När ska ni ta till er budskapet? Eller ens ta itu med "utmaningarna"?

 

Vad tror du själv om Sverige, dess framtid i relation till kronan? Tror knappast kronan kan leva ett eget liv skilt från Sveriges framtid.

Nu fick Ylva Johansson ett toppjobb i EU-kommissionen. Perfekt nu när de mörka molnen drar ihop sig ovan Sverige och alla ser om sitt hus.

 

-Efter oss syndafallet. Europa håller på att förvandlas till ett åldrande museum för rika kinesiska turister och de undrar var europeerna gömmer sig...De ser inga i Europa längre 😥

Ändrades av lucifer711
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
12 minuter sedan, skrev lucifer711:

Jag kanske är ett ryskt troll som får 10 rubel per inlägg av Putin? Översätter via googletranslate? Länkar till trovärdiga svenska officiella källor. Av vilken anledning skulle jag fara med osanning?

 

Uppgifterna jag lämnat om mig privat lär ju knappast vara uppseendeväckande eller ens imponerande om detta skulle vara syftet? 

Blev lite sur faktiskt. Hur kan du tro på sådana konspirationsteorier som har sin ursprungliga källa ur Hillarys valförlust mot Trump . Ett rent hjärnspöke där sedan svenska journalister hakade på. Alla med skeptisk syn på Sverige och dess färdväg mot framtiden är rubelbetalda landsförrädare. *suck*. Att ni bara orkar skjuta på budbäraren. När ska ni ta till er budskapet? Eller ens ta itu med "utmaningarna"?

 

Vad tror du själv om Sverige, dess framtid i relation till kronan? Tror knappast kronan kan leva ett eget liv skilt från Sveriges framtid.

Nu fick Ylva Johansson ett toppjobb i EU-kommissionen. Perfekt nu när de mörka molnen drar ihop sig ovan Sverige och alla ser om sitt hus.

 

-Efter oss syndafallet.

Ditt svar är ju lite som att skjuta sig i foten, du fortsätter på inslagen bana. Nej,jag tror inte att du skriver på Putins uppdrag men jag tror inte på din förklaring heller. 

 

Det finns mycket som är fel med Sverige men även mycket som är riktigt bra och hur illa den än är så är det inte mycket som drabbat mig. I eftermiddag så tar jag min bil till min

sommarstuga i skärgården. Där sätter jag mig i bubbelpoolen med något gott i glaset för att sedan grilla en god köttbit som jag sväljer ned med något gott vin. Imorgon tar jag

min båt och svänger ut till någon krog och äter gott. Liver fortsätter att vara riktigt behagligt även om det allt för ofta är hårt arbete.

 

Jag har som sagt inte upplevt någon kris och kronans värde ser jag har inverkan på importerade varor och att jag får mindre för pengarna när jag reser men det är inte till något större besvär för mig.

 

Sitt inte och sura lägg in några bilder från dina resor så ska jag be om ursäkt för mitt påhopp men visst måste du hålla med om att du är bra enkelspårig?

 

-Är det någon som skådat apokalypsen?

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev lucifer711:

Jag kanske är ett ryskt troll som får 10 rubel per inlägg av Putin? Översätter via googletranslate? Länkar till trovärdiga svenska officiella källor. Av vilken anledning skulle jag fara med osanning?

 

Uppgifterna jag lämnat om mig privat lär ju knappast vara uppseendeväckande eller ens imponerande om detta skulle vara syftet? En dryg tredjedel av svenskarna har varit i Thailand men inte just jag?

 

Blev lite sur faktiskt. Hur kan du tro på sådana konspirationsteorier som har sin ursprungliga källa ur Hillarys valförlust mot Trump . Ett rent hjärnspöke där sedan svenska journalister hakade på. Alla med skeptisk syn på Sverige och dess färdväg mot framtiden är rubelbetalda landsförrädare. *suck*. Att ni bara orkar skjuta på budbäraren. När ska ni ta till er budskapet? Eller ens ta itu med "utmaningarna"?

 

Vad tror du själv om Sverige, dess framtid i relation till kronan? Tror knappast kronan kan leva ett eget liv skilt från Sveriges framtid.

Nu fick Ylva Johansson ett toppjobb i EU-kommissionen. Perfekt nu när de mörka molnen drar ihop sig ovan Sverige och alla ser om sitt hus.

 

-Efter oss syndafallet. Europa håller på att förvandlas till ett åldrande museum för rika kinesiska turister och de undrar var europeerna gömmer sig...De ser inga i Europa längre 😥

Du skulle inte själv fundera om du var medlem på ett forum med ekonomisk inriktning om det dök upp en ny medlem där som 

bara skrev inlägg om Thailand ,go-go barer och vart man kan hitta den bästa farangmaten ???

 

mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...